Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Outer Worlds

Lähinnä siinä oli se, että putkahdat maailmaan sekä et tiedä vielä mitään mistään ja ekana sun naamaan eteen laitetaan sellaisia tehtäviä, että "tee sää nämä jutut, kun en mää jaksa". Vielä, kun ei ole päässyt edes oman hahmon rooliin sisään.

Ja siinä tuli juuri sellainen olo, että pitäisikö nämä jättää tekemättä ja saada eka juoni käyntiin sekä päästä kunnolla hahmoon sisään. Vai onko alussa tarkoitus juuri tutustua pelaaja peliin tällä tavalla.

Enkä mitenkään pahana juttuna tuota pidä, vaikka siitä kirjoitankin. Pisti vaan tosin itselläkin silmään pelatessa, että nyt ollaan aika kaukana Witcher 3:sen pelisuunnitelusta. Ja nimenomaan luulin ja odotin, että tämä tarjoaa tältä osin paljon enemmän roolipelaamista ja laatua kuin joku Fallout 4. Ja eiköhän Outer World sitä tarjoakin, alun keveys vaan yllätti.
 
ac3way: kyllähän se pelin maailmassa on ihan loogista miksi se porukka antaa tehtäviä juuri pelaajan hahmolle. Laitan spoilereihin jos joku haluaa ihan alunkin jutut kokea mieluummin itse:

Eihän se porukka saa tai halua lähteä sen yhdyskunnan ulkopuolelle ja kun näkevät että ei ole sieltä kotoisin ja/tai tuli ulkopuolelta, niin olettavat että siellä haahuilee, joten "voisitko vähän jelpata".
Itse tyydyin tuohon ja se oli ihan looginen juttu vaikka onkin outoa pyytää täysin tuntemattomalta erinäisiä asioita. Sitäkin voi tosin ihan keskusteluissa kysyä, että mites tuolla lailla luottaa. En muista vastausta mutta kuitenkin.
 
Mielipidejuttuja tietenkin hyvin pitkälti.

Koen itse asian niin, että jos jaksan kerran istua pari tuntia pelin ääressä, niin kai se pelihahmokin sen ajan jaksaa olla ilman että on pakko syödä joka toinen minuutti jotain. Se, että ei käydä vessassa, syödä, juoda tai levätä, on minusta vain asia, jonka lisääminen on rasite. Pelaaminen on kuitenkin eskapismia eikä oikean maailman rasitteita siellä tarvita.

Selviytymispelistä taas jos on kyse, niin asia on eri (enkä itse niitä edes halua pahemmin pelata). En vain koe Fallouteja tai tätä Outer Worldia varsinaisesti selviytymispelinä, joten ei ole kauheasti tarvetta noille rasitteillekaan.

Useimmiten nuo on vieläpä tavalla tai toisella huonosti toteutettu. Ei sekään ole kauhean realistista että pelihahmo joutuu vetämään jatkuvasti ruokaa ja vettä mutta vaikkapa vessassa ei tarvitse käydä ikinä. Lepäämisestä ja ravinnosta saatavat bonukset olisi parempi toteutus kuin että niitä pakotetaan ottamaan. Mieluummin porkkanaa kuin keppiä, niin ainakin itse jaksaisin sitä pelimekaniikkaa paremmin.
Sen voin sanoa, ettei tarvitse syödä ja juoda, tai nukkuakaan jatkuvasti. Mun mielestä se on toteutettu ihan hyvin. Ja kuitenkin sitä tarviketta on saatavilla joka paikasta ja alukselle pääsee pikamatkustamaan nukkumaan. Eli se käy samasta kuin aseiden ja varusteiden korjaaminen.

Tätä voi verrata New Vegasin hardcore modeen, mutta sehän oli vielä helpompi. Sen suhteen myös, että sitä Quick savea voi rämpyttää New Vegasissa kokoaika, eikä sellaista kuolemanpelkoa ole kuin tässä supernovalla.

Toki joo, mielipideasioita nämä ja jokainen saa pelata peliä miten haluaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Pari tuntia takana ja tuntuuhan tämä nyt aivan huikealta, ihan kuin parempaa Fallouttia pelais. Nipotuksen aiheita on tehtävät joita saa olla vain yksi aktivoituna joten jos haluat nähdä missä muut ovat ne täytyy yksitellen käydä aktivoimassa ja käydä kurkkaamssa kartasta. Sekä se että hahmo ottaa niin herkästi aseen takaisin esiin kun availet ovia tai puhut ihmisille, saa kokoajan olla pistämässä sitä takaisin piiloon.

Mutta noin muutoin ihan rautaa ollut ja ympäristö ja maailma tuntuu tosi elävältä.
 
Sen voin sanoa, ettei tarvitse syödä ja juoda, tai nukkuakaan jatkuvasti. Mun mielestä se on toteutettu ihan hyvin. Ja kuitenkin sitä tarviketta on saatavilla joka paikasta ja alukselle pääsee pikamatkustamaan nukkumaan. Eli se käy samasta kuin aseiden ja varusteiden korjaaminen.

Tätä voi verrata New Vegasin hardcore modeen, mutta sehän oli vielä helpompi. Sen suhteen myös, että sitä Quick savea voi rämpyttää New Vegasissa kokoaika, eikä sellaista kuolemanpelkoa ole kuin tässä supernovalla.
Äh, nyt kun tämän luin niin tekisi mieli aloittaa uusiksi suoraan supernovalla. Aika helpoltahan tämä kieltämättä on tuntunut ja jos nuo selviytymismekaniikat ei ole ihan jatkuvasti "tiellä", niin mikseipä ne sitten menisi. Nyt on kyllä hirveä määrä ruokaa, juomaa ja muuta mukana eikä niille ole kauheasti ollut käyttöä. Jos yhtä runsaasti tai edes lähelle supernovallakin, niin ei tuossa alussa ainakaan ole pula syömisistä.

Pari tuntia takana ja tuntuuhan tämä nyt aivan huikealta, ihan kuin parempaa Fallouttia pelais. Nipotuksen aiheita on tehtävät joita saa olla vain yksi aktivoituna joten jos haluat nähdä missä muut ovat ne täytyy yksitellen käydä aktivoimassa ja käydä kurkkaamssa kartasta. Sekä se että hahmo ottaa niin herkästi aseen takaisin esiin kun availet ovia tai puhut ihmisille, saa kokoajan olla pistämässä sitä takaisin piiloon.
Minullakin kävi sama mielessä: "parempi Fallout". Se vain, että en ole yhtään Falloutia pelannut, joten en voi oikeasti noin sanoa. Tämä on vain heti videoista lähtien vaikuttanut paremmalta, joten siitä se fiiliskin varmasti tuli.

Tuo kartta-homma on kyllä vähän ikävä. Tuokaan ei varsinaisesti käynyt mielessä kun ensimmäisellä alueella muistaa aika helposti missä oli mitäkin tehtävää ja hahmoa.

Aseen pois laittamisesta en edes tiennyt. Mietinkin että saisikohan jotenkin tuon aseen pois ettei jatkuvasti sohi jokaista päin naamaa vaikka ei ole mitään aikeita ampua :D
 
Äh, nyt kun tämän luin niin tekisi mieli aloittaa uusiksi suoraan supernovalla. Aika helpoltahan tämä kieltämättä on tuntunut ja jos nuo selviytymismekaniikat ei ole ihan jatkuvasti "tiellä", niin mikseipä ne sitten menisi. Nyt on kyllä hirveä määrä ruokaa, juomaa ja muuta mukana eikä niille ole kauheasti ollut käyttöä. Jos yhtä runsaasti tai edes lähelle supernovallakin, niin ei tuossa alussa ainakaan ole pula syömisistä.
Juu tosiaan, itse vasta toisessa paikassa olen ja aika paljon on kaikkia tarvikkeita. Eli ole mikään hätä ollut. Ainoastaan alussa tuli kuoltua muutamaan otteeseen, että se tuntu aika brutaalita varsinkin kun ei saanut tallennettua missä tahansa :D Mutta kun geari on parantunut niin aika hyvin kaatui ekalla alueella suurin osa.

Muutenkin pidän erittäin paljon siitä, että tässä on pienempiä erillisiä alueita yhden ison alueen sijasta. Pysyy hommat kasassa paremmin , ei tule mitää sekasotkua kuin ubipeleissä. Rupee semmonen ahdistamaan.
 
Mun on pakko ottaa takaisin tuo mitä sanoin tämän tuntuvan liian helpolta normaalilla. 14 tuntia takana ja nyt on oikeasti alkanut peli vaikeutumaan. Ja tässähän tosiaan on niitä "vikoja" pelihahmolla, omallani huumeongelma ja robottipelko. Nuohan vaikuttavat hahmon statseihin negatiivisesti tietyissä tilanteissa. Mutta edelleen, loistava peli!
 
Alkuinnostus oli melkoinen, mutta ainakaan vielä The Outer Worlds ei ole onnistunut tempaisemaan mukaan ensimmäisen ~4 tunnin aikana. Noin yleisesti ottaen huumori on ihan hauskaa, pelaaminen tuntuu tarpeeksi hyvältä ja vrt. Bethesdan peleihin dialogi sekä tekninen toteutus on selvästi paremmalla tasolla. Tämän sanottua TOW on myös onnistunut muistuttaa meikäläistä miksi pidin (ja edelleen haluaisin pitää) Bethesdan Fallout peleistä - ja se on pelimaailman skaala.

Ennakkoon osasin varautua siihen ettei The Outer Worlds ole samanlainen open world peli kuin esim. edellisen sukupolven Fallout 3. Olin kuitenkin hieman yllättynyt nähdessäni ensimmäisen pelialueen koon ja näin jälkikäteen ymmärrän Mass Effect vertaukset. Itselle "se juttu" Bethesdan Fallout peleissä ei niinkään ollut tarina vaan pelimaailman tutkiminen ja uniikkien tavaroiden löytäminen (bobbleheadit, taitokirjat, aseet/haarniskat jne.) Pelimaailma oli suunniteltu siten, että pelaaja pystyi tähystää kauas horisonttiin ja havaita kiinnostavia alueita mihin matkata: pohjoisessa olisi Nuka Cola tehdas, idässä Super Mutanttien valtaama vesilaitos, etelässä "hylätty" (=todennäköisesti Ghoulien kansoittama) supermarketti ja lännessä olisi paraikaa menossa perkeleenmoinen mähinä laser valoshowsta päätellen jne. Tämän takia hukkasin satoja tunteja etenkin Fallout 3:een.

Harmillisesti samanlaista Folke West matkailijan fiilistä en ole saanut tämän pelin kohdalla. Kenties seuraavat pelialueet ovat suunniteltu eri tavalla, mutta ainakin 1. pelialueessa on pistänyt silmään korkeat kalliot, jotka juurikin rajaavat pelimaailmaan näkymiä ja ylipäätään ainakin tämä alue on varsin kompakti, sillä nopeasti tulee joko näkymätön seinä tai kallio vastaan. Tämän ohella myös pienempiä nipotuksen aiheuta löytyy. Esim. ihmisviholliset astivat pelaajan liikkeet seinien/isojen kiven lohkareiden taakse. Toki loppupeleissä tämä on pelaajan etu, sillä lyhyen ajan sisällä tässä on tullut opittua jo ennakoimaan vihollisten liikeet ja kontrolloimaan mistä suunnasta he hyökkäävät. Tämän ohella Hard tasolla löytyy siihen malliin luoteja, laastareita ja Elovena keksipakkauksia, joka on pistänyt hieman kyseenalaistamaan miksi pelaajan edes tulisi ostaa ammuksia ym. ylimääräisiä tarvikkeita, sillä näitä tuppaa löytymään aina nurkan takaa. Liiaksi en halua soimata tätä, sillä peli on vasta alkutekijöissä ja asteikolla yhdestä-viiteen The Outer Worlds on plussan puolella. Katsotaan josko fiilis muuttuu entistä enemmän positiivisemmaksi kun tarina lähtee kunnolla käyntiin.
 
Oon kans ihan koukussa.... kutittelevia moraalisia valintojakin tullut jo vastaan.

Liikkuminen mua kyllä hämää ja pahasti kun loikkas Apexista Outer Worldsiin. Vähän on kankeeta kiipeilyt, ja taistellessa tottuneesti yritän liukua karkuun, ni ei onnistukaan :D
 
Tässähän pitäisi olla Unreal Engine 4? Miksi peli näyttää ihan siltä kuin se olisi tehty vihatulla Gamebryolla (tunnetaan myös nimellä Creation)? Etenkin nuo keskustelut, jossa kamera zoomaa suoraan puhuvaan päähän. :eek:
 
Alkuinnostus oli melkoinen, mutta ainakaan vielä The Outer Worlds ei ole onnistunut tempaisemaan mukaan ensimmäisen ~4 tunnin aikana. Noin yleisesti ottaen huumori on ihan hauskaa, pelaaminen tuntuu tarpeeksi hyvältä ja vrt. Bethesdan peleihin dialogi sekä tekninen toteutus on selvästi paremmalla tasolla. Tämän sanottua TOW on myös onnistunut muistuttaa meikäläistä miksi pidin (ja edelleen haluaisin pitää) Bethesdan Fallout peleistä - ja se on pelimaailman skaala.

Ennakkoon osasin varautua siihen ettei The Outer Worlds ole samanlainen open world peli kuin esim. edellisen sukupolven Fallout 3. Olin kuitenkin hieman yllättynyt nähdessäni ensimmäisen pelialueen koon ja näin jälkikäteen ymmärrän Mass Effect vertaukset. Itselle "se juttu" Bethesdan Fallout peleissä ei niinkään ollut tarina vaan pelimaailman tutkiminen ja uniikkien tavaroiden löytäminen (bobbleheadit, taitokirjat, aseet/haarniskat jne.) Pelimaailma oli suunniteltu siten, että pelaaja pystyi tähystää kauas horisonttiin ja havaita kiinnostavia alueita mihin matkata: pohjoisessa olisi Nuka Cola tehdas, idässä Super Mutanttien valtaama vesilaitos, etelässä "hylätty" (=todennäköisesti Ghoulien kansoittama) supermarketti ja lännessä olisi paraikaa menossa perkeleenmoinen mähinä laser valoshowsta päätellen jne. Tämän takia hukkasin satoja tunteja etenkin Fallout 3:een.

Harmillisesti samanlaista Folke West matkailijan fiilistä en ole saanut tämän pelin kohdalla. Kenties seuraavat pelialueet ovat suunniteltu eri tavalla, mutta ainakin 1. pelialueessa on pistänyt silmään korkeat kalliot, jotka juurikin rajaavat pelimaailmaan näkymiä ja ylipäätään ainakin tämä alue on varsin kompakti, sillä nopeasti tulee joko näkymätön seinä tai kallio vastaan. Tämän ohella myös pienempiä nipotuksen aiheuta löytyy. Esim. ihmisviholliset astivat pelaajan liikkeet seinien/isojen kiven lohkareiden taakse. Toki loppupeleissä tämä on pelaajan etu, sillä lyhyen ajan sisällä tässä on tullut opittua jo ennakoimaan vihollisten liikeet ja kontrolloimaan mistä suunnasta he hyökkäävät. Tämän ohella Hard tasolla löytyy siihen malliin luoteja, laastareita ja Elovena keksipakkauksia, joka on pistänyt hieman kyseenalaistamaan miksi pelaajan edes tulisi ostaa ammuksia ym. ylimääräisiä tarvikkeita, sillä näitä tuppaa löytymään aina nurkan takaa. Liiaksi en halua soimata tätä, sillä peli on vasta alkutekijöissä ja asteikolla yhdestä-viiteen The Outer Worlds on plussan puolella. Katsotaan josko fiilis muuttuu entistä enemmän positiivisemmaksi kun tarina lähtee kunnolla käyntiin.

Samanlaisia tuntemuksia pelistä, joskin olen jo ehtinyt vähän pidemmälle. Huomannut myös, että jokaisella alueella tuntuu olevan samanlainen asetelma meneillään, korporaatio vs vapaat ihmiset ja lopulta joutuu aina näiden kahden välillä valitsemaan. Sivutehtävät ovat olleet suurilta osin aika keskivertoa settiä, ei mitään mieleenpainuvaa toistaiseksi. Ryhmäjäsenten omat tehtävät ovat myös vähän... ehhh, Maxin tehtävä mielenkiintoisin.

Pääjuonesta ei ole kyllä vieläkään mitään käryä, että miksi hahmo lähtee tälle reissulle ylipäätään vaikka peliä on nyt pelattu varmaan lähemmäs 20h. Tässä ei taida olla mitään varsinaista pääpahista? Näihin peleihin tarvitaan joku kiintopiste joka motivoi pelaajaa ja hahmoa ylipäätään jatkamaan matkaansa.

Dialogi pelissä on kyllä kohdillaan ja mukavasti tavallaan vaihtoehtoisia ratkaisuja asioihin. Hyvä peli ja kyllä tätä mielellään pelaa, ehkä vähän yliarvosteltu joiltakin osin.
 
Muutenkin pidän erittäin paljon siitä, että tässä on pienempiä erillisiä alueita yhden ison alueen sijasta. Pysyy hommat kasassa paremmin , ei tule mitää sekasotkua kuin ubipeleissä. Rupee semmonen ahdistamaan.
Pidän myös tästä todella paljon! Vähän kuin erillisiä kenttiä pelaisi ja voi rauhassa pelata kentän kerrallaan eikä tule sellaista "voi voi, tuollakin on vielä pari neliökilometriä tutkimatta"-oloa.

Itseäni siis lähinnä ahdistaa jos peli on liian iso. Pienempiin kokonaisuuksiin jaettuja maailmoja tulee tutkittua selvästi tarkemmin. Usein myös tuntuu että ne on suunniteltukin paremmin eikä tule niin paljon sellaista bulk-kamaa vastaan. Outer Worldsista on vasta ensimmäinen maailma takana ja toista hetken tutkinut, joten en tiedä kuinka paljon on bulkkia ja copypastea mutta tähän mennessä on ollut vähän Dishonoredmainen fiilis tutkia maailmaa, josta löytyy yllättäen mukavasti erilaisia reittejäkin päästä paikkoihin.

Samanlaisia tuntemuksia pelistä, joskin olen jo ehtinyt vähän pidemmälle. Huomannut myös, että jokaisella alueella tuntuu olevan samanlainen asetelma meneillään, korporaatio vs vapaat ihmiset ja lopulta joutuu aina näiden kahden välillä valitsemaan. Sivutehtävät ovat olleet suurilta osin aika keskivertoa settiä, ei mitään mieleenpainuvaa toistaiseksi. Ryhmäjäsenten omat tehtävät ovat myös vähän... ehhh, Maxin tehtävä mielenkiintoisin.
Tuo asetelmahan on ihan looginen kun pelin maailmassa niitä yhtiöitä on useita ja omistavat ilmeisesti eri alueita. Omasta mielestä varsin loogista jos tuo asetelma on joka paikassa eikä jossain yhtäkkiä olekaan täysin erilaista yhteiskuntaa. Veikkaan myös silti sellaisenkin löytyvän, joku piilo-yhteiskunta on varmasti olemassa. Perussettiä sekin tällaisissa. Pelkkä veikkaus siis tämä.

Pääjuonesta ei ole kyllä vieläkään mitään käryä, että miksi hahmo lähtee tälle reissulle ylipäätään vaikka peliä on nyt pelattu varmaan lähemmäs 20h. Tässä ei taida olla mitään varsinaista pääpahista? Näihin peleihin tarvitaan joku kiintopiste joka motivoi pelaajaa ja hahmoa ylipäätään jatkamaan matkaansa.
Eikö roolipelin idea ole juuri pelata roolia ja täten vähän kuin itse synnyttää ne motivaatiot itsellensä? Kyllä minulta on pelissä ainakin kerran tai pari kysytty että miksi oikeastaan teen mitä teen ja vastausvaihtoehtojakin oli useita. Ilmeisesti voisi vielä se päätavoite olla ihan eri mitä itselleni olen ottanut.

Onhan siellä myös ihan selvä syy olemassa, miten tuo voi edes mennä ohi?
Alus täynnä ihmisiä syväunessa, jotka pitäisi herättää. Peli ilmeisesti pitkälle olettaa (pakottaa?) että tuo on jokaisen pelaajan päätavoite mutta sillekin pystyi olemaan eri syy - ainakin yhdessä keskustelussa. Ilmeisesti sen professorin(?) voinee myös viedä viranomaisille, joten mahtaako olla myös mahdollista jättää koko Hopen ihmiset mädäntymään? Lisäksi miksi se proffa edes haluaa nuo herätettyä: siellä on ilmeisesti iso läjä ihmisiä, jotka eivät ole noiden yhtiöiden alistamia ja voisivat saada yhteiskuntaa muutettua parempaan suuntaan.
Mielestäni ihan hyvä motivaatio ja ainakin itse olen ehdottomasti tässä samalla puolella kuin tämä alun pelastaja. Tosin epäilen kyllä siellä olevan mahdollisesti jotain muutakin taustalla. Ihan täysin en ole luottamassa tuohonkaan miekkoseen.

Nämä nyt siis omia näkemyksiä ja ei nuo tietenkään kaikille toimi tai riitä syyksi tehdä pelissä asioita.
 
Itselleni tämä on iskenyt lujaa. Olen syventynyt oikein kunnolla sivutarinoihin ja kumppaneiden tehtäviin. Pääjuoneen en ole kaivannut yhtä pääpahista, koska se vaikuttaisi todella vanhanaikaiselta ratkaisulta. Nyt taustalla lymyilee the Board ja muut suuret korporaatiot, joiden lopullista tavoitetta sankarin "heräämispaikan" suhteen ei vielä tiedä. Ovatko suuryritykset sittenkin hyvällä asialla ja pelaajaa auttavilla henkilöillä ei olekaan puhtaat jauhot pussissa?

Vaikka täälläkin on moitittu tietokoneroolipelien helmasyntiä eli näitä juoksupoikatehtäviä, ei nekään ole mielestäni olleet niin yksioikoisia kuin aluksi vaikuttavat. Ensimmäiselläkin planeetalla on useita pää- ja sivutehtäviä, joiden lopputulokset tulevat vaikuttamaan tarinaan myöhemmin. Esimerkiksi loogiselta tuntunut "hyvis"-vaihtoehto onnistuu sotkemaan asiat vielä pahemmin.
 
Onhan siellä myös ihan selvä syy olemassa, miten tuo voi edes mennä ohi?
Alus täynnä ihmisiä syväunessa, jotka pitäisi herättää. Peli ilmeisesti pitkälle olettaa (pakottaa?) että tuo on jokaisen pelaajan päätavoite mutta sillekin pystyi olemaan eri syy - ainakin yhdessä keskustelussa. Ilmeisesti sen professorin(?) voinee myös viedä viranomaisille, joten mahtaako olla myös mahdollista jättää koko Hopen ihmiset mädäntymään? Lisäksi miksi se proffa edes haluaa nuo herätettyä: siellä on ilmeisesti iso läjä ihmisiä, jotka eivät ole noiden yhtiöiden alistamia ja voisivat saada yhteiskuntaa muutettua parempaan suuntaan.
Mielestäni ihan hyvä motivaatio ja ainakin itse olen ehdottomasti tässä samalla puolella kuin tämä alun pelastaja. Tosin epäilen kyllä siellä olevan mahdollisesti jotain muutakin taustalla. Ihan täysin en ole luottamassa tuohonkaan miekkoseen.

Nämä nyt siis omia näkemyksiä ja ei nuo tietenkään kaikille toimi tai riitä syyksi tehdä pelissä asioita.

Ei ole mennyt ohi, tuo selitetään sen ensimmäisen tunnin aikana. 20h myöhemmin asetelma sama, itsellä vain fiilis, että jotain puuttuu.
 
Maailma tuntuu jotenkin jopa vähemmän elävemmältä kuin Mass Effecteissä, molemmissa on tälläinen staattinen tyyli. Mitään dynaamistahan tämä ei edes yritä olla kuten vaikkapa Skyrimissa. Ja loottia on aivan liikaa, sellaista turhaa varsinkin. Saattaa olla 20 loottiboksia kolmen talon alueella ja 10 sekunnin kävelyn päässä on uusi vastaavaa alue.

No pikku hiljaa alkaa oma peli vasta käynnistyä ja alkaa koko ajan maistumaan paremmalta. Alku ei hirveästi lämmittänyt. Tosiaan ääninäyttely on kyllä hyvin tehty. On oikein mukava juttella ihmisten kanssa, eikä ollenkaan tylsää, vaikka en vieläkään ole edes päässyt omaan hahmoon sisään. Jopa terminaalien viestejä lukee mielummin kuin Fallout 4 tietokoneiden tekstejä.

Potentiaalia on, paljon mielenkiintoisia ja hyviä asioita pelissä. Pelaaminen ehkä aavistuksen verran tylsää, terveisin mies joka kyllä tykkää rauhallisista peleistä.
 
X1x + gamepass 1€ -> peli testiin... alkuun oli ihan kauhee katsottavaa, 30fps ilman motionblurria :eek: ja karu grafiikka iski päin näköä.. tunnin pelaamisella oli jo silmät sopeutuneet ja pääkoppa hyväksynyt että olkoon sitten Falloutti 3 aikuiset grafiikat ja mallit super mario värityksellä, näillä mennään.
Peli on juuriltaan sieltä menneisyydestä mutta siitä seuraa tavallaan tuttu tunne, peli hoitaa ne vanhat tutut peli mekanismit hiotummin kuin esikuvansa. MItään uutta ja yllättävää ei toki pelistä löydy, hyvää hiottua peruspelaamista.
 
Ööh. Eikö tuolla mun avaruusaluksessa ole muka mitään varastointia tavaroille? Pitääkö ne käydä myymässä ensin, että voin kävellä taas normaalisti, vai mitä missaan?
 
karu grafiikka iski päin näköä.. tunnin pelaamisella oli jo silmät sopeutuneet ja pääkoppa hyväksynyt että olkoon sitten Falloutti 3 aikuiset grafiikat ja mallit super mario värityksellä, näillä mennään.
Peli on juuriltaan sieltä menneisyydestä mutta siitä seuraa tavallaan tuttu tunne, peli hoitaa ne vanhat tutut peli mekanismit hiotummin kuin esikuvansa. MItään uutta ja yllättävää ei toki pelistä löydy, hyvää hiottua peruspelaamista.
Nyt kyllä taitaa olla ajan kultaamat silmämunaset. Kyllähän OW selvästi on paremman näköinen peli kuin Fallout 3. Kannattaa vaikka laittaa se F3 testiin ja palata sitten OW:n pariin.

Paljoltihan tuossa graafisessa tyylissä kuitenkin samaa on ja päällimmäinen on se rosous. Onko tuo sitten ihan tarkoituksellinen tyylisuunta, sitä en tiedä. Mass Effectit tuntui samalta kun eka kertaa niitä pelasin: kauhean rosoinen ulkoasu. Siihen kyllä tottui ja tottuu aika pian jos peli muuten toimii.

Lisäksi uskallan väittää että OW on sulavampi pelata kuin Falloutit. Perustuu kylläkin vain videokuvaan Fallouteista, koska en niitä ole itse pelannut, mutta ainakin pelkkiä videoita molemmista vertaillen huomasin eron. Yksi syistä (Game Passin lisäksi) miksi edes nyt tätä "Falloutia" pelasin vaikka aiemmin tuli skipattua. Noiden kahden muun syyn lisäksi pelin pariin houkutteli se, ettei se vaadi massiivia tuntimääriä ja on mukavan tiivis paketti. Ainakin jos vertaa niihin Fallouteihin. Kyllä tähänkin varmasti tunteja saa kulutettua.

Grafiikasta vielä: on OW silti selvästi rosoisempi ulkoasultaan kuin monet, monet muut pelit mutta kyllä se Falloutteja paremmalta näyttää. Jos ei muun takia niin jo sen, ettei väripaletti ole pelkkää harmaata.
 
Hienosti on peli maistunut. Pääsin nyt ekalta planeetalta pois ja kävin Wellesin laboratoriossa ja nyt olen Groundbreakerilla aloittamassa asioita. Grafiikka ei ole uusinta, mutta New Vegas fiiliksen valossa toimii loistavasti nuo grafiikat pelissä. Kyllä tämän sivutehtävineen oikein mielellään vetelee ajan kanssa läpi. Hattu päästä jälleen kerran Obsidianille.
 
Ylös Bottom