Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PS5-versio tuntuisi toimivan hyvin ja näyttää paljon paremmalta kuin PS4-versio, mitä nyt pikaisesti ehdin kokeilemaan. Edelleen mielestäni puuttuu jotain verrattuna alkuperäiseen PC-versioon, mutta tällä versiolla kelpaa ajella enemmän kuin hyvin. PC-version päivitys ei kuitenkaan ole ilmeisesti mennyt ihan putkeen, ainakin Forbes klikkibeittaavasti otsikoi näin:

 
Noinhan se pitää aika monessa tehdä, jos/kun PS5 ei osaa/pysty näkemään saman pelin (ts. eri pelin) aiemman version tallennuksia. Ei hirveän kätevä, mutta parempi kuin ei mitään. Ongelma tuleekin silloin jos alkuperäistä peliä enää ei ole, mutta tallennukset on.
Hyvästä yrityksestä huolimatta tallennus ei suostu PS5 versiolla näkymään laisinkaan. Avasin siis viimeisimmän tallennuksen uuden päivityksen PS4 version PS4 konsolilla. Tein uuden tallennuksen uudella softa versiolla. Latasin tämän uuden version tallennuksen pilveen. Latasin PS5 konsolilla tuon uuden tallennuksen ja avasin PS5 pelin. Tuloksena ei tallennnuksia.

Joskus aikanaan siirryin konsoli only juuri sen takia että ei vain jaksa tätä säätöä. Nyt se sitten tätä päivää myös konsoleilla.

Hyviä ideoita otetaan vastaan miten levyversion PS4 tallenteet saa konvertoitua PS5 versiolle.
 
Voisko tämän trollin pistää pihalle täältä?
Itse asiassa tuossa oli kyllä ihan asian poikasta, vaikkakin varsin kärjistetyssä (ja miksei vähän huvittavassakin) muodossa. En toki itse pysyisi Witcher 3:a pitämään huonona pelinä. Mutta kyllä pelissä on juurikin noita puutteita mitä @Ganken toi esiin. Ohjattavuus ja pelimekaniikat ovat heikkoja, elleivät jopa ajoittain surkeita ja paljon hehkutettu tarinakin oli varsin suuri pettymys (varsinkin loppupuoliskolla) minullekin.

Sivutehtävistä löytyy toki varsin hyviäkin tarinoita, ja pelimaailmassa riittää muutenkin niin paljon mielenkiintoista löydettävää, että jopa ihan hyväkin peli tämä minullekin lopulta on puutteineenkin. Mutta millään lailla ei muodostunut minulle legendaarisen hyväksi pelikokemukseksi kuitenkaan.
 
Hyvästä yrityksestä huolimatta tallennus ei suostu PS5 versiolla näkymään laisinkaan. Avasin siis viimeisimmän tallennuksen uuden päivityksen PS4 version PS4 konsolilla. Tein uuden tallennuksen uudella softa versiolla. Latasin tämän uuden version tallennuksen pilveen. Latasin PS5 konsolilla tuon uuden tallennuksen ja avasin PS5 pelin. Tuloksena ei tallennnuksia.

Joskus aikanaan siirryin konsoli only juuri sen takia että ei vain jaksa tätä säätöä. Nyt se sitten tätä päivää myös konsoleilla.

Hyviä ideoita otetaan vastaan miten levyversion PS4 tallenteet saa konvertoitua PS5 versiolle.

Tuolla on keskustelua aiheesta:

"First thing , you must update BOTH THE PS4 & PS5 builds of the game on your PS5 console. Let the PS5 upgrade finish fully downloading first, its alomost 80 plus gigs.

Highlight the Witcher 3 icon on the ps5 home menu, then hit the down button on D pad, next to PLAY GAME, select the DOT DOT DO button (...) , then select PS4 version.Afterwards the PS4 version icon will be on the home menu next to the PS5 icon. Geralt's face looks a bit different between the two. Highlight the PS4 icon, press start, and press "check for Update". Both the PS4 and the PS5 build of the game must be version 4.0 in order for the save transfer to work.

After both PS4 and PS5 witcher 3 complete are full updated to 4.0, then read the instructions below from @Olyvr on Twitter:

"You'll need the ps4 and ps5 updates to transfer files via "cross progression" if you want to transfer old saves or NG+. Start an old save on ps4,save; open ps5, load that save. You can tell the difference as old saves are version 1.6 and new, 4.0. #Witcher3:"

Basically Your old save data must be re-saved as a 4.0 save data for the transfer to work between the PS4 and 5 builds. Cross progression button is shown on the bottom of the PS4 save screen if you updated everything correctly. the thumbnail in the top right corner of the save data in the Witcher 3 save menu will show either "1.6" or 4.0". The Save file has to say 4.0 for this to work."


Ja

"
After creating a profile on gog using the ps4 version

START A NEW SAVE ON THE PS5 VERSION

This will unlock the load game option in the menu,
From here you can do the same as you did on the ps4 version
Press L2 scan the qr code blah blah blah "


En kyllä tiedä tuosta GOG-profiilista, kun minulle ei tainnut edes tarjota moista?
 
Pari tuntia jaksoi Geralt lootata ja sitten loppui selvästi voimat ranteista. Kädet meni bugi tilaan ja kaikki action tehtiin tästä eteenpäin ”tumput suorina”, oli naurussa pitämistä.

Onneksi korjaantui muutaman välivideon jälkeen normaaliksi. Muutenkin muutamia grafiikka bugeja tuli vastaan, ärsyttävin joka pistää jatkuvasti silmään on valikoissa oleva ruudun repeileminen. Lisäksi npc:t tuppaa myös nykimään ajoittain niin että epäilen että Novingradissa on nyt jokin epilepsiaa aiheuttava noita liikkeellä.
 

Liitetiedostot

  • 7AE5067D-9FF1-4D6A-BC8A-2DB2D3C4D54F.jpeg
    7AE5067D-9FF1-4D6A-BC8A-2DB2D3C4D54F.jpeg
    1,2 MB · Lukukerrat: 58
Viimeksi muokattu:
Itellä noin kuusi tuntia takana ja eikä yhtään yllämainituista tai muitakaan bugeja ole vielä tullut vastaan, tosin vasta White Orchardissa tallustellaan. Ps5 alustana.

Onhan tämä nyt aivan loistava päivitys ja kiva oli palata parinvuoden tauon jälkeen takas.
 
Mulla sama ongelma, nuo kaks lisäriä näkyy maksullisina PS5 version puolella. Kokeilin ladata PS4 version dlc:tä mutta tuli something went wrongia.
Sonylla on kyllä niin hieno tuo "something went wrong". Ikinä ei tunnu olevan mitään muuta ilmoitusta ja tarkennusta, ei virhekoodeja tai mitään, millä googlailla tai etsiä apua. Suoraan sanottuna ihan turha ilmoitus kun ymmärtää ilman sitäkin että kyllä, jokin varmaan meni pieleen jos se asia ei toimi mitä yritti. Voisivat hieman petrata tuota, varsinkin kun se niin yleinen tuntuu olevan. Tietävätkö itsekään mikä menee pieleen vai onko säästetty ja laitettu vain yksi ilmoitus kaikkiin virhetilanteisiin.
 
Ox täs PS5 versiossa ihan oma rophylista? DLCeetä en ikinä kokeillut nii ehkä tässä olis hyvä syy palata tän peliin pariin, alottaa ihan alusta ja vetää dlceet perään.
 
Tuolla on keskustelua aiheesta:

"First thing , you must update BOTH THE PS4 & PS5 builds of the game on your PS5 console. Let the PS5 upgrade finish fully downloading first, its alomost 80 plus gigs.

Highlight the Witcher 3 icon on the ps5 home menu, then hit the down button on D pad, next to PLAY GAME, select the DOT DOT DO button (...) , then select PS4 version.Afterwards the PS4 version icon will be on the home menu next to the PS5 icon. Geralt's face looks a bit different between the two. Highlight the PS4 icon, press start, and press "check for Update". Both the PS4 and the PS5 build of the game must be version 4.0 in order for the save transfer to work.

After both PS4 and PS5 witcher 3 complete are full updated to 4.0, then read the instructions below from @Olyvr on Twitter:

"You'll need the ps4 and ps5 updates to transfer files via "cross progression" if you want to transfer old saves or NG+. Start an old save on ps4,save; open ps5, load that save. You can tell the difference as old saves are version 1.6 and new, 4.0. #Witcher3:"

Basically Your old save data must be re-saved as a 4.0 save data for the transfer to work between the PS4 and 5 builds. Cross progression button is shown on the bottom of the PS4 save screen if you updated everything correctly. the thumbnail in the top right corner of the save data in the Witcher 3 save menu will show either "1.6" or 4.0". The Save file has to say 4.0 for this to work."

Ja

"
After creating a profile on gog using the ps4 version

START A NEW SAVE ON THE PS5 VERSION

This will unlock the load game option in the menu,
From here you can do the same as you did on the ps4 version
Press L2 scan the qr code blah blah blah "

En kyllä tiedä tuosta GOG-profiilista, kun minulle ei tainnut edes tarjota moista?
Mikähän siinä on, että pleikkarilla on usein tuollaista pirullista säätöä, että saa tallennukset toimimaan uusina tulleille tehokonsoleiden versioille peleistä? Ja kaikissa tapauksissa ei kai tallennuksia pysty siihen uuteen versioon edes siirtämään. Boxilla vastaavasti ovat ainakin omien kokemusteni pohjalta toimineet kaikissa vastaavissa tapauksissa tallennukset suoraan ja olleet siis automaattisesti valmiina uuden version asennuksen tai päivittämisen jälkeen.

Ihme säätämistä tosiaankin pleikkarilla. Esim. Death Strandingia ei pääse current gen-versiona pelaamaan tallennuksesta eteenpäin, ennen kuin pelissä kesken olevat tehtävät pelataan loppuun PS4-versiolla ja tehdään sitten uusi tallennus, joka siirretään PS5-versioon. Helvetinmoista säätämistä kertakaikkiaan. Tässä taas yksi niistä lukuisista syistä miksi xbox on ajanut konsolina minulle pleikkarin ohi. Siinä käyttäjäystävällisyydessä kun on niin paljon heikkouksia pleikkarilla boxin verrattuna.

Nytkin tämä johtaa siihen, että pelaan sitten pelin kokonaan alusta lisäreineen boxilla, vaikka pleikkarilla olisikin tarina läpipelattuna ja ensimmäinen DLC:kin jo varsin pitkälle pelattuna. En vaan jaksa enää tuollaista säätöä, joten pelataan sitten saman tien boxillekin achievementtejä tähänkin pelin, kun peli tuli jostain superalesta pilkkahintaan boxillekin ostettua.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän siinä on, että pleikkarilla on usein tuollaista pirullista säätöä, että saa tallennukset toimimaan uutena tulleelle tehokonsoleiden versioille peleistä? Ja kaikissa tapauksissa ei kai tallennuksia pysty siihen uuteen versioon edes siirtämään. Boxilla vastaavasti ovat ainakin omien kokemusteni pohjalta toimineet kaikissa vastaavissa tapauksissa tallennukset suoraan ja olleet siis automaattisesti valmiina uuden version asennuksen tai päivittämisen jälkeen.

Ihme säätämistä tosiaankin pleikkarilla. Esim. Death Strandingia ei pääse current gen-versiona pelaamaan tallennuksesta eteenpäin, ennen kuin pelissä kesken olevat tehtävät pelataan loppuun PS4-versiolla ja tehdään sitten uusi tallennus, joka siirretään PS5-versioon. Helvetinmoista säätämistä kertakaikkiaan. Tässä taas yksi niistä lukuisista syistä miksi xbox on ajanut konsolina minulle pleikkarin ohi. Siinä käyttäjäystävällisyydessä kun on niin paljon heikkouksia pleikkarilla boxin verrattuna.
Ainakin Witcherin tapauksessa taisi enemmän olla kyse CDProjektin ratkaisusta ja Gog-tilin pakotuksesta, jos olen oikein ymmärtänyt. Itselleni on tähän päivään saakka merkinnyt enemmän käyttäjän valinnanmahdollisuudet, kuten pilvitallennusten tarkastelu. Tätä ei ole Xboxilla ollut missään vaiheessa, enkä tiedä onko tätä mahdollisuutta enää PS5:llakaan. Näitä ratkaisuja voinee tehdä hyvin eri tavoin, mutta itselläni ei ole ollut pleikkarin tallennusten kanssa mitään ongelmia.
 
Mitä pikaisesti testasin niin Dualsense tuntui tykittelevän ihan hyvin efektejä kätösiin. Onkohan tämä ensimmäinen PS5 peli missä tuntuu miekan ilmavirta ohjaimessa, ei tainnut olla edes Tsushimassa vastaavaa.

Loistavalta vaikuttaa tuo Dualsensen hyödyntäminen tuon pikaisen testin perusteella. Silloinhan se on parhaimmillaan kun se sulautuu siihen pelikokemukseen ja kasvattaa sitä tunnetta, ei sitä tarvitse tiedostaa siinä pelatessa.

 
Mitä pikaisesti testasin niin Dualsense tuntui tykittelevän ihan hyvin efektejä kätösiin. Onkohan tämä ensimmäinen PS5 peli missä tuntuu miekan ilmavirta ohjaimessa, ei tainnut olla edes Tsushimassa vastaavaa.

Loistavalta vaikuttaa tuo Dualsensen hyödyntäminen tuon pikaisen testin perusteella. Silloinhan se on parhaimmillaan kun se sulautuu siihen pelikokemukseen ja kasvattaa sitä tunnetta, ei sitä tarvitse tiedostaa siinä pelatessa.

Joo, todella hyvin tehtyjä efektejä ja niitä on mukavan paljon eri tilanteisiin. Ja ovat kuitenkin aika maltillisesti tehty, eikä mitään isoja räminöitä. Kenties Astro's Playroomin jälkeen toiseksi paras peli Dual Sensen käytön suhteen?

Toki esim. Returnal ja Ratchet & Clank itseltä vielä pelaamatta, niissä on Dual Sensen käyttöä kehuttu.
 
Mikähän siinä on, että pleikkarilla on usein tuollaista pirullista säätöä, että saa tallennukset toimimaan uusina tulleille tehokonsoleiden versioille peleistä? Ja kaikissa tapauksissa ei kai tallennuksia pysty siihen uuteen versioon edes siirtämään.

Alunperin tuo johtui siitä, että ps5 peleillä ei vaan ollut pääsyä ps4 version tallennukseen edes systeemi tasolla.
Tuo kuitenkin muutettiin ja esim wreckfest osaa siirtää tallennuksen versiosta toiseen ja sulla täytyy vaan olla se ps4 tallennus pleikkarin ssd:llä.
Mitään oikeaa syytä tälle kikkailulle ei pitäisi enää uusien pelien ja päivitysten kohdalla olla.
 
Sonylla on kyllä niin hieno tuo "something went wrong". Ikinä ei tunnu olevan mitään muuta ilmoitusta ja tarkennusta, ei virhekoodeja tai mitään, millä googlailla tai etsiä apua. Suoraan sanottuna ihan turha ilmoitus kun ymmärtää ilman sitäkin että kyllä, jokin varmaan meni pieleen jos se asia ei toimi mitä yritti. Voisivat hieman petrata tuota, varsinkin kun se niin yleinen tuntuu olevan. Tietävätkö itsekään mikä menee pieleen vai onko säästetty ja laitettu vain yksi ilmoitus kaikkiin virhetilanteisiin.
Voi siellä taustalla lähteä asianmukaiset koodit eteenpäin. Turhaa niitä käyttäjille näytetään kun ei se tuo mitään infoa.
 
Jos omistaa pelin alkuperäisen PS4-version + The Witcher 3: Wild Hunt Expansion Passin ja nyt lataa PS5 perusversion + Blood and Wine ja Hearts of Stone -lisäosat, onko lopputuloksena täsmälleen The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition -sisältö vai tuleeko siinä vielä jotain enemmän?

Complete Editionin kuvauksessa sanotaan:
Complete Edition sisältää peruspelin, joka tarjoaa yli 100 tuntia pitkän avoimen maailman seikkailun, sekä molemmat massiiviset tarinan laajennukset: Hearts of Stone ja Blood and Wine tarjoavat 50 tuntia lisää pelattavaa!

Se sisältää myös kaiken peliin julkaistun ladattavan sisällön sekä uusia toimintoja ja esineitä, kuten pelinsisäisen valokuvaustilan, Netflixin The Witcher – Noituri -sarjan inspiroimia miekkoja, haarniskoja ja vaihtoehtoisia asuja – ja paljon muuta!
 
Jos omistaa pelin alkuperäisen PS4-version + The Witcher 3: Wild Hunt Expansion Passin ja nyt lataa PS5 perusversion + Blood and Wine ja Hearts of Stone -lisäosat, onko lopputuloksena täsmälleen The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition -sisältö vai tuleeko siinä vielä jotain enemmän?

Complete Editionin kuvauksessa sanotaan:

Juurikin näin. Sisältää kaiken saman kuin complete.
 
Kyllä tää on nyt pari päivää koukuttanu hyvin. Pientä stutterii havaitsee tietyissä alueissa mutta muutoin näyttää ja pyörii hyvin. Kuvakulman vaihoin defaultiks.
 
Minkälaisilla asetuksilla porukka on tykännyt pelata ?

Näillä asetuksilla saanut immersiota hieman paremmaksi:

-Performance mode, Blur Off Motion, Blur Off, Camera LES ON

-GPS (path to objectives) OFF

-Camera Sensitivity 0,70


-Kuvakulma nostettu uudella tavalla korkeammaksi (default), taidan kuitenkin jättää taisteluissa lähemmäksi kameraksi että tulisi ns. intensiivisempi "leffafiilis"

-NPC ja HERB names OFF niin että näkyy ainoastaan action-nappulan kuva (x) sekä Chatter text OFF ihmisten yläpuolelta.

-Jennifferille, Danteliolle yms... `Alternative` asustus että tulee vähän tuoretta makua peliin.

-Autosave interval 5min koska 10 minuuttia on yllättävän pitkä aika aloittaa alusta sama ralli jos kuolee.

-Vaikeustaso vaikeimmalle sekä Gwent taso vaikeimmalle.

-`Hud Size small` jos on iso televisio.

-Control hints OFF. Heti kun on oppinut, napit sisäistyy muutenkin paremmin kokeilemalla kuin että jatkuvasti katsoo ruudulta mitä nappia painaa.

-Boat durability bar OFF, Horse Fear ja Stamina bar OFF.

-Alternative Quick menu ON.

-Sign Quick cast ON. Ignin cästäys leftistä ja right triggeristä tuntuu oudolta toistaiseksi, mutta eiköhän siihen totu.

Kaikki muut asetukset jätetty ennalleen, myöhemmin voi ehkä lähteä HUDista vielä enemmän tavaraa pois mutta toistaiseksi sellaista on ruudulla mitä tarvitsen omaan pelimukavuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom