Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Tiedättekö te jätkät miltä ikiliikkuja näyttää?

Pelin topikissa on ainakin helppo rakentaa sellaisia, pystyyköhän pelissäkin :D
 
"Tyhjyyttä...ei oikea jatko-osa kuitenkaan...kikkailua..." :p
Niin, siis nämä nyt oli yhä niitä omia ajatuksia tuosta enkä minä niille oikein mitään voi että BotW:n jälkeen en uskalla odottaa mitään sen kummempaa vaikka uusin traileri jo lupaileekin merkittävämpiä lisäyksiä sen "rangan" päälle.

Ja sillekään en voi mitään että kun on nähnyt kaikkia enhanced editioneita, gotyja ja muita, joissa perusversion päälle on kasattu kamaa niin se ei muutu jatko-osaksi vaan on vain jokin spessuversio pelistä. Sellainen kuva tuosta TotK:sta minulle tulee.

Ja kikkailuahan se rakentelu on. Fortnitekin vaikutti hyvältä peliltä niin kauan kuin tajusin että siinä pitää rakennella jotain että pärjää. Ei kiinnosta. Minulle pelit on sitä että kehittäjät rakentaa ne maailmat ja itse korkeintaan hajotan ne :D No Subnauticassa rakentelin jotain tukikohtia mutta lähinnä sen verran että pääsin sukeltelemaan sieltä kauemmas. Nuo Tearsin rakentelut vaikuttaa että ovat pitkälti sitä hiekkalaatikkokamaa eikä varsinaisesti vaadita pelin läpäisyyn. Eli "kikkailua".

En sit tiie onko katsojassa eroja mut mun mielestä siinä trailerissa näytettiin niin paljon kaikkea uutta että en enää tiedä millä tavalla se ei nyt vieläkää vakuuttanut? :p
No tuossa jo vähän tulikin selitystä kuten aiemminkin vähän mutta siis sen kautta että kun siellä on kuitenkin se BotW alla eikä se ollut niin ihmeellinen itselle. Samoin kun noita rakenteluita tunnutaan painottavan aika paljon eikä se itseä kauheasti kiinnosta.

Mutta ei minulla siis ole tästä tarvetta väitellä ja tehdä "ikiliikkujaa". Lähinnä nyt tarkentaa mitä meinasin.

Mielenkiinnolla kuitenkin odotan että miltä se peli sitten lopulta maistuu.
 
elämme mielenkiintoisia aikoja, tämä on todella kova juttu, jos tuo tarkoittaa sitä että pelissä pystyy rakentamaan oman basen :), siihen tuleekin sitten käytettyä aivan tuhottoman paljon aikaa.


The-Legend-of-Zelda-Tears-of-the-kingdom-Base-Building-picture (1).jpg
 
Vai että talonrakenteluakin. Huoh.

Mikä on tämä "trendi" että peleissä pitää asua ja elää? En ole koskaan tajunnut. GTA V:ssä pystyi ostamaan asuntoja. Miksi? Cyberpunk 2077:ssa, jota nyt pelaan, pommitetaan että tule ostamaan asuntoja. Miksi?

Jossain Subnauticassa rakentelulla sentään oli joku funktio etenemisen kanssa kun piti päästä haukkaamaan happea syvemmälle mennessä mutta sitäkin tein vain pakon verran. Siellä oli jokin äkkiä kyhätty koppi, jossa kävin vetämässä O2:n täyteen. Ei sitä muuten tullut sisustettua tai rakennettua.

Tuntuu että yhä enemmän (eli useammat) pelit menee siihen suuntaan että pelin maailmassa eletään ja asutaan. En ymmärrä. Juuri sitä "hiekkalaatikkoleikkiä", joka ei BotW:ssakaan vähempää olisi voinut kiinnostaa. Ja se on myös syy miksi olen verrannut sitä Minecraftiin, eli peliin, jossa nimenomaan rakennetaan asioita ja eletään käytännössä hiekkalaatikossa.

Tämä nyt taas tällaista minun ihmettelyäni kun en itse siis jaksa "turhaan" hengailla peleissä vaan tehdä jotain konkreettisempaa, tai sanoisiko tavoitteellisempaa. Tietysti rakentelullakin voi olla tavoitteita, kuten tuo Subnautican esimerkki, mutta aika usein se on enemmän sitä että "tässä työkalut, voit tehdä asioita, ole hyvä", ilman että sille on mitään pelillistä tarvetta. Mikä toisaalta hyväkin, ettei ole pakotettu rakentamaan.

Onko tuollainen rakentelu nyt (tai jo ollut vähän aikaa) siis joku juttu, kuten battle royale tai zombit, eli pitää hyväksyä että niitä on jatkossa aika monessa pelissä mukana?

En tiedä onko se sitten pois jostain mutta ei pesänrakentelu tai maailmassa hengailu ole innostanut missään muussakaan pelissä. Ne nyt eivät ehkä niin paljon mainosta tai painota sitä kuten TotK:n rakentelutraileri. Yhtä vähän minua siis kiinnostaa joku asuntojen ostelu Cyberpunk 2077:ssa. Tosin luin ohimennen/vahingossa jostain että niissä voi olla jotain muutakin kuin vain asunnon ostaminen, joten täytyy käydä tsekkaamassa onko jotain ylläreitä tarjolla samaan tapaan kuin mitä TLOU II:n arkiselle asepenkille meno. Tietäjät tietää.
 
elämme mielenkiintoisia aikoja, tämä on todella kova juttu, jos tuo tarkoittaa sitä että pelissä pystyy rakentamaan oman basen :)
Tarkoitat varmaan tukikohdan :)
Minua tämä tieto ei ainakaan toistaiseksi hetkauta, vaikka Pokémon Sapphiressa niiden tekeminen olikin aikoinaan parhautta.
 
Viimeksi muokattu:
Itse taas tykkäsin pirusti esim medieval dynastysta jossa pääpaino on vaan rakentaa oma kylä. Joten tämä tieto on vaan plussaa tulevasta Zeldasta! Kaikkia ei voi miellyttää mutta itse vähän innostuin lisää
 
Juu eipä nämä tukikohtakuviot ole missään pelissä aivan varsinaisesti iskeneet. Niissäkin peleissä (Botw, Assassin's Creed II) missä olen käyttänyt kertynyttä rahaa sen yhden mahdollisen kotipesän kunnostamiseen on tämä ollut aikamoista sivupuuhastelua. Ja sitten pelit joissa voisi ostaa useamman kämpän eri paikasta eivät ole saaneet ostamaan sitä ensimmäistäkään.

Eli lähtökohtaisesti ei todellakaan ominaisuus mitä odottaisiin uuteen seikkailutoiminta-Zeldaan. Mutta koska en ole edellisestä osasta syvätraumatisoitunut potilas niin en pelkää lähtökohtaisesti jokaista uutista, katson ihan rauhassa mitä sieltä tulee :D
 
Kyllä mä nyt tavallaan ymmärrän sen miksi peleissä se rakentelu voi olla turhaa kun harvemmin se tuo itse pelaamiseen mitään sen suurempaa merkitystä. Aikoinaan Fallout 4 meni siihen että siel vaan rakentelin ja rakentelin niin paljon että koko peli jäi kesken mut oli komiat hökkelit :p . No mans skyssä tuli rakenteltua mut sit kun planeetat ym muutettii ja oma base meni vituiks nii meni into siihenki.

Noin yleensä itte kyllä tykkään askarella peleissä ja ostella kämppiä ja ihan vaan olla ja elää sielä ns roolipelata. Monesti gta onlinessa sitä välil menee kämpille kattoo telkkaria ja "fiilistelee".

Tiedän että se on turhaa mut se on semmosta roolipelaamista. Itelle on pelko lähinnä siinä että kaikki muu pelissä sitten vähän niiku jää jos siihen rakenteluun on keskitytty nii huolella et voi rakentaa nms/fallout tapaan mitä mielikuvitus eteen tuo. Siksi ei sen takia etten siitä tykkäisi, meinaan tears of the kingdomis suhtautua asiaan hyvin varovasti ettei homma lähe lapasesta nii pahasti että muu peli jää sen takia pelaamatta.

Eri asia sitten pelit jossa se rakentelu on koko pelin idea, Animal Crossing, Minecraft ym ja mitä näitä nyt onkaan, mut pelit johon se on vaa lykätty lisäksi voi muodostua ongelmaksi.
 
Mä luulen että tähän tuo rakentelu on tehty fanipalveluksena koska uudet ominaisuudet näyttäisi mahdollistavan kaikenlaisen näpertelyn jo muutenkin niin tiedossa oli että fanit tulee kyhäämään kyliä kys. ominaisuutta käyttäen joka tapauksessa.

Tervetullut lisä, niin kauan kun on vapaavalintaista toimintaa eikä peli pakota leikkimään kotia, itselle ei anna mitään lisäarvoa
 
Mutta koska en ole edellisestä osasta syvätraumatisoitunut potilas niin en pelkää lähtökohtaisesti jokaista uutista, katson ihan rauhassa mitä sieltä tulee :D
No en minäkään nyt uutisia pelkää mutta tuli vain mieleen tuo "rakentelutrendi" kun Cyberpunkissa pommittaa myös jatkuvasti joku että tule ostamaan asunto. No en ole tulossa jos se on vain se asunto. Minä olen tekemässä niitä hiton tehtäviä, juonta seuraamassa ja seikkailemassa ympäriinsä missä milloinkin.

Tosin ehkä voisi myös ihmetellä että miksi jaksaa vääntää montakymmentä minuuttia jotain hahmoa, jota ei edes juuri pelissä näe. Tämäkin siis Cyberpunkissa. Mutta ehkä siihen on syy se että sitä rakentelun "tulosta" kuitenkin käyttää koko ajan. Asuntoja en jaksa käyttää kuin sen verran kuin on pakko että pääsee eteenpäin, kuten se Subnautican homma.
 
En minäkään peleissä rakenteluista niin välitä, mutta niin kauan kun se on vapaaehtoista tyyliin Fallout 4, niin antaa olla vaan. Itse odotan kyllä innolla, mitä minua luovemmat henkilöt saavat aikaan. :)
 
En minäkään peleissä rakenteluista niin välitä, mutta niin kauan kun se on vapaaehtoista tyyliin Fallout 4, niin antaa olla vaan. Itse odotan kyllä innolla, mitä minua luovemmat henkilöt saavat aikaan. :)
Täysin samaa mieltä, jotenkin aina tökkinyt tuollainen virtuaalinen rakentaminen, jos sillä ei ole suurta vaikutusta itse pelikokemukseen. Tyyliin aseiden modaukset yms Fallouteissa kyllä kiinnostaa, koska muuttavat pelikokemusta.

Nyt luvattu rakentelu ja monimutkaisessa koodissa aina olevat bugit/outoudet yhdistettynä luovuuteen luo varmasti mielenkiintoista settiä Youtubeen. Montako tuntia julkaisusta menee kunnes Eponalle on rakennettu rakettireppu jolla painellaan pitkin pelimaailmaa? Tai joku katapultti jolla Bokoblin ammutaan horisonttiin?
 
Peli näyttää yllättävän hyvälle ;):D
(Video spoiler free kaikille herkkähipiäisille)


Huh huh, pelin alku-trailer sai suorastaan tanssijalkani väpättämään!

Innolla odotan nyt kuitenkin julkaisua ja pelikin tuli tuossa ennakkotilattua. Tohon rakenteluun sen verran oma mietteeni, että itse kyllä tykkään rakentaa ja näpertää peleissä. Oman kodin/tukikohdan, tai mikä se nyt sitten ikinä onkaan, väsäily on oikein leppoisaa puuhaa. Ehkä mukana on myös mauste sitä kuuluisaa roolipelaamista. Ja todennäköisesti se tulee olemaan kuitenkin täysin vapaaehtoista, joten jos ei nappaa, niin voi keskittyä muihin asioihin.

Toivon myös kestävempiä aseita... noniin nyt minäkin myönsin sen ääneen. :D
 
Huh huh, pelin alku-trailer sai suorastaan tanssijalkani väpättämään!

Innolla odotan nyt kuitenkin julkaisua ja pelikin tuli tuossa ennakkotilattua. Tohon rakenteluun sen verran oma mietteeni, että itse kyllä tykkään rakentaa ja näpertää peleissä. Oman kodin/tukikohdan, tai mikä se nyt sitten ikinä onkaan, väsäily on oikein leppoisaa puuhaa. Ehkä mukana on myös mauste sitä kuuluisaa roolipelaamista. Ja todennäköisesti se tulee olemaan kuitenkin täysin vapaaehtoista, joten jos ei nappaa, niin voi keskittyä muihin asioihin.

Toivon myös kestävempiä aseita... noniin nyt minäkin myönsin sen ääneen. :D

Vaikka kuinka ite myös tykkään näperellä ja rakennella peleis, on täs ainakin parista pelistä oppinut sen että pyrin tän zeldan kohalla olemaan varovainen sen suhteen ettei homma ns kara käsistä ja sit pelissä ei tee muuta ku hakee materiaaleja ja rakentelee ja tyylii 500h myöhemmin huomaa että "ainii pitäs varmaa pelata". Vaikka on sekin pelaamista mut monesti sitä unohtaa kaiken muun, näin kävi fallout 4 ja no mans skyn kanssa.

Et jos mitenkään malttaisin et alkuu rakennellaa jotain mitä on ihan pakko ja jotain tyylii keppejä ennen ku lähtee mitää linnoja väsää (jos semmonen edes mahollista) Itelle sopii paremmin semmoset "valmiit" rakennelmat tyylii AC valhallan basen rakentelua tai ni no kuni 2 kingdom tyylinen missä vaa päivitellää ja rakennus valmis kun NMS/Fallout tyyppinen missä voi rakentaa tyyliin planeetan kokoisia baseja. Tai sit just korkeintaan mitä oli skyrimis et teet talon ja valitset tyylii hieman millasen.

Mut ei mitään, katotaa miten innostuu kuhan vähä varoo. :p
 
Ylös Bottom