Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Toimimattomat DVD:t PS2:lla

  • Viestiketjun aloittaja Duff
  • Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Itse asiassa tuo oli vastaukseni siihen kysymykseen, joka koski NTSC-levyjen näkymistä mustavalkoisena (DVD-ajurien päivittäminen ei siis vaikuta videoulostulon formaattiin mitenkään).

DVD-ajurien päivittämisen vaikutuksesta ongelmaleffojen toimimiseen en osaa sanoa mitään. Onko Sony tehnyt jotain yhteensopivuuteen liittyviä korjauksia ajureihin?

t. Ola

Juu, mutta tuo sopi tuohonkin asiaan. Eli ei vaikutusta leffojen toimintaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ylläoleva lista ei liene kuitenkaan 'the definitve PS2:ssa toimimattomien dvditten lista' eli ainakin osa tuon listan levyistä on minulla toiminut moitteetta...
Ymmärsit oikein.

Listan otsikkonakin on "Seuraavien DVD-elokuvien kanssa PS2FINin jäsenillä on ollut ongelmia", joten luonnollisestikaan ei voi väittää etteivätkö listan DVD-leffat toimisi useammassakin Pleikkarissa. Lista on yhteenveto kaikista aiemmista jäsentemme kirjoittamista viesteistä, eikä ylläpito voi taata sen pitävän paikkaansa.
 
24 Hour Party People - Unable to read Disc.

Levy vaikutti ihan virheettömältä, mutta ei siis alkuun päästy kuten virheilmoituksesta käy ilmi.
 
Minullakin kyllä Coyote Ugly on toiminut ja kaverilla gladiator, vaikka minä omaan V3 koneen, jossa pitäisi olla aika vanhat ajurit...
 
hmm.. "28 päivää myöhemmin" tuli vuokrattua ja eipä tunnu lähtevän käymään.. muilla ongelmia?
 
tosta listasta ainoot mitkä ei mulla oo toiminu ovat boogie nights, talvisota ja tuntematon sotilas. Tosin listassa oli myös muutama leffa joita en ole dvdllä katsonut. Mun uusilla ajureilla sain toimimaan Jet Lin "The One"nkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hjesus
hmm.. "28 päivää myöhemmin" tuli vuokrattua ja eipä tunnu lähtevän käymään.. muilla ongelmia?

Katsoin 28 päivää myöhemmin just pari päivää sitten ja toimii loistavasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Snaker
Osaks tähän liittyvä kysymys ku itellä on noita DVD-leffoja, jotka ei pelaa:

Mist sais mahollisesti hankittuu uudemmat DVD -ajurit vai onko ees mahollista? Nyt on 2.10E.

lähetä muistikorttis egmontille kirjekuoressa, jossa myös sisällä toinen kirjekuori ja postimerkki palautusta varten. Ja oheen viesti että haluaisit uusimmat mahdolliset ajurit. Egmontin kiltit sedät ja tädit sitten tallentavat sun muistikortille uudet ajurit, jotka sitten saat käyttöösi. Tokihan voit itse vielä soittaa egmontille ja varmistaa asian.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan El Magico
Mun uusilla ajureilla sain toimimaan Jet Lin "The One"nkin.

Vanhemmilla ajureilla leffa ei toiminut ? Vai ostitko leffan sitten vasta ajuripäivityksen jälkeen, etkä vanhoilla kokeillut.

............

No kuitenkin, tuossa feldonin keräämässä listassa on vain muutamia jotka eivät varmasti toimi. Muut kyllä toimivat PS2:ssa ja lista on siis sellainen mihin feldon on tästä ketjusta kerännyt kaikki leffat, kun joku on sanonut ettei toimi. Eli ei tarkoita etteikö se juuri sinulla toimisi. Eli tuon listan voisi oikeastaan unohtaa, ellei poista sitä kokonaan häiritsemästä.

Boogie Nightsin ei pitäisi toimia. Sillä Boogie Nightsissa on sama
kopio suoja virhe mikä on esim. Talvisodassa, koska kyseessä on ennen PS2:sta julkaistu leffa ei sitä ole maahantuoja lähtenyt korjaamaan.

Talvisota, Tuntematon Sotilas, The One on leffoja joissa on ollut kopion suojassa häikkää ja näistähän on tullut korjatut toimivat versiot myyntiin, The One on viimeisin. Olen käsittänyt että finnkino on ainakin vaihtanut noita virheellisiä levyjä uusiin ja jossakin täällä BBS on siitä ollut puhetta. Onen julkaisijaa en tiedä tähän hätään.


Ja edelleen ajuripäivitys ei vaikuta DVD-leffan toimivuuteen. Se vaikuttaa lisäominaisuuksiin, mitä kaukosäätimen mukana tulee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
feldon on tästä ketjusta kerännyt kaikki leffat, kun joku on sanonut ettei toimi. Eli ei tarkoita etteikö se juuri sinulla toimisi. Eli tuon listan voisi oikeastaan unohtaa, ellei poista sitä kokonaan häiritsemästä.
Juu-u, keräsin kaikki leffat tuohon listaan ihan vain yhteenvetona koko viestiketjusta. Joten toivottavasti kukaan ei helkutissa mene poistamaan sitä! Meinaan, että samalla vaivallahan voi poistaa koko tämän viestiketjun, koska listan tiedot ovat jäsentemme viesteistä peräisin!
 
Itse en ole kokeillut näiden leffojen toimivuutta, mutta kaupassa tai vuokraamossa niissä on ollut "ei toimi ps2:lla" -lätkä, elikkä Taksikuski ja Amores Perros.
 
Se The One oli semmoinen dvd siis joka ei toiminut mun vanhalla ps2, mutta toimi sitten moitteettomasti uudella ps2lle. comprende;)

ja en ajatellutkaan, että noi leffat eivät muka teidän mielestä toimisi missään pleikkareissa, ilmaisin vain että minulla vain juuri nuo mainitsemani leffat eivät toimineet...

ja vielä kun tossa aikaisemmin kyselin doorsista, chasing amystä ym., niin ne toimivat ihan hyvin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
olaihoa lainatakseni, PS2:n DVD-ajuripäivityksellä ei ole vaikutusta asiaan.
Itselläni oli yksi DVD, Disneyn Pocahontas 2, joka ei lähtenyt käyntiin PS2:lla ollenkaan. Sanoi "Unable to read disc". PS2 on mallia SCPH-30004. Kaukosäätimen mukana tullut DVD-ajuri 2.10 asentamisen jälkeen ko. levy toimii ilman mitään ongelmia.

Myöskään vuokra-DVD-levyjen kanssa ei ole ollut ongelmia uudempien DVD-ajurin kanssa. Ennen sitä ongelmia oli aina silloin tällöin.
 
DVD elokuvista on monta eri painosta ja niitä painetaan monessa eri tehtaassa. Joten jonkun elokuvan eri versiot saattavat toimia varsin vaihtelevasti krantuissa soittimissa kuten PS2. Joku kiekkotehdas tekee parempia ja toinen taas huonompilaatuisia DVD-levyjä. Ja eri PS2 konsoleiden lukupäiden luentakyvyssä taas on melkoisia eroja!

Voisi toivoa että sony vihdoinkin investoisi sen euron lisää / kone lukupäähän niin ettei näitten ongelmien kanssa tarvitsisi enää painia..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
DVD elokuvista on monta eri painosta ja niitä painetaan monessa eri tehtaassa. Joten jonkun elokuvan eri versiot saattavat toimia varsin vaihtelevasti krantuissa soittimissa kuten PS2. Joku kiekkotehdas tekee parempia ja toinen taas huonompilaatuisia DVD-levyjä. Ja eri PS2 konsoleiden lukupäiden luentakyvyssä taas on melkoisia eroja!

Voisi toivoa että sony vihdoinkin investoisi sen euron lisää / kone lukupäähän niin ettei näitten ongelmien kanssa tarvitsisi enää painia..
Sama ongelma taitaa olla myös xboxeissa ja sen surullisenkuluisissa Thomsonin asemissa, kuten myös monissa 'oikeissa' dvd soittimissa.
Vika on enimmäkseen kuitenkin dvd prässääjissä jotka päästävät markkinoille ala-arvoisia plättyjä.
Kaikki levyt jotka eivät ole toimineet minun PS2:ssa ovat olleet juuri huonosti prässättyjä; niissä näkyy juuri sillä kohtaa levyä missä luku ei enää onnistu, sellainen noin sormenpään kokoinen prässäysvirheestä johtuva juuri ja juuri näkyvä läiskä. Sitävastoin kone toistaa moitteetta levyt joihin on tullut hieman naarmuja.
 
Mä kyllä tarkotin et mun kaverilla näky cky:t mustavalkosena vanhalla ps2:lla sit kun se osti uuden missä oli eri ajurit ni sit se näky normaalisti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan El Magico
Katsoin 28 päivää myöhemmin just pari päivää sitten ja toimii loistavasti.

Totta, itse elokuva itse toimii täydellisisesti! (ei ple mitään ajureita päivitetty) Mutta kun yritin katsoa alternative endingin niin se pätki, hyppi jaksoja ja lopulta läväytti tekstin "unable to read disc"

Levy oli otettu suoraan muoveista, joten naarmuja tuskin on.
 
Re: Terminator 2: judgement day

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
http://www.netanttila.com/webapp/commerce/command/Tuote?prmenbr=1444&prrfnbr=10467632

Kukaan katsonut tuota PS2:lla?

Epäilyttää hieman toimivuus kun julkaisija on Futurefilm. Onko ko. lafka parantanut kiekkojensa laatua?
Itselläni on ollut tuo sama lainassa, ja hyvin rokkasi ilmestymispäivänä hankitulla Pleikkarilla.
Viimeksi oli ongelmia Two Towersin bonus-levyjen kanssa. Ongelman ratkaisi Pioneerin DVD-soitin;).
(BTW Lukcy, NetAnttilan linkaus toimii kehnosti jos ei satu olemaan sinne ikkunaa tai tabia auki.)

Ihan oikeasti kiinnostaa, onko uusien Pleikkareiden (eli Silver Satin ja/tai sisäinen infrapuna jne.) omistajilla ollut ongelmia joidenkin leffojen kanssa? Kertokaapa kokemuksistanne.
 
Minulla on ollut ainoa ongelma Hopeanuoli DVD-boxin viidennessä levyssä. Tämä tosin on yleisesti varmaan tiedossa, koska sehän on erinvärinenkin (kultaisen värinen pohja). Muuten on kaikki toiminu.
 
Ylös Bottom