Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Minkälaisilla asetuksilla porukka on tykännyt pelata ?
Suosittelen myös sitä asetusta, joka piilottaa kartalta (sivu-) tehtävien lokaatiot. Eli ne kysymys merkit, vai mitä nyt olivatkaan, näkyvät vasta kun ne löytää ja on suht lähellä. Tulee enemmän seikkailun ja löytämisen fiilistä, kun ei etukäteen tiedä esim. että jossain kaupungissa olisi taas uusia tehtäviä tarjolla, ja saattaa ihan vahingossa suorittaa jonkun tehtävän ennen kuin on kuullut tehtävän antoa. Niitä tehtäviä on kuitenkin aika vaikea missata tälläkin asetuksella. Enemmän seikkailua, vähemmän ABC-suorittamista.
 
Suosittelen myös sitä asetusta, joka piilottaa kartalta (sivu-) tehtävien lokaatiot. Eli ne kysymys merkit, vai mitä nyt olivatkaan, näkyvät vasta kun ne löytää ja on suht lähellä. Tulee enemmän seikkailun ja löytämisen fiilistä, kun ei etukäteen tiedä esim. että jossain kaupungissa olisi taas uusia tehtäviä tarjolla, ja saattaa ihan vahingossa suorittaa jonkun tehtävän ennen kuin on kuullut tehtävän antoa. Niitä tehtäviä on kuitenkin aika vaikea missata tälläkin asetuksella. Enemmän seikkailua, vähemmän ABC-suorittamista.
Tuo on taas niitä makuasioita. Jotkut noista kartalla näkyvistä kysymysmerkeistä kun käsittääkseni liittyvät käytyjen keskustelujen aikana alustavasti selvinneisiin paikkoihin. Tuollainen on aivan hyvä ja luonnollinen tapa antaa kartalle jo jotain osviittaa. Ei sitä kaikkea tarvitse vaan summamutikassa törmätessään löytää. Itse en ainakaan sellaisesta saa yleensä sen suurempaa löytämisen riemua, kuin sen kartalla näkyvän kysymysmerkin kohteelle menosta ja sen paljastumisesta sitten vasta paikan päällä ihan todelliselta olemukseltaan.
 
Itselläni on tämmöisissä peleissä just aina hakemista sen "sweet spotin" kanssa. Liian HC-mode ei nappaa koska tuntuu että mitään ei saa aikaiseksi. Sitten taas liiallinen "kädestä pitäminen" ärsyttää ja tulee ähky siitä.

Witcher 3:ssa olisi nyt tarkoitus "ehkä" suorittaa 100%, mitä kyllä epäilen koska pelkään että menee justiinsa tuohon ABC suorittamiseen ja peli menee hyllylle sen takia. Siinä mielessä tuo sivutehtävien piilottaminen "seikkailufiiliksen" muodossa olisi hyvä idea.

Toisaalta kinkkiseksi tekee sen että jos nyt kuitenkin haluaa panostaa enemmän peliin niin ärsyttää kun tulee "objective failed" koska et ole huomannut jotakin sivutehtävää, tällainen tuli heti vastaan alussa kun halusin mahdollisimman nopeasti päästä Vizimaan jonka takia joutui loadaamaan peli uudestaan.

EDIT: Käynnistin justiinsa pelin uudestaan ja voi pojat ku täytyy sanoa että on upea fiilis next-gen päivityksen jälkee. Lisäbonuksena pöydällä makaa suolasta ruokaa ja punaviiniä AVOT! :)
 
Viimeksi muokattu:
Pakko se on tämäkin ottaa työn alle jälleen kerran, etenkin monien ylisanojen ja next-gen-asioista puhumisen jälkeen – kiitos kanssakirjoittelijoille kommenteista. Jospa tällä kertaa saisi seikkailun vietyä loppuun asti. Oikeastaan aika huvittava ajatus, että pidän The Witcher 3:a pelaamistani tarinapeleistä Top-3-tasoisena, mutta en ole koskaan tahkonnut sitä lopputeksteihin saakka.
 
Pakko se on tämäkin ottaa työn alle jälleen kerran, etenkin monien ylisanojen ja next-gen-asioista puhumisen jälkeen – kiitos kanssakirjoittelijoille kommenteista. Jospa tällä kertaa saisi seikkailun vietyä loppuun asti. Oikeastaan aika huvittava ajatus, että pidän The Witcher 3:a pelaamistani tarinapeleistä Top-3-tasoisena, mutta en ole koskaan tahkonnut sitä lopputeksteihin saakka.
Käsittääkseni monella lentää peli hyllylle siinä vaiheessa kun pääsee sinne viikinki saarelle. Siellä on niin paljon juoksemista yms... että ne ketkä on uskollisesti suorittanut peliä alusta asti joka nurkan koluten voi tulla "overwhelmed" fiilis. Neljännen kerran kun aloitin pelin uudestaan ja lopulta läpäisin sen johtui siitä etten kiinnittänyt siellä saarella liikaa huomiota niihin sivutehtäviin vaan annoin tarinan viedä mukanaan ajatuksena että voit käydä ne myöhemminkin suorittamassa mutta lopulta peli sitten menikin läpi sen kummemmin miettimättä. DLC:t jäi minulta pelaamatta koska sain kaikista surullisimman lopun ja ei huvittanut enää sen tyhjän olon jälkeen jatkaa. Nyt sitten yritän saada paremman lopun ja siitä sitten DLC:n ja sivutehtävien kimppuun.
 
Käsittääkseni monella lentää peli hyllylle siinä vaiheessa kun pääsee sinne viikinki saarelle. Siellä on niin paljon juoksemista yms... että ne ketkä on uskollisesti suorittanut peliä alusta asti joka nurkan koluten voi tulla "overwhelmed" fiilis. Neljännen kerran kun aloitin pelin uudestaan ja lopulta läpäisin sen johtui siitä etten kiinnittänyt siellä saarella liikaa huomiota niihin sivutehtäviin vaan annoin tarinan viedä mukanaan ajatuksena että voit käydä ne myöhemminkin suorittamassa mutta lopulta peli sitten menikin läpi sen kummemmin miettimättä. DLC:t jäi minulta pelaamatta koska sain kaikista surullisimman lopun ja ei huvittanut enää sen tyhjän olon jälkeen jatkaa. Nyt sitten yritän saada paremman lopun ja siitä sitten DLC:n ja sivutehtävien kimppuun.
Lisäosat on kyllä niiiin laadukkaat, että suosittelen vahvasti pelaamaan ne.
 
Lisäosat on kyllä niiiin laadukkaat, että suosittelen vahvasti pelaamaan ne.
Kyssäri siihen liittyen; ne ilmeisesti on tarkoitettu läpäipelattavaksi 'main questin' jälkeen ? Toiseksi; nivoutuuko dlc:t päätarinaan yhteen vai onko ns. oma erillinen tarinansa ?
 
Kyssäri siihen liittyen; ne ilmeisesti on tarkoitettu läpäipelattavaksi 'main questin' jälkeen ? Toiseksi; nivoutuuko dlc:t päätarinaan yhteen vai onko ns. oma erillinen tarinansa ?
Itse olen pelannut ne aina päätarinan jälkeen ja kokenut sen toimivaksi. Hearts of Stonen voi pelata oikeastaan koska vain haluaa (kun levelit riittää), mutta Blood of Wine ehdottomasti vasta viimeisenä. Molemmat ovat oma tarinansa eivätkä oikeastaan liity päätarinaan juurikaan. Blood of Wine kuitenkin lopettaa Geraltin tarinan, joten päätarinan valinnat nousevat siinä myös esiin.
 
Voi siellä taustalla lähteä asianmukaiset koodit eteenpäin. Turhaa niitä käyttäjille näytetään kun ei se tuo mitään infoa.
Enpä tiedä onko se turhaa kun ainakin pc-puolella olen ratkonut lukuisat ongelmat ihan sillä että googlannut missä vika ja mitä on muut asialle tehneet. Pääsee yleensä ainakin suunnilleen oikeaan suuntaan asiaa setvimään.

Sitä paitsi infoahan se nimenomaan toisi jos antaisi lisäinfoa eli vaikka vikakoodin. Yleensä porukka netissä kirjoitellut samoista ja sitten pystyy yhdessä päättelemään mikä yhdistää kaikkia virheen saaneita ja hoksata että mistä johtuu.

Esimerkiksi jos jokaisella on ollut tietty peli, jossa on ongelmia, niin voi helposti päätellä että vika on siinä. Tai jos on tehnyt tiettyä asiaa ja tullut sama virhekoodi. Tietääpä sitten mitä peliä ei ehkä kannata pelata tai mitä asiaa tehdä jos virheen haluaa välttää jatkossa.
 
Enpä tiedä onko se turhaa kun ainakin pc-puolella olen ratkonut lukuisat ongelmat ihan sillä että googlannut missä vika ja mitä on muut asialle tehneet. Pääsee yleensä ainakin suunnilleen oikeaan suuntaan asiaa setvimään.
Toki PC-puolella käyttäjällä on huomattavasti enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa erilaisiin virhetilanteisiin. Voit käydä muokkailemassa pelin tiedostoja, kun konsoleilla voi lähinnä ehkä välttää sitä virheen aiheuttavaa tilannetta tai rukoilla päivitystä.
 
Voi siellä taustalla lähteä asianmukaiset koodit eteenpäin. Turhaa niitä käyttäjille näytetään kun ei se tuo mitään infoa.
Juuri tämä. Oletuksena, kun konsoleille ei muutoinkaan voi tehdä mitään, ja laitevalmistaja ei edes halua antaa mahdollisuuksia tähän, niin ei näytetä hämmentäviä koodeja, vaan kaikki virheraportointi menee automaagisesti.

Aihetta hieman sivuten, myös pelitalot keräävät analytiikkaa pelaajista. Unreal -pelimoottorissa mm. sisäänrakennettu analytiikkatyökalut, joiden avulla tutkitaan mm. pelin karttojen hotspotteja, joissa pelaajat kykkivät. Pelien moninpelikarttoihin voidaan tehdä siis muutoksia näiden pohjalta, tai käyttää dataa seuraavien pelien tekemisessä.
 
Toki PC-puolella käyttäjällä on huomattavasti enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa erilaisiin virhetilanteisiin. Voit käydä muokkailemassa pelin tiedostoja, kun konsoleilla voi lähinnä ehkä välttää sitä virheen aiheuttavaa tilannetta tai rukoilla päivitystä.
On tietenkin mutta ihmettelen jos kukaan ei muka täällä ole saanut vinkkejä googlen avulla mitä tehdä kun asia X aiheuttaa konsolilla ongelmia. Siinä auttaa huomattavasti jos on virhekoodi, jolla googlata ja jonka alle kaikki kohtalotoverit kokoontuu kertomaan mistä asia voi johtua ja miten siitä ehkä on selvitty tms.

Minusta on erittäin outo asenne että on muka jotenkin parempi että tietoa pimitetään koska "ei ne kuitenkaan mitään ymmärrä/osaa".

Juuri tämä. Oletuksena, kun konsoleille ei muutoinkaan voi tehdä mitään, ja laitevalmistaja ei edes halua antaa mahdollisuuksia tähän, niin ei näytetä hämmentäviä koodeja, vaan kaikki virheraportointi menee automaagisesti.
Ei tietenkään samanlainen puukotus onnistu kuin tietokoneilla mutta väitän että paljonkin voi tehdä että voi estää/vähentää ongelman ilmestymistä jatkossa. Ja siinä auttaa se ettei tarvitse itse keksiä vaan on googlella löytänyt saman virhekoodin ja sieltä vinkkejä/huomioita asiasta.

Vähän hankalampi löytyy mitään ideoita, apuja, tms jos virheilmoitus on muotoa "something went wrong".

Esimerkiksi itse olen selvittänyt useammankin ongelman syyn/aiheuttajan kun virheilmoitus on ollut tuo. Videokaappauksissa jos videon pituus on yli maksimin, niin se voi korruptoitua. Sitä voi välttää yksinkertaisesti sillä että ottaa alle maksimipituisia videoita. Ainakin minun kohdallani se auttoi ja videoita pystyi normaalisti siirtämään usb-tikulle. Jos tuosta olisi saanut virhekoodin eikä "something went wrong" niin olisin voinut kertoa omat havaintoni ja auttaa muita. Tosin samaa ongelmaa on ollut muillakin ja siihen annettiin myös muita vinkkejä mutta jos koodi on "something went wrong" jonkin "error 5530662" sijaan, niin vinkkien löytymistä ja jakamista on paljon vaikeampi harrastaa.

Aihetta hieman sivuten, myös pelitalot keräävät analytiikkaa pelaajista. Unreal -pelimoottorissa mm. sisäänrakennettu analytiikkatyökalut, joiden avulla tutkitaan mm. pelin karttojen hotspotteja, joissa pelaajat kykkivät. Pelien moninpelikarttoihin voidaan tehdä siis muutoksia näiden pohjalta, tai käyttää dataa seuraavien pelien tekemisessä.
Tällaisen ymmärrän kun käyttäjät ei näihin pääse tai heillä ei ole niihin asiaa mutta sitä en että ei voida virhetilanteeseen antaa edes mitään yksilöivää koodia ja/tai syytä. Esimerkiksi voisi olla "Can't copy video, error 0556388" sen sijaan että on "something went wrong".
 
Tällaisen ymmärrän kun käyttäjät ei näihin pääse tai heillä ei ole niihin asiaa mutta sitä en että ei voida virhetilanteeseen antaa edes mitään yksilöivää koodia ja/tai syytä. Esimerkiksi voisi olla "Can't copy video, error 0556388" sen sijaan että on "something went wrong".
No pelien kaatuessa virhe olisi "Buffer Overflow in Memory Sector CB120A8, error AAA0543452", joka tuskin kertoisi mitään, mutta voisi aiheuttaa vaan lisää ruuhkaa asiakastukeen, kun jengi yrittäisi keksiä ratkaisua vaihtamalla laitteen muistikampoja ja rikkomalla laitteen.

Olen ollut foorumilla ylläpitäjänä, jossa alle vuorokauden ikäisestä Samsungin huippuluurista on ihan suht' normaalin oloinen käyttäjä repinyt takakannen auki, jotta saa "tulikuuman" akun irti ja foorumilla tulee hyvin nopeasti sen jälkeen selväksi, että a) akun lämpeneminen on normaalia ladattaessa, b) kyseisessä puhelimessa ei ole vaihdettavaa akkua sekä c) saatika kuluttajan avattavaa takakantta, joka selvisi myös hyvin nopeasti tuhannen euroa maksaneelle omatoimiselle puhelinomistajalle, joka oli puukolla kammennut näytön irti.
 
Ylimääräisestä informaatiosta on ihan selvää haittaa myös, koska sitä voi käyttää pahantahtoisesti. Menee kyllä aika kauas Witcheristä.
 
Itse pelasin tämän PCllä aikanaan ja Skelligeen päästyä oli pakko asentaa fast travel from anywhere modi. Tässä on muuten vihdoin lisätty fast travel spotti sinne Red Baronin luokse (ilmestyy kun tehtävä done, muuten rikkoisi tehtäviä)
 
Mitä nyt oon ehtinyt testaamaan PS5:n versiota, niin hyvin kyllä pyörii ja menee ihan hyvin modernista pelistä. Uusi kamerakulma, ja se ettei heti kaikkia kysymysmerkkejä näe kartalla (näkee vasta kun on lähellä paikkaa) niin ovat hyviä uudistuksia.
 
Voi olla ettei tätä enää jaksa läpäistä, kun lisäreineen monta kertaa mennyt jo läpi. Ei tämä Series X versio hirveesti eroo PS4PRO versiosta muuten kuin ruudunpäivityksen osalta. Se miks en PS5:lla pelaa, niin sitä tuskin tarvitsee sanoa ja Complete Edition makso vaan kympin, niin mitä väliä. Pelataan alta High on Life, molemmat Subnauticat ja Callisto Protocol, niin ehkä sit tähän palataan.
 
Mitäs uutta sisältöä tähän nykyisen sukupolven versioon nyt lopulta tuli, jos on aikasemmassa sukupolvessa ollut karvalakki-versio? Huhuja oli, että jopa Hearts of Stone ja Blood and Wine olisivat olleet mukana, mutta ei ilmeisesti ihan näin uskomatonta fan serviceä nähty sentään.
 
Mitäs uutta sisältöä tähän nykyisen sukupolven versioon nyt lopulta tuli, jos on aikasemmassa sukupolvessa ollut karvalakki-versio? Huhuja oli, että jopa Hearts of Stone ja Blood and Wine olisivat olleet mukana, mutta ei ilmeisesti ihan näin uskomatonta fan serviceä nähty sentään.

Jos omistat laajennukset ne kuuluu uuteen versioon. Jos et niin ne pitää ostaa.
 
Jos omistat laajennukset ne kuuluu uuteen versioon. Jos et niin ne pitää ostaa.

Näin tosiaan se meni, vaikka tässäkin ketjussa oli mainittu ainakin The Vergen kertoilleen, että päivitys sisältäisi DLC:t ja niin edelleen.

Uudesta sisällöstä tiedän googlen kertomana seuraavaa:

There’s also a new level 15 side quest, In The Eternal Fire’s Shadow, in Velen. The reward for completing it is diagrams for the Forgotten Wolf School Witcher Gear armor — armor inspired by the series. After that, there’s also a Forgotten Wolf School Gear scavenger hunt to get the diagrams for a matching steel and silver sword.

Mutta oliko jotain muuta?
 
Ylös Bottom