Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Kylläpäs maistuu tämä nextgen versio PS5. Tuo että hahmoa voi nyt liikuttaa kokonaisuutena vasemmasta tatista on pelattavuuden kannalta todella iso muutos, kun siihen ottaa vielä kaveriksi L3 sprintti napsautuksen niin ei ole enää mitään valittamista hahmon kontrolleissa. Ainut mikä harmittaa on se että hevonen ei ole saanut samanlaista käsittelyä, ihan turhaa joutuu x nappia rämpyttelemään ja kyllähän hevoset myös uida osaa.
 
Ainut mikä harmittaa on se että hevonen ei ole saanut samanlaista käsittelyä, ihan turhaa joutuu x nappia rämpyttelemään ja kyllähän hevoset myös uida osaa.

Ei sitä koskaan rämpyttää ole tarvinnut. Nopea tupla näpäytys ja toisen painalluksen jälkeen pidät napin pohjassa niin se laukkaa täysiä niin pitkään kuin staminaa riittää.
 
Ei sitä koskaan rämpyttää ole tarvinnut. Nopea tupla näpäytys ja toisen painalluksen jälkeen pidät napin pohjassa niin se laukkaa täysiä niin pitkään kuin staminaa riittää.
Noinhan se menee, mutta olisi se helpompaa jos vasemmasta tatista liikkuisi samanlailla kuin pelihahmo, nyt kun peukalon laittaa x niin kameraa on hankala liikuttaa samaan aikaan, pitää etusormella taiteilla. En pidä hevosen kontrolleista tässä pelissä, sen takia tulee enimmäkseen juostua.
 
Samaa mieltä kyllä hevosesta, ei toimi yhtä hyvin kuin vaikka Red Dead Redemption 2:ssa. Eikä Geralt muutenkaan paljoa häviä hevoselle nopeudessa juostessaan. Hevosen pientä nopeuseroa kompensoi jo se, että voi lähteä heti juoksemaan ennen kuin olisi hevosen selässä. Pitkillä matkoilla eroa alkaa tulla Roachin eduksi. Joskus on kätevä mennä teitä pitkin, hevosen stamina kun ei kulu silloin. Ja tällaiselle himoloottaajalle jalkaisin meno on välttämättömyys, hepan selästä kun ei pysty edes poimimaan täydennystä yrttikokoelmaan.

Vajaassa viikossa kertynyt 11 tasoa. Päätarinassakin tullut edistyttyä mukavasti, ei vain pysty päästämään irti. Tutkittavaa piisaa silmänkantamattomiin. Juuri nyt menossa ja viimeisin päätarinatehtävä: Red Baronin perhekuvioita tuli selviteltyä. Tamaran olinpaikka selvisi, joten sinne seuraavaksi, kunhan olen käynyt läpi muutaman sivutehtävän.
 
Samaa mieltä kyllä hevosesta, ei toimi yhtä hyvin kuin vaikka Red Dead Redemption 2:ssa.
laugh.jpg

Red deadin heppahan kompastuu ja melkein kuolee joka hemmetin kiveen ja kantoon joka eteen tulee ja jos mä haluan kiertää sen kannon vasemmalta niin se haluaa mennä oikealle ja lopuksi se makaa maassa.
Roach sentään haluaa vaan seurata tietä ja pysähtyy jos edessä on sen mielestä liian iso pudotus tai korkea este.
Roach wins.

Ja jos jotain ei ole muutettu vuosien aikana niin red deadissa on pakko jatkuvasti näpyttää nappia jos haluaa mennä täysiä.
 
Witcher hevosesta jo sen verran aikaa ettei muista, RDR hevoset toimii silloin kun ne toimii. Mut sit on just niitä et se saa niitä ihme kännikohtauksia ku se vaapuilee ja kompastuu milloin mihinkin, pelästyy rottia ja torakoita ym jne. Toki yritetty tehää hevosista realistisempia. Mut itse hevosel ratsastelu on smoothia, muistelisin et witcheris se oli myös hyvä mut en tiedä miten ketterä se oli verrattuna RDR hevosiin. Tuo näpytyski kai ajateltu tuovan "realismia" ku et oikeesti ku ratsastaa nii pitää siinä sitä hevosta rääkätä aina tai jottain, tai en minä tiie ku en oo heppamiehii.
 
Kyllä tuo Witcherin hevonen on paska, jos vedät sillä tietä pitkin niin homma toimii mahtavasti, mutta auta armias jos erehdyt oikeisemaan, se on perkele kiinni joka helvetin oksassa ja aina vauhti menee nollaan, ja taas hivellään x nappia, ja minkä helvetin takia hevonen ei osaa uida!
 
Kyllä tuo Witcherin hevonen on paska, jos vedät sillä tietä pitkin niin homma toimii mahtavasti, mutta auta armias jos erehdyt oikeisemaan, se on perkele kiinni joka helvetin oksassa ja aina vauhti menee nollaan, ja taas hivellään x nappia, ja minkä helvetin takia hevonen ei osaa uida!

Joo nyt muistan et se tietä pitkin menee ku pitääki mut oikaisut ei kyl sit toimi. Sit se uimataidon puuttuminen vielä.
 
Kävipä juuri hassusti kun olin ihan muina miehinä ihailemassa luontoa niin Pertti se halusi ottaa kaverikuvan ja mikäpä minä olen siitä kieltäytymään. Pertti sano juusto! Ja sitten hymyä!
 

Liitetiedostot

  • 20221231_030549.jpg
    20221231_030549.jpg
    2,1 MB · Lukukerrat: 83
paska tuo hevonen, mulle tuo ei kelpaa, täys paska helvetin kankea ja huono
En syty tuolle kaakille
 
Viimeksi muokattu:
paska tuo hevonen, mulle tuo ei kelpaa, täys paska helvetin kankea ja huono
En syty tuolle kaakille
Itselleni taas ihan ok toteutus hevosen osalta. Oikeastaan varsin realistisesti toteutettu, kun se ratsastaminen on tosiaan helppoa teitä pitkin, mutta metsiköissä selvästi hankalampaa. Mitäs luulisit, kummassa oikeassa elämässä ratsastaminen olisi helpompaa, tiellä vai metsikössä? Itse olenkin Witcherissä ratsastanut pääsääntöisesti teitä pitkin, jolloin homma on ollut hyvinkin leppoisaa.

Olen sitten vastaavasti kokenut Geraltin ohjaamisen melkoisen tuskalliseksi ja heikosti toteutetuksi. Jätkä kulkee sulavimmillaankin kuin olisi jatkuvasti kilo jöötiä housuissaan. Huonompaa ohjattavuutta on vaikea mistään muusta pelistä taisteluissa löytää. Toki jonkin verran parannusta vaikuttaisi tulleen uusien konsoleiden versioihin. Ei kuitenkaan minun makuuni vieläkään riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:
Red deadin heppahan kompastuu ja melkein kuolee joka hemmetin kiveen ja kantoon joka eteen tulee ja jos mä haluan kiertää sen kannon vasemmalta niin se haluaa mennä oikealle ja lopuksi se makaa maassa.
Roach sentään haluaa vaan seurata tietä ja pysähtyy jos edessä on sen mielestä liian iso pudotus tai korkea este.
Roach wins.

Ja jos jotain ei ole muutettu vuosien aikana niin red deadissa on pakko jatkuvasti näpyttää nappia jos haluaa mennä täysiä.
Faktoja toki tässä. Vaan se ärsyttää paljon, että Roach pysähtyy joka perkeleen pikkukiveen ja muihin esteisiin kuin seinään, etenkin metsässä. Riskejä pitää saada ottaa, tässä on ajateltu liikaa pelattavuutta. Avoimella alueella ja teitä pitkin se on loistava heppa.
 
Olen sitten vastaavasti kokenut Geraltin ohjaamisen melkoisen tuskalliseksi ja heikosti toteutetuksi. Jätkä kulkee sulavimmillaankin kuin olisi jatkuvasti kilo jöötiä housuissaan. Huonompaa ohjattavuutta on vaikea mistään muusta pelistä taisteluissa löytää. Toki jonkin verran parannusta vaikuttaisi tulleen uusien konsoleiden versioihin. Ei kuitenkaan minun makuuni vieläkään riittävästi.
Heppa käytiin jo läpi, mutta tähän tekee mieli sanoa muutama sana. Ensimmäisenä kamera, sehän alkaa pyöriä kuin hyrrä jos käännät liian ison kierroksen kerrallaan, jos vaikka haluat kurkistaa taaksesi juostessa. Tämän myötä on tullut opeteltua erilainen tappelutyyli, en nimittäin joka kerta käännä kameraa vihollista kohti, vaan suuntaan iskut äänen perusteella, "kameraa" kohti.

Hankalinta Geraltin kontrolloinnissa on taistelun ja vapaan liikkumisen välillä, sillä taisteluissa juokseminen ei meinaa lähteä ollenkaan käyntiin ja noituri liikehtii kuin balettitanssija miekka ojossa ja sitkeä kärpäspaperisuikale jalkapohjiin tahriutuneena. Kätevin tapa taistella on mielestäni jatkuva paikan vaihtaminen ympyrää klikkailemalla ja kameran suuntaa vain hieman muuttamalla. Samalla muuvilla vihollisten iskut on helppo väistää. Erityisesti monia liikesarjoja yhdistelemällä hankaluudet tulevat esiin – niihin on kuitenkin tottunut, pärjää kyllä.
 
Ai että minä sitten tykkään tästä eräästä sarjasta tutuksi tulleesta asusteesta. Ei tarvi enää vaatekaupoilla vierailla.
 

Liitetiedostot

  • 20230102_233221.jpg
    20230102_233221.jpg
    1,8 MB · Lukukerrat: 98
Olisin itsekin ottanut tuon Tom of Finland asun käyttöön, mutta ei vielä levelit riitä kun puhtaalta pöydältä lähdin pelaamaan. Se on hyvää pelisuunnittelua että Gerald ei väsy juostessa, olisi todella turhauttavaa aina odottaa stamina mittaria, jostain syystä tuo mittari on kuitenkin hevoselle laitettu.
 
No väsyyhän se ellei sitä ole tuossa päivityksessä muutettu. Toki se jaksaminen palautuu parissa sekunnissa, mutta kuitenkin.
 
Olisin itsekin ottanut tuon Tom of Finland asun käyttöön, mutta ei vielä levelit riitä kun puhtaalta pöydältä lähdin pelaamaan. Se on hyvää pelisuunnittelua että Gerald ei väsy juostessa, olisi todella turhauttavaa aina odottaa stamina mittaria, jostain syystä tuo mittari on kuitenkin hevoselle laitettu.
Ei se hevosella kulu lainkaan, jos antaa juosta sen muutaman sekunnin rämpytyksen jälkeen perusjuoksuvauhdilla, joka on kuitenkin merkittävästi nopeampi vauhti kuin Geraltin juoksuvauhti.

Positiivisena asiana pidän sitä, että hevosen voi laittaa menemään automaattisesti tietä pitkin tuolla vauhdilla, kunhan risteyksissä huomaa varmistaa, että heppa kääntyy haluttuun suuntaan.
 
Hevosen perus juoksuvauhti pitäisi tapahtua mielestäni vasemmasta tatista ja täyteen vauhtiin 1 napautus L3, tuo vapauttaisi samalla oikeankäden peukalon kameralle.
 
Hevosen perus juoksuvauhti pitäisi tapahtua mielestäni vasemmasta tatista ja täyteen vauhtiin 1 napautus L3, tuo vapauttaisi samalla oikeankäden peukalon kameralle.
Niin tämä! Hemmetti että on ärsyttävä aivopieru tekijöiltä, että pistetään nyt eri nappiin juoksu hevosen kanssa ja itse ukon juoksu! Ja juurikin tuo, että nyt ei pysty kameraa ratsastaessa käyttämään ellei sitten halua löntystää samalla. Puuh! Pieni mutta todella ärsyttävä vika.
 
Ylös Bottom