Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
30 Shrineä takana. Vaikka Shrinet ovat paljon helpompia kuin BOTW:ssa, ovat ne paljon viihdyttävämpiä. Ja voi sukupuolineutraalit henkilöt. Kuinka väärässä olinkaan alkufiiliksien kanssa. Alussa oli skeptikko, mikä hiton Zelda meets minecraft... Haluan vaan takaisin siihen fiilikseen minkä lapsena koki kun olin ensimmäistä kertaa metsässä, johon auringonvalo paistaa oksien läpi.





Peli onnistuu tasapainoilemaan todella hyvin kaikille pelaajatyypeille omassa piirissäni.

Jatkuvasti laittaa ajattelemaan ja maailma ja tapa houkutella tekee perus mee pisteeseen a-tehtävistäkin mielenkiintoisia. Hyvä tasapaino seikkailulla ja tehtävilllä.



Wau. Erityisen siistiä on huomata miten eri tavalla ihan oikeasti voi tehdä shrinet. Tytär 10v tajuaa minua paljon nopeammin ja yksinkertaisimman ratkaisun. Kun taas mie huomaan keksiväni jotain todella kummallista ja kaukaa haettua ratkaisutapaa.



Ekat muutama tunti olin sitä mieltä, että keskinkertainen peli, mutta hyvä, koska Zelda. Ja kuinka väärässä olinkaan. Menee kyllä ehkä jopa maailman parhaan pelin kärkeen omalla listallani.
 
Hitaasti hyvä tulee. Vasta tänään sain ensimmäisen päätehävä linjan valmiiksi. Jännä, kuinka sitä vaan eksyy seikkailemaan sivupoluille. Tänääkin oli tarkoitus mennä tarinaa eteenpäin, mutta hitot jostain kadonneen Zeldan etsimisestä, kun mielenkiintoinen maailma houkuttelee muille tutkimusretkille.

Pelaaminenkin muuttui sujuvammaksi, kun löysin vahingossa (spoilaa yhtä taitoa)
autobuilding-taidon. Nyt sujuu kulkuvälineiden rakentaminen paljon näppärämmin, kun voi nopeasti luoda jo aiemmin tekemiään härveleitä.
 
Etsin moblinin sisälmyksiä. Sensor+ on säädetty etsimään sinisiä moblinijena. Hyrule compedenpium sanoo että punaiset ei tiputa koskaan sisälmyksiä. Sinisillä on rare drop. Olen nyt aamulla lahdannut monta moblinia mutta ei droppeja ja sitten iski päänsärky. Pakko tehdä jotain muuta välillä. Pitäisi varmaan ottaa kuva mustasta moblinista ja laittaa sensor+ seuraamaan niitä. Tulipahan samalla ratkottua muutama shrine kun koluaa paikkoja.
 
Sain nyt sen verran otettu itteeni niskasta kii et sain vihdoin sen viimeisen palan mapista auki nii nyt voi mennä minne vaan, tai siis voi sitä muutenkin mut näkee nyt kaiken.

Oottekste muuten kokeillut matkustaa niillä taivaalta putoavista kivillä ylös? Meinaan toimii ku pikahissi jos on tarvetta päästää korkeelle. Ehkä vois sillä kivihissillä päästä ihan pilvisaariin asti mut en usko että "rewind" kyky riittää ihan niin kauas asti.
 
30 Shrineä takana. Vaikka Shrinet ovat paljon helpompia kuin BOTW:ssa, ovat ne paljon viihdyttävämpiä. Ja voi sukupuolineutraalit henkilöt. Kuinka väärässä olinkaan alkufiiliksien kanssa. Alussa oli skeptikko, mikä hiton Zelda meets minecraft... Haluan vaan takaisin siihen fiilikseen minkä lapsena koki kun olin ensimmäistä kertaa metsässä, johon auringonvalo paistaa oksien läpi.



Menee kyllä ehkä jopa maailman parhaan pelin kärkeen omalla listallani.

Ei kyllä omasta mielestä ole keskimäärin helpompia, sanosin että vaikeustaso ja kesto vaihtelee kovin shrinesta riippuen. Toki välillä tullut Shrineja jotka tekee ihan parissa minuutissa mutta myös semmoisia jossa saa aikansa yrittää ja pohtia. Osa ainakin mitä aluksi teki oli hankalampia kun kaikki kyvyt ei vielä olleet tuttuja ja osa taistelu shrineista missä menettää kaikki varusteet mielestäni hankalampia kuin BotW:ssa. Muutenhan TotK on ihan heittämällä vaikeampi kun BotW, jopa mastermodella ja mielestäni tämä kohonnut vaikeustaso lähes kaikessa on yksi parhaista uudistuksista. Täytyy sanoa että alan itsekin päätymään samaan lopputulokseen mitä jälkimmäinen kommentti.

Tähän pientä spoileria kyvystä jonka sai Robbielta joka oli posiitivinen ylläri.

"Hero's Path" tätä kykyä ehdin jo kaipaamaan alusta lähtien ja oli hienoa kun sai tämän viime pelikerralla. Oli yllätys miten vähän olin vasta tutkinut karttaa, kun BotWissa onkin koluttu aivan joka sentti kartalta.
 
Viimeksi muokattu:
Oottekste muuten kokeillut matkustaa niillä taivaalta putoavista kivillä ylös? Meinaan toimii ku pikahissi jos on tarvetta päästää korkeelle. Ehkä vois sillä kivihissillä päästä ihan pilvisaariin asti mut en usko että "rewind" kyky riittää ihan niin kauas asti.
Joo hyvin useinkin jopa kattelen taivaalle josko sieltä joku pala taas tippuis ni pääsis vaikkapa vuoren yli, eli kyllä olen monesti.
 
Ei kyllä omasta mielestä ole keskimäärin helpompia, sanosin että vaikeustaso ja kesto vaihtelee kovin shrinesta riippuen. Toki välillä tullut Shrineja jotka tekee ihan parissa minuutissa mutta myös semmoisia jossa saa aikansa yrittää ja pohtia. Osa ainakin mitä aluksi teki oli hankalampia kun kaikki kyvyt ei vielä olleet tuttuja ja osa taistelu shrineista missä menettää kaikki varusteet mielestäni hankalampia kuin BotW:ssa. Muutenhan TotK on ihan heittämällä vaikeampi kun BotW, jopa mastermodella ja mielestäni tämä kohonnut vaikeustaso lähes kaikessa on yksi parhaista uudistuksista. Täytyy sanoa että alan itsekin päätymään samaan lopputulokseen mitä jälkimmäinen kommentti.

Tähän pientä spoileria kyvystä jonka sai Robbielta joka oli posiitivinen ylläri.

"Hero's Path" tätä kykyä ehdin jo kaipaamaan alusta lähtien ja oli hienoa kun sai tämän viime pelikerralla. Oli yllätys miten vähän olin vasta tutkinut karttaa, kun BotWissa onkin koluttu aivan joka sentti kartalta.

Joo samaa mieltä yleisestä vaikeustasosta ja toisaalta siitä, että aika paljon voi vaikuttaa siihenkin kuinka paljon taistelee. Mulla vasta yksi shrine, mihin lähdettiin ilman varusteita. Shrinet on ollut monipuolisia, mutta jotenkin aika kevyttä hei me esitellään sulle miten kykyjä ja rakennustaitoja käytetään. Oikeastaan 3 sellaista, joissa joutui ihan jo miettimäänin.
 
Joo samaa mieltä yleisestä vaikeustasosta ja toisaalta siitä, että aika paljon voi vaikuttaa siihenkin kuinka paljon taistelee. Mulla vasta yksi shrine, mihin lähdettiin ilman varusteita. Shrinet on ollut monipuolisia, mutta jotenkin aika kevyttä hei me esitellään sulle miten kykyjä ja rakennustaitoja käytetään. Oikeastaan 3 sellaista, joissa joutui ihan jo miettimäänin.

On kyllä ollut mukavan monipuolisia ja noita Shrinejahan on kai reippaasti päälle 100, niin varmasti vaikeustasokin heittelee kovin laidasta laitaan. Monet on tosiaan aika nopeasti mennyt mutta on sitten myös niitä laajempia ja haastavampia tullut. Itse olen muistaakseni vajaa 60 tehnyt tähän mennessä.

Vaikeustasosta vielä että ei niin helpolla löydy tässä materiaalia, kokattavaa eikä rahaa kun BotWissa, missä usein löytyi kerralla kasa vahvoja sieniä tai muuta. Tässä kyllä löytää myös mutta yleensä saa enemmän etsiä ja vaeltaa syvemmälle metsään tai luolaan.
 
Mä oon ite nyt muistaakseni tehnyt 85 shrineä ja niiku aikasemmin kerroin nii ei yksikää ole luonut mitään päänvaivaa, botw on sen verran aikaa mut hämärästi muistelen et siel oli joukossa paljon haastavampia.

Tässäki on näitä et joutuu hetken miettii mut melko monet menee tosi nopeesti läpi ja yleensä hoksaa melko pian mitä pitää tehää. Kuitenkin jokainen tarjoo erilaista ja hauskaa ratkontaa mut mitään sen suurempaa pähkäilyä tai peräti nii ylivaikee et pitää youtubeen turvautua ole vielä tähän mennes tullut kertaakaa vastaan.

Itse peli kyl tuntuu noin muuten vaikeemmalta jossa joku yks valkoinen mörkö tökkii sut ykkösel kuoliaaks, tosin sydämmiä ei oo ku oisko 13 mut silti.
 
Tässä on nuo combat shrinet paljon mielekkäämpi kuin BotW:ssa, missä taisi olla vain 1vs1 aina vaan kovempaa vastustajaa vastaan. Näissä on kaikissa joku oma twistinsä, pari oikein hauskaa on jäänyt mieleen. Sydämiä on nyt 38, saas nähdä saako vielä jostain pari lisää että on nätti tasarivi ... Pääjuonitehtävistä ei tosin ole jäljellä kuin oletettu loppumatsi. Sivutehtäviä on tässä tullut muutama tehtyä aina välillä, joissakin paikoissa niitä varmaan on vielä tarjolla lisääkin.
 
Tänään voitin mun ekan ison taistelun ellei nyt päätarinapomoi lasketa eli.

Lohikäärme, niitä tuli jo aikasemmin vastaan mut ei riittäny poweri, en ois muuten varmaa voittanut ellei olis ollut mestas mis pystyi olee suojas ja spämmäsin x5 räjähtäviä nuolikukkia hulluna naamaan.
 
En halua spoilereiden pelossa lukea sen enempää ketjua ja en tiedä onko joku jo samoja aatoksia kirjoitellut mutta avataan hiukan omia fiiliksiä n. 30h jälkeen:

- Mielestäni parempi kokonaisuus kuin BotW, uudet kyvyt vaan jotenkin "avaa" maailmaa paremmin ja ei tarvitse katsoa kiipeävän Linkin takapuolta niin paljoa.
- Tarina on ainakin toistaiseksi laadukas
- Switchin kyvyt on aika hyvin ulosmitattu, ihan rajoilla mennään ja välillä tuntuu lipsahtavan myös nykimisen puolelle.
- Peli on vaikeudeltaan kaksijakoinen, suoraan hyökkäämällä Linkin takatukka vaan hulmuaa kun joku körmy nappaa kiinni ja riepottaa kuin paskaista lakanaa. Uusilla kyvyillä taas osapuolet vaihtuu ja sopivalla arsenaalilla saa hyökättyä tehokkaasti isojenkin vastustajien kimppuun.
- Kai se hyvän pelin merkki on taas kun miettii peliin liittyviä juttuja peliajan ulkopuolellakin ;)
 
Joo hyvin useinkin jopa kattelen taivaalle josko sieltä joku pala taas tippuis ni pääsis vaikkapa vuoren yli, eli kyllä olen monesti.
Just näin ja pari kertaa tuntunut, että peli päästi pelaajan vähän helpommalla ja tiputti taivaalta suht nätisti parin sadan metrin päähän kiven just kun pitäiskin päästä jonkun vuoren päälle tms.
Tosiaan kiipeilyä selvästi vähemmän kuin edeltäjässä, koska asioita voi lähestyä monin tavoin yläilmoista ja sitten toisaalta alakauttakin on mahdollista porata itsensä vuoren huipulle.

Niin ja juonesta: Täällä saatiin vastikään Master Sword ja jäätiin molemmat pelin ääressä olleet osapuolet aikalailla monttu auki tilanteen jälkeen.

Paljon muutakin raportoivaa sinänsä olisi, mutta jaksa naputella spoilerien taakse, kun kyse sellaisesta yleisfiilistelystä. Kyllä te tätä pelanneet tiedätte näitä juttuja.

Toistan itseäni: Älytön peli.
 
Niin ja juonesta: Täällä saatiin vastikään Master Sword ja jäätiin molemmat pelin ääressä olleet osapuolet aikalailla monttu auki tilanteen jälkeen.
Täällä ihan samat fiilikset. Hetkeksi piti laskea ohjain pöydälle ja olla silleen, että hetkinen, mitä mää just todistin. Sitte rouvalle sanomaan vaan, että "Sain just Master Swordin ja huhhuh, käy sääki äkkiä ni voidaan puhua tästä!" :D
 
Nyt kyllä näiden kommenttien jälkeen jäin itsekin odottamaan Master Swordin hakua vielä enemmän. En tietysti ihan varma ole mistä tai miten se saadaan mutta aika vahva tuntuma on asiasta. On ollut tarkoitus mennä metsään "Lost Woods" samoilemaan jo pidemmän aikaa mutta yrittänyt vähän säästellä sitä mutta eiköhän tule lähipäivinä mentyä. Oli sekä omia että vaimon suosikkeja jo BotWissa.
 
Viimeksi muokattu:
Shrinejen lisäksi pakko antaa pisteitä myös päätehtäville. Eivät ole niin valmiiksi pureskeltuja, mitä ne peleissä nykyään on. Yleensä pelien päätehtävissä riitää, ett puhut oikealle hahmolle ja sen jälkeen saat karttaan merkin, minne mennä seuraavaksi. Tässä on monesti annettu vaan vihje ja annettu pelaajan itse hoksata eteneminen. Todella piristävää tässä niin isossa kädestä pitämis -kulttuurissa, mitä nykyajan pelejä vaivaa.
 
Nyt vihdoin 200+or more tunnin jälkeen eilen sain tehtyä sen neljännen päätehtävän ja meno oli yhtä laadukas kun ne kaikki edelliset. Nyt on mappi auki ja ajattelin keskittyä rauhassa kaikkeen muuhun mahdolliseen ennen päätarinan etenemistä.

Toi travelers path on kyl hauska, näkee joka askeleen mitä on touhuillut ja vaikka mitä "neitsyt" mestoja vielä mapissa vaikka olevinaan käy tosi huolella kaikki nurkat, katoin sen koko matkan mitä tähää mennes oon tehnyt nii siinä kyl tuli muisteltua vaikkei mitään videomatksua ookka nii "ainii tossa mä tein sitä ja tätä".

Huvittavinta oli kun se näyttää tietenkin myös sen talon rakentelun, siinä mä oli yhen kokonaisen illan siirtelemäs laatikoita nii travelers pathis näkyy ku link pienel alueel häslää ympäriinsä nii että se siinä mapis näkyy yks iso pyöreä vihreä piste.
 
Nyt on 75 tuntia pelattu, alueelliset ilmiöt on ratkaistu ja kaikki skyview tornit korkattu. Neljännellä alueella piti vähän syödä eväitä niin sen jälkeen menin ihan vaan metsään keräämään hyylialaisia tomaatteja että saa ainesosia kokkailuun.
 
Ylös Bottom