Toimimattomat DVD:t PS2:lla

Keskustelu osiossa 'Retro' , aloittajana Duff, 21.11.2001.

1. XShava

XShava KonsoliFIN Toimitus

XBL:
    XShavaFIN
    PSN:
    XShava
    Juu, mutta tuo sopi tuohonkin asiaan. Eli ei vaikutusta leffojen toimintaan.

2. feldon

feldon KonsoliFIN Alumni

XBL:
    Pelitoimittaja
    PSN:
    feldon
    Ymmärsit oikein.

Listan otsikkonakin on "Seuraavien DVD-elokuvien kanssa PS2FINin jäsenillä on ollut ongelmia", joten luonnollisestikaan ei voi väittää etteivätkö listan DVD-leffat toimisi useammassakin Pleikkarissa. Lista on yhteenveto kaikista aiemmista jäsentemme kirjoittamista viesteistä, eikä ylläpito voi taata sen pitävän paikkaansa.

3. tolmo

tolmo New Member

24 Hour Party People - Unable to read Disc.

Levy vaikutti ihan virheettömältä, mutta ei siis alkuun päästy kuten virheilmoituksesta käy ilmi.

4. Lloope

Lloope New Member

XBL:
    Lloope
    Minullakin kyllä Coyote Ugly on toiminut ja kaverilla gladiator, vaikka minä omaan V3 koneen, jossa pitäisi olla aika vanhat ajurit...

5. Hjesus

Hjesus New Member

PSN:
    Hjes
    hmm.. "28 päivää myöhemmin" tuli vuokrattua ja eipä tunnu lähtevän käymään.. muilla ongelmia?

6. Thingy

Thingy New Member

XBL:
    Tubelious
    PSN:
    Tubelious
    tosta listasta ainoot mitkä ei mulla oo toiminu ovat boogie nights, talvisota ja tuntematon sotilas. Tosin listassa oli myös muutama leffa joita en ole dvdllä katsonut. Mun uusilla ajureilla sain toimimaan Jet Lin "The One"nkin.

7. Thingy

Thingy New Member

XBL:
    Tubelious
    PSN:
    Tubelious
    Katsoin 28 päivää myöhemmin just pari päivää sitten ja toimii loistavasti.

8. Thingy

Thingy New Member

XBL:
    Tubelious
    PSN:
    Tubelious
    lähetä muistikorttis egmontille kirjekuoressa, jossa myös sisällä toinen kirjekuori ja postimerkki palautusta varten. Ja oheen viesti että haluaisit uusimmat mahdolliset ajurit. Egmontin kiltit sedät ja tädit sitten tallentavat sun muistikortille uudet ajurit, jotka sitten saat käyttöösi. Tokihan voit itse vielä soittaa egmontille ja varmistaa asian.

9. XShava

XShava KonsoliFIN Toimitus

XBL:
    XShavaFIN
    PSN:
    XShava
    Vanhemmilla ajureilla leffa ei toiminut ? Vai ostitko leffan sitten vasta ajuripäivityksen jälkeen, etkä vanhoilla kokeillut.

............

No kuitenkin, tuossa feldonin keräämässä listassa on vain muutamia jotka eivät varmasti toimi. Muut kyllä toimivat PS2:ssa ja lista on siis sellainen mihin feldon on tästä ketjusta kerännyt kaikki leffat, kun joku on sanonut ettei toimi. Eli ei tarkoita etteikö se juuri sinulla toimisi. Eli tuon listan voisi oikeastaan unohtaa, ellei poista sitä kokonaan häiritsemästä.

Boogie Nightsin ei pitäisi toimia. Sillä Boogie Nightsissa on sama
    kopio suoja virhe mikä on esim. Talvisodassa, koska kyseessä on ennen PS2:sta julkaistu leffa ei sitä ole maahantuoja lähtenyt korjaamaan.

Talvisota, Tuntematon Sotilas, The One on leffoja joissa on ollut kopion suojassa häikkää ja näistähän on tullut korjatut toimivat versiot myyntiin, The One on viimeisin. Olen käsittänyt että finnkino on ainakin vaihtanut noita virheellisiä levyjä uusiin ja jossakin täällä BBS on siitä ollut puhetta. Onen julkaisijaa en tiedä tähän hätään.

Ja edelleen ajuripäivitys ei vaikuta DVD-leffan toimivuuteen. Se vaikuttaa lisäominaisuuksiin, mitä kaukosäätimen mukana tulee.

10. feldon

feldon KonsoliFIN Alumni

XBL:
    Pelitoimittaja
    PSN:
    feldon
    Juu-u, keräsin kaikki leffat tuohon listaan ihan vain yhteenvetona koko viestiketjusta. Joten toivottavasti kukaan ei helkutissa mene poistamaan sitä! Meinaan, että samalla vaivallahan voi poistaa koko tämän viestiketjun, koska listan tiedot ovat jäsentemme viesteistä peräisin!

11. remform

remform New Member

Itse en ole kokeillut näiden leffojen toimivuutta, mutta kaupassa tai vuokraamossa niissä on ollut "ei toimi ps2:lla" -lätkä, elikkä Taksikuski ja Amores Perros.

12. Thingy

Thingy New Member

XBL:
    Tubelious
    PSN:
    Tubelious
    Se The One oli semmoinen dvd siis joka ei toiminut mun vanhalla ps2, mutta toimi sitten moitteettomasti uudella ps2lle. comprende;)

ja en ajatellutkaan, että noi leffat eivät muka teidän mielestä toimisi missään pleikkareissa, ilmaisin vain että minulla vain juuri nuo mainitsemani leffat eivät toimineet...

ja vielä kun tossa aikaisemmin kyselin doorsista, chasing amystä ym., niin ne toimivat ihan hyvin.

13. sti

sti New Member

Itselläni oli yksi DVD, Disneyn Pocahontas 2, joka ei lähtenyt käyntiin PS2:lla ollenkaan. Sanoi "Unable to read disc". PS2 on mallia SCPH-30004. Kaukosäätimen mukana tullut DVD-ajuri 2.10 asentamisen jälkeen ko. levy toimii ilman mitään ongelmia.

Myöskään vuokra-DVD-levyjen kanssa ei ole ollut ongelmia uudempien DVD-ajurin kanssa. Ennen sitä ongelmia oli aina silloin tällöin.

14. kani

kani Jäsen

DVD elokuvista on monta eri painosta ja niitä painetaan monessa eri tehtaassa. Joten jonkun elokuvan eri versiot saattavat toimia varsin vaihtelevasti krantuissa soittimissa kuten PS2. Joku kiekkotehdas tekee parempia ja toinen taas huonompilaatuisia DVD-levyjä. Ja eri PS2 konsoleiden lukupäiden luentakyvyssä taas on melkoisia eroja!

Voisi toivoa että sony vihdoinkin investoisi sen euron lisää / kone lukupäähän niin ettei näitten ongelmien kanssa tarvitsisi enää painia..

15. juupajaapa

juupajaapa New Member

PSN:
    MarkoT
    Sama ongelma taitaa olla myös xboxeissa ja sen surullisenkuluisissa Thomsonin asemissa, kuten myös monissa 'oikeissa' dvd soittimissa.
    Vika on enimmäkseen kuitenkin dvd prässääjissä jotka päästävät markkinoille ala-arvoisia plättyjä.
    Kaikki levyt jotka eivät ole toimineet minun PS2:ssa ovat olleet juuri huonosti prässättyjä; niissä näkyy juuri sillä kohtaa levyä missä luku ei enää onnistu, sellainen noin sormenpään kokoinen prässäysvirheestä johtuva juuri ja juuri näkyvä läiskä. Sitävastoin kone toistaa moitteetta levyt joihin on tullut hieman naarmuja.

16. pomo

pomo New Member

Mä kyllä tarkotin et mun kaverilla näky cky:t mustavalkosena vanhalla ps2:lla sit kun se osti uuden missä oli eri ajurit ni sit se näky normaalisti.

17. Teepee

Teepee New Member

Totta, itse elokuva itse toimii täydellisisesti! (ei ple mitään ajureita päivitetty) Mutta kun yritin katsoa alternative endingin niin se pätki, hyppi jaksoja ja lopulta läväytti tekstin "unable to read disc"

Levy oli otettu suoraan muoveista, joten naarmuja tuskin on.

18. Luckyman

Luckyman New Member

XBL:
    Bazem
  19. Oliver

Oliver KonsoliFIN Alumni

XBL:
    *offline*
    PSN:
    OliverFIN
    Re: Terminator 2: judgement day

Itselläni on ollut tuo sama lainassa, ja hyvin rokkasi ilmestymispäivänä hankitulla Pleikkarilla.
    Viimeksi oli ongelmia Two Towersin bonus-levyjen kanssa. Ongelman ratkaisi Pioneerin DVD-soitin;).
    (BTW Lukcy, NetAnttilan linkaus toimii kehnosti jos ei satu olemaan sinne ikkunaa tai tabia auki.)

Ihan oikeasti kiinnostaa, onko uusien Pleikkareiden (eli Silver Satin ja/tai sisäinen infrapuna jne.) omistajilla ollut ongelmia joidenkin leffojen kanssa? Kertokaapa kokemuksistanne.

20. zacharia

zacharia New Member

Minulla on ollut ainoa ongelma Hopeanuoli DVD-boxin viidennessä levyssä. Tämä tosin on yleisesti varmaan tiedossa, koska sehän on erinvärinenkin (kultaisen värinen pohja). Muuten on kaikki toiminu.

Jaa tämä sivu