Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

FindRb sanoi:
Vähän vain tuntuu, että meen aika reilusti alle sen 70 tuntia mitä Nintenndo on väittänyt pelin pituudeksi...

Tänään meni Zelda läpi, viimeisen pomon oven edessä tehty tallennus sanoo peliajaksi 38:04. Eli tohon vielä loppukahinat ja rapiat päälle. En kyllä jäänyt matkan varrella hirveämmin maisemia tutkimaan, eli kun vertaa vaikkapa tuohon FREAK-edin 43 tuntiin (ja vielä peli kesken, kuten hän antaa vielä ymmärtää), niin oma tahti on ollut aika huima :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Guardian Viper sanoi:
...niin oma tahti on ollut aika huima :)
Joo mäkin olen aika hurjapää. 7h takana ja just sain ekan luolaston läpi :p. Mutta itse pelistä. Alku ei mielestäni ole mitenkään erikoinen, jotenkin homma vaan heitetään liikkeelle. Ja tavaroitakin tulee alussa hirveä määrä ilman kummallisempia arvoituksen ratkaisuja. Lisäksi harmittaa kun ei ole kylää minkä ongelmia ratkoa, mutta toivottavasti semmoinen tulee piakkoin. Grafiikkkaan olen enemmän kuin tyytyväinen mutta minä kuulunkin siihen vähemmistöön joiden mielestä on oikeasti olemassa piste missä grafiikan taso on "riittävä". En siis tarvitse mitään jumalaista ultrarealistista grafiikkaa nauttiakseni pelistä. Paras zelda tämä ei missään nimessä ole. Ainakin tähän mennessä tästä puuttuu vahvasti se "jokin" joka teki OOT.sta ja LTTP:sta niin jumalaisen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

vähän vaille 10 pelitunteja takana ja ei voi muuta sanoa ku iha mahtava peli!! tähän asti omasta mielestäni paras zelda vaikka suurin osa pelistä on jo tuttua vanhoista zeldoista.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Guardian Viper sanoi:
Tänään meni Zelda läpi, viimeisen pomon oven edessä tehty tallennus sanoo peliajaksi 38:04. Eli tohon vielä loppukahinat ja rapiat päälle. En kyllä jäänyt matkan varrella hirveämmin maisemia tutkimaan, eli kun vertaa vaikkapa tuohon FREAK-edin 43 tuntiin (ja vielä peli kesken, kuten hän antaa vielä ymmärtää), niin oma tahti on ollut aika huima :)
No et kyllä näköjään kovin paljoa tutkinut. :D Itellä 43 tuntia takana ja olen seittemännessä luolastossa. Kuinka paljon sulla on
kultasia ötököitä, poe-sieluja ja sydämiä
?

Ja tohon 70 tuntiin pitäis sitten sisältyä aivan kaikki kerättävä ja pelattava, ei todellakaan pelkkä pääjuoni.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Noseblunt sanoi:
Kuinka paljon sulla on
kultasia ötököitä, poe-sieluja ja sydämiä
?

Kultaisia ötököitä varmaan alle kymmenen oli. Sydämien tarkkaa määrää en muista, mutta yksi tai kaksi sydäntä menee jo toiselle riville. Poe-sieluja on pari päälle 20
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Taisit siis vetää enemmän kuin hieman luolastojuoksentelemalla pelin läpi. :D

Millon on tulossa NintendoFIN-arvostelu?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Noseblunt sanoi:
Taisit siis vetää enemmän kuin hieman luolastojuoksentelemalla pelin läpi. :D

Millon on tulossa NintendoFIN-arvostelu?

Noh, minulla on tapana pelata peli läpi ennenkuin ruvetaan arvostelemaan... Zeldalla on sinänsä vähän kiire, Wiin tärkein julkaisupeli kuitenkin :) Eli eiköhän tuosta tekstiä saa julkaistuksi viikonlopun aikana :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Guardian Viper sanoi:
Tänään meni Zelda läpi, viimeisen pomon oven edessä tehty tallennus sanoo peliajaksi 38:04.
Ei kai Ganondorf ollu kovin helppo??? Ei mitään yksityiskohtia kiitos, vaan et oliko vaikeempi ku muut pomot pelis.
Tähän mennessä ei oo tullu vielä oikeastaan yhtään kovin pahaa päävastusta nois luolastois vastaan (ja oon menny sittenkin 6 luolastoa läpi enkä 7... kai).

Nyt n.30 tuntia pelattuna... Menee vaan tätä aikaa ku pitää yrittää kerätä tätä rahaa, eikä oikein erikoisemmin huvita...

Noseblunt sanoi:
Kuinka paljon sulla on
kultasia ötököitä, poe-sieluja ja sydämiä
?
6, 28, 12 jos nyt oikein muistan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

FindRb sanoi:
Ei kai Ganondorf ollu kovin helppo??? Ei mitään yksityiskohtia kiitos, vaan et oliko vaikeempi ku muut pomot pelis.

Taktiikkaa jouduin hieman pidempään miettiä, joten siinä mielessä sanoisin, että jonkin verran vaikeampi.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Pelastus :D
Nämä muut on ollu vähän pettymyksiä (ainakin tähän asti).
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

No niin nyt on Twilight Princess tahkottu läpi!
Paras Zelda ikinä??? No tavallaan, muttei silti... Siis tässähän on kaikki mitä Ocarina of Timessäkin ja paljon enemmän, mutta kun Ocariinaa pelas sillon vuonna 2000 niin olise sen verran mahtava kokemus ettei tämä siihen yllä.

Tallensin vikanpomon oven eteen niin kello näytti 36:37 jotta eiköhän kestäny ton 37 tuntia mennä tämä läpi.

Suurin pettymys oli luolastot, mutta kyllä nekin ny meni...

Pomot olis saanu olla pahempi paitsi viimenen, se olis saanu olla pidempi kylläkin. Joskus ajattelin, että tuleekohan missään pelis enää sitä WoW fiilistä ku OoT:s Ganondorf muuttuu Ganoniks, no kyllä tästäkin pelistä sellasen sai.

Tietenki olis mun puolesta saanu olla vielä vähä pidempi tää peli (niinku ei jo valmiiksi olis keskitasoa pidempi).

Jos tälle ny joku arvosana pitäis antaa niin kyllä tämä sitä 9.1 - 9.5 luokkaa olis.

Oonko muutes eka joka tän pelin on täällä päässy läpi??? (Modia ei lasketa ku ne on saanu pelata jo kauemman :D käsittääkseni...)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Oletko FindRb pelannut Link to the Pastia? Siinä vasta peli josta voisi sanoa "Kun LttP:tä pelas sillon vuonna 1994 niin olise sen verran mahtava kokemus ettei tämä siihen yllä." Se oli jotain aivan upean huikeaa.

Tästä Twilight Princessistä ehkä uupuu se jokin uusi ja mullistava mikä jokaisessa Zeldassa pitäisi olla. Voisin listata tähän vähän näitä mullistuksia mitkä teki Zeldoista osaltaan niin upeita, alkaein LttP:stä:

Link to the Past: Ennennäkemättömän monipuolinen maailma, valo/pimeä maailma, todella laaja peli.
Link's Awakening: Musiikki-teema, erittäin hyvä tarina varsinkin julkaisuaikanaan, nerokas loppu-dungeon ja loppudemo. Paras loppupahis kaikista Zeldoista.
Ocarina of Time: 3D ja sen mukana tulleet kaikki uudet liikket ja muut hienoudet.
Wind Waker: Erikoinen meren vallassa oleva maailma ja uusi grafiikkalähestymistapa.

Väliin jää muutamia GBA pelejä, Majora's Mask jne, jotka eivät olleet kuitenkaan niin merkittäviä Zelda-julkaisuja, vaikka Majora's Maskin idea olikin ihan mielenkiintoinen. Mielestäni tämä Twilight Princess sijoittuu samaan kastiin näiden vähemmän merkittävien kanssa, vaikka saakin nyt todella paljon huomiota Wiin myötä. Tämä on sitä 'samaa taattua laatua' ilman mitään supererikoista. Sudeksi muuttuminen ei nyt kuitenkaan tuo juuri mitään uutta pöydälle. Sitäpaitsi muututtiinhan jo LttP:ssä eläimeksi kun mentiin pimeään maailmaan. ;)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Linkitys sanoi:
Oletko FindRb pelannut Link to the Pastia? Siinä vasta peli josta voisi sanoa "Kun LttP:tä pelas sillon vuonna 1994 niin olise sen verran mahtava kokemus ettei tämä siihen yllä." Se oli jotain aivan upean huikeaa.
Olen kyllä pelannut Link to The Pastia, mutta vuonna 1994 olin 3 vuotta vanha jotta en ihan silloin.
Sitten tietenki ku pelas A Link to the Pastia vasta joskus Majora's Maskin jälkeen niin ei se enää sitte iskeny sillä tavalla.

Oon sen verran nuori, että oon aloittanu pelaamaan Zeldaa ''vasta'' sieltä N64:sen ajoilta.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Jos nyt zeldoista pitää kiistellä niin 2 ensimmäistä zeldaa ovat olleet myös aivan loistavia. The Legend Of Zelda NESsillä taisi olla ensimmäinen pelityypin peli jossa oli roolipelielementtejä (sydämien keräys, miekat, lyhty, silta jne) Myös seuraava Zelda oli aivan loistava, vaikka ylhäältä kuvattu osuus jäi vaan kartalle ja itse luolastot, kylät ja vihut pieksettiin sivustakuvattuna.

Ocarina Of Time on kyllä paras tähän asti.. (Twiligh Princessiä en ole vielä pelannut)

Jälkeenpäin tulee aina mietittyä, että miten ihmeessä on päässyt nämä ensimmäiset zeldat läpi kun ei ole osannut silloin vielä sanaakaan englantia :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Guardian Viper sanoi:
Tänään meni Zelda läpi, viimeisen pomon oven edessä tehty tallennus sanoo peliajaksi 38:04. Eli tohon vielä loppukahinat ja rapiat päälle. En kyllä jäänyt matkan varrella hirveämmin maisemia tutkimaan, eli kun vertaa vaikkapa tuohon FREAK-edin 43 tuntiin (ja vielä peli kesken, kuten hän antaa vielä ymmärtää), niin oma tahti on ollut aika huima :)
HaaHaa, olin sua reilun tunnin nopeempi :D Vähä oon onnellinen.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Linkitys sanoi:
Oletko FindRb pelannut Link to the Pastia? Siinä vasta peli josta voisi sanoa "Kun LttP:tä pelas sillon vuonna 1994 niin olise sen verran mahtava kokemus ettei tämä siihen yllä." Se oli jotain aivan upean huikeaa.

Tästä Twilight Princessistä ehkä uupuu se jokin uusi ja mullistava mikä jokaisessa Zeldassa pitäisi olla. Voisin listata tähän vähän näitä mullistuksia mitkä teki Zeldoista osaltaan niin upeita, alkaein LttP:stä:

Link to the Past: Ennennäkemättömän monipuolinen maailma, valo/pimeä maailma, todella laaja peli.
Link's Awakening: Musiikki-teema, erittäin hyvä tarina varsinkin julkaisuaikanaan, nerokas loppu-dungeon ja loppudemo. Paras loppupahis kaikista Zeldoista.
Ocarina of Time: 3D ja sen mukana tulleet kaikki uudet liikket ja muut hienoudet.
Wind Waker: Erikoinen meren vallassa oleva maailma ja uusi grafiikkalähestymistapa.

Väliin jää muutamia GBA pelejä, Majora's Mask jne, jotka eivät olleet kuitenkaan niin merkittäviä Zelda-julkaisuja, vaikka Majora's Maskin idea olikin ihan mielenkiintoinen. Mielestäni tämä Twilight Princess sijoittuu samaan kastiin näiden vähemmän merkittävien kanssa, vaikka saakin nyt todella paljon huomiota Wiin myötä. Tämä on sitä 'samaa taattua laatua' ilman mitään supererikoista. Sudeksi muuttuminen ei nyt kuitenkaan tuo juuri mitään uutta pöydälle. Sitäpaitsi muututtiinhan jo LttP:ssä eläimeksi kun mentiin pimeään maailmaan. ;)
Nintendon kaikkien aikojen suurin peli, johon on panostettu ja jota on odotettu enemmän kuin yhtäkään edellistä Zeldaa. Ja sinä väität tätä vähemmän merkittäväksi? Eikä Wii ole se syy miksi TP:stä puhutaan ja kohistaan. Siitä puhuttiin ja kohistiin ja sitä odotettiin jo heti ensimmäisestä trailerista lähtien enemmän kuin TWW:tä.

Eihän tämä iske millään tasolla yhtä kovaa kuin Ocarina of Time, jos ajatellaan molempia aikanaan. Tämän ei pitänytkään olla mikään uudistaja, vaan tehdä kaikki se paremmin mikä tekee Zeldasta maailman parhaan pelisarjan, ja siinä onnistuttiin. Nintendo on sanonut, että tämä on viimeinen perinteinen Zelda, joten seuraava Zelda on uudistaja, se tulee aiheuttamaan näitä wow-kokemuksia. ...tai sitten minä ainakin petyn ja pahasti.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Noseblunt sanoi:
Nintendon kaikkien aikojen suurin peli, johon on panostettu ja jota on odotettu enemmän kuin yhtäkään edellistä Zeldaa. Ja sinä väität tätä vähemmän merkittäväksi?

No, niin kai sitten väitän. Esimerkiksi Final Fantasy -mittakaavassa tämä peli ei mikään järin suuri ole, ja kuten sanottua - ei mitään uutta tai mullistavaa tuotu pöytään. Mielestäni tässä tehtiin kaikki se mikä on tehnyt Zeldasta hyvän aivan yhtä hyvin kuin ennenkin. En yksinkertaisesti löydä juuri mitään parannuksia edellisiin - ihan sama mekaniikka, ihan samat tavarat, ihan samanlaisia luolastoja kuin ennenkin. Ei parempaa eikä huonompaa.

Sorry.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Guardian Viper sanoi:
Ohjaus tuntuu sopivan rennolta, eivätkä Wii-kikkailutkaan ole niin suuressa osassa kuin olisi kuvitellut. Tähtäys ritsalla ampuessa sujuu Wii Playlla ja Wii Sportsilla harjoittelun jälkeen melko mallikkaasti, toisaalta miekan heiluttelu tuntuu paikoitellen hieman koomiselta. Tässä suhteessa Cube-ohjainta tuli hieman ikävä. Onneksi käden liikkeen ei tarvitse olla kovinkaan suuri ja homma tuntuu pelittävän muutoin kuin "normaalimmalla" ohjaimella pelatessa. Eli jos pelkona on liian erilainen ohjaus Cube-versioon nähden, niin sanoisin pelkäävän suotta.

Eli melko samantekevää kummalle laitteelle pelin hankkii, sillä ohjauksessa ei radikaaleja eroja käytännössä esiinny? Wiitä en ole nimittäin vähään aikaan hankkimassa ja houkutteleva cube-versio tarjoaisi pelattavaa joululomaksi. Jos pelikokemus taas Wiillä olisi selvästi parempi, jaksaisin varmaankin odottaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

snagk sanoi:
Eli melko samantekevää kummalle laitteelle pelin hankkii, sillä ohjauksessa ei radikaaleja eroja käytännössä esiinny? Wiitä en ole nimittäin vähään aikaan hankkimassa ja houkutteleva cube-versio tarjoaisi pelattavaa joululomaksi. Jos pelikokemus taas Wiillä olisi selvästi parempi, jaksaisin varmaankin odottaa.


Itse en tosiaan ole peliä Wiillä pelannut, mutta ajattelin silti hankkia pelin Cubelle. Wiitä kun en ilmeisestikkään ole vielä ihan heti hankkimassa ja Zeldaa tekee kuitenkin mieli päästä joululomalla pelaamaan. Mitä nyt arvosteluja olen lukenut kummastakin versiosta, niin IGN-sivustolla tykättiin, että miekkailu on ainakin helpomapaa normipädillä, kun taas jouskarilla ampuminen on tarkempaa ja hauskempaa Wii- versiossa. Kalastaminen ym. minipelit ovat varmaan myös Wiillä hauskempia kokemuksia, mutta uskoisin kuitenkin Cube- version olevan kannattava hankinta. Wiin Zelda tukee vielä lisäksi laajakuvaa sekä 480p- resoluutiota.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Linkitys sanoi:
No, niin kai sitten väitän. Esimerkiksi Final Fantasy -mittakaavassa tämä peli ei mikään järin suuri ole, ja kuten sanottua - ei mitään uutta tai mullistavaa tuotu pöytään. Mielestäni tässä tehtiin kaikki se mikä on tehnyt Zeldasta hyvän aivan yhtä hyvin kuin ennenkin. En yksinkertaisesti löydä juuri mitään parannuksia edellisiin - ihan sama mekaniikka, ihan samat tavarat, ihan samanlaisia luolastoja kuin ennenkin. Ei parempaa eikä huonompaa.

Sorry.
Tarina nyt on ainakin yksi asia, mikä Twilight Princessissä on huomattavasti parempi kuin missään Zeldassa aikaisemmin. Siitä tulee jo aika isot propsit ja ihan vain siksi peliä voi sanoa paremmaksi kuin Ocarina of Timeä.
 
Ylös Bottom