Ac3way
Well-Known Member
Hyvä kirjoitus.
Olen samaa mieltä noista "survival-systeemeistä", ne on käytännössä aina peleissä huonosti peleihin toteutettu ja vain ärsyttäviä mekaanikoita. Modatussa Skyrimissa ne nippa nappa sopi siihen, kun siinä oli lisäksi kaikenmaailman kylmyydet, kosteudet, unet ja muut perus systeemit luomassa kokonaisuutta sekä laajentamassa gameplayta, eikä pelkästään ollut irrallisia systeemejä/mittareita rajoittamassa pelaamista. Siltikin kaikki piti kääntää ihan minimiin hyvän tasapainon luomiseksi.
RDR2:sta olen hieman eri mieltä. Siinä oli niin hyvin luotu yhteys ja immersio hevoseen, että se tuntui kanssakäymiseltä kyseisen eläimen kanssa, eikä pelkästään videopelisysteemiltä. Syömismekaanikat eivät ollut ihan yhtä hyvin toteutettu, mutta toisaalta eipä niitä loppujenlopuksi oikeastaan pahemmin tarvinnut edes käyttää ja taas immersiopelaajille se tarjosi lisää mahdollisuuksia.
Olen samaa mieltä noista "survival-systeemeistä", ne on käytännössä aina peleissä huonosti peleihin toteutettu ja vain ärsyttäviä mekaanikoita. Modatussa Skyrimissa ne nippa nappa sopi siihen, kun siinä oli lisäksi kaikenmaailman kylmyydet, kosteudet, unet ja muut perus systeemit luomassa kokonaisuutta sekä laajentamassa gameplayta, eikä pelkästään ollut irrallisia systeemejä/mittareita rajoittamassa pelaamista. Siltikin kaikki piti kääntää ihan minimiin hyvän tasapainon luomiseksi.
RDR2:sta olen hieman eri mieltä. Siinä oli niin hyvin luotu yhteys ja immersio hevoseen, että se tuntui kanssakäymiseltä kyseisen eläimen kanssa, eikä pelkästään videopelisysteemiltä. Syömismekaanikat eivät ollut ihan yhtä hyvin toteutettu, mutta toisaalta eipä niitä loppujenlopuksi oikeastaan pahemmin tarvinnut edes käyttää ja taas immersiopelaajille se tarjosi lisää mahdollisuuksia.