Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's EndWar [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy's EndWar [PS3]

Joitakin kysymyksiä on herättänyt:

Kiinnostaisi myös tuo miinojen käyttö pelissä
Loppuvuosi 2008 kun valtion hommissa kului juuri miinoitteita suunnitellessa
Maksaako vaivan laittaa limppuja tonttiin vai puskeeko tankit tylysti läpi?
Onko ostamisen arvoinen, rts-pelejä en ole aikaisemmin pelannut, mutta jotenkin tämä vaan kolahti kun oon videoita katellu ja demon pelannut.
Pystyykö hyödyntämään jonkinasteista tietämystä sotastrategiasta vai onko peli ihan oma maailmansa?
Kiitos.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Joitakin kysymyksiä on herättänyt:

Kiinnostaisi myös tuo miinojen käyttö pelissä
Loppuvuosi 2008 kun valtion hommissa kului juuri miinoitteita suunnitellessa
Maksaako vaivan laittaa limppuja tonttiin vai puskeeko tankit tylysti läpi?
Onko ostamisen arvoinen, rts-pelejä en ole aikaisemmin pelannut, mutta jotenkin tämä vaan kolahti kun oon videoita katellu ja demon pelannut.
Pystyykö hyödyntämään jonkinasteista tietämystä sotastrategiasta vai onko peli ihan oma maailmansa?
Kiitos.

Mjoo, tänään laitoin miinoja ja hirveitä jysäyksiä kuului myöhemmin eli vihu vissiin päätti ajaa niihin? Mutta en kyllä katsonut juuri sillä hetkellä sinnepäin, niin en tie paljonko otti damagea. Harmi kun en käsittänyt ottaa replaytä talteen niin olisi voinut tarkistaa sieltä! Täytyy nyt yrittää jotenkin muistaa jatkossa niin selviää tääkin mysteeri...ei siinä kyllä kauaa mene kun ne laittaa, eli voisin olettaa että on ihan fiksua laittaa?

Strategia on aika simppeliä, eli melkolailla kivipaperisakset periaatteella mennään. Tietenkin Line of sight ja fog of war on myös isossa asemassa. Tätä ei oikein muihin RTS kannata verrata, mutta jos demo vähänkin kolahti niin suosittelen poimiin. Demo nimittäin antaa ehkä vähän vaisun kuvan pelistä, se mappikin on huonoimmasta päästä imo. Silti demo tämän pelin mulle joskus möi ihan 100-0...ainoa peli ikinä jonka olen lähtenyt suoraan poimimaan heti demon kokeilun jälkeen :)

Kiitoksia vastauksesta.
Nyt vasta löysin demosta sen koko tehtävän, aikaisemmin olin pelannut vain sen, missä piti vaan tuhota ne pari vihuosastoa.
-> Tiedän mitä teen ensi viikonloppuna. Eli nyt vakuutti ihan kunnolla. Katellaan TOW:ssa sitten vähän ajan päästä.

Anyway, peli loppu ja voitin sen...ei tullu paljon yhtään hilloa...sitten kun meen TOW näkymään, niin mulla oli 5 miljoonaa 700 000 rahaa :D

Jaaha, taas kun voitin yhen pelin niin räpsähti sellaset 200k...sitten meen päänäkymään, niin yli 2 miljoonaa tilillä -> ei muuta kun parakkien kautta ostaan transporttereille joku super kallis tagetting system. Sen jälkeen sitten vuorostaan vähän yli 3 miljoonaa tilillä LOL...taas parakeille ja tankkeihin joku samanlainen systeemi -> pikkasenko noi hillot bugaa?

No ei kait siinä...alkaa oleen noi omat vermeet nyt sitten ihan kohtuu tikissä :)

Okei, eli se vimonen pätsi ei ollutkaan vielä laitettu Plegeversioon. Mutta nyt se on kuulemma aivan nurkan takana. Alla uunituoretta tietoa, lähde.

EndWar PS3 Patch 1.03 Notes -

Were getting close to wrapping up approvals for the 1.03 patch on the PS3. Heres the list of what the patch addresses:

Added in 4v4 multiplayer feature.
Users will now be able to see correct thumbnails for DLC replays even if they didnt download the pack themselves.
Increased stability of 2v2 online sessions.
Fixed issue with win/losses not being properly reported.
Fixed game crash when trying to plant minefield.
Fixed bug that resulted in 3v3 playgroups.
Fixed bug that locked players out of BHQ after viewing a replay.
Fixed issue with units not moving in a replay.
Fixed issue with incorrect number of units being controllable by player in 4v4 mode.
Improved stability during gameplay in TOW.
Improved framerate on certain maps.
Fixed bug which caused all members of a playgroup to disband after one player quit.
Fixed bug which displayed a 360 controller on RU-01 map in solo campaign.
Fixed issue with DEFECON information not appearing in capitals in solo campaign.
Fixed crash when the host of a multiplayer match deploys gunships during raids on Le Ceito.
Fixed Out of Sync issue in Rondane in Assault mode.
Fixed a bug that caused the main menu to hang.
Fixed bug that allowed engineers to restore shields of allied units infinitely.
Fixed random crash on briefing screen for Dukovany in Conquest mode.
Fixed various UI display bugs.
Fixed issue with units being killed in TOW when players quit a game.
Fixed issue with the loss of high rank units disappearing after losing connection in TOW.
Improved waiting lobby stability for online matches.
Icon no longer appears on the map when your opponent uses Deep Strike in online games.
Fix bug that prevented players from using Deep Strike on a critical building in Raid Mode.
Fix bug that caused PIP videos to play repeatedly.
Fixed text description for Assault task force.
Fixed crash when starting session in pregame lobby for online private matches.
Fixed bug that caused DEFCON message to appear when DEFCON conditions are not yet fulfilled.
Fixed UI display for victory conditions in TOW.

Xbox 360 Title Update 2 Notes

I'm still waiting for an update on the release date for TU2, but here's the list of what it fixes.

Players disconnecting from a game in 1v1 Theater of War matches will no longer result in units becoming KIA (this includes the disappearing units issue).
Fixed improper text translations.
Fixes issue with Xbox Live Leader Boards inaccurately recording wins/losses.
Fixed UI to properly display TOW victory conditions.
Dashboarding players will now be credited with a loss every time they leave a game if theyre in it for more than 3 minutes.

Aijai. Äsken tuli play.comilta viesti, että ovat pelin postittaneet. Nyt jännätään, että ehtiikö viikonlopuksi. Verkkokaupasta on puolestaan tulossa Sonyn BT headsetti.
Odottavan aika on pitkä.

Joo eli ym. sälät sisältää pätsi on sitten pihalla, harmi vaan että tässä ollaan nyt niin pahasti Killzonen pauloissa että ei ole kerennyt ottaan vielä tuntumaa. Mutta ilman muuta pitää viikonlopun aikana pistää uudistunut, entistäkin parempi End War laittaa testipenkkiin. Jos jotakuta napotelee testailla kimpassa -> mulle privaa täällä tai Plegellä.

Tuli tämä itekin hommattua n. kuukausi sitten, kun sattui löytymään Ison Omenan ON/OFFin alelaarista 19,90e hintaan.

Loistava peli vaikuttaa kyllä olevan! Yksinpelikampanja tuli hakattua nopeesti läpi, meni läpi kenties liiankin nopeasti. Multiplayeriin en vielä ole uskaltautunut, mutta pitää tuotakin testailla nyt tässä pääsiäisen pyhinä.

Sopivan suoraviivaista taktikointia ja nopeaa räimettä, sopii todella hyvin siis juurikin kotisohvalta pelattavaksi!

Ei ole hurraamista EU:n tilanteessa tällä hetkellä jatkuvassa online Theatre of War moodissa. Aika pieneksi on käynyt hallussa oleva alue, peliseura osastolla peräänkuulutin lisävoimia mutta taitaapi olla niin että olen varmaan suomen_ainoa henkilö joka pelaa Theatre of Waria aktiivisesti? :eek: Outoa...

Anyway, jos nyt kuitenkin jostain syystä joku pelaa niin laitan tänne vähän keskimääräistä parempia vinkkejä.

Satuin löytään vahingossa eilen varsin pätevän End War -aiheisen sivuston joka on osottautunut itsellekin hyödylliseksi. Mutta varsinkin vähemmän pelanneeta saa noista vinkeistä ja videoista todella paljon irti, kannattaa katsoa videot ja lukeat tekstit jos on aikeissa alkaa pelaamaan peliä. Pääsee paljon vähemmällä ja nopeemmin ns. "asiaan"

Peli on aika yksinkertainen setuppi ensisilmäykseltä ja unittien määrä erittäin pieni jne...joku voisi ehkä nopeella vilkaisulla leimata sen simppeliksi...MUTTA siellä on todella paljon kaikkia "pikku juttuja" jotka todellakin vaikuttaa taistelun lopputulokseen ratkaisevasti. Näitä ovat mm.

- Tiedustelu
- Unitit oikeassa paikassa oikeeseen aikaan
- Ympäristön hyödennys
- Peliliikkeiden ajoitus, millon esim. päätät mennä koittaan ottaan uplinkin
- Supportin käyttö järkevästi
- Joskus myös tuuri jossain määrin vaikuttaa
- Unittien levelit (kun unitti kuolee, se sitten kans kuolee ja ei ole enää seuraavassa taistelussa mukana. Uusi keltanokka unitti joka tulee tilalle on selvästi huonompi kuin kokenut unitti)

Tosi paljon hyvää settiä em. juttujen toteuttamiseksi täällä. (se toinen video sivulla on varsinkin erittäin katsottava)

Tosin se tarvii sanoa, että olen unit killingistä olen hieman eri mieltä. Mun mielestä on tilanteita jossa on reilua jättää tappamatta kaverin unitteja. Esim. se tilanne, että peli on jo ohi omaksi eduksi. Itse painan unitkillerien PSN tunnukset mieleen ja tapan yleensä ainoostaan heidän unitteja kun seuraavaksi törmätään.

Mutta muut jätän yleensä rauhaan, häviö harmittaa muutenkin jo ihan riittävästi niin turhaan lisää kaverin tuskaa raiskaamalla unitteja...varsinkin jos selvästi huomaa, että kaveri vasta opettelee peliä.

Jos joku haluaa tulla jeesaamaan tuulimyllyjä vastaan taistelua, niin tänne vaan tai mulle Pleikkarilla viestiä. Olisi PALJON helpompaa pärjätä tutun, mikillä varustetun aisaparin kanssa. Sielä on nykyään varsin taitavia vastustajia varsinkin jenkeillä.

Edit: Jos on syystä tai toisesta skipannut tämän pelin kokonaan, niin nyt sitä saa sikahalvalla kuten mm. edellisestä viestistä selviää. Ja täältä esim. löytyy myös jos ei jaksa lähteä metsästään halpaa kappaletta kivijalka kaupoista.

Tämä peli on jo pitkään ollut harkinta listalla. Mutta jotenkin tämä aina onnistuu menemään sieltä tutkan alta, vaikka nykyään tätä saa kaupoista todella halvalla.

Pidän suunnattomasti RTS-peleistä, mutta lievät ennakkoluulot vain estävät tämän ostamista. Olen jotenkin aivan totaalisen kypsynyt tätä genreä hallitsevaan rushaamiseen joka vain syö peli-iloa. Olen juuri sellainen pelaaja joka tahtoo toimia rauhassa ja taktisesti. Sitä huomaa liian usein joutuvansa vihollisen kitaan jo ennen ensimmäistä siirtoa. Kiinnostaisikin tietää että minkähänlainen tämä rush-kerroin on tässä moninpelissä? Olen myös huomannut että näissä RTS-peleissä on melkoinen oppimiskynnys, jos et ole pelannut peliä heti julkaisusta ei verkossa pelaamisesta kyllä tule mitään, onko tuo kynnys kovinkin korkea tässä teoksessa? Ja mitäs vielä... Tosiaan, mikä on yleinsä normi väännön kesto tässä moninpelissä?

Katsotaan jos saisi vähän karistettua ennakkoluuloja niin tämän voisi oikeasti hommata jossain vaiheessa.

Pidän suunnattomasti RTS-peleistä, mutta lievät ennakkoluulot vain estävät tämän ostamista. Olen jotenkin aivan totaalisen kypsynyt tätä genreä hallitsevaan rushaamiseen joka vain syö peli-iloa. Olen juuri sellainen pelaaja joka tahtoo toimia rauhassa ja taktisesti.

Mä veikkaan, että et ole ainoa. Peli on mennyt "ohi sektorille" varmaan aika monelta ja yleisesti ottaen huonot arvostelut ei ainakaan ole auttaneet asiaa. Näkee kilometrin päähän melkeimpä jokasesta, että niissä ei ole jaksettu syventyä peliin kunnolla.

Monessa lässytettiin kappaletolkulla jostain voice kontrollista joka oli kuulemma niin OMG-mahtavaa jne. ja ne pelin todelliset kovat jutu jäi vähemmälle huomiolle. Mun mielestä ne voice kontrollit on ihan "cool juttu" mutta totuus on kuitenkin se, että ihan normi kontrollit ne on jolla tätä pelataan...ja ne ovat parhaat ikinä missään konsoli-strategiassa. Pelityyli ja 3D-ympäristö sopii pienen unitti määrän takia erityisen hyvin konsolille.

Tosiaankin ne ennakkoluulot kandee vetää samantein vessasta. Mä en muista oonko jo tähänkin ketjuun joskus kirjottanut, mutta toista edes End Wariin viittaavaa peliä ei ole olemassa. Peli voidaan mieltää RTS-peliksi, koska jutut tapahtuu reaaliajassa....mutta siihen ne yhtäläisyydet sitten "perinteiseen" RTS-peliin loppuvatkin. Tämä on aivan uniikki ja uusi tapa pelata strategiaa, kannattaa demo imuroida niin näkee mistä on kysymys. Tosin se tarvii sanoa, että demon mappi on huono ja vaikka demo aikanaan möi pelin mulle niin se todellinen "Ei hemmetti kun on hyvä peli" -fiilis tuli vasta kokoversiolla, jossa on PALJON erilaisia mappeja ja niiden myötä tulee aika paljon vaihtelua. Samoin sen Theatre of War jutun käsittää vasta kun itse näkee sen kokoversiosta.

Mistään rushista ei todellakaan kannata huolehtia, se ongelma ei juuri kuulu End Wariin. Tässä mennään pienellä (2-8) unitilla kerrallaan ja tässä harvemmin tulee mitään rushia, peliä voisi luonnehtia jonkinsortin "shakki realliajassa" -peliksi. Shakin pelaajat ainakin tietää mitä tapahtuu kun lähtee siirteleen nappuloita nopeella tahdilla varomattomasti...se sama käy End Warissa, eli turpaan tulee suurella todennäköisyydellä. Nimenomaan on sellanen "rauhassa ja harkiten" -peli. Tämän takia itsekin pidän tästä astetta enemmän kun esim. Red Alertista. Redassa on koko ajan kamala kiire ja koko ajan pitäs olla tekemässä jotain (nopeuskilpailu) Pahimmillaan tuntuu, että olis jossain töissä!

End Warissa taas on pieni määrä unitteja joita siirretään harkitusti, sitten isketään kun on iskemisen aika. Nopea pitää joskus olla, mutta onnistunut hyökkäys on usein kiinni aivan jostain muusta kun siitä kuinka nopeasti on painellut nappuloita.

Jos pelitapa ei ole selvillä, niin demon lisäksi videoita kannattaa katsoa. Mullakin on Youtubessa yhden pelin replay. Replayssä voi kameralla "lentää" jälkikäteen pelatussa matsissa ja katsoa mitä siellä tapahtui. Itse pelaaminen ei siis näytä siltä mitä siinä videossa, olen kyllä miettinyt ihan pelikin kapturointia suoraan koska en muista sellasia videoita nähneeni liikaa missään? Mutta joo, on tuo replay ominaisuuskin aivan mahtava juttu ja vain harvassa pelissä sellasia näkee, ei tainnut arvostelijat mainita sitäkään sanallakaan...ainakin itselle sekin tuli positiivisena yllätyksenä vasta pelin hankittua.

Edit: Ehdottomasti yksi parhaista peleistä omaan makuun, piti sitten ihan Avatarikin vaihtaa tämän pelin hengen mukaiseksi. Kyllähän se tylsä Masterchief kerkeskin jo olemaan mulla 7.5 vuotta :)

Ei ole hurraamista EU:n tilanteessa tällä hetkellä jatkuvassa online Theatre of War moodissa.

Nojoo itseasiassa nyt se sitten tapahtu, jenkit voitti sodan. Nyt on tulitauko ja huomenna alkaa uusi sota. 102 vuoroa (päivää) näköjään toi edellinen kesti, tässä olis nyt hyvä sauma hypätä kelkkaan ja auttaa EUta pärjään paremmin. Ei tuosta ainakaan huonontaan enää pysty kun jäätiin jyrän alle tällä kertaa :(

Mistään rushista ei todellakaan kannata huolehtia, se ongelma ei juuri kuulu End Wariin. Tässä mennään pienellä (2-8) unitilla kerrallaan ja tässä harvemmin tulee mitään rushia, peliä voisi luonnehtia jonkinsortin "shakki realliajassa" -peliksi. Shakin pelaajat ainakin tietää mitä tapahtuu kun lähtee siirteleen nappuloita nopeella tahdilla varomattomasti...se sama käy End Warissa, eli turpaan tulee suurella todennäköisyydellä. Nimenomaan on sellanen "rauhassa ja harkiten" -peli. Tämän takia itsekin pidän tästä astetta enemmän kun esim. Red Alertista. Redassa on koko ajan kamala kiire ja koko ajan pitäs olla tekemässä jotain (nopeuskilpailu) Pahimmillaan tuntuu, että olis jossain töissä!

No hittolainen, C&C:t tullu aina vältettyä moninpeleinä juuri tuon rushaamisen takia mutta tämähän kuulostaa juuri sellaiseslt RTS:ltä mikä kannattaisi juurikin hommata moninpelin takia. Pakko kysyä vielä tuosta Theatre Of Warista, kun tästäkään ei mistään saa millään mitään infoa... Onko kyseessä siis jonkinlainen on going war moninpeli? Eli kaikki vääntävät samalla kartalla maailman herruudesta? Tälläisestä moodista ei ole tosiaan voinnut muuta kuin haaveilla...

Harvinaista että jostain pelistä löytyy näin nihkeästi tietoa. Mutta ilmeisesti pelillä on kuitenkin vankka fani joukko jos peliseuraakin on vielä tarjolla.

Joinasin theatre of warissa venäjälle. Oli liittymis bonuksena 1 000 000 massia jolla päivittää joukkoja. Ite alotin jollain laskuvarjo divisioonalla jolla taitaa olla pelkkää jalkaväkeä.

Pakko kysyä vielä tuosta Theatre Of Warista, kun tästäkään ei mistään saa millään mitään infoa... Onko kyseessä siis jonkinlainen on going war moninpeli? Eli kaikki vääntävät samalla kartalla maailman herruudesta? Tälläisestä moodista ei ole tosiaan voinnut muuta kuin haaveilla...

Jepu, jatkuva moninpeli. USA vs EU vs Ryssät. Jokainen taistelu vaikuttaa kokonaistilanteeseen. Aina vuorokauden jälkeen katsotaan, että kuka on voittajut ja hävinnyt missäkin ja sen perusteelta määrittyy alueiden hallinta. Jokaisella alustalla on oma sota. (PS3, Xbox 360, PC)

Yksi faction valitaan aluksi ja sieltä sopiva patalioona. Sitten sillä mennään maailman tappiin...tai sitten voi kääntää takkia, mutta siinä tapauksessa lähdetään (kai?) alusta kehittään unitteja. Taisteluista saa rahaa ja niillä sitten voi ostella erilaisia upgradeja unitteihin ja niitä ei ihan kädenkäänteessä saa päivitettyä maksimiin. Lisäksi jotku upgradet vaatii unitilta tietyä ränkkiä ennen kuin niitä voi hyödentää.

Positiivista on myös se, että Ubia on kohtalaisesti kiinnostanut TOWin toimivuus ja ovat päivitelleet ja muutelleet sitä ajanmittaan paremmaksi.

Harvinaista että jostain pelistä löytyy näin nihkeästi tietoa. Mutta ilmeisesti pelillä on kuitenkin vankka fani joukko jos peliseuraakin on vielä tarjolla.

Niimpä, varsinkin ne arvostelut on tosiaan ihan diipadaapa hommaa. Kannattaa tsekata toi linkki jonka aiemmin postasin + tietty Ubin foorumit on hyvä paikka tiedonnälkäisille. Siellä jossain oli muuten tosi hyvä ketju johon oli kerätty kaikki parhaimmat niksit yhteen viestiin, en nyt valitettavasti löytänyt sitä tähän hätään, mutta sinne vaan pöyhimään niin asiat selkiää.

Faneja kyllä riittää, koska pelihän on ainoa tällanen peli eli sillä on tavallaan "monopoliasema" Kyllä mä itekin oon ihmetellyt sitä mun tylsää Youtube videota kun se on katottu 15000+ kertaa ja uusia kommentteja satelee melkein päivittäin. Kyllä se siis tuntuu jossain kiinnostavan, vaikka täällä meillä suomessa onkin todella vaisua ja online sceneä ei vielä ainakaan PS3 puolella edes ole. Enkä usko, että on Xbox puolellakaan?

Mutta tervetuloa vaan mukaan hallitseen, jos päätät hommata + otat EU:n. Ja kun Moollellakin tämä nyt on, niin tässähän meillä olisi sitten jo pienoinen suomiscenen alku :)

Jokin aika sitten tuli pätsi joka korjasi paljon vikoja (kts. tämä ketju) + lisäsi 4 vs 4 moodikin, eli useampikin pääsee sitten samaan tiimiin. Tosin unitti määrä on sitten tosi pieni/lätty, mutta toisaalta se on ihan hauskaa vaihtelua joskus. Omasta mielestä 2 vs 2 on ehkä paras, siinä on "sopivasti" tekemistä yhdelle eli max 5. Kun vetää 1 vs 1 niin meinaa välillä mennä vähän häsläämiseksi...

Huhhuh, pitäis tulla jeesaamaan EU:ta. Ei oo ollu paljoakaan aikaa pelata Endwaria, kun on Killzone klaani ja kaikkea muuta kivaa. Vois nyt taas alottaa pelaamisen, kunhan opettelis noi perusjutut. Oon pelannu.. Yhden? ottelun, ja siinä sain niin kovin turpaan.

Itse hommasin tämän kolmisen kuukautta sitten, mutta yksinpelikampanjan (prelude to war ja ww3) jälkeen kiinnostus lopahti parin tylyn tow-tappion jälkeen. Sittemmin aloitin ww3:n uudelleen hardcorella - nihkeätä on edistyminen siinä, kun olisi muitakin pelejä pelattavana. Kuitenkin jokin vetää vielä pelin pariin. Täytyy tutkiskella noita mainittuja sivuja ja vinkkejä, jos löytäisi jotain ideoita.
TOW kyllä kiinnostaisi, eli katsellaan. Ja EU:lla oon aloittanut.

Tullut väännettyä tuota demoa jo muutamia tunteja. Ihan loisto juttu että pistävät RTS-demoihin nuo skirmishit, niistä saa yleinsä parhaan kuvan juuri tämän genren peleistä.

Ja huhhuh että sitä olikin aluksi aivan hukassa, meinannut peleistä tulla yhtään mitään! Mutta pikku hiljaa peli oikeasti avautui. Aluksi minua häiritsi aivan suunnattomasi pelin kamera. Koko ajan oli sellainen tunne että ylemmäs, pakko päästä ylemmäs... Kunnes pääsin irti siitä C&C-kaavasta ja sen ettei tätä todellakaan tahkota kuin perushuttu RTS:ää.

Sanoisin että se on juuri tämä kamera joka erottaa pelin melko hyvin muista laji tyypin edustajista. Kameran sijoitus luo peliin aivan omanlaisensa tunnelman ja tyylin millä peliä pelata. Se korostaa etenkin tiedustelun tärkeyttä mikä oli ainakin pelaamissani matseissa ratkaisevassa asemassa. Sain melkoiset fiilikset siitä kun etulinjassa pörräävästä kopterista bongasin kiikareilla etenevän joukon kaukana horisontissa. Tämän ennakoituani sain oman vastaanottokomiteani tyylikkäästi ottamaan vieraat vastaan ilman omia tappioita. Opin todellakin arvostamaan sitä ettei pelissä ole Fog Of Waria, vaan yksiköittesi sijoitus toimii sinun silminäsi ja näet(oletettavasti?) kaiken mitä yksikkösi on mahdollista nähdä.

Demoa kun malttoi vääntää sen muutaman skirmishin ajan niin peli todellakin alkoi avautua ja olin melko myytyä poikaa. Tälläkin hetkellä pyörii strategioita mielessä millä lähestyä demon ainokaista kenttää.. Se jos jokin on hyvä merkki koukuttavasta videopelistä :D

PS: No tietenkin tämä lähti saman tien tilaukseen ;) Loppu viikosta saan tämän jo varmasti käsiini, viikonloppuna viimeistään pääsee koko peliin tutustumaan.
Nyt on vain hirveä mielten taisto hypätäkkö Eurooppalaisten joukkoihin puolustamaan kotimaata? Vai kääntääkkö takki puna-armeijan puoleen?

En tue foorumilla mainostamista mutta koska kyseessä on suomessa lähes kuollut peli annettakoon tämä hairahdus minulle anteeksi:
CDON.comilla on kampanja jossa on mahdollista ostaa kaksi peliä yhteishintaan 32,95e. Endwar kuuluu myös tähän tarjoukseen, nyt on siis todella hyvä mahdollisuus ostaa tämä lätty. Yhden pelin hinnaksi ei tule kuin se vähän päälle 16e. Kampanja tukee myös multiplättäreitä, eli ei konsoli kohtaisia rajoituksia!

Opin todellakin arvostamaan sitä ettei pelissä ole Fog Of Waria, vaan yksiköittesi sijoitus toimii sinun silminäsi ja näet(oletettavasti?) kaiken mitä yksikkösi on mahdollista nähdä.

Kyllä, nimenomaan. Näät mitä unitit näkee, infantry unitti korkeassa tornissa on esim. ihan eri asia kun infantry metsässä, helikopteri on hyviä scoutteja jne. Näköyhteys vaaditaan hyökkäykseen, eli esim. infantryä voi käyttää "spottereina" ja heidän silmästä voi määrätä Artilleryn taaempaa moukaroimaan kohdetta...toi on muuten tilanne johon kannattaa normaalisti pyrkiä btw :)

Unittien "piilottaminen" talojen ja muiden esteiden taakse tietyissä tilanteissa erittäin suotavaa ja niillä joskus mahtavia väijyjä aikaiseksi ja niitä voi tehostaa miinakentällä.

Fog of Wareja on erilaisia, mutta kyllä tätäkin toteutusta käsittääkseni tuolla termillä tarkoitetaan. Ei fog of waria lainkaan = kaikki unitit näkyis koko ajan kartalla.

On kyllä varsin asiallinen toteutus ja vieläpä se, että kun näkee vähän vaivaa ja jaksaa käyttää niitä kiikareita, niin joskus siitä on merkittävä apu niin kuin esimerkissäsi mainitsit.

Ylös Bottom