Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's EndWar [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy's EndWar [PS3]

Laitoin eilen lähinnä piruuttani pelin koneeseen ja menin online. Olin aika äimänä kun melkein heti peli lähti pelit pyörimään! :O Katsastus Ubin foorumille vahvistaa, End War saa edelleenkin suurta arvostusta osakseen ja siellä ON pelaajia onlinessä. Matsissa otin odotetusti lättyyn, meni peli lähinnä siinä kontrollien mieleen palauttamisessa. Mutta en mitenkään jyrän alle jäänyt, eli ihan ok matsi.

Täytyypi tämä kait ottaa jälleen kerran satunnaiseen peluutukseen, ikää alkaa olemaan pelillä jo ihan kunnioitettavasti mutta edelleenkin varsin kova peluri pienehkössä strategia-peliosastossa. Pelin saa nykyään jo hiluilla alelaarista mukaansa, eli jos strategiahammasta kolottaa ja on jotenkin onnistunut tämän missaamaan niin erittäin hyvä ostos kympillä tai kahdella ja ihme kyllä online-matsiakin saa siis vielä tulille.

Laitoin eilen lähinnä piruuttani pelin koneeseen ja menin online. Olin aika äimänä kun melkein heti peli lähti pelit pyörimään! :O Katsastus Ubin foorumille vahvistaa, End War saa edelleenkin suurta arvostusta osakseen ja siellä ON pelaajia onlinessä.
Vai on servut käynnissä? Mä kun jo vuosi sitte luin, että servut menee piakkoin kiinni. Noh hyvä, että ovat auki. Tosin on vähän muuta uudempaa ja parempaa pelattavana, joten varmasti ovat kiinni, kun seuraavan kerran tuota taas trophyjen perässä pelaan. :o

Tänään tuli hommattua peli. Voisi aloittaa singleplayer kampajalla niin saa hyvää treeniä ja vasta myöhemmin onlineen pelaamaan. Toivottavasti pelin serverit pysyvät vielä pitkään auki :)
Onko muuten kuinka haasteellinen peli?

Tänään tuli hommattua peli. Voisi aloittaa singleplayer kampajalla niin saa hyvää treeniä ja vasta myöhemmin onlineen pelaamaan. Toivottavasti pelin serverit pysyvät vielä pitkään auki :)
Onko muuten kuinka haasteellinen peli?

Itse pääsin jopa tutoriaalit läpi ja siihen se sitten jäikin (helpoimmalla).
En vain pääse sitä läpi, vaikka kuinka yritän.

WW3: Eurooppalaisilla hyökätään venäläisiä vastaan jossakin kaupungissa.
Vinkkejä?

Kaksi ensimmäistä tehtävää suoritettu. On todella hyvä ostos. Tuossa tuli opittua hyvin kokeilemalla esimerkiksi. Opin helikopterien tilaamisen paikalle ja yksiköiden vaihdon. Todella mielenkiintoinen kokemus. Demoa tuli kokeiltua mutta ei kunnolla. Nyt vasta tajusin pelin hienouden. Tuli myös katseltua noita kuvia eri pelialueista ja futuristinen rovaniemen tukikohta oli aika tyylikäs. Tuli myös hommattua tuo ilmainen lisä-osa: veteran pack.

Mahtavaa, että yhä jotku "löytävät" tämän helmen. Mielestäni yksi parhaista Pleikan (ja Xboxin) peleistä ever made. Ainoa RTS joka tosiaankin sopii hyvin konsolille. Kampanja on hyvä, multiplayer on tosi hyvä silloin kun sattuu tasaiset tiimit. Olen tähän ketjuun joskus postannut linkkejä "TheRedDragonin" tutorial videoihin, ne kannattaa ihan ensimmäisenä tsekata läpi kun aloittelee. Pelasi sitten yksinpeliä tai monaria, siellä mm. asetuksista juttua jotka kannattaa muuttaa heti kärkeen hieman.

Ja varsinkin Deep strike käyttö myöskin siitä Dragonin videosta kannattaa koittaa sisäistää. Ei itselle alkuun myöskään aivan avautunut deep striken koko potentiaali ennen kuin katselin videosta niksipirkkaa.

Mahtavaa, että yhä jotku "löytävät" tämän helmen. Mielestäni yksi parhaista Pleikan (ja Xboxin) peleistä ever made. Ainoa RTS joka tosiaankin sopii hyvin konsolille. Kampanja on hyvä, multiplayer on tosi hyvä silloin kun sattuu tasaiset tiimit. Olen tähän ketjuun joskus postannut linkkejä "TheRedDragonin" tutorial videoihin, ne kannattaa ihan ensimmäisenä tsekata läpi kun aloittelee. Pelasi sitten yksinpeliä tai monaria, siellä mm. asetuksista juttua jotka kannattaa muuttaa heti kärkeen hieman.

Ja varsinkin Deep strike käyttö myöskin siitä Dragonin videosta kannattaa koittaa sisäistää. Ei itselle alkuun myöskään aivan avautunut deep striken koko potentiaali ennen kuin katselin videosta niksipirkkaa.

Kyllähän tuossa on tullut hiukan yritys erehdyksellä toimittua ja ihan mielenkiintoinen tutoriaali on. Tosin en ole vielä ihan läpäissyt sitä. Pitää katsoa noita tutoriaali videoita.

Edit: Tänään tullut taas pelattua kampanjaa eteenpäin. Tuo Rovaniemi kartta oli kyllä stereotyyppinen lappi maisema eli revontulia ja talvi :D meni siinä sellainen 27 minuuttia. Aloin oppimaan miten käyttää tehokkaasti jalkaväkeä. Olisi tosin esin kannattanut hyökätä S ja W ja sitten F:n kautta A:lle. Mutta tein W ---> A ----> F ----> Joukot taistelemaan A:ta takaisin ja sitten yksi jalkaväkijoukko S:lle ja en ihan kerennyt vallata A:ta takaisin kun aika loppui.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Nyt olen saanut tunnin yrityksen jälkeen tuon pariisin läpi ja tuon sotaan valmistautumisen. Siis tuo pariisi oli todella vaikea minulle. Sain vallattua vihollisen puolellta noita lippuja mutta 0:50 sekuntia voittoon ja vihollinen valtasi ne takaisin :( Sitten kun sain vallattua W:n takaisin ja oma puoli hallinnassa tuli Crash valikko minulle ja sen avulla voitin. Mitä ihmettä? Miten se edes minulle tuli? Yhdessä yrityksessä tuhosin vihollisen liput mutta ei auttanut. Oli hieman vaikeaa kun vihollisella oli tankki osastoja ja helikoptereita. Itselläni oli taas jalka väkeä 3-4 joukkoa jotta saisin vallattua vihollisenkin puoleisia lippuja.
http://www.battlestrats.com/images/2010/01/paris.jpg
Mikä on järkevin taktiikka? Kyseessä yksimpeli kampanja.

Niin ja löytyykö peliin fanien tekemää strategiaopasta netistä? Siis olen kyllä löytänyt eri sivusto mutta sellainen gamefaqs tyylinen txt tiedosto olisi kiva. Gamefaqsista ei näemmä löytynyt kyseisestä pelistä tehtyä opasta.

EDIT: Lisä kysymys: Miten hitossa vihollinen voi tuosta vain pamauttaa sen lipun rikki? Koskee tuota aikaisempaa juttua ja muita matseja.

Voisiko joku selittää minulle tuosta moninpelistä että mikä tuo unit kill juttu on? Mikä siinä risoo? Tuli vain tuossa luettua EndWarin foorumeita ja siellä moni valitti tästä.

Voisiko joku selittää minulle tuosta moninpelistä että mikä tuo unit kill juttu on? Mikä siinä risoo? Tuli vain tuossa luettua EndWarin foorumeita ja siellä moni valitti tästä.

Kun sulla on se oma patalioonasi siellä online puolella, niin unitit saa taisteluita käydessään (ja hengissä selvittyään) kokemusta ja välillä tulee ylennyksiä (pelin jälkeen aina promootiot näytetään) Ylennyksen jälkeen unitti toimii tehokkaammin ja mm. jotkut rahalla ostetut upgraded toimivat tietystä ränkistä ylöspäin. Esimerkkinä vaikka EU-miehistönkuljetusvaunun EMP vaatii muistaakseni ne ”alikessun” natsat toimiakseen.

Theater of War moodissa jos ja kun taistelussa sun unit tuhotaa, niin sinne maahan jää sellanen ”romukasa” joka ampuu merkkisavun evakuointia varten. Muutaman kymmenen sekunnin kuluttua saapuu evac-kopteri ja nostaa kaverien jämät kyytiin sieltä. Jos vielä kopu pääsee pois pelikentältä elävänä, niin kyseinen unitti on käytettävissä vielä seuraavissakin peleissä. Jos taas kusipäinen vihollinen ampuu lopullisesti myös sen ”romukasan” ennen kuin heko kerkee saapuun niin yksikkö tuhoutuu lopullisesti. (unitit ei ammu automaattisesti niitä romukasoja, vaan se pitää vielä erikseen määrätä siis unitin tuhoamisen jälkeen)

Kun unitti lakkaa olemasta ja pääkallon kuva vaan vilahtaa alapalkissa sillon kun se niitataan, niin tilalle saat sitten keltanokka-recruit unitin. Toisaalta erittäin hieno tämä lopullinen systeemi, mutta täytyy sanoa että kyllä se pattiin ottaa kun oot viikkotolkulla pelannut ja saanut unitille vähän natsaa. Sitten se vaan reipataan ja taas lähdet recruitilla liikkeelle -> Lisää epätasapainoa taistelussa. Samoin se lisää sellaista mielestäni turhaa agressiivista ”jännitettä” muutoin järkevään sceneen joka pelin ympärillä edelleenkin on jossain määrin hengissä. Sitten tulee just näitä ”You fucking unit killer” juttuja jos vahingossa tappaa. Ja sitten osa pelaajista tosiaan ihan tahallaankin painaa kaikki aina ruumiiksi asti tilaisuuden tullen. Itse ottanut sellasen linjan, että en ole se joka ensimmäisenä tappaa. Mutta kyllä sitten jos toinen alottaa, niin vastaan perseilyyn samalla lääkkeellä jos kerkee vaan. Ja nimi menee muistiin seuraavien pelienkin tiimoilta. Eli sillon tapetaan jos on "pakko" mutta ei kannata tappamisen takia jättää tekemättä jotain muita tärkeimpiä asioita ettei vaan sen takia ainakaan tulisi häviötä.

Ylös Bottom