Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Jompikumpi meistä ei tiedä mitä RNG tarkoittaa (se voin hyvinkin olla minä), mutta ei aiheesta sen enempää, kun perusajatus on kuitenkin ihan selkeä :D
 
Saako tänne jonkun asetuksen joka suodattaa Youtube-videoiden "kansikuvat" piiloon? En tiedä kenelle lähetän loppulaskun/miten selitän kotona, mutta lyön nyrkin tietokoneen näytöstä läpi, jos joudun näkemään vielä liian monta typerään dramaattiseen ilmeeseen naamaansa venyttänyttä miestubettajaa.

Sori, offtopic, jatkakaa :D
Tuon kaverin kohdalla itselläni toimi unsubscribe-nappi ainakin helvetin hyvin. Ei tarvinnut noita idari-ilmeitä ainakaan usein enää katsoa. :D
 
Näytti sinänsä ihan kivalta, varsinkin tuo rakentelu ihan hauskaa. Mutta kun tässä on samat ongelmat mukana kuin edellisessä osassa kuten hajoovat aseet ja kiipeily stamina niin menee kyllä alelaariin. Varmasti hyvä peli niille jotka pitivät edellisesti mutta me jotka olimme pettyneitä siihen niin tämä ei varmasti tarjoa mitään ihmeellistä.
 
Jompikumpi meistä ei tiedä mitä RNG tarkoittaa (se voin hyvinkin olla minä), mutta ei aiheesta sen enempää, kun perusajatus on kuitenkin ihan selkeä :D
Satunnaisuutta ja randomisti generoidun varassa olemista se käsittääkseni aika paljon peleissä kuvaa.


Eli sitä tarkoitan, että se mitä asetta voit käyttää on ihan hitokseen RNG:n sinulle arpoman varassa. Ja kun aseet
hajoavat muutamasta iskusta, niin todellakin olet sen varassa, että minkä aseen nyt minkäkin randomin eri värisen peikon tapettuasi saat, ja sitten pystyt käyttämään sitä jopa sen 4-6 iskun verran, kunnes olet taas RNG:n armoilla.
 
Sanoin tästä jo aiemmin, mutta toivon että kuulen tässä topikissa sitten kun joku on onnistunut ostamaan Zelda-pelin alelaarista. Tiedän, että pelaajilla tulee tuo "kattellaan alelaarista"-kommentti tietynlaisena reaktiona, mutta tässä Nintendo ei tule vastaan asiassa :D

Tuon kaverin kohdalla itselläni toimi unsubscribe-nappi ainakin helvetin hyvin. Ei tarvinnut noita idari-ilmeitä ainakaan usein enää katsoa. :D
Ymmärrän! Toisaalta tuntuu että saisi blokata puolet Youtubesta jos näitä MY UBER DRIVER SUCKED ME OFF??!!!-kansi-ilmeilyitä ei haluaisi nähdä enää koskaan. Kiitokset kuitenkin @kopolanpoika kun teki osaltaan topikista safe spacen minulle :D

EDIT: Okei vielä viimeinen RNG-maininta ja joku muu saa jatkaa jos haluaa: Pelissä, jossa jokainen esine on jokaisella pelikerralla samassa paikassa ja esineet ovat yhtä kestäviä ja yhtä tehokkaita jokaisella pelikerralla ei mielestäni ole sattumanvaraista generointia. Siinä tulee vastaan uusia tilanteita, kuten vähän jokaisessa videopelissä, mutta se ei ole sattumanvaraisuutta.
 
Sanoin tästä jo aiemmin, mutta toivon että kuulen tässä topikissa sitten kun joku on onnistunut ostamaan Zelda-pelin alelaarista. Tiedän, että pelaajilla tulee tuo "kattellaan alelaarista"-kommentti tietynlaisena reaktiona, mutta tässä Nintendo ei tule vastaan asiassa :D
Hyvin harvinaista se toki on mutta kyllä niitä Nintendonkin pelejä saa aleista. Minulla on kattava hylly siitä todisteena.
 
Sanoin tästä jo aiemmin, mutta toivon että kuulen tässä topikissa sitten kun joku on onnistunut ostamaan Zelda-pelin alelaarista. Tiedän, että pelaajilla tulee tuo "kattellaan alelaarista"-kommentti tietynlaisena reaktiona, mutta tässä Nintendo ei tule vastaan asiassa :D

Mua ärsyttää ihan suunnattomasti nämä alelaarikommentit. Jos peli ei ei kiinnosta, niin pitääkö näitä alelaarijuttuja kirjoitella? Tuskin ketään kiinnostaa mistä laarista pelaajat pelinsä ostaa. Ja tässä tapauksessa vielä, kun harvemmin nämä Nintendon pelit edes ovat alennuksessa.

Jotenkin huvittaa, että vaikka Switch on tässä huushollissa eniten käytössä, niin en ole vieläkään sitä edellistä Zeldaa pelannut. Ippenaattorin kanssa samaa mieltä, että nuo hajoavat aseet vain ärsyttää enemmän. Jotkut sanovat, ettei tuo ole niin paha, mutta se ei vaan houkuttele. Tässä uutukaisessa on varmaan tämä sama systeemi mukana? Jos sitä joskus yllättäisi, ja hankkisi. Kun ei tuo Skyward Swordikaan maistunut yhtään.
 
Hyvin harvinaista se toki on mutta kyllä niitä Nintendonkin pelejä saa aleista. Minulla on kattava hylly siitä todisteena.
Saa toki, erityisesti "kakkosketjun" pelejä. Mutta jos haluaisi nyt esim. Helsingissä ostaa fyysisen kopion 2017 julkaistusta Breath of the Wildista niin 56e näyttäis pikaisella selaamisella olevan kaupoissa halvin hinta.
Kiinnostaa tietää, että mikä on halvin hinta millä kyseinen peli on uutena kenellekään päätynyt kouraan.

edit: Ippe alhaalla juuri vahvistaa sen, että Nintendon kakkosketjua saa alennuksesta. Nyt puhutaan ykkösketjun kärkinimestä, jonka hinta on ensimmäistä kertaa diginäkin 70e.
Katsotaan koska lähtee hintaan 35e.
 
Hyvin harvinaista se toki on mutta kyllä niitä Nintendonkin pelejä saa aleista. Minulla on kattava hylly siitä todisteena.
Itsekin ostin Gigantin Black Friday-aleista jopa kaksi Nintendo-peliä viime syksynä. Jotain 30-40 välillä hinta oli muistaakseni per peli. Ja kun oli niinkin uudet pelit kyseessä kuin Xenoblade Chronicles 3 sekä se uusin Mario Chargers futispeli, niin Ihan kelpo alelaarihinnat nuo jo olivat, vaikken muistakaan ihan varmaksi paljonko maksoin. Melkein varma kuitenkin, että alle neljänkympin olivat per kappale. Mikä on jo sinänsä kelpo hinta noin uusista Nintendon peleistä.
 
Saa toki, erityisesti "kakkosketjun" pelejä. Mutta jos haluaisi nyt esim. Helsingissä ostaa fyysisen kopion 2017 julkaistusta Breath of the Wildista niin 56e näyttäis pikaisella selaamisella olevan kaupoissa halvin hinta.
Kiinnostaa tietää, että mikä on halvin hinta millä kyseinen peli on uutena kenellekään päätynyt kouraan.
Olisin saanut BotW:n jo montakin kertaa uutena 30 euron hintaan mutta en ole tarvinnut kun olen siinä kohtaa jo käytettynä sen ostanut.

Ei se alessa tosiaankaan usein tarjolla ole mutta useamman kerran se on ollut alennettujen Switch-pelien joukossa.

Uskoisin että joku sen myös on tuolla hintaa ostanut.

Mutta en siis sanoa että alelaareista löytäisi ihan heti Tears of the Kingdomia mutta kyllä sen sieltä joskus saattaa napata jos yhtään aktiivisemmin seuraa hintoja, tarjouksia jne.

En muista 100% varmuudella että oliko BotW mukana siinä tarjouksessa, minkä linkkasin myös tämän foorumin ketjuun silloin joku aika sitten viime vuoden puolella. Siellä oli kyllä ainakin uusin Animal Crossing. Jotain muutakin varmaan kun 120 euroa sinne meni tekstini mukaan. Muistan että ostin neljä peliä, eli hinta oli 30 euroa kappale, kuten vinkkauksessani kirjoitin.

Pikmin 3:n sai 23 eurolla tammikuussa mutta onko se sitten kakkosluokkaa?

Mutta jos halvalla haluaa eikä odotella randomeja alennuksia, niin käytettynä saa aika pian 40-45 euroon uudetkin Switch-pelit. Pääosan olenkin hankkinut sillä tapaa. Metroid Primen ostin ihan uutena kun oli järkevä hinta heti kättelyssä.
 
Viimeksi muokattu:
Saa toki, erityisesti "kakkosketjun" pelejä. Mutta jos haluaisi nyt esim. Helsingissä ostaa fyysisen kopion 2017 julkaistusta Breath of the Wildista niin 56e näyttäis pikaisella selaamisella olevan kaupoissa halvin hinta.
Kiinnostaa tietää, että mikä on halvin hinta millä kyseinen peli on uutena kenellekään päätynyt kouraan.

edit: Ippe alhaalla juuri vahvistaa sen, että Nintendon kakkosketjua saa alennuksesta. Nyt puhutaan ykkösketjun kärkinimestä, jonka hinta on ensimmäistä kertaa diginäkin 70e.
Katsotaan koska lähtee hintaan 35e.
@Jartza72 ostaa Prismasta alle 30e, se on varma :D
 
Varmasti irtoaa Prisman Switch-poistomyynnistä (kunhan Nintendo on julkaissut uuden konsolin) 30 eurolla ennen 2028! Eli sinänsä hinta laskenee nopeammin kuin edeltäjällään :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Paljon oli samaa, mutta samalla myös uusia juttuja. Missään tapauksessa tästä ei tule "vain dlc, ei mitään muuta" viboja. Tietysti kun ei enää hypetä pelejä samalla lailla kuin nuorempana, niin ei myöskään laita ylisuuria odotuksia. Nintendolta on kuitenkin syytä odottaa laatua, joten usko hyvään peliin on kova.

Toukokuu, mikset sä jo tuu.
 
Kyllähän tuo eilinen julkistus taas herätti toiveita myös tästä:
Kuitenkin nyt Link on saatu ravisteltua ainakin suht lopullisesti pois 100v koomasta, Zeldakaan ei enää ole sidottu pitämään Ganonia paikoillaan ja maailma on monilta osin pohjustettu, joten sinänsä Nintendolla on ollut paremmat palikat tarinankerrontaan. Tämä olisi yksi osa-alue, jossa olisi otettavissa selvä selätys edeltäjästä.
Eli että paukkuja ei ole laitettu vain uusiin fysiikkakikkoihin, vaan myös tarinatiimi on saanut paiskia hommia ja osoittaa kunnianhimoaan.

Sinänsä veikeää miettiä, että onko se nimenomaan tuo pelialueen säilyminen edes osittain samana mikä aiheuttaa näitä "DLC-kommentteja"/fiiliksiä porukalla? Myös siis pienissä määrin itselläkin. Toki toiveissa on, että kun jostain 80h pelistä on nähty pelikuvaa öö 12 minuuttia, niin siellä olisi aika paljonkin yllätystä vielä tarjolla myös tällä saralla.

Mutta niin, en muista tällä foorumilla kenenkään / ainakaan kovin monen hokeneen "näyttää vain DLC:ltä"-kommentteja esim. Horizonin tai God of Warin jatko-osien trailereista. Ja varmasti tässä vaikutti ainakin jossain määrin se, että maisemat vaihtuivat. Mikä muukaan? Ei peleissä nyt niin paljoa uusia mekanismeja ollut ja pelien julkaisun jälkeen toki sitten useampikin totesi, että ihan samaa kamaa tarjottiin pienillä muutoksilla. Ja taisin itsekin Ragnarök-topikkiin kirjoittaa, että pelin aiheuttama "taasko tätä samaa"-tunne tasoitti osaltaan odotuksia myös Tears of the Kingdomia kohtaan.

Tätä samaa pelimaailmaa pohtiessa heräsi myös kysymys siitä, että sijoittuuko syksyllä julkaistava Spider-Manin jatko-osa muualle kuin New Yorkiin, mutta ehkei lähdetä tälle sivupolulle tässä topikissa :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sinänsä veikeää miettiä, että onko se nimenomaan tuo pelialueen säilyminen edes osittain samana mikä aiheuttaa näitä "DLC-kommentteja"/fiiliksiä porukalla? Myös siis pienissä määrin itselläkin. Toki toiveissa on, että kun jostain 80h pelistä on nähty pelikuvaa öö 12 minuuttia, niin siellä olisi aika paljonkin yllätystä vielä tarjolla myös tällä saralla.
Aika pitkään pelien jatko-osat, ainakin numeroidut sellaiset, on eronneet aiemmista nimenomaan merkittävimmin alueen muutoksella. Useat pelien jatko-osat voisivat hyvin ollakin DLC-kamaa, joten sekä Ragnarökin että vaikkapa Forbidden Westin kohdalla voisin sanoa samaa: voisi ihan hyvin olla myös DLC.

Taisin myös kirjoittaa että tämä on "Breath of the Wild 2". Vähän samaa ajatusmaailmaa kuin Mario Galaxy 2:ssa, että kun ei ole niin paljon muuttunut niin nimi pysyy numeroa lukuunottamatta samana ja uusi nimi tulee sitten kun on oikeasti jotain uutta. Galaxy, Odyssey, Sunshine jne.

Minun mielipide on yhä että Tears of the Kingdom ei eroa tarpeeksi että se tarvitsisi olla muuta nimeltään kuin BotW 2.

Jopa Majora's Mask on enemmän oma pelinsä verrattuna Ocarinaan mitä oletin. Jotenkin sain sen kuvan ennen pelaamista että se olisi rakennettu Ocarinan päälle (mitä teknisesti tietysti onkin), jolloin odotin nimenomaan samaa mitä nyt ToTK:n kanssa mutta sehän oli todella selvästi ihan oma pelinsä.

Tears tuo Breathiin uusia mekaniikkoja ja käyttää samaa karttaa muokattuna. Ei kuulosta ainakaan noin muotoiltuna täysiveriseltä jatko-osalta. Tässä kohdallani tietysti vaikuttanee paljon se, etten paljoa välittänyt BotW:sta eikä nuo rakentelut kiinnosta juuri yhtään.

Toisaalta antaako uusi, merkittäväkin mekaniikka sitten niin paljon "anteeksi" että voi kierrättää kaiken muun? Samaa voisi varmasti kysyä monen muunkin pelin kohdalla mutta ainakin kohdallani kyse on siitä mihin olen tottunut. Jos maisemat vaihtuu ja on vähän erilaista tekemistä niin sen olen "hyväksynyt" jatko-osan arvoiseksi suoritukseksi mutta tuo Tearsin "vanhan päälle uuden lyöminen" tuntuu vähän samalta mitä BotW:n teknologiademomaisuus, eli se, että minusta tuntui että peli oli vain hiekkalaatikko, johon sisältö vasta alettaisiin tekemään. Harmi että Tears ei näiden trailerien perusteella tee muuta kuin laajentaa hiekkalaatikkoleikkiä, joskaan eipä me vielä tiedetä millainen tarina, luolastot ja muut siellä on mukana. En ole täysin lytännyt peliä mutta siis nykytiedoilla nämä on fiilikset ja näkemykset.

Mutta niin, en muista tällä foorumilla kenenkään / ainakaan kovin monen hokeneen "näyttää vain DLC:ltä"-kommentteja esim. Horizonin tai God of Warin jatko-osien trailereista. Ja varmasti tässä vaikutti ainakin jossain määrin se, että maisemat vaihtuivat. Mikä muukaan? Ei peleissä nyt niin paljoa uusia mekanismeja ollut ja pelien julkaisun jälkeen toki sitten useampikin totesi, että ihan samaa kamaa tarjottiin pienillä muutoksilla. Ja taisin itsekin Ragnarök-topikkiin kirjoittaa, että pelin aiheuttama "taasko tätä samaa"-tunne tasoitti osaltaan odotuksia myös Tears of the Kingdomia kohtaan.
Niin, se maisema on totuttu olemaan se isoin muutos jatko-osissa. Vähän uutta asetta, pientä pelimekaniikkaa ja vaikka kultaiset ennakotilaajan horse armorit niin voi myydä jatko-osana :D

Paljon tuosta on tottumista ja varmaan senkin kautta tuo vanhan päälle uuden rakentaminen tuntuu laiskalta. Ei minua huvita tutkia mitä eroja siellä on vanhaan maailmaan, joten minulle se on niitä selkeitä lisäyksiä lukuunottamatta "copypastettu" maailman pienin muutoksin.

En sitten tiedä mikä merkitsee milloinkin. Pokemoneista saatetaan valittaa jos ei ole uusia "monsuja". Ymmärrettävää kun ne ovat sen pelin ydin. Onko suurimman osan pelien ydin sitten maailma/lokaatio? Sanoisin että on jos haluaa nimenomaan suunnilleen sitä samaa. Kyllä minua kiinnosti mihin Aloy menee ykköspelin jälkeen, samoin kuin lumiset maisemat Frozen Wildsissa. Kratoksen jatkossa kierrätettiin paljon samaa mutta paljon oli tuttuja paikkoja muokattu ja saattoi nähdä uusia reittejä. Samoin uutta oli mielestäni todella paljon.

En tietenkään tiedä paljonko Tears tuo lopulta uutta ja merkittävästi muokattua Rangarökin tyyliin mutta nyt nähdyn perusteella ei vaikuta kauhean isolta muutokselta tai lisäyksiltä.

Mutta ehkä ne uudet pelimekaniikat on sitten sen BotW:n suola niin pääsee hiekkalaatikolle leikkimään? Eikös juuri niitä aina kehuta, joten niiden lisääminen kai sitten on niin merkittävä juttu että voidaan suoraan laittaa uuden pelin nimi eikä edes pelkkä numerointi riitä.

Tätä samaa pelimaailmaa pohtiessa heräsi myös kysymys siitä, että sijoittuuko syksyllä julkaistava Spider-Manin jatko-osa muualle kuin New Yorkiin, mutta ehkei lähdetä tälle sivupolulle tässä topikissa :D
Hmm... Hyviä pointteja olet tuonut esille. Mukava pohtia itsekin että mikä lopulta merkitsee. Paljon varmasti merkkaa se että itselleni ei BotW:n maailma ikinä ollut erikoinen, joten jos tulee vain muokattuna se, niin ei jaksa innostaa.

Mutta sitten taas Spider-Manien New York. Se on minulle myös aika "geneerinen". Ei siellä ole mitään ihmeellistä eikä synny mitään sidettä paikkaan, varsinkin kun en ole käynyt eikä kiinnosta käydä. Pelin juttu onkin se seittisinkoilu. Ne voisi melkein olla jättimäisiä pahvilaatikoita ja silti pelaisin sitä peliä.

Tosin se tuleva jatko-osa ei ole kauhean korkealla odotuslistoilla. Coop tai kaksi hahmo kyllä kiinnostaa mutta onhan se jo aika nähty. Miksi ostaisin kakkosen kun jo nyt olen pelannut kahdesti sen "saman"? Jotain merkittävää uutta täytyy jo olla.

Vertaa vaikka Arkham-peleihin: niissä oli jo pelkkä ympäristön vaihtuvuus riittävä syy mielenkiinnolle. Jälleen kerran. Siis sen jälkeen kun perusasiat on tietenkin kunnossa.
 
Gameplay näytti kyllä juurikin niin jäätävän hyvältä, ku osasi odottaa yhdeltä kaikkien aikojen parhaiden pelien jatko-osalta! Uudet kyvyt ovat kaikki aika isoja gamechangereita jo itsessään mutta siihen päälle vielä isosti muokattu BOTWin upea maailma niin huhhuh mitä nannaa taas luvassa. Jo tuosta 10min pätkästä näki, että tuolla taivaalla tulee olemaan aivan valtavasti uusia alueita ja tutkimista ja siihen päälle oletettavasti maanalaiset alueet ja uudet muutokset maanpäälliseen alueeseen niin kyllähän tässä vaiheessa voidaan jo unohtaa nuo höpöpuheet tämän olemisesta pelkkä dlc BOTWille.

Tuossa pätkässä näkyi useita kohtia joissa oli talojen perustoja ja siinä vieressä/yhteydessä erilaisia rakennusmateriaaleja. Tuli mieleen, että mahtaakohan tässä tosiaan olla jonkun sorttista Hyrulen uudelleen rakentamista uusien talojen jne muodossa. Varsinkin kun tuon yhdistää noihin pariin uuteen kykyyn millä pystyy rakentelemaan aseita ja esim lauttoja.

Pitääköhän sitä sitten ainakin tuo Pro ohjain hommata tähän talouteen. Ihan ei viitsi toista OLED Switchiä ostaa vaikka aika päheltä näyttikin tuo uusi konsoli. :D
 
Gameplay näytti kyllä juurikin niin jäätävän hyvältä, ku osasi odottaa yhdeltä kaikkien aikojen parhaiden pelien jatko-osalta! Uudet kyvyt ovat kaikki aika isoja gamechangereita jo itsessään mutta siihen päälle vielä isosti muokattu BOTWin upea maailma niin huhhuh mitä nannaa taas luvassa. Jo tuosta 10min pätkästä näki, että tuolla taivaalla tulee olemaan aivan valtavasti uusia alueita ja tutkimista ja siihen päälle oletettavasti maanalaiset alueet ja uudet muutokset maanpäälliseen alueeseen niin kyllähän tässä vaiheessa voidaan jo unohtaa nuo höpöpuheet tämän olemisesta pelkkä dlc BOTWille.

Tuossa pätkässä näkyi useita kohtia joissa oli talojen perustoja ja siinä vieressä/yhteydessä erilaisia rakennusmateriaaleja. Tuli mieleen, että mahtaakohan tässä tosiaan olla jonkun sorttista Hyrulen uudelleen rakentamista uusien talojen jne muodossa. Varsinkin kun tuon yhdistää noihin pariin uuteen kykyyn millä pystyy rakentelemaan aseita ja esim lauttoja.

Pitääköhän sitä sitten ainakin tuo Pro ohjain hommata tähän talouteen. Ihan ei viitsi toista OLED Switchiä ostaa vaikka aika päheltä näyttikin tuo uusi konsoli. :D
Uudelleenrakennus, johon ensin katsot ohjeet "rewind"-toiminnolla ;) Onhan noilla kyvyillä mahdollista luoda myös mielenkiintoisia puzzleja ja sopivasti myös sopii esim. tarinankerrontaan
 
Vähän veikkaan, että ennakkoasenteet vaikuttavat "näyttää ihan samalta"-fiiliksiin lopulta enemmän kuin mikään järkiperustelu. Itse katsoin aikoinaan jonkun Ragnarökin trailerin ja olin että juuh, tämähän näyttää samalta kuin edellinen. Ja toiset olivat aivan pähkinöinä että nyt on vuoden peli tiskissä. Ja kumpikaan osapuoli ei sinänsä ollut väärässä.

Nyt ollaan nähty tosiaan 10min pelistä jota isoin osa pelaa lähemmäs 100h ja toiset on valmiita toteamaan ettei eroa edeltäjästään juuri ollenkaan.
Hassua, että maisemaa, väripalettia jne. vaihtamalla peli tuntuisi kuitenkin selvästi erilaiselta ilmeisesti monellekin. Osittain itsellenikin. Että itsekin saattaisi olla enemmän hypettynyt, jos nähtäisiin vaikka vähemmän uusia ominaisuuksia, mutta erilaista maisemaa. Ei tässä yhtään mitään järkeä ole :D

Mutta joo, olisi ehkä ihan oman keskustelunaiheensa arvoinen pohdinta että mikä on riittävästi / sopiva määrä uudistumista jatko-osaan. Onhan se monille suorastaan shokkikin, jos rikotaan kaavaa liiaksi.
 
Vähän veikkaan, että ennakkoasenteet vaikuttavat "näyttää ihan samalta"-fiiliksiin lopulta enemmän kuin mikään järkiperustelu. Itse katsoin aikoinaan jonkun Ragnarökin trailerin ja olin että juuh, tämähän näyttää samalta kuin edellinen. Ja toiset olivat aivan pähkinöinä että nyt on vuoden peli tiskissä. Ja kumpikaan osapuoli ei sinänsä ollut väärässä.
Nythän tässä on sama tilanne :D Ja molemmat lienee myös oikeassa, sillä jos BotW maistui niin varmaan myös TotK. Ja jos ei, niin varmaan voi näyttää aika samalta eikä lisäykset riitä.

Ihan sama kuin Ragnarökin kanssa. Itse olin niitä, jotka piti GoW:sta mutta kyllä se oli aika lailla "DLC", eli sitä samaa pienin muutoksin. Mutta kyllä Ragnarökin miljööt tuntuivat silti sen verran uusilta että sen mielsi omaksi pelikseen. Kaikki muu oli sitten sellaista odotettavaa jatko-osan toistoa, kuten jatko-osien kai pitääkin olla. Sitä kun usein odotetaan. Muutenhan sitä odottaisi ihan eri pelejä kuin niitä joissa on numero perässä.

Nyt ollaan nähty tosiaan 10min pelistä jota isoin osa pelaa lähemmäs 100h ja toiset on valmiita toteamaan ettei eroa edeltäjästään juuri ollenkaan.
Eihän peliin käytetty aika tarkoita että se koko tuntimäärä paukutetaan ruudulle uutta sisältöä :D

Ainoa mieleen tuleva peli, jossa päästy sellaisen lähelle, on ollut Elden Ring. Tuntui että vasta lopussa ehtyi se uuden ja kiinnostavan tunkeminen ruudulle ja siihen asti tuli aina uutta ja ihmeellistä aluetta, vihua ja erityisesti bossia vastaan. Niiden kopioiden lisäksi toki.

Hassua, että maisemaa, väripalettia jne. vaihtamalla peli tuntuisi kuitenkin selvästi erilaiselta ilmeisesti monellekin. Osittain itsellenikin. Että itsekin saattaisi olla enemmän hypettynyt, jos nähtäisiin vaikka vähemmän uusia ominaisuuksia, mutta erilaista maisemaa. Ei tässä yhtään mitään järkeä ole :D
No jaa, en tiedä riittääkö pelkkä väripaletin vaihto kun esimerkiksi kovasti kehuttu Blood Dragon oli vähän samaa mitä tämäkin on minulle, eli hyvin selvästi vanhan päälle kasattua, josta on yritetty saada uutta, tuoretta ja/tai erilaista. Sen myönnän kyllä että BD oli silti oikein loistava peli, mutta sitä kannatteli lähinnä sen överit erot, kuten lohharit ja yleinen asenne. Muutenhan se oli pitkälti "väripaletin/assettien" pieni muokkaus/vaihto :D

En siis sano etteikö TotK:n muutokset voisi olla riittäviä kun tuntuu että ne tarpeelliset erot vähän vaihtelee pelistä riippuen. Tosin Blood Dragon oli kyllä selkeästi vain sivuosa kun taas ToTK on nimetty kuin se olisi täysin uusi peli sen sijaan että se olisi Breath of the Wild 2. Mitä se ihan hiton selvästi oikeasti on. Tai BotW 2.0 mutta sillä erolla että ei ole ilmainen päivitys :D

Mutta joo, olisi ehkä ihan oman keskustelunaiheensa arvoinen pohdinta että mikä on riittävästi / sopiva määrä uudistumista jatko-osaan. Onhan se monille suorastaan shokkikin, jos rikotaan kaavaa liiaksi.
Näin juuri. Omia henkilökohtaisia näkemyksiä ja mieleen pomppaavia ajatuksia tässä lähinnä kirjoittelen. Mielenkiintoinen aihekin että mikä on tarpeeksi että voi perustella olevan jatko-osa eikä DLC tai vaikka vain update.

Muistui juuri mieleen World of Warcraft, joka sekin muokkaa olemassa olemaa ja lisää uutta. Aika paljon samaa näen tässä mutta eri julkaisuformaatissa. Eikä WoW:n muutokset ole jatko-osia vaan "lisälevyjä" tai laajennoksia. Eli DLC.

Minusta DLC ei edes ole mikään negatiivinen nimitys. Esimerkiksi Moon Crash, Bood and Wine ja moni muu DLC on olleet emopeliä parempia. Ne on nimenomaan rakentaneet emopelin päälle jotain vielä parempaa. Ei se, että Tears = DLC, tarkoita että se on vain huono asia. Se tarkoittaa että se ei (nyt nähdyn perusteella) eroa niin paljoa "emopelistä" että se (mielestäni) on täysin oma pelinsä.
 
Ylös Bottom