Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietoa NDS:stä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tmf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Onko tuo Metroid Prime diski demolevy, jos kerta täällä jotkut sanoivat, että ilmestyy vasta maaliskuussa?

Tuleeko tuossa mukana siis sellainen kosketuskynä (toisaalta sellasia löytyy kotoa useitakin, kiitos pocket pc:n) ja voiko kosketusnäyttöä ihan sormellakin käpelöidä, kuten muutamassa kuvassa on näkynyt? Prkle, tuo kuva toi kyllä sellasen *lääh lääh, tahtoooo!* -tunteen. :D
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Arcane sanoi:
Onko tuo Metroid Prime diski demolevy, jos kerta täällä jotkut sanoivat, että ilmestyy vasta maaliskuussa?

Tuleeko tuossa mukana siis sellainen kosketuskynä (toisaalta sellasia löytyy kotoa useitakin, kiitos pocket pc:n) ja voiko kosketusnäyttöä ihan sormellakin käpelöidä, kuten muutamassa kuvassa on näkynyt?
Metroid Prime Hunters: First Hunt on demoversio, joka tulee jokaisen jenkki- DS:n mukana. Konsolin mukana tulee stylus- kosketuskynä ja kyllä, näyttöä voi hiplata myös sormin. Itse en sitä kuitenkaan tule tekemään, koska siitä jää varmaankin ikävät sormenjäljet ruutuun.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Arcane sanoi:
Onko tuo Metroid Prime diski demolevy, jos kerta täällä jotkut sanoivat, että ilmestyy vasta maaliskuussa?

Se ei ole levy ja näillänäkymin kokoversio ilmestyy toukokuussa.

Arcane sanoi:
Tuleeko tuossa mukana siis sellainen kosketuskynä (toisaalta sellasia löytyy kotoa useitakin, kiitos pocket pc:n) ja voiko kosketusnäyttöä ihan sormellakin käpelöidä, kuten muutamassa kuvassa on näkynyt? Prkle, tuo kuva toi kyllä sellasen *lääh lääh, tahtoooo!* -tunteen. :D

Konsolin mukana tulee kaksi stylusta ja rannelenkki, jossa on muovinpalanen ja sitä voi käyttää sormenpäässä. <----Linkki
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Kyllähän tuo DS on ihan kiva laite, mutta eipä minua ainakaan Super Mario 64 vakuuttanut. Oli sitä samaa, vaikka kartta alhaalla onkin kokoajan näkyvissä. Eikä tässä ainakaan tuo kosketusnäyttö tuo mitään uutta, ainoastaan hankaloittaa pelaamista jos sitä käyttää ohjaamiseen. Metroidissa taas tähtäintä liikutettiin kosketusnäytöllä ja hankalaa sekin ole eikä minusta ollut järkevää touhua. No saihan tuon koesketusnäytön pois päältä ja vanhan tyylin päälle.

Toivottavasti jatkossa sille kehitetään jotakin muutakin käyttöä ja yleensäkin tulee pelejä jotka eivät ole vanhojen käännöksiä.

Sitten taas Wario Ware Touched! toimi loistavasti ja siinä tuo kosketusnäyttöä oli sellaisessa käytössä kun sen pitäisikin olla, silloin kun sitä hyödynnetään täysillä. Tietysti SM64 tyyliin kartan näyttäminen toimii myös.

Itse en DS ole niin paljoa seurannut, että tuo GBA:n korttipaikka tuli uutena asiana. Hyvä että on sen kanssa yhteensopiva.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

XShava sanoi:
Metroidissa taas tähtäintä liikutettiin kosketusnäytöllä ja hankalaa sekin ole eikä minusta ollut järkevää touhua. No saihan tuon koesketusnäytön pois päältä ja vanhan tyylin päälle.
Itselleni tuo sopii kuin nyrkki silmään. Tuntuu aivan kuin hiirellä ohjaisi. Et kai käyttänyt sitä "näpytä mihin haluat ampua" - ohjaustapaa? :)
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Kluge sanoi:
Itselleni tuo sopii kuin nyrkki silmään. Tuntuu aivan kuin hiirellä ohjaisi. Et kai käyttänyt sitä "näpytä mihin haluat ampua" - ohjaustapaa? :)

Juu en käyttänyt. Kyllä se napista ampui, mutta sillä remmillä liikuttelin tähtäintä kosketus näytössä. Minusta tuo tuntui hankalalta, mutta tosiaan testailin noin 10min joten kait siihenkin ajankanssa ehkä tottuisi. En vaan näe itse mitään järkeä noin ohjailla.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

2.8 miljoonaa DS:ää toimitettu jälleenmyyjille ja melkein kaikki myyty.
http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7337

10 voisin maksaa tuosta prime demosta, jos joku suostuu jo luopumaan.. Kovasti se ohjaus on kehuja saanut, mutta haluaisin varmistua asiasta. Alussa varmasti tuntuu hapuilulta, niinkuin PC:n hiirelläkin tähtäimen ohjaaminen. Muutaman kerran PC:llä tullut jotain fps:ää nopeasti testattua eikä ole onnistunut sitten ollenkaan se hiiri ohjaus.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Guardian Viper sanoi:
Sillä stylus-kynällä olisi onnistunut astetta paremmin :)

Tämä kävi mielessä, mutta en sitten kokeillut kun meinasin että pidän nyt kuitenkin laitteesta kiinni kummallakin kädellä :)
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Aika lelulta tuo näyttää, jotenkin niin muovisen ja halvan näköinen.

Joko on tietoa koska ensimmäisiä roolipelejä tai yleensäkkään muita kuin julkaisu pelejä alkaa tulemaan kunnolla?
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

FatDiamond sanoi:
Aika lelulta tuo näyttää, jotenkin niin muovisen ja halvan näköinen.
Näyttää livenä paljon paremmalta kuin kuvissa. Oli myös yllättävän "möhkäle". Vaikka PSP:tä en vielä käsiini olekaan saanut, niin ei taida suurta kokoeroa olla tiedossa.

Warion DS-versio oli kyllä hupaisa peli, vaikkei siitä kaikkea tajunnutkaan kiitos kielimuurin ja vaikka jenkkikoneella pelatessa ilmenikin bugeja joiden takia kaikki minipelit eivät toimineet. Marioon en käyttäisi rahojani jos on peli tahkottu 64:llä läpi ja Metroid jätti vielä vähän kaksijakoisen fiiliksen. Ei ohjaaminen niin nautittavalta tuntunut, että sitä jaksaisi montaa tuntia kerrallaan. Tai ehkä en vaan jaksanut innostua, kun Wario odotti pöydällä :)
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Guardian Viper sanoi:
Sillä stylus-kynällä olisi onnistunut astetta paremmin :)

Paitsi että jos samalla pitäisi hakata jotain liipasinta ampuakseen tai nappeja hypitäkseen ja muuta, niin minä ainakin nään mieluummin järkevämmäksi pitää vasen peukku ristiohjaimella, oikea remmin kanssa kosketusnäytöllä + etusormi liipaisimella. Minulla ei ainakaan onnistuisi sitten yhtään, jos pitäisi lennosta kynän käytössä alkaa painelemaan liipaisimia tai nappeja.

Vai pystyykö tossa sekä tähtäämään että liikkumaan kosketusnäytöllä?
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Arcane sanoi:
Vai pystyykö tossa sekä tähtäämään että liikkumaan kosketusnäytöllä?

Oikeaa kättä en ainakaan itse tarvinnut kuin kynän pitelemiseen :)

Siis liikkuminenhan tapahtuu ristiohjaimella, tähtäys kosketusnäytöllä. Samus hyppää kosketusnäyttöä näpäyttämällä, minkä lisäksi näytön alalaidassa oli muutamia toimintonäppäimiä. Ainakin morph-palloksi muuntautuminen tapahtui näistä näytön napeista, mutta tarkemmin en ehtinyt tutkailla.

Ammuskelu sen sijaan tapahtuu vasemmalla liipaisimella, joten se menee hyvin samalla kädellä ristiohjaimen kanssa :)
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Guardian Viper sanoi:
Ammuskelu sen sijaan tapahtuu vasemmalla liipaisimella, joten se menee hyvin samalla kädellä ristiohjaimen kanssa :)

Hmm, no mulla oli taas se nauha vasemmassa kädessä. Ja oikealla kädellä liikutin hahmoa eteen ja taaske. Sekä ammuin :confused:
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

XShava sanoi:
Hmm, no mulla oli taas se nauha vasemmassa kädessä. Ja oikealla kädellä liikutin hahmoa eteen ja taaske. Sekä ammuin :confused:

Hmm... kaba ainakin tietäisi taas tarkemmin. Toisaalta kaikki eivät pidä kynää samassa kädessä, oikea- ja vasenkätiset, joten ehkä se toimii molemminpäin?
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Tolla ohjaussysteemillä millä tuolla pelattiin - mikä on samalla se ainoa toimiva - voi tosiaan liikutella samusta kumman puolen napeilla tahansa. Myös muista kontrolleista on valittavissa vasen- ja oikeakätisten optio.
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

Arcane sanoi:
Paitsi että jos samalla pitäisi hakata jotain liipasinta ampuakseen tai nappeja hypitäkseen ja muuta, niin minä ainakin nään mieluummin järkevämmäksi pitää vasen peukku ristiohjaimella, oikea remmin kanssa kosketusnäytöllä + etusormi liipaisimella. Minulla ei ainakaan onnistuisi sitten yhtään, jos pitäisi lennosta kynän käytössä alkaa painelemaan liipaisimia tai nappeja.

Vai pystyykö tossa sekä tähtäämään että liikkumaan kosketusnäytöllä?

Älä höpötä, ennen kuin olet kokeillut...
Se toimii loistavasti! Helppoa kuin mikä!
 
Vastaus: Tietoa NDS:stä

FatDiamond sanoi:
Joko on tietoa koska ensimmäisiä roolipelejä tai yleensäkkään muita kuin julkaisu pelejä alkaa tulemaan kunnolla?
Helmikuussa jenkeissä ilmestyy liuta pelejä. Egg Monster Heroes tulee ulos jenkeissä maaliskuun alussa. Egg Monster Heroes on siis Square-Enixin roolipeli.
 
Ylös Bottom