Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Kannatti odottaa :), vaikuttaa aivan mahtavalta tuo uusi systeemi luoda asioita, en mene sen enempää yksityiskohtiin, koska täällä oli ihmisiä jotka eivät halunneet katselle traileria.
Kieltämättä tuntuu uudistavan pelin mekaniikkoja kivasti ja nosti kyllä kiinnostusta taas pykälän verran. Nuo mekaniikat antaa kyllä aikamoisen leikkikentän kokeilla asioita ja hölmöillä pitkin karttaa. Toivotaan että tarina on myös rautainen, eikä huviksi jää vain iso leikkikenttä.
 
WOU ja VAU, kun aiemmin olin skeptinen että miten pelinteossa on kestänyt näin kauan kun nähdyissä trailereissa meno näyttänyt likipitäen samalta niin nyt selvisi. Siis tämä vie kyllä open world konseptin aivan uudelle levelille, vaikka mappi näyttääkin pääosin samalta. :eek:

Toivottavasti Switchin rauta ei koidu pelin ongelmaksi.

Ja @Ippenator ja muut hajoavat aseiden ystävät, ne on tallella ;):p
 
No en malttanut olla klikkaamatta, joten katsoin jonkun kymmenen sekuntia sieltä täältä. Ja siitä oli lopputuloksena vain hämmennys, en muista onko minkään muun pelin ennakkomateriaalin kohdalla fiilikset vaihdelleet "onpas sitä samaa kuin aiemmin" (johtuen siitä, ettei maisema ole vaihtunut täysin) - OHO MITÄ JUMALAUTA TOI ON -akselilla.

Näin siis jotain positiivista ja pidän peukkuja, että peli yllättää minut monin eri tavoin. Huonoimmassakin tapauksessa viihtynen tämän seikkailun parissa mainiosti.
 
Tuleva Switch oled spessuversio


Saako tänne jonkun asetuksen joka suodattaa Youtube-videoiden "kansikuvat" piiloon? En tiedä kenelle lähetän loppulaskun/miten selitän kotona, mutta lyön nyrkin tietokoneen näytöstä läpi, jos joudun näkemään vielä liian monta typerään dramaattiseen ilmeeseen naamaansa venyttänyttä miestubettajaa.

Sori, offtopic, jatkakaa :D
 
Kyllähän tässä kuume nousee, sekä meikäläisellä että muksuilla. Kaikki odotamme peliä kuin kuuta nousevaa. En usko, että tähän tarvitsee pettyä. Pro Controller oli myös varsin makoisan näköinen...
 
Saako noita OLEDin mukana tulevia joy-coneja ostettua erikseen? Saa linkata jos tulee jossain vastaan, kiitokset!
 
WOU ja VAU, kun aiemmin olin skeptinen että miten pelinteossa on kestänyt näin kauan kun nähdyissä trailereissa meno näyttänyt likipitäen samalta niin nyt selvisi. Siis tämä vie kyllä open world konseptin aivan uudelle levelille, vaikka mappi näyttääkin pääosin samalta. :eek:

Toivottavasti Switchin rauta ei koidu pelin ongelmaksi.

Ja @Ippenator ja muut hajoavat aseiden ystävät, ne on tallella ;):p
Itse asiassa hajoavat aseet eivät olisi niinkään itsessään ongelma, jos niitä pystyisi kuitenkin jossain tai jollakin tapaa korjaamaan. Se, että ne hajoavat muutaman iskun jälkeen ja lopullisesti on kyllä aivan käsittämättömän onnetonta pelisuunnittelua.

Erityisesti muutenkin satunnaisgenerointia peleissä todella paljon inhoavana, tämä on aivan järkyttävän huono ominaisuus pelissä, ja jättää pelaajan lähes täysin RNG:n armoille ja minimoi hänen pelaamisensa kontrollointimahdollisuuksia. Saattaa nyt sitten koko peli jäädä kokonaan hankkimatta, kun näyttää muutenkin olevan kovin samanlainen kuin edeltäjänsä. Ja ne harvat uudistukset ovat juuri asioita, jotka eivät itseäni kiinnosta. No, on tässä keväällä paljon mielenkiintoistakin pelattavaa.
 
Itse asiassa hajoavat aseet eivät olisi niinkään itsessään ongelma, jos niitä pystyisi kuitenkin jossain tai jollakin tapaa korjaamaan. Se, että ne hajoavat muutaman iskun jälkeen ja lopullisesti on kyllä aivan käsittämättömän onnetonta pelisuunnittelua. Erityisesti muutenkin satunnaisgenerointia peleissä todella paljon inhoavana, tämä on aivan järkyttävän huono ominaisuus pelissä, ja jättää pelaajan lähes täysin RNG:n armoille ja minimoi hänen pelaamisensa kontrollointimahdollisuuksia. Saattaa nyt sitten koko peli jäädä kokonaan hankkimatta, kun näyttää muutenkin olevan kovin samanlainen kuin edeltäjänsä. Ja ne harvat uudistukset ovat juuri asioita, jotka eivät itseäni kiinnosta. No, on tässä keväällä paljon mielenkiintoistakin pelattavaa.

Toki näitä näytti pystyvän vahvistamaan vähintäänkin. Esim risuun pystyy yhdistämään kiven, jolloin aseesta tulee vahvempi ja kestävämpi.
Ei tämä toki ole ihan sitä mitä ajat takaa.

Näytti kyllä oman silmään hyvältä. Kaikenlainen rakentelu näytti ihan hauskalta. Ehkä vähän pettymykseltä tällä hetkellä tuntuu nuo taivaskaupungit. Vähän vaikuttavat geneerisiltä.
Toki tässä ei nyt ole vielä kaikkea nähty ja siellä voi olla vaikka mitä piilossa.
Millä on korvattu shrinet ja divine beastit, onko vihdoin kunnon luolastoja jne jne.
 
Viimeksi muokattu:
Jeah, hajoavat aseet back, tykkään. Aika minimaalisesti spoilereita ja paljastuksia, että eipä paljoa harmita tuon kattominen. Enemmän harmitti kun tasan viideltä en refreshien jälkeen löytänyt sillä samalla sekunnilla tuota videota YouTubesta.
 
Itse asiassa hajoavat aseet eivät olisi niinkään itsessään ongelma, jos niitä pystyisi kuitenkin jossain tai jollakin tapaa korjaamaan. Se, että ne hajoavat muutaman iskun jälkeen ja lopullisesti on kyllä aivan käsittämättömän onnetonta pelisuunnittelua.

Erityisesti muutenkin satunnaisgenerointia peleissä todella paljon inhoavana, tämä on aivan järkyttävän huono ominaisuus pelissä, ja jättää pelaajan lähes täysin RNG:n armoille ja minimoi hänen pelaamisensa kontrollointimahdollisuuksia. Saattaa nyt sitten koko peli jäädä kokonaan hankkimatta, kun näyttää muutenkin olevan kovin samanlainen kuin edeltäjänsä. Ja ne harvat uudistukset ovat juuri asioita, jotka eivät itseäni kiinnosta. No, on tässä keväällä paljon mielenkiintoistakin pelattavaa.
Ei kai hajoavilla aseilla ole mitään tekemistä RNG:n kanssa, vaikka sinänsä samaa "kontrollin menettämisen" fiilistä aiheuttavatkin?
Vähän kuin toteaisin, että itseäni harmitti Elden Ringissä se RNG, kun aina uuden nurkan takaa tuli joku erilainen vihollinen vetämään turpaan :D

Mutta sanamuodoista saivartelu sikseen (sori, meinaan tarttua liiankin hanakasti jos pelimaailman muotitermejä ympätään vähän kaikkeen): Ymmärrän jos joku haluaisi pitää tutuista aseista ja taistelutyylistä kiinni ja silloin sattumanvaraisuus tai soveltamisen pakko tuntuu myrkyltä.
 
Viimeksi muokattu:
Toki näitä näytti pystyvän vahvistamaan vähintäänkin. Esim risuun pystyy yhdistämään kiven, jolloin aseesta tulee vahvempi ja kestävämpi.
Ei tämä toki ole ihan sitä mitä ajat takaa.

Näytti kyllä oman silmään hyvältä. Kaikenlainen rakentelu näytti ihan hauskalta. Ehkä vähän pettymykseltä tällä hetkellä tuntuu nuo taivaskaupungit. Vähän vaikuttavat geneerisiltä.
Toki tässä ei nyt ole vielä kaikkea nähty ja siellä voi olla vaikka mitä piilossa.
Millä on korvattu shrinet ja divine beastit, onko vihdoin kunnon luolastoja jne jne.
Tässä on herkimmille jo aika paljon spoileria mukana
 
Tässä on herkimmille jo aika paljon spoileria mukana

Laitoin nyt sitten spoilerihin. Itse olen vaan sillä kannalla että virallisten trailereiden sisällöstä voisi puhua vapaasti, mutta mennään nyt sitten näin.
Aiemmin jos olen ollut herkkä spoilereille olen hyvissä ajoin itse jo jättänyt pois keskusteluista.
 
Niin vähän tuosta tosiaan nyt oikeasti tiedetään että pakko tuo on katsoa.
No jaa-a. Minusta pystyi jo ennen tätä uusinta traileria sanomaan että se on Breath of the Wild 2.

Mä kyllä katson, trailereissa nähdyt uudet ominaisuudet on olleet todella maltillisia niin kiinnostaa nähdä tarjoaako peli oikeasti jotain uutta
Tämäpä juuri. Lukemani perusteella ei kyllä edes tarjoa mitään minulle ihmeellistä. Ei jaksa rakennella. Pätee niin Minecraftissa, Fortnitessä kuin about missä tahansa pelissä. Vaikuttaa että lisää sitä hengailua, jossa keitellään soppia ja rakennellaan jotain vehkeitä ilman sen suurempia päämääriä.

Ei oikein napostellut tämän perusteella. Ilmeisesti pääosin sama kartta kuin ykkösessä, vain nuo taivaspaikat lisänä. Suurimpana uudistuksena toki sinänsä vaikuttavasti tehty rakentelu, mikä ei kuitenkaan henkkoht jaksa innostaa. Tuli vähän DLC-vibat.
Täysin samaa mieltä luetun perusteella.

Itse asiassa hajoavat aseet eivät olisi niinkään itsessään ongelma, jos niitä pystyisi kuitenkin jossain tai jollakin tapaa korjaamaan. Se, että ne hajoavat muutaman iskun jälkeen ja lopullisesti on kyllä aivan käsittämättömän onnetonta pelisuunnittelua.
Niin, hajoavat tai kuluvat aseet ei minustakaan ole itsessään ongelma vaan se, miten ne hajoavat. Parista iskusta "räjähtävät" aseet ei oikein innosta kun taas esimerkiksi Witcher 3:ssa en kokenut sitä aseiden ajoittaista teroittamista isonakaan ongelmana.

Vähän sama juttu kuin nälkä & jano joissain peleissä. Osassa ne on ok mutta joissain ei pysty kymmentä metriä menemään että tyyppi meinaa kuolla janoon tai nälkään. Come on. Yksi viime esimerkkejä on Grounded. Jatkuvasti seikkailu pätkii kun meinaa kuolla janoon ja/tai nälkään ja samalla on kymmenen hämähäkkiä, pari hyttystä ja ampiainen perseessä kiinni. On se nautinnollista.

Tykkään kyllä myös haasteesta ja jopa "sadistisesta" sellaisesta kunhan se on tehty oikein. Soulsit on melko nappiosumia sen suhteen. Sitten taas esimerkiksi Crash 4:n vaikeustaso on täyttä "haista paska"-meininkiä. Sitä pelanneet varmaan tietävät.

-----

Pitää varmaan iltasella paremmalla ajalla katsoa sitten tuo videokin. Luin siis nyt vain kommentit täältä ja sen perusteella odotan isoa pettymystä vaikka en tietääkseni mitään ihmeitä edes odottanut. Tosin toive siitä "uudesta Majorasta" oli olemassa.
 
Saako noita OLEDin mukana tulevia joy-coneja ostettua erikseen? Saa linkata jos tulee jossain vastaan, kiitokset!

Yleensä ne switchin erikoisversiot ainakin mitä tähää asti on tullut jossa erikoiset kapulat, ovat vain sen konsolin mukana tulevia eikä niitä tehää erikseen. Mut voin olla väärässäkin? :eek:

Itse kyllä kuulun niihin ihmisiin jossa peleissä kaikenmaailman askartelu ja rakentelu on just sitä mistä nautin, Skyrim talot, Falloutin settlementit, Animal Crossing (se nyt on koko pelin idea vähän niiku rakentaa) semmosii puuhiin menee helposti kymmeniä tunteja. Kaikki materiaalien kerääminen ja kasaaminen, sit jos siinä on vielä lisänä loistava ympäristö, tarina, seikkailua ja kaikkea siltä väliltä niin siinä kohti se on mulle miltei täydellinen peli.

Mua ei haittaa että tears of the kingdom on lähes identtisessä mapissa, kuitenkin paljon on siinä varmasti muuttunut plus ne "pilvisaaret". Pakko sitä oli pikakelauksella kattoo kohtia sieltä täältä ja vaikuttaa todella hyvältä. Mut katotaan sitten kun pääsee itse pelaa. o_O Uskoisin että toi gameplay oli melko pintaliitoa ja pinnan alla (toivottavasti) on kaikkea muuta kun vain "DLC".
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ole rakentelun erityinen fani. On se usein mukavaa pienissä määrissä ja aina parempi että jos jotain modernien pelien hengessä craftataan niin se saataisiin jotenkin tuntumaan "elävämmältä". Esim. Breath of the Wildissa kokkailin todella vähän, mutta pienillä asioilla se tuntuu eläväisemmältä touhulta kuin yhdistää kahta eri olematonta "numeroa" yhteen, joista et oikeastaan edes enää muista mitä ne olivat. Aina parempi jos tuntuu siltä, että poimitut asiat on oikeasti saatu luonnosta ja voi melkein aistia ne ja toisaalta ymmärtää, että niitä yhdistämällä tapahtuu jotain.

En mäkään Breath of the Wildissa kierrellyt vain päämäärättömästi leikkimässä fysiikkamoottorilla (olen pelannut hyvinkin eri peliä kuin muutama muu käyttäjä :oops: ), minkä vuoksi tämän jatko-osan mahdolliset laajemmat mahdollisuudet tällä saralla eivät herätä isompia innostumisia. Mutta toisaalta jos maailmasta löytyviä materiaaleja voi lennosta ja luontevasti yhdistellä erilaisiin taistelutilanteisiin, niin sittenhän Nintendo olisi tehnyt taas kerran jotain missä ovat onnistuneet aikaisemmin. Eli ottaneet jonkun tutun asian (tässä tapauksessa craftaamisen) ja uudistaneet sen niin, että vanhat tavat kehittää aseita / luoda ammuksia jne. tuntuvat aivan noloilta. Tässä olisi sitä potentiaalia, mutta kohta näemme unelmoinko liikoja.
 
Ei kai hajoavilla aseilla ole mitään tekemistä RNG:n kanssa, vaikka sinänsä samaa "kontrollin menettämisen" fiilistä aiheuttavatkin?
Vähän kuin toteaisin, että itseäni harmitti Elden Ringissä se RNG, kun aina uuden nurkan takaa tuli joku erilainen vihollinen vetämään turpaan :D

Mutta sanamuodoista saivartelu sikseen (sori, meinaan tarttua liiankin hanakasti jos pelimaailman muotitermejä ympätään vähän kaikkeen): Ymmärrän jos joku haluaisi pitää tutuista aseista ja taistelutyylistä kiinni ja silloin sattumanvaraisuus tai soveltamisen pakko tuntuu myrkyltä.
Tarkoitin sitä, että taistelu pelissä on täysin siitä kiinni mitä aseita peli suvaitsee sinulle tarjota RNG:n toimesta. Aivan helvetin ärsyttävä elementti itselleni. Minä haluan itse päättää taistelutyylini ja siis käyttää niitä mieluisimpia aseita mitä pelimaailmasta löydän. Jos joku ase ei minua miellytä, niin sitten en sitä peleissä käytä ollenkaan. Siksi en pidä siitä kun pelintekijät heittävät pelaajan juuri tällaisissa asioissa täysin RNG:n armoille ja pakottavat jatkuvasti vaihtamaan käytössä olevaa asetta sen kautta, että aseet hajoavat lopullisesti vain muutaman iskun jälkeen. Ja vieläpä niin hiton tiheässä tahdissa BotW:issa. Ei siis kiinnosta pätkääkään missään pelissä tuollainen.
 
Ylös Bottom