Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Testaan juuri noita suurennoksia tuolta asetuksista. PSN + Neliö zoomaa (mikäli asetus otettu käytöön. Tuolla kyllä jo näkee, mutta on aika uskomattoman rasittavaa painella..
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

No voi hemmetti, ps4 pelaajilla on yksi ominaisuus jota ei ole xbox tai PC pelaajilla, nimittäin pyyhkimällä kosketus levyä avautuu kartta suoraan eikä tarvitse aina mennä miljoonan valikon kautta :mad:
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Ihan jäätävän hyvä peli tähän asti. Tuli pelattua sellanen 6 hputki, eikä ollut mitään moittimista (ei kaatuilui tai mitään). Ainoa ongelma on, että peli ehkä hieman spoilaa kirjoja.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Voisiko joku valaista, kun otat tehtäviä papereita tauluilta, niin osa on tehtäviä, mutta mitä nämä muut ovat? En huomaa niitä kartassa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Voisiko joku valaista, kun otat tehtäviä papereita tauluilta, niin osa on tehtäviä, mutta mitä nämä muut ovat? En huomaa niitä kartassa.
Eikö ne kaikki mene inventoryyn josta niitä voi lukea? :D
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

No voi hemmetti, PS4-pelaajilla on yksi ominaisuus, jota ei ole XBOX- tai PC-pelaajilla, nimittäin pyyhkimällä kosketuslevyä avautuu kartta suoraan, eikä tarvitse aina mennä miljoonan valikon kautta :mad:

Kiitos, tätä en ollutkaan tullut ajatelleeksi. Valikon kautta on niin hidasta mennä.

Voisiko joku valaista, kun otat tehtäviä papereita tauluilta, niin osa on tehtäviä, mutta mitä nämä muut ovat? En huomaa niitä kartassa.

Vielä ei ole tullut vastaan mitään näihin ylimääräisiin juttuihin viittaavaa, mutta talteen olen tietty ottanut.

Tehtävät ovat juuri niin mielenkiintoisia kuin ennakkoon olin kuullut, aika usein nämä ovat vielä moniosaisia ennen kuin päästään itse pääasian kimppuun. Taisteluissa on ollut kyllä hieman hankaluuksia, ei ole vielä tottunut kontrolleihin tilanteiden vaatimalla tasolla - kyseessä siis normal-taso. Mielenkiintoista nähdä, millainen paketti kaikista palasista muodostuu, kun pelitunteja alkaa olla 100+ tuntia tai enemmän.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Eikö ne kaikki mene inventoryyn josta niitä voi lukea? :D

Itse asiassa ei mene. Tai ainakaan ei niitä mistään löydy. Toki sinetilliset tehtävät sinne jäävät, mutta ilmoitustaululla on myös lorea, jota ei ilmeisesti voi enää lukea sen jälkeen kun taulun on tyhjentänyt. Korjatkaa jos olen väärässä.

Voi elämä että on upea ja monisäikeinen tehtävä tuo Family Matters. Parhautta kertakaikkiaan :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Täällä mennään sillä toiseksi vaikeimmalla. Kun on Bloodborne pohjilla, haluaa näistä taisteluistakin nauttia haasteen kautta. Tosin en ole ihan varma olisiko kuitenkin pitänyt valita se Death March, aika näyttää.

Ohjaus on kömpelöhköä, ei niin hyvä kuin kympin peliltä voisi odottaa. Tämän kanssa pystyy kuitenkin elämään ja eiköhän tuohon totu ihan täysin kun tunteja saadaan lisää. Taisteluissa saa osin tämän takia välillä siipeensä. Toistaiseksi on riittänyt lyöntinapin spämmääminen ja väistelyt syöksyvien örkkien alta pois. Nuolinäppäimillä juot ja syöt kesken taistelun ja nostat kuntoa tällä tavoin. Vasemmalta L1:llä valitset käytettävän taikavoiman ja R2:lla käytät sopivassa välissä.

Tutkimusmatkailija on tykännyt kuin voi vapaasti vaeltaa ja unohtaa päätarinan kuljetus sinne jonnekin. Sivutehtävien kautta pääsee sinuiksi käyttöliittymän kanssa turvallisesti. Jatkuvasti löytyy kerättävää ja arkkujen kohdalla kuvittelee tekevänsä löytöjä.

Huomenna ryhdytään kehittämään hahmoa mieltymysten mukaiseksi kahdella tienatulla skill pointsilla. Keskusteluissa pyrkinyt suosimaan avointa ja rehellistä linjaa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Laitetaa nyt oma mielipide pelistä, alotetaan vaikka siitä että peli näyttää nätiltä kun sika pienenä. Noin ei siitä sen enempää, tuttuun tapaan kun kyseessä on roolipeli eteen lykätään kartta ja tekisi mieli olla joka paikassa samaan aikaan ja koluta läpi kaikki nurkat ja mestat. Invertory myös kertyy täyteen kaiken maailman kasveista ja härpäkkeistä ja siinä menee tovi ennenkun ymmärtää mitä mihinki tarvitsee. Napit myös hieman hakusessa mutta kyllä näihin tottuu kun olen varma että tässä pelissä tulen kuluttamaan aikaa miltei satoja tunteja.

Muutamia tehtäväki tuli tehtyä, jämähin sit tekemään side questia johon sit menikin se loppu ilta/yö kun ei meinaannu millää tajuta ja löytää tarvittavia esineitä, mutta lopulta se sitten onnistui.
tehtävä jossa piti karkottaa se kummitusakka

Kuulostaa ehkä pieneltä jutulta, mutta ennakkoon pelkäsin eniten että hevonen olisi tehty kömpelösti tyylii Skyrim heppa tai Assassins Creed heppa, kyseessä kun on pelin ainoa kulkuväline enkä tykkää käyttää fast travelia open world peleissä. Olikin ilo huomata että hevonen toimii miltei yhtä hyvin kun Red Dead Redemptionissa, jolloin paikkoihin meneminen ei tunnu tuskalta.

Taistelu meganismi täytyy itsekin myöntää ei ole 10/10 ja muutenki liikkuminen paikoin tuntuu kömpelöltä, varsinkin vedessä. Tosin siihenki tottuu ajan kanssa. Ruudunpäivityksen kanssa en huomannut mitää suuria haittoja, tietenki se joskus tökkii muttei niin pahasti ettäkö se häiritsis. Enemmän se tökkii mun mielestä Bloodbornessa, peli ei myöskään tämän pelisession aikana kaatunut kertaakaan.

Witcher 3 maailma tuntuu ja kuulostaa elävältä ja peliä on todella vaikea lopettaa kun halua nähdä sekä kokea niin paljon. Metsät ym ovat todella tiheitä ja yksityskohtaisia, tässä ensimmäistä kertaa tuntee että nyt vihdoin on se ns. next gen peli mitä olen toivonnut. Hatun nosto tekijöille, jotka suht pienehköllä porukalla ovat onnistuneet luomaan näin rikkaan ja elävän avoimen maailman, ja olen nähnyt tästä vasta tyyliin tutorialin. Paljon vielä edessä, loistava peli! Huomenna jatkuu.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Pikainen kysymys PS4 version kontrolleista. Oletteko huomanneet nykimistä kun liikuttaa kameraa oikealla tatilla todella hitaasti? Eilen kokeilin kahdella ohjaimella ja molemmilla tuo sama toistui. Tuntuu että tietyssä kohtaa tatin liikeradalla on jokin kuollut alue, joka aiheuttaa pientä nykimistä pelin kameran liikkeisiin.

Eipä tuo pelaamista mitenkään haittaa, kiinnitti vaan huomion kun ohjaus tuntui jotenkin hassulta ja aloin tuota selvittämään. Niin ja itsellä on ohjauksen y- akseli käännetty, (mun aivot on silleen hassut) jos tuo olisikin bugi ja vaikka liittyisi siihen..?
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Oletteko huomanneet nykimistä kun liikuttaa kameraa oikealla tatilla todella hitaasti? Eilen kokeilin kahdella ohjaimella ja molemmilla tuo sama toistui. Tuntuu että tietyssä kohtaa tatin liikeradalla on jokin kuollut alue, joka aiheuttaa pientä nykimistä pelin kameran liikkeisiin.

Sama vika Rahikaisella, taitaa olla pelin ominaisuus eikä johdu ohjaimesta. Pelin alkaessa häiritsi kovastikin, mutta päätin sen antaa olla häiritsemättä eikä tuohon ole n. kuuden tunnin session aikana paljoa tullut kiinnitettyä huomiota. Joku viisaampi voi sitten kertoa mistä se johtuu.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Pikainen kysymys PS4 version kontrolleista. Oletteko huomanneet nykimistä kun liikuttaa kameraa oikealla tatilla todella hitaasti? Eilen kokeilin kahdella ohjaimella ja molemmilla tuo sama toistui. Tuntuu että tietyssä kohtaa tatin liikeradalla on jokin kuollut alue, joka aiheuttaa pientä nykimistä pelin kameran liikkeisiin.

Eipä tuo pelaamista mitenkään haittaa, kiinnitti vaan huomion kun ohjaus tuntui jotenkin hassulta ja aloin tuota selvittämään. Niin ja itsellä on ohjauksen y- akseli käännetty, (mun aivot on silleen hassut) jos tuo olisikin bugi ja vaikka liittyisi siihen..?

Toisella foorumilla tuosta valitettiin myös, eli kyllä se bugi taitaa olla.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Sama vika Rahikaisella, taitaa olla pelin ominaisuus eikä johdu ohjaimesta. Pelin alkaessa häiritsi kovastikin, mutta päätin sen antaa olla häiritsemättä eikä tuohon ole n. kuuden tunnin session aikana paljoa tullut kiinnitettyä huomiota. Joku viisaampi voi sitten kertoa mistä se johtuu.

Juu pelin ominaisuushan tuo taitaa olla. Netistä kaivelin ja näyttäisi kaikilla alustoilla olevan tuo bugi. Jotkut kiinnittää huomiota, toiset ei.

Mitä itse peliin tulee, niin eilisen viisituntisen perusteella voin sanoa että vaikuttaa melkoisen lupaavalta ja aika riensi pelatessa (Kahdelta nukkumaan ja puoli seiska herätys töihin, oikein fiksua!). Pelasin tuon ensimmäisen "tutoriaalialueen" pää- ja sivutehtävät läpi ja tutkin muutaman kiinnostavan kohteen kartalta. Grafiikka yllätti positiivisesti (PS4). Kun alussa cgi- cutscene muuttui "lennosta" pelikuvaksi, en ollut uskoa silmiäni miten hyvältä peli oikeasti näyttää open world peliksi. Äänimaailma on myös erittäin onnistuneesti tehty ja Sonyn wireless 2.0 kuulokkeilla kuulostaa erittäin hyvältä. Tähänkin lienee jossain vaiheessa tulossa oma ääniasetus, kuten monille muillekin korkean profiilin peleille.

Erityismaininta täytyy antaa hahmojen kasvoanimaatiolle. Ihmiset vaikuttavat eläviltä ja kerrankin jo pelkästään keskustelukumppanin naamasta voi lukea hänen mielentilansa. Tuolla on suuri vaikutus tämän tyylisissä peleissä, joissa keskustellaan paljon ja monissa rupattelutuokioissa joutuu tekemään isojakin päätöksiä. Katsokaa vaikka (spoilerissa ensimmäisestä tarinatehtäväketjusta)
The beast of white orchard- tehtävän välivideo, jossa Geralt menee kyselemään kasvisparantajan luo Buckthorn yrtistä. Naisen kasvot ovat vakavat, mutta hienovaraisen ilmeikkäät ja ne tukevat hienosti hänen sanomisiaan.
En tiedä, jotenkin tuo vaan jäi mieleen ja tuollaiset pienet asiat luovat immersiota suurella tavalla.

Taistelumekaniikka toimii yllättävän hyvin ja sopii minulle. Paljon olen kritiikkiä siitä kuullut mutta yllätyin positiivisesti. Yksinkertainen idea, nopea isku ja voimakas isku, mutta syvyyttä tulee Geraltin signeista, erilaisista pommeista ja vastaiskuista, jotka on ajoitettava oikein, eivätkä toimi kaikkiin vihollisiin. Pelin oletusvaikeusasteella peli tuntuu aika helpolta, sillä sain kolmannella tasolla tapettua helposti lvl. 7 hirviöitä. Muutenkin on mukavampi valmistautua taisteluihin tekemällä oikeanlaisia öljyjä, juomia ja pommeja, kun tietää että vastus on äärimmäisen vaikea tuhota ilman valmisteluja. Valmistautuminen on loressa yleisesti ollut merkittävä osa witchereiden taistelussa. Tästä syystä suosittelen tuota toiseksi vaikeinta tasoa peliä aloittaville.

Viiden tunnin perusteella ei tarinasta ja tehtävistä oikein voi vielä sanoa mitään. Sen voin sanoa, että peli on koukuttanut minut täysin. Niin muuten, hommasin tuon fyysisen version ja olipa hieno yllätys kun boksin mukana tuli pieni kiitoskirje pelin tekijöiltä. Pieni ele mutta tuntui hyvältä. Muutenkin pelin mukana tuli paljon roinaa tarroista lähtien. Ilmeisesti tuo premium- versio, joka itsellekin tuli, onkin itseasiassa pelin perusversio. CD Projekt Red tietää kuinka asiakkaita kohdellaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

...ja muutenki liikkuminen paikoin tuntuu kömpelöltä, varsinkin vedessä. .

Vedessä liikkuminen on melko kömpelöä mutta aika nopeasti sen oppii, kun huomaa että Geraltin suuntaa ohjataan oikealla tatilla. Eli Geralt sukeltaa sinne, minne kamera osoittaa. Hieman erilainen ohjaus kuin maalla. Voisi tuo Geraltin ohjastaminen olla tietty hieman sulavampaakin mutta näillä mennään.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Reilu tunti peliä takana ja ihan hyvältä maistuu. Tosin näin RPG -aloittelijalle alun tekstimäärät ja kaikki infot pistivät pään kyllä pyörälle, mutta eiköhän homma siitä selkene.

Ensimmäisellä kerralla peli tosin bugasi latausruutuun alkuvideoiden jälkeen. Koitin sammuttaa pelin, mutta seuraavallakin kerralla latausruutuun jämähti. Piti lopulta poistaa peli ja asentaa uusiksi, että alkoi toimimaan. Tämä siis PS4 versiossa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Tuli taas hetki pelattua ennen töihin lähtöä ja olen tässä koko 7 ja puol tuntia mikä on tullut pelattua ihmetellyt sitä kun easy vaikeustaso tarjoaa pientä haastetta aina välillä ettei ole ihan "katson vaan tarinan" vaikeustaso niinkuin luki infossa (tai sitten olen vaan kädetön) ajattelin, no tänään sitten selailin valikoita katsoakseni että mitä kaikkea sieltä saa pois päältä ja muutettua niin sitähän on tullut pelattua normaalilla kokoajan. Unohdin sen kokonaan et päätin aloittaa normaalilla ja katsoa kuinka haastava se on, tuntuu toistaiseksi olevan aika sopiva kun joutuu pikkaisen yrittämään joissain taisteluissa että ne voittaa :D Eli jos tulee tukalat paikat on hyvä tietää että voi vähän laskea vaikeustasoa.
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Tämä peli kyllä kiinnostaa hiukan, mutta kertokaas nyt kuitenkin vielä, että kun en ole suurempi RPG-veteraani (tai fanikaan), mutta sitten toisaalta Skyrimissa seikkailu maistui oikein makoisalle, niin eroaako tämä jotenkin ratkaisevasti viimeksi mainitusta? Onko jotenkin "hooceempi" rpg, vai yhtä helposti lähestyttävä?
Kiitokset, kuten näkyy niin näiden pelien saralla olen hyvin untuvikko :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Reilu tunti peliä takana ja ihan hyvältä maistuu. Tosin näin RPG -aloittelijalle alun tekstimäärät ja kaikki infot pistivät pään kyllä pyörälle, mutta eiköhän homma siitä selkene.

Ensimmäisellä kerralla peli tosin bugasi latausruutuun alkuvideoiden jälkeen. Koitin sammuttaa pelin, mutta seuraavallakin kerralla latausruutuun jämähti. Piti lopulta poistaa peli ja asentaa uusiksi, että alkoi toimimaan. Tämä siis PS4 versiossa.


Näistä latausruutuun jäätymisistä on melko paljon ollut foorumeilla puhetta ps4 versiossa. Mä otin ns. "varman päälle" ja asensin pelin, päivityksen ja pari pikku lisäriä ja käynnistin pleikan uudestaan ennen pelaamista. Viiteen tuntiin ei ollut mitään ongelmia. Voi olla että kävi vaan tuuri, mutta kannattaa ehkä varmuuden vuoksi muidenkin peliä aloittavien kokeilla tuota. Eihän siinä menetä kuin noin minuutin, jos sitäkään kun boottaa koneen. :)
 
Vastaus: The Witcher 3: Wild Hunt

Tämä peli kyllä kiinnostaa hiukan, mutta kertokaas nyt kuitenkin vielä, että kun en ole suurempi RPG-veteraani (tai fanikaan), mutta sitten toisaalta Skyrimissa seikkailu maistui oikein makoisalle, niin eroaako tämä jotenkin ratkaisevasti viimeksi mainitusta? Onko jotenkin "hooceempi" rpg, vai yhtä helposti lähestyttävä?
Kiitokset, kuten näkyy niin näiden pelien saralla olen hyvin untuvikko :)
Tuli itsekkin ostettua tämä hypen takia, en ole aikaisemmin paljoa RPG pelejä pelaillut.. Kyllä tämä oli todella helposti lähestyttävä peli.
Peli kyllä opettaa uudelle pelaajalle kaiken tarvittavan ja myös kun pelaat niin et kyllä mene hukkaan kun pelin sisäinen "gps" ohjaa aina oikeaan paikkaan. Tietenkin vaatii että oikea tehtävä on valikosta valittuna.

Kyllä tätä voi peliä voi suositella untuvikolle! Löytyy niin paljon tehtävää pääjuonen lisäksi, ettei tekeminen tai kiinnostus hetkeen pitäisi loppua.
 
Ylös Bottom