Vastaus: Tom Clancy's EndWar [PS3]
PhroZeNin kyssäriin vastattu yksärillä, en viitsi alottaa tässä kapturointi keskustelua. Sille varmaan on jossain joku ketju?
Peli on mun mielestä ehdottomasti parhaimmillaan 2 vs 2. Siinä on sopivasti tekemistä/lätty. Nelinpeli taas on siitä huono, että jos ei ole 4 pelaajaa jotka pelaa tiimissä (eli siis niinkuin yleensä, mä + Moolle + 2 tuppisuuta) niin hommat menee reisille jo ennen peliä kun ei osata valita toisiaan täydentäviä unitteja oikein porukalla. Ja sen jälkeen kun on peli päällä, niin itsekkäät tuppisuut valtaa lähiuplinkin omalla nopeasti liikkuvalla infantryllä toisen pelaajan engineerin nokan edestä -> EI NÄIN! Ja tietenkin kaikenlaista muuta hölmöilyä kuten WMD käyttö HETI johonkin ihan huonoon paikkaan ilman mitään yhteisymmärrystä.
Niinku sanottu niin 1 vs 1 on melkein aina jätettä ja siinä tulee kiire. Tosin aika paljon riippuu kans millai se peli lähtee pyöriin, eli jos tulee hirvee härdelli niin tulee vähän turhan kiire.
Joskus taas kerkee hanskaan kaiken ihan hyvin, esimerkkinä se mun replay. Siinä ei muistaakseni jäänyt mikään unitti oman onnensa nojaan kertaakaan ja kyllä vastustajakin tuntu aika hyvin reagoivan mun siirtoihin. Ilmeisesti johtu siitä, että molemmat käytti paljon supportteja koko ajan jolloin unittien määrä pelissä oli varsin pieni.
Alussa oli vähän rymistelyä, mutta sen jälkeen se meni sellaseksi "shakiksi" ja taistelussa poltettiin molemmilta melkein kaikki reservit. Mutta toi asetelma vaatii kyllä jopa tuuria, melkein aina tulee se härdelli jossa ei aivon multitasking vaan millään pysty taipuun monen rintaman sotaan kunnolla.
JOS olisi peliseuraa sen verta, että saisi 4 pelaajan suomitiimin, niin eri pelaajamäärän pelit paremmuusjärjestyksessä mun mielestä olisi...
1) 2 vs 2
2) 4 vs 4
3) 1 vs 1
...tosin vaikea sanoa kokeilematta, 4 vs 4 vois ehkä olla jopa parasta? Siinä se tiimityö luultavasti palkittas aika selvästikkin?
Mutta nykyisellä setupilla käytännössä sanoisin, että tilanne on tämä:
1) 2 vs 2
2) 1 vs 1
3 4 vs 4
Tosta team killauksesta....joskus kun peli lagittaa, niin se WMD saattaa "lipsahtaa" ihan eri kohtaan kun pelaaja tarkoitti. Mullekin kävi eilen niin ja laitoin oman deep stike unitin päähän WMD -> Legendary unitti lauluun
Eli jos joku on omia sillä tappanut, niin ei kannata ihan yhden kerran perusteelta leimata pelaajaa lopullisesti team killeriksi.
MUTTA, jos laittaa omiin joukkoihin ja heti sen jälkeen lähtee meneen niin kyllä se alkaa viittaan säälittävään apinaan, joka on tehnyt toisen accon vastustajan factionille ja käy sitten huviksensa pilaamassa muiden pelejä ja "auttamassa" omaa factionia tollasella myyräntyöllä? Onhan se melkein varma häviö, jos laittaa WMD:n keskelle omaa armeijaa ja sitten vastapuolelta tulee myöhemmin myös toinen.
Kyllä hieman ärsyttää jos jostain sellasesta on kyse? Pelissä saisi olla joku IP tsekkaus, että samalla IP:llä ei pääse pelaan eri accounteilla esim. saman päivän aikana tms. esto.
Edit: Joo alkaa oleen aika legendaarista toi Moollen floodaus kun nykyään edes Youtube ei ole turvassa siltä. Jos mä saisin aina euron kun sanon hänelle, että
YKSI_VIESTI_RIITTÄÄ, niin olisin rikas mies ja vois lopettaa työn teon ja keskittyä End Warin pelaamiseen kunnolla.
Ens kerralla kun kapturoi videota, niin tarvii varmaan Moolle heivata siksi aikaa pois frendi listalta. Niin ei puske sitä perkeleen lappua koko ajan siihen ruutuun.