Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

tiltin viimeisin teilaus

jepe

New Member
Siis jos WRC saa graffasta 8:sin, niin miten voi rally trophylle antaa 10:in? Ensinnäkin musta tilanne on toisinpäin graffan suhteen, mutta ainakaan pelien graffoissa ei ole kahden pisteen eroa, ei tohon suuntaan.

Tosin miten saattokaan odottaa puolueetonta käsittelyä, kun trophy on suomalainen ja esitelty/hypetetty ohjelmassa enemmän aikaa kun muut pelit saa edes arvostelussa. Sama juttu Max Payne ja Empire Earthin käsittelyssä.


Tää jos mikä on boikotin paikka. (Tällä kertaa voisin jopa itse ryhtyy siihen enkä vaan lietsoa, mutta jonkunhan nääkin jutut pitää scoutata. Lupaan lopettaa viimeistään silloin kun saan adsl:n jolloin netti tyydyttää tiedon tarpeeni)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jepe
Siis jos WRC saa graffasta 8:sin, niin miten voi rally trophylle antaa 10:in? Ensinnäkin musta tilanne on toisinpäin graffan suhteen, mutta ainakaan pelien graffoissa ei ole kahden pisteen eroa, ei tohon suuntaan.

Tosin miten saattokaan odottaa puolueetonta käsittelyä, kun trophy on suomalainen ja esitelty/hypetetty ohjelmassa enemmän aikaa kun muut pelit saa edes arvostelussa. Sama juttu Max Payne ja Empire Earthin käsittelyssä.


Tää jos mikä on boikotin paikka. (Tällä kertaa voisin jopa itse ryhtyy siihen enkä vaan lietsoa, mutta jonkunhan nääkin jutut pitää scoutata. Lupaan lopettaa viimeistään silloin kun saan adsl:n jolloin netti tyydyttää tiedon tarpeeni)

No joo siis ainahan noi suosii suomalaisia, sekä Pelit, että Tilt. Tämä on mielestäni helvetin ärsyttävää. Jos Rally Trophy olisi ollut vaikka jenkkipeli, ei varmasti olisi saanut noin kovia pisteitä. No, eipä tuosta Tiltistä kannata enää paljon jauhaa, jätetään se omaan arvoonsa jookosta?
 
No eipä tuo Rally Trophy ainakaan tiltissä graafisesti kovin hienolta näyttänyt.

Fysiikkamallinus ainakin katsottuna näytti loistavan poissaolollaan, näytti kuin autoilla olisi vain jokunen ennaltamäärätty animaatio kallisteluille.
Radanvarsimaisematin oli aika tylsät.

Tiedä sitten ajotuntumasta kun en ole päässyt testaamaan, mutta näytti että tässäkin autot olisi liukuneet tienpäällä (johtui varman huonoista varjoista)
 
ainakin ratilla ajotuntuma oli just sellanen kuin voi vanhalta takavetoselta "matsonilta" odottaa, kokeiltu on... harmittaa vaan kun ei oo puuceetä kotona... :(

Se WRC:n arvostelu oli varmaan luettu suoraan jostain nettihypejutusta, oli nimittäin sen verran p*rseestä se peli... :mad: en ikinä ois antanu noin kovia pisteitä!!!
 
En nyt mitenkään ota kantaa tähän WCR:n ja Rally Trophyn vertailuun, mutta Tiltistä ja Pelit-lehdestä sen verran, että kyllä siellä jonkun verran kotiinvedetään muttei niin paljon että siitä pitäisi haloota nostaa.

Ja nyt itse asiaan, elikkä Rally Trophyyn, jota olen vain pelannut demolla, kun koulun tämänhetkinen viemä keskittymis kyky estää aikalailla kaikkien vähänkään enemmän keskittymistä vaativien pelien ostamisen.

Grafiikka on nannaa! Jo käytetyt maisemat (ihan oikeasti Suomalaisia maisemia =) lämmittävät sydäntä niin paljon ettei mitään rajaa. Joten sellainen 9-10 arvosana, 10 skaalalla ei ole mikään vääryys. Ja toiseksi onhan se teknisestikkin oikein muikea.

Tähän pakettiin kun vielä lisätään oikein mainio ajettavuus (ratilla pojat RATILLA, ei tälläistä helmeä saa pahoin pidellä näppiksellä), niin siinä on sellainen hurma päällä ettei pahemmin valittamista.

Ja ennen kuin purette huulta ja alatte huutaa takaisin, muistakaa alun varoitus, ei vertailua, ihan vaan Rally Trophyn ominaisuuksien esiin tuomista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jepe
Siis jos WRC saa graffasta 8:sin, niin miten voi rally trophylle antaa 10:in? Ensinnäkin musta tilanne on toisinpäin graffan suhteen, mutta ainakaan pelien graffoissa ei ole kahden pisteen eroa, ei tohon suuntaan.

Kummankin pelin demoa pelanneena voisin sanoa että eroa on kuin päivällä ja yöllä. Kyllä se Rally Trophy vie voiton grafiikkassa. Tosin varmaan kunnon 3D kortilla ja korkealla resoluutiolla on sanomista tässä...

Tosin turha edes verrata PC:n ja pleikkarin pelejä keskenään...
 
mä en taas älyy et miten joku harry potter voi saaha niin hyvät pisteet???!!!
 
Huomasin tuossa miten Tiltin katselemisesta saa kohtalaisen siedettävän kokemuksen. Töllöstä oli äänet pois ja stereoissa raikasi Creedin uusi levy, nih vot, ohjelman taso tuntui nousevan kertaheitolla kun ei kuullut amatööriarvostelijoiden jorinoita, eikä Jaanan rasittavaa paasausta. Nyökyttely pisti tosin entistä enemmän silmään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Grafiikka on nannaa! Jo käytetyt maisemat (ihan oikeasti Suomalaisia maisemia =) lämmittävät sydäntä niin paljon ettei mitään rajaa. Joten sellainen 9-10 arvosana, 10 skaalalla ei ole mikään vääryys. Ja toiseksi onhan se teknisestikkin oikein muikea.

<pilkunnussinta>
No sittenhän graffat on mennyt ihan metsään! Eikös demossa ajeta se Venäjän rata :D
</pilkunnussinta>
 
No ainakin radat oli rumia, autot on joissakin kuvissa näyttäny suht hyviltä (mutta niitähän onkin niin vähän), mutta Tiltin käyttämällä kuvakulmalla ne näytti/on tosi pliisuja.

Ja eihän Ps2:lla ja pc:llä pitäs olla samat kriteerit muutenkaan. Musta PC pelin pitäis olla vaikeempi saada parempi numero.
 
Jep, kyllä on TILTIN arvostelut menneet todella paljon alaspäin...tuntuu, kuin osassa pelejä todella vedetään joko "linssiin", tai sitten ei kerrota kaikkea. Ja mikä ärsyttää TILTIN arvosteluissa eniten, on esim. WRC-arvostelussa "lähes täydellisyys"...siis ei yhtäkään selkeää miinuspuolta tuotu julki. Neutraalimpaa otetta kaipasin arvioihin, selkeät plus-ja miinuspuolet, ja kuinka ne vaikuttavat peliin ja pelattavuuteen. En ole WRC:tä pelannut, mutta nähnyt TILTIN arvion sekä myöskin vierestä livepeliä nähnyt ja en kyllä lähtisi heti gamea ihan noin taivaaseen nostamaan...

Useita muita vastaavia esimerkkejä on hurjasti. Tuntuukin että, TILT-peliohjelman arvostelumenetelmiä ohjattaisiin ulkopuolelta, kuten sponsorit(SONY) jne. Ja kun television ainut peliohjelma(paljon parempaa MOONTV:n Playeria lukuunottamatta) joko teilaa, tai nostaa pelin korkeuksiin, se vaikuttaa välittömästi ainakin hyväuskoisimpiin katsojiin ja noin ollen myyntikäyriin...TILTILLÄ on siis ulkopuolisia paineita tehdä neutraaleja arvioita, siksi ne heittävätkin hiukka "positiivisempia" arvioita peleistä, kuin olisi suotavaa...harmi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Jep, kyllä on TILTIN arvostelut menneet todella paljon alaspäin...tuntuu, kuin osassa pelejä todella vedetään joko "linssiin", tai sitten ei kerrota kaikkea. Ja mikä ärsyttää TILTIN arvosteluissa eniten, on esim. WRC-arvostelussa "lähes täydellisyys"...siis ei yhtäkään selkeää miinuspuolta tuotu julki. Neutraalimpaa otetta kaipasin arvioihin, selkeät plus-ja miinuspuolet, ja kuinka ne vaikuttavat peliin ja pelattavuuteen.
->-leikkausta->-
korkeuksiin, se vaikuttaa välittömästi ainakin hyväuskoisimpiin katsojiin ja noin ollen myyntikäyriin...TILTILLÄ on siis ulkopuolisia paineita tehdä neutraaleja arvioita, siksi ne heittävätkin hiukka "positiivisempia" arvioita peleistä, kuin olisi suotavaa...harmi.

Olen samaa mieltä - olin päättänyt ostaa Silent Hill 2:sen, mutta viime tiltin jälkeen on mieli vähän muuttunut - sehän periaatteessa teilattiin pystyyn, mm "peli on todella pitkästyttävä välillä ja joudut tuntikausi etsimään oikeata ratkaisuja ja koittaa käyttää samaa esinettä 5-6 kohdassa - mekin jouduimme usein turvautumaan nettiin löytyvistä spoilereista jotta pääsimme pelissä eteenpäin".

Olin haavitellut että ostaisin seikkailupelin, jossa olisi vähän karmaisevuutta ja vähän tunnelmaa - monessa muussa paikassa kun SH2:sta on kovasti kehuttu, eli että joskus jopa voi säikähtää - tiltissä ei ollut mitään mainintaa muusta kuin tästä pitkästyttävyydestä joka tulee kun et tiedä miten pelissä pitäisi edetä, ja mun käsitys hyvästä pelistä ei ole että vietän 5-6 tuntia kokeilemalla joka huoneessa 50 eri esinettä joka löytyy inventariosta että "mikä nyt tekis jotain uutta".

Kun sitten "järkevästi" jälkikäteen analysoin vähän mitä tiltissä oli tultu sanottua & näytettyä niin tuntui siltä että ainut peli joka oli tuntunut vähän järkevältä oli tämä Top Gun Agentti -juttu, ja minusta kyllä tuntuu että varmasti SH2 luo enemmän fiilareita kun se että maksan 5 siitä että lähetän tekstiviestin "A" johonkin numeroon - oli VÄHÄN läpinäkyvää kuka on sponsoroinnut ohjelmaa.

Harmi että Tilt!:istä on tuommoista roskaa (pyydän anteeksi kaikilta roska-ohjelmilta että edes kehtaan verrata) - ainut syy katsella ohjelmaa on Jaana P tätä nykyää. Olen vakuuttunut siitä että ostos-tv:n "arvostelut" myytävistä tuotteista on enemmän paikkansapitäviä kuin tilt!in tilttaukset . (kyllä, olen huomioinnut sitä että ostos-tv:ssä mainostetaan jotain moottoriöljyä joka toimii vaikka moottori on täynnä vettä)


Ps1. En ole varma minkä pelin saan, menin tossa paikalliselle tukkurille sanomaan että "Tilaas mulle GTA 3, ja jos et sitä saa niin tilaa SH2" - eli saas nähdä kumpi tulee :)

ps2. suomalaisien pelien ylimainonnasta - kauan, kauan sitten kun Amiga 500 oli kooli niin jossain lehdessä (pahasti epäilen Mikro-bittiä, pelit-lehteä ei tainnut olla) niin kehuttiin todella, todella paljon jotain suomalaista ralli-autopeliä, SmashHit! ja 97 pistettä + papukaijamerkki jne. Kaveri sai sitten valita joululahjaksi yhden pelin ja tottakai valinta autourheilu-kiinnostuneena oli ko. suomalainen peli. Kaveri "tykästyi" tähän peliin välittömästi, ja ei edes Mikro-Bitti-lehden polttaminen tuottanut minkään näköistä tyydytystä. Peliä ei edes hirveässä humala tilassa voinnut kehua niin paljon että sanois sitä huonoksi - ja siihen sitten oli upotettu 300 mk (iso raha siihen aikaan).

Sen jälkeen olen karttanut kaikkia suomalaisia pelejä kuin myrkkyä - max payne ehkä saattaa tulla kysymykseen, mutta vain jos tilt haukkuu sitä ja kaikkialla muualla kehutaan sitä.

->-cut->-
Update: kävinpäs sitten tsiiggaamassa www.tilt.tv -> pelit -> arvostelut -> Silent Hill 2. Siinä sitä kyllä kehutaan aika rajusti, ihan niinkuin muualla - onko TV-Tiltissä eri arvostelut?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tiltin kunniaksi on kuitenkin sanottava, että arvioitavia pelejä on kohtuumäärä, ja paljon liikkuvaa kuvaa tarjolla, joten jos itse osaa suodattaa "lässytyksen" pois itse asiasta, on TILT ihan kelvollinén peliohjelma. Todellinen harmi, sillä muistan TILT-ohjelman alkutaivalta, jolloin ohjelmaa odotti innolla ja arvosteluissa oli hieman erilainen, pienimuotoisempi fiilis, jolloin arvosteluissakaan ei höttöilty nykyisen kaltaisesti...

Tuo mobiilipeliosio on kyllä uskomattoman turha homma, vähän kuin "chat-tyylinen" rahastusmainos, jossa kuorrutetaan peliä näyttävillä elokuvatyylin introilla, ja itse peliä pelataankin sitten
seksikkäästi tekstiviesteillä...:rolleyes: Tästä todella visuaalisesta ilotulituksesta revitään vielä, oliko se 4mk/viesti...ja peliä kun pelataan varmasti enemmän kuin sen yhden viestin verran, on kyllä rahastuksen tunnusmerkit selkeästi havaittavissa. Mutta tässä toimii normaali logiikka: jos porukka maksaa television yölähetyksien chatviesteistä 5mk/kpl(mikä on tähän astisista typeryyksistä uskomattomin, mitä olen ikinä nähnyt), miksei tehdä samaa myöskin kännypelipuolella. Laskee selvästi ohjelman tasoa.

Suosittelen kaikille MoonTV:n peliohjelmia. erittäin laadukasta ja neutraalia arvostelua kaikilla rintamilla...etenkin PC-peliluola saa varauksettomat kehut.

TILT takaisin peruskysymyksen äärellä: Haluammeko tarjota katsojille aidon, vilpittömän rehellisen, peleihin keskittyvän info/esittelyohjelman, vai markkinahenkisen kaikille kaikkea ja kaikkea sinne päin-ohjelman, jossa peliohjelma tuntuu olevan enemmän piinapenkissä kuin arvosteltavat pelit.

Jaana Pelkonen on aina yhtä pirteän hehkeä, ja pirun söötti juontaja, joka pelastaa ohjelmasta paljon...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan waimo


<pilkunnussinta>
No sittenhän graffat on mennyt ihan metsään! Eikös demossa ajeta se Venäjän rata :D
</pilkunnussinta>

Toki se on Veli-Venäjällä se rata, mutta jos maantietoa olet opiskellut yhtään tarkemmin, olet varmaan huomannut, että Venäjällä on monessa paikkaa samanlainen luonto kuin Suomessa!
 
Rehellisesti sanottuna Tilt on ollut aina paska ohjelma. Kaiken kruunaa vielä ärsyttävä Jaana Pelkonen. Kattokkaapa muuten ton ohjelman lopputekstit, on siinä vasta PELIohjelma! Ja jos ette jaksa kattoo mitä siinä on, niin suunnillen tätä:
Jaanan kynnet: joku
Jaanan meikki: joku
Jaanan vaatteet: joku
You get the point?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Rehellisesti sanottuna Tilt on ollut aina paska ohjelma. Kaiken kruunaa vielä ärsyttävä Jaana Pelkonen. Kattokkaapa muuten ton ohjelman lopputekstit, on siinä vasta PELIohjelma! Ja jos ette jaksa kattoo mitä siinä on, niin suunnillen tätä:
Jaanan kynnet: joku
Jaanan meikki: joku
Jaanan vaatteet: joku
You get the point?
No toihan on yks paskan maku, mitä niissä lopputeksteissä lukee...kuka niitä katsoo? Ja noita meikki/rele-mainoksiahan on lähes jokaisessa mainosohjelmassa, joten mitään ihmeellistä tuo ei ole. Mitä tulee Jaana Pelkoseen, niin on se nyt j***lauta ihme homma, että pirun söötti, selkeäsanainen nuori nainen ei jollekin kelpaa...pitäis varmaan laittaa joku finninaamainen esipuberteetti-ikäinen änkyttämään "viikon pelistä", ennenkuin parempaa aletaan kaivata...:rolleyes:

Jaana on pirtsakka suttura. Muuten linjoillasi samaa mieltä, TILT uusiksi.
 
Tämä on varmaan sadas ketju, jossa haukutaan Tilttiä. Ne on oikeasti aika cooleja, koska eivät näköjään välitä paskankaan vertaa näistä haukuista :D Järkkäävät vaan GameWorldeja, ja tukkivat suut ainakin hetkeksi...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Tämä on varmaan sadas ketju, jossa haukutaan Tilttiä. Ne on oikeasti aika cooleja, koska eivät näköjään välitä paskankaan vertaa näistä haukuista :D Järkkäävät vaan GameWorldeja, ja tukkivat suut ainakin hetkeksi...

tai sitten ihmiset on uskomattoman tyhmia kun kattoo ohjelmaa mika on niitten mielesta surkee
 
Tilt on mennyt parempaan suuntaan siinä mielessä, että mobiilipelien osuutta on vähennetty yhteen per ohjelma katsojien antaman palautteen takia. Näin ainakin väitettiin itse ohjelmassa parisen viikkoa sitten. Ehkäpä myös suoraan tiltille palautetta antamalla arvosteluihin saataisiin tietynlaista jämäkkyyttä.

Tiltin arvostelut ovat mitä ovat. Niissä ei ole yhtenäistä linjaa, mikä varmasti osittain johtuu siitä, että pelejä arvostelee joukko erilaisia ihmisiä. Jos joku peli on saanut yleisarvosanaksi 9, se kertoo vain arvostelijan mieltyneen peliin. Ilmeisesti tiltin arvostelijat eivät ole riittävän kokeneita pelaajia antamaan mahdollisimman riippumatonta arviota pelistä. Pelien eri osatekijöitä, kuten grafiikkaa, ruudunpäivitystä, ääniä jne. ei aina osata arvostella riittävän kriittisesti. Ei varsinkaan silloin, jos itse peli on ollut arvostelijan mielestä hyvä. Joillekin edellämainitut asiat voivat merkitä hyvinkin paljon.

Kaikesta huolimatta tilttiä tulee seurattua lähes viikottain, mutta peliarvosteluihin olen alkanut suhtautua varauksella, koska omat arvioini tietyistä peleistä eroaa aikalailla tiltin arvioista.
 
Ylös Bottom