Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

tiltin viimeisin teilaus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paul_a

Olen samaa mieltä - olin päättänyt ostaa Silent Hill 2:sen, mutta viime tiltin jälkeen on mieli vähän muuttunut - sehän periaatteessa teilattiin pystyyn, mm "peli on todella pitkästyttävä välillä ja joudut tuntikausi etsimään oikeata ratkaisuja ja koittaa käyttää samaa esinettä 5-6 kohdassa - mekin jouduimme usein turvautumaan nettiin löytyvistä spoilereista jotta pääsimme pelissä eteenpäin".

Olin haavitellut että ostaisin seikkailupelin, jossa olisi vähän karmaisevuutta ja vähän tunnelmaa - monessa muussa paikassa kun SH2:sta on kovasti kehuttu, eli että joskus jopa voi säikähtää - tiltissä ei ollut mitään mainintaa muusta kuin tästä pitkästyttävyydestä joka tulee kun et tiedä miten pelissä pitäisi edetä, ja mun käsitys hyvästä pelistä ei ole että vietän 5-6 tuntia kokeilemalla joka huoneessa 50 eri esinettä joka löytyy inventariosta että "mikä nyt tekis jotain uutta".


Minullekin tuli sellainen tunne, että Tiltin arvostelut tehdään perjantai-iltapäivänä hirveällä hädällä. Tai sitten arvostelijalla ei äly oikein leikkaa, sillä minun mielestäni SH2:sen ongelmat eivät (normal-tasolla ainakaan) olleet mitenkään epäloogisia eikä niiden kanssa päässyt ollenkaan turhautumaan. Saatika sitten että olisin mennyt pilaamaan peli-iloa etsimällä netistä spoilereita. Muutamaa juttua saa vähän pidempään miettiä mutta se on vain hyvä ettei kaikki tapahdu ihan itsestään. Oli mukava vaihteeksi pelata sellaista peliä mikä vaatii edes hieman järjenkäyttöä :)

Myönnän että alussa peli tuntui tylsältä alun pitkän kävelymatkan vuoksi. Sekin on tehty tahallaan niin pitkäksi että pelaaja tuntisi olevansa eristyksissä muusta maailmasta. Jossain kohdissa peliä tulee muutama pitkähkö matka kuljettavaksi, mutta ei ne niin kauaa juoksunappi pohjassa kestä että niihin pääsisi tosissaan kyrpiintymään. Ja jännitystä tuo se ettei koskaan tiedä mitä voi tulla vastaan matkalla.

Jos ei tuon vertaa kärsivällisyyttä löydy niin parempi pysyä niissä 3D-räiskinnöissä sekä auto- ja urheilupeleissä (joista itsekin toki pidän). Tämä ohjeeksi myös Tiltin arvostelijalle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca

No toihan on yks paskan maku, mitä niissä lopputeksteissä lukee...kuka niitä katsoo? Ja noita meikki/rele-mainoksiahan on lähes jokaisessa mainosohjelmassa, joten mitään ihmeellistä tuo ei ole. Mitä tulee Jaana Pelkoseen, niin on se nyt j***lauta ihme homma, että pirun söötti, selkeäsanainen nuori nainen ei jollekin kelpaa...pitäis varmaan laittaa joku finninaamainen esipuberteetti-ikäinen änkyttämään "viikon pelistä", ennenkuin parempaa aletaan kaivata...:rolleyes:

Jaana on pirtsakka suttura. Muuten linjoillasi samaa mieltä, TILT uusiksi.

Pointti oli se, että mikä peliohjelma se semmonen on, jonka lopputekstit menee noin. Ei se iso juttu tietenkään ole, mutta kuitenkin. Ja kaikki 12vee jaana-fanit ehkä kattoo tilttii juuri hänen takiaan, ja sitte menee ostaan harry potter pelin ku se sai niin hyvät pisteet, mutta minä haluan peliohjelman juontajaksi ihmisen, joka myös itse tekis niitä arvosteluja, eikä ois vaan hyvännäkönen juontaja. Ja jos se on sun mielestä pirun söötti etc. niin ei se merkkaa että mun pitäs siitä tykätä. Jos mä haluun silmäniloa tai jotain, niin saan sitä kyllä ihan muualta.

ps. On aika pelimiehiä noi Tilttiläiset jos pitää Silent Hilliin ettii netistä apua. LOL:)
Moontv rulez!
 
Jaaha, Jaaha....

Tässä lentää kovasti kuraa Tiltin suuntaan ja yritän vähän vastailla henkilökuntaan kuuluvana pariin asiaan. Ensinnäkin ymmärrän Moontv:n peliohjelmien hehkuttamisen, mutta jokainen varmaa tajuaa, että siinä missä Moontv:n ohjelmia katsoo n. 1000 katsojaa kerrallaan, katsoo Tilttiä satoja tuhansia ja tämä valitettavasti tarkoittaa sitä, että ohjelman on vain oltava vähän kevyempi/viihteellisempi/paljon mainoksia.

Arvostelijoista pari asiaa. Ensinnäkin se miesääni siellä televisiossa ei arvostele pelejä, vaan spiikkaa valmiita tekstejä. Arvostelijat ovat freelancereita->vähän palkkaa->vähät välittää mitä esim. joku pomo Sonylla repii pelihousujaan, eikä mitään paineita toimiston puoleltakaan ole, paitsi laadun suhteen. Lisäksi koska Tilt! on niin katsottu ohjelma, ei meidän tarvitse samalla tavalla kumarrella maahantuojien suuntaan, koska pelejä tulee joka tapauksessa eli ei paineita pisteiden suhteen. Toki monesti arvostelijat valitsevat mieleisiään pelejä arvosteltavakseen->joskus saattaa tulla liian hyvä arvosana, mutta tämä tuskin on ainoastaan meidän ongelma? Mutta ok, paljon asioita voisi tehdä paremmin...
 
Re: Re: Jaaha, Jaaha....

Arvostelujen lähtökohtanahan tulee olla, että arvostelija vastaa jotakuinkin ihmistä joka ostaa kyseisen pelin. Eli esim. Star Wars pelit Star Wars fanin arvosteluun ja hevimusiikki rankemman musiikin suurkuluttajalle arvosteltavaksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Jaaha, Jaaha....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kari_k
Tässä lentää kovasti kuraa Tiltin suuntaan ja yritän vähän vastailla henkilökuntaan kuuluvana pariin asiaan. Ensinnäkin ymmärrän Moontv:n peliohjelmien hehkuttamisen, mutta jokainen varmaa tajuaa, että siinä missä Moontv:n ohjelmia katsoo n. 1000 katsojaa kerrallaan, katsoo Tilttiä satoja tuhansia ja tämä valitettavasti tarkoittaa sitä, että ohjelman on vain oltava vähän kevyempi/viihteellisempi/paljon mainoksia.

Arvostelijoista pari asiaa. Ensinnäkin se miesääni siellä televisiossa ei arvostele pelejä, vaan spiikkaa valmiita tekstejä. Arvostelijat ovat freelancereita->vähän palkkaa->vähät välittää mitä esim. joku pomo Sonylla repii pelihousujaan, eikä mitään paineita toimiston puoleltakaan ole, paitsi laadun suhteen. Lisäksi koska Tilt! on niin katsottu ohjelma, ei meidän tarvitse samalla tavalla kumarrella maahantuojien suuntaan, koska pelejä tulee joka tapauksessa eli ei paineita pisteiden suhteen. Toki monesti arvostelijat valitsevat mieleisiään pelejä arvosteltavakseen->joskus saattaa tulla liian hyvä arvosana, mutta tämä tuskin on ainoastaan meidän ongelma? Mutta ok, paljon asioita voisi tehdä paremmin...

Joo, puolueettomia varmaan ootte, sen mä uskon. Mutta että vielä paskojakin...

Ja etkös sä vähän itsekin myönnä tossa että noi sadat tuhannet ohjaa teiän arvosteluja!!!
 
Kari_K: Pelataanko Tiltissä pelit loppuun saakka vai arvotellaanko ne keskeneräisten pelikokemusten perusteella?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MoBB
Kari_K: Pelataanko Tiltissä pelit loppuun saakka vai arvotellaanko ne keskeneräisten pelikokemusten perusteella?

Yleensä pelataan noin 5 minuuttia ja sen jälkeen referoidaan parin saitin arvosteluista (esim. IGN:n ja Gamespotin) yksi kokonainen arvostelu ja pistetään sitten joku oma lopetus kuten "ihan kiva". ;)

Tavoite on toki pelata pelit loppuun saakka, mutta epäilempä että aivan kaikkia ei ehditä pelata loppuun saakka. Toisaalta osa peleistä on kyllä niin p*skoja, että arvostelijat varmasti yrittävät säilyttää mielenterveytensä rippeet ja hakkaavat arvostelun sopivan pitkäksi katsomansa pelisession jälkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kari_k


Yleensä pelataan noin 5 minuuttia ja sen jälkeen referoidaan parin saitin arvosteluista (esim. IGN:n ja Gamespotin) yksi kokonainen arvostelu ja pistetään sitten joku oma lopetus kuten "ihan kiva". ;)

Tätä minä olenkin vähän epäillyt ;) Tuo oli oikeasti hyvä, piti hieraista silmät eka lukukerran jälkeen.


Tavoite on toki pelata pelit loppuun saakka, mutta epäilempä että aivan kaikkia ei ehditä pelata loppuun saakka. Toisaalta osa peleistä on kyllä niin p*skoja, että arvostelijat varmasti yrittävät säilyttää mielenterveytensä rippeet ja hakkaavat arvostelun sopivan pitkäksi katsomansa pelisession jälkeen.
Mut kertokaa se sitten arvostelussa! Eli kun kerran jokainen yleensä valitsee vähän oman makuun sopivan pelin niin arvostelijallehan pitäisi genree olla tuttu (tuskin kukaan autopelejä vihaava valitsee autopelejä arvosteltavaks, vai?-)) eli pystyy vähän vertaamaan muihin vastaaviin peleihin ja antamaan oman mielipiteen.

Yleensä teidän arvostelut ovat luokkaa "no ei ollut kovin hyvä 8+" / "no ei ollut kovin huono 8-" - jos peli haisee niin kunnon sahausta kehiin vaan ja annetaan huonot pisteet: toki niin että jos graffat on mageet niin annetaan niille se 9, soundit 9 ja pelattavuus 1 (tai mitkä kriteerit nyt olivatkaan) ja sanotaan että peli on korea kuin karamelli, mutta kaikki mikä kimaltaa ei ole kultaa tmv.

Muuten, onko se loppuarvosana minkä annatte keski-arvo vai yleis-arvosana? Ja imho weppi-sivujen arvostelut on NÄIN paljon parempia kuin itse tv-ohjelmassa.

Ps. Tuli tos mieleen et jos toi Jaanan söötti olemus nyt häiritsee muita niin voitais kait tiltistä tehdä vähän ananovan (http://www.ananova.com) tapaisen ohjelman jossa joku animoitu (nais-)henkilö lukee valmiit peli-arvostelut - ei tulis palkkamenojakaan joten peliarvostelut voitaisiin parantaa ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paul_a

Yleensä teidän arvostelut ovat luokkaa "no ei ollut kovin hyvä 8+" / "no ei ollut kovin huono 8-" - jos peli haisee niin kunnon sahausta kehiin vaan ja annetaan huonot pisteet: toki niin että jos graffat on mageet niin annetaan niille se 9, soundit 9 ja pelattavuus 1 (tai mitkä kriteerit nyt olivatkaan) ja sanotaan että peli on korea kuin karamelli, mutta kaikki mikä kimaltaa ei ole kultaa tmv.

Muuten, onko se loppuarvosana minkä annatte keski-arvo vai yleis-arvosana? Ja imho weppi-sivujen arvostelut on NÄIN paljon parempia kuin itse tv-ohjelmassa.

Juuh, olen tässä kyllä yrittänyt sanoa, että ala-asteikkoa saa käyttää, mutta yleensä kun katsoo noita arvosteluja, kutonen on ollut se huono peli, eikä sen alle hirveästi ole menty.

Loppuarvosana on yleisarvosana, mutta ei dramaattisesti kyllä eroa keskiarvosta tai jos eroaa, niin se kyllä sitten perustellaan miksi.
 
Tiltiä mä oon jo kattonu siitä lähtien kun se alkoi näkymään. Nyt en ole kunnolla katsonut kyllä moneen vuoteen, mutta pari jaksoa silloin kun satun olemaan TV:n ääressä. Tiltin arviothan ovat ihan peruskamaa. Ei mitään hirveitä erehdyksiä, jotka näyttävät suunnilleen arvauksilta. Totuushan on se että sama mitä lehteä lukee/mitä ohjelmaa katsoo, arvostelut perustelut ja numerot ovat usein samat. (On tosin jotain poikkeuksia). Tilt on tuntunut ihan hyvältä vaihtoehdolta muuten, mutta kilpailu on ikävä kyllä kovaa ja jättää Tiltin jalkoihinsa. Itse pyrin katsomaan/lukemaan uutiset ja arvostelut mahdollisimman monesta eri lähteestä ja myös Tilt kuuluu niihin mukaan. Eihän se television katsominen niin kallista ole etteikö se kannattaisi. Tosin jos vaihtoehtona olisi joku MoonTV:n parhaista peliohjelmista, joku lehti (esim. Pleikkari2), niin valitsisin ne silmiä räpäyttämättä, mutta onneksi meidän ei yleensä tarvitse valita. Minu neuvoni on katsojille: katsokaa Tilttiä jos on mitenkään mahdollista ja Tiltin tekijätiimille, vilkaiskaa kilpailijoinne suuntaan. Heiltä voitte saada hyviä vaikutteita ja ideoita.
 
Re: Jaaha, Jaaha....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kari_k
Arvostelijoista pari asiaa. Ensinnäkin se miesääni siellä televisiossa ei arvostele pelejä, vaan spiikkaa valmiita tekstejä. Arvostelijat ovat freelancereita->vähän palkkaa->vähät välittää mitä esim. joku pomo Sonylla repii pelihousujaan, eikä mitään paineita toimiston puoleltakaan ole, paitsi laadun suhteen. Lisäksi koska Tilt! on niin katsottu ohjelma, ei meidän tarvitse samalla tavalla kumarrella maahantuojien suuntaan, koska pelejä tulee joka tapauksessa eli ei paineita pisteiden suhteen. Toki monesti arvostelijat valitsevat mieleisiään pelejä arvosteltavakseen->joskus saattaa tulla liian hyvä arvosana, mutta tämä tuskin on ainoastaan meidän ongelma? Mutta ok, paljon asioita voisi tehdä paremmin...

Vielä selvennys tähän kappaleeseen, kun Moontv:llä pahoitettiin kuulemma mielet. Eli tämä kappale ei ollut missään yhteydessä Moontv:n vaan oli vain vastaus kommenttiin tuolla yläpuolella, jossa epäiltiin Tiltin puoluellisuutta. Eli itse en epäile Moontv:n olevan mitenkään rähmällään maahantuojien puolelle(katson itsekin aina ne mainiot peliohjelmat) ja ihmettelen, jos joku todella näin luulee. Ja pliis, en kai minä niin hullu olisi, että haukkuisin tässä omalla nimelläni Moontv:tä, kun tiedän, että Mr Hut käy täällä säännöllisesti. Pahoitteluni joka tapauksessa.
 
Re: Re: Jaaha, Jaaha....

Originally posted by kari_k


Vielä selvennys tähän kappaleeseen, kun Moontv:llä pahoitettiin kuulemma mielet. Eli tämä kappale ei ollut missään yhteydessä Moontv:n vaan oli vain vastaus kommenttiin tuolla yläpuolella, jossa epäiltiin Tiltin puoluellisuutta. Eli itse en epäile Moontv:n olevan mitenkään rähmällään maahantuojien puolelle(katson itsekin aina ne mainiot peliohjelmat) ja ihmettelen, jos joku todella näin luulee. Ja pliis, en kai minä niin hullu olisi, että haukkuisin tässä omalla nimelläni Moontv:tä, kun tiedän, että Mr Hut käy täällä säännöllisesti. Pahoitteluni joka tapauksessa.

Minä taas MoonTV:n puolesta haluan selventää, että ei täällä mitenkään mieltä pahoitettu tuosta kommentista. Ihmettelimme ainoastaan tuota kommenttiasi noista TILT:in arvosteluista, sillä vaikka se oli hymiöllä varustettu ja tarkoitettu vitsiksi(?), niin ei moista kannata välttämättä julkisilla forumeilla heittää, sillä aina joku ymmärtää väärin.

Muutenkin olen sitä mieltä, että ohjelmien arvostelu kannattaa jättää yleisölle ja vastata kritiikkiin hyvin varauksellisesti, muuten tulee väärinkäsityksiä ja sanomista...

Piis and love,

Miika
MoonTV
 
Heh, tämän päivän Tiltissä arvosteltu Smuglers Run 2 ei näyttänyt siltä mitä minä olen pelannu. Peli mitä minä pelasin oli autopeli, toi oli 3D räiskintä :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Heh, tämän päivän Tiltissä arvosteltu Smuglers Run 2 ei näyttänyt siltä mitä minä olen pelannu. Peli mitä minä pelasin oli autopeli, toi oli 3D räiskintä :)

Saman huomasin minä. Broidilla meni 5 sekkaa ennen kun se hokas että "hei, tossahan on väärä teksti"!;)
 
Ja ne päätti arvostella thps3:n psone-version ensin... itsekin huomasin Smuglers Run2 tekstin tulleen ruutuun väärässä kohtaan, vissiin siinä head hunterin ennakossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peepmaster
itsekin huomasin Smuglers Run2 tekstin tulleen ruutuun väärässä kohtaan, vissiin siinä head hunterin ennakossa.

En ole tosta ihan varma mutta ainakin siinä Ghost Recon arvostelussa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


En ole tosta ihan varma mutta ainakin siinä Ghost Recon arvostelussa.

Jep, vain Ghost Reconin arvostelussa luki Smuglers Run 2.
Hieman kyllä nauratti, sen verran paljon kyseiset peli eroavat toisistaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Heh, tämän päivän Tiltissä arvosteltu Smuglers Run 2 ei näyttänyt siltä mitä minä olen pelannu. Peli mitä minä pelasin oli autopeli, toi oli 3D räiskintä :)

Ja sitä viime jakossa ne näytti uudestaan ton ResidentEvil Code Veronica X:än arvostelun!, kun ne oli näyttänyt sen jo pari viikkoa aikaisemmin.Kyllä toi tiltti sais vähän ryhdistäytyä:mad:
 
Ylös Bottom