Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

noniin nyt on pelattunna tankkien saatto tehtävään asti. peli tuntui aika vaikealta alussa koska en ole aikaisemmin konsolilla pelisarjaa pelannut, pikkuhiljaa on alkanut ohjailut onnistumaan paremmin ja paremmin. omia äijiä on hauska ohjailla kaupunkisota säännöillä joskus vaan saattaa tulla paikka jossa omat ei oikein osaa tehdä mitään vaan kuolevat kokoajan ja niitä saa sitten elvyttää vähän väliä tosin joskus ne osaa ampua aika hyvinkin jos on avomaastoa. kiva yksityiskohta tuli kun olin kurkistelemassa seinän vieressä kun vihun partio auto ampu nurkan läpi jolloin metrin verran seinän nurkasta tuli ammusten ulostulokuopat näkyviin jolloin ajattelin että voisi mennä pikkaisen taakseppäin siitä nurkalta onneksi olin kyyryssä.moninpeliä ei ole tullut vielä testattua muutakuin pikaisesti ja minusta animaatio on ihan sopiva niin yksinpelissä kuin moninpelissäkin.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Grendel sanoi:
Eh, siis kuinka surkea käytännössä? Ei kai tää nyt mikään Quake 4 kuitenkaan ole ?!??

Kyllä tuo hieman tahmaa yksinpelissä, jos vaikkapa moninpelin nopeuteen vertaa - outoa muuten. Hienoisen tahmaamisen huomaa myös siirryttäessä yönäöstä takaisin normaalinäköön ( heh), niin huomaa, ettei ruudunpäivitys ole esim 60:n luokkaa. Esim helikopterista räiskimisen aikana huomaa pahimmat nykimiset, mutta pelin pelaamisen kannalta nykiminen ei ole olennaisen hidasta...peli toimii juuri niin hyvin, että peliin voi keskittyä pelaamisen vuoksi...niin.

En usko, että xbox360:stä tämänkään pelin yhteydessä otetaan läheskään kaikkea tehoa irti..vaikka grafiikka hienoa onkin.

ai niin...ei lähelläkään quake 4 :n nykimistä...
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

APX sanoi:
kiva yksityiskohta tuli kun olin kurkistelemassa seinän vieressä kun vihun partio auto ampu nurkan läpi jolloin metrin verran seinän nurkasta tuli ammusten ulostulokuopat näkyviin

Pelintekijät ovat viljelleet tälläisiä pieniä kivoja yksityiskohtia sinne tänne. Ammuin yksinpelissä makuulta rekan nupin takaa kunnes vihu minut huomasi ja vastasi tuleen. Osuivat nupin renkaisiin sillä seurauksella, että kori tipahti vanteilleen ja alas katua vasten ;)

FIN Scorpion sanoi:
Tokassa kentässä minulta kuoli yksi oma, koska en kerenny mennä auttamaan sitä

Usein saa mennä jakamaan sidetarpeita haavoittuneelle ryhmän jäsenelle. Tärkeintä on tietää jatkuvasti missä omat ovat. Yleensä se ei onnistu muuten kuin selvästi osoittamalla ryhmälle paikka, johon jäävät odottelemaan seuraavaa käskyä. Aikaa haavoittuneen hoitoon on kuitenkin sen verran runsaasti, että tähän asti on aina ehtinyt sen tekemään.

maagiset sanoi:
Miltäs tää peli nyt näyttää normitelkulla?

Erittäin hyvältä näyttää ja vaikka nämä uudet pelit ovat selvästi tehty jo HDTV:tä varten, ei pelaamisessa ole ongelmia vanhalla kottaraisen pöntölläkään :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Itse ainakin jaksan ihailla pelin räjähdyksiä uudestaan ja uudestaan. Eilen kun vertasi esim. Blackin räjähdyksiin, niin ero oli suuri pelkässä toteutustavassa. Esim. Blackissä räjähtävästä kohteesta lähtee ainoastaan tulipallo suoraan ylöspäin, kun GRAWissa tämän ylöspäin lähtevän pallon lisäksi lähtee tulinen paineaalto 360 astetta kohteesta ympärille, tappaen kaiken liian lähellä seisovan. Ja näyttää ah-niin-herkulta. :p

Parasta herkkua tarjoiltiin siinä iltahyökkäyksessä tykistökohtaan, jossa aiemmin pääsi antamaan tulikäskyjä yllä pörräävälle kopterille. Voi sitä graafiikan herkkua kun APC:t ja muut ajoneuvot jysähtivät ilmaan illan pimentyessä... :)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Näyttää hienolta jopa tavan telsusta ja kameran läpi vielä. Seksikäs tuo GRAW faceplate:)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Nisupulla sanoi:
Usein saa mennä jakamaan sidetarpeita haavoittuneelle ryhmän jäsenelle. Tärkeintä on tietää jatkuvasti missä omat ovat. Yleensä se ei onnistu muuten kuin selvästi osoittamalla ryhmälle paikka, johon jäävät odottelemaan seuraavaa käskyä. Aikaa haavoittuneen hoitoon on kuitenkin sen verran runsaasti, että tähän asti on aina ehtinyt sen tekemään.

Köh köh kylhän sitä aikaa on, mutta ei minulla ollut, koska olin parkkihallin ylimmässä kerroksessa ampumassa niitä kahta panssarivaunua ja en huomannut, että omat äijät oli menny sinne ulos ammuskelemaan ja sit yhtäkkiä alko kuulua se merkkiääni et yksi oma on kuolemaisillaan ja sit koitin juosta niin nopee alas kuin pystyin, mutta en kerennyt pelastaa sitä äijää lol. Sen jälkeen olen kyllä tarkemmin kattonut omien perään ja yleensä pistän ne suojaisiin paikkoihin. Noista omista on kyllä välillä apua, mutta on niistä kyllä haittaakin jos ne ei aina osaa suojautua, mutta ihan hyvin ne pärjää vaikka ite kyl koitan hoidella yksin pahimpia kohtia ja annan apureiden olla vähän piilossa antamassa taustatukea.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Napster sanoi:
Näyttää hienolta jopa tavan telsusta ja kameran läpi vielä. Seksikäs tuo GRAW faceplate:)

Ja tuohon oli vaa Moninpeli kuva. Yksinpeli on viellä hienompi ;)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

No nyt on yksinpeliä jo vedetty 7 tuntia putkeen. Erittäin koukuttava peli ja mahtavat grafiikat. Tottakai miinustakin löytyy: suorituskyky ei ole mikään paras, vaan aikamoista hidastelua tulee välillä. Lisäksi pelissä on ainakin yksi erittäin häiritsevä bugi, kun animaatiot ei välillä toimi. Typerää pelata, kun oma ukkeli "luisuu" eteenpäin juostessaan, ase osoittaa maahan ja ammukset menevät kuitenkin tähtäimen kohdalle. Lisäksi vihut näyttää välillä olevan ihan muuhun suuntaan kuin katsovat. Monta kertaa yllätin vihun "selästä" vain huomatakseni, että se onkin oikeasti naama muhun päin.

Moninpeliä pitää käydä kokeilemassa tossa myöhemmin, joten sitä ei voi vielä kommentoida.

Ainiin, unohdin tärkeimmän bugin. Vihujen päälle ei tule sitä punaista timanttia. Ekat 3 rataa tuli jokaisen päälle, sitten toimi vain joillakin vihuilla ja nyt ei enää kenellekään.

Nyt on sitten moninpelikin kokeiltu, melkein pari tuntia siihenkin vierähti. Pakko sanoa, että moninpeli oli erittäin mukava kokemus, vaikka iltaisin ei viitsikään mikkiä käyttää. Ei se moninpeli kuitenkaan samalta tuntunut kuin yksinpeli, mutta oli se silti mukavaa. Taitaapa tästä tulla ensimmäinen boksin peli, jota oikeasti jaksaa pelata livessäkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Snydenthur sanoi:
Ainiin, unohdin tärkeimmän bugin. Vihujen päälle ei tule sitä punaista timanttia. Ekat 3 rataa tuli jokaisen päälle, sitten toimi vain joillakin vihuilla ja nyt ei enää kenellekään.

Punanen timantti ilmestyy dronen ansiosta ja jos sitä ei ole niin eipä ole tätäkään apua sitten.

Lähes häiritseväksi tekijäksi tämän päivän peleissä nousi tämä piirtämisen myöhästyminen. Pelintekijöiden pitäisi luoda ympäristö, joka luo illuusion siitä, että mökki on todella siellä mäen takana vaikka et sitä juuri nyt näkisi.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Ei se punainen timantti pelkästään dronen ansiosta ilmesty. Ei tossa alussa dronea ollut eikä tossa lopussa edes dronella saanut näkymään. Alussa riitti, että näki vihun tai joku AI-ghosteista näki sen. Välillä tuli ihan randomilla joku kaukainen vihu näkyviin.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Snydenthur sanoi:
Ei se punainen timantti pelkästään dronen ansiosta ilmesty. Ei tossa alussa dronea ollut eikä tossa lopussa edes dronella saanut näkymään. Alussa riitti, että näki vihun tai joku AI-ghosteista näki sen. Välillä tuli ihan randomilla joku kaukainen vihu näkyviin.

Indeed. Ei oikein välillä tunnu olevan logiikkaa tuon "timantin" kanssa, kun ei sitä ilmesty, vaikka olisi jo melkein koko jannukkeen tappanut. Tämmöistä esiintyi varsinkin siinä yhdessä yötehtävässä, jossa seikkailtiin yksin pitkin maita ja mantuja. Tiedä sitten vaikuttivatko ne häirintämonnit jo siinä vaiheessa, mutta epäilen.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Paavi sanoi:
Indeed. Ei oikein välillä tunnu olevan logiikkaa tuon "timantin" kanssa, kun ei sitä ilmesty, vaikka olisi jo melkein koko jannukkeen tappanut. Tämmöistä esiintyi varsinkin siinä yhdessä yötehtävässä, jossa seikkailtiin yksin pitkin maita ja mantuja.

Yö tehtävässä on häirintää, joten se HUD ei toimi oikein. Nuo timantit ilmestyvät vain kun sensorisi näkee/tunnistaa hahmon. Realistista. Samoin on jos tehtävässä on drone mukana, tai helikopteri. Muistaakseni tankit ei noita näyttänyt. Muutenkin timangit pysyvät paikallaan jos mikään härpätin ei hahmokkeita ole enää näkemässä.

Ainoa epäloogisuus, johon itse kuolin, oli se ratapihalla oleva viimeinen paukuttelu. Prkl.. Oma Blackhawk tulee hakeen ja siltä ei saa tulitukea. Olihan... Noh, ei muuta kun kaikki savut jonoon ja sadan metrin maailmanennätys tekeille.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Tulihan tuokin tahkottua läpi. Nyt kokeilin uudestaan sitä ensimmäistä helikopteritykitystä, ja toimi paljon paremmin kun ekalla kerralla? Mikähän siinäkin sitten oli...no ei väliä, nyt toimii suht hyvin. Kyllä toi ruudunpäivitys sais silti välillä olla parempi. Mutta oli tuosta huolimatta erinomainen peli, varsinkin viimisessä kentässä oli kunnon meiningit kaikin puolin :) Kenttien putkimaisuudesta on napistu ehkä vähän liikaa, eikös toi nyt ihan peruskamaa ollu sen suhteen. Ei nyt mikään Far Cry, mutta yleensä oli suht mukavasti vaihtoehtoja.

Isoin miinus tossa pelissä on kyllä toi oma ryhmä. Äijät on aivan uskomattoman typeriä ja niitä ei voi käskeä riittävästi. Oikeestaan ainut lisäkäsky mitä oisin halunnu olis ollu yksittäisten äijien käskeminen. Mutta tosiaan noi äijät ei tajua mennä kunnolla suojaan, vaan aina pitää itse yksityiskohtasesti käskeä, että minkä nyppylän taakse pitää mennä. Sen lisäks kun noita käskee hyökkäämään ni tosi usein menevät keskelle tietä ampumaan seisten vihollista joka kyykkii auton romujen takana. Jos toi ei vielä riitä, niin viiminen pisara on se, että mukana ollu sinkomies ampu saman tehtävän aikana muun ryhmän 2 kertaa matalaksi. Niin ja olishan se ollu mukava päästä käskeen niitä vaunuja kunnolla, eikä vaan eteen taikka taakse.

Mutta muuten tossa pelissä oli kyllä tosi hyvä pelattavuus. Kontrollit oli erinomaiset, ja kyllä ne aseetkin vaihtu suht kätevästi. Arvosanaksi antaisin 4/5, ja toi nelonen on erittäin vahva. Kai se huomenna alkaa Hardilla :)

*EDIT* Mulla se HUD toimi pääsääntösesti hyvin sillon kun ei ollu niitä häirintälaitteita lähistöllä. Sillon ei tallentunu ne äijien paikat punasilla timanteillakaan, mutta heti kun laitteet pisti paskaksi, ni jo alko toimimaan. Muutamassa kohdassa kyllä tuntu siltä, että toi olis kadottanu äijän taikka pari vaikka olin ne spotannu dronella tai muuten.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Jos hemmot menee sisätiloihin, katon alle, jne, niin timangit pysähtyvät/häviävät. :)
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Erittäin ärsyttävä kohta tuli hieman puolenvälin jälkeen (?), jossa piti tehtävän lopuksi räiskiä helikopterista vihuja. Tietysti Mitchellillä terveys punaisella, eikä helikopterissa istuessaan voi liikkua eli on täysin tuurista kiinni sattuuko vihuilta saamaan osumaa vai ei. Kymmeniä kertoja jouduin yrittämään, mutta onneksi loppujen lopuski selvisin. Pari muutakin hankalaa kohtaa on tullut jo normal-tasolla vastaan.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Itselläni bugas presidentin linnan (?) takasin valtaus. Eli siis se iso talo jossa on sisäpiha, ja taistelu ala The Rockista. Ruutu välkky mustaksi ja valot takasin, talo hävisi ympäriltä ja tuli takas, aseet (eivät vihuilla eikä omat) toimineet tai jos toimi, niin luodit eivät aiheuttaneet vahinkoa.

Weird.

No joo, peli on nyt pelattu läpi. Tarina moodi on aivan liian lyhyt, mutta tunnelma on katossa, ja varsinkin pidin siitä, että tehtävät tuntuivat VALTAVILTA kiitos helolla/APCellä tapahtuvien matkustuksien, ja siellä saatavien evästyksien. Sota pyöri ympärillä, ja itse olit osa sitä.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Mitä siinä ensimmäisessä pimeä mapissa kannattaisi tehdä. Siinä saa sen Apech helikopterin ja Tankin käyttöön. Jotain 3 asiaa pitää tuhota C4:lla. Tyhmää ku ei näy vihuja punasella ja lämpökatseellakaan ei näy pitkälle.
 
Vastaus: Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

T4iZuuni sanoi:
Mitä siinä ensimmäisessä pimeä mapissa kannattaisi tehdä. Siinä saa sen Apech helikopterin ja Tankin käyttöön. Jotain 3 asiaa pitää tuhota C4:lla. Tyhmää ku ei näy vihuja punasella ja lämpökatseellakaan ei näy pitkälle.

Varmasti kannattaa tehdä vaikka mitä :) Itse tuhosin Apachella heti siinä leirin pääportilla muutaman panssaroidun ajoneuvon. Tämän jälkeen oma panssarivaunu vaan kärjessä sisemmälle leiriin. Oman porukan kanssa juosta jölköttelin oikeaa reunaa pitkin kakkosportille, siitä scoopilla ja valonvahvistajalla vihua maahan, sisälle leiriin oikeaa reunaa pitkin ja C4:lla kohteet matalaksi.

Löyty muuten ensimmäinen pahempi bugi joka korjaantuu vain resetoimalla koko tehtävä alkuun. Eli tämä kattotehtävä, jossa pitää tuhota niitä ilmatorjuntapesäkkeitä ja apuna on pari panssarivaunua. Puhdistin katon vihuista, ensimmäisen antiair-pesäkkeen sieltä kadulta (jonka peli huomioi) ja sniput lähimaastosta. Etenin aina sinne toiselle antiair-pesäkkeelle, jonka neutralisoin (mutta jota peli ei huomannut tapahtuneen). Vasta tämän jälkeen käskin sinne alkuun jääneet tankit paikalle. Miten kävikään? Tehtävä ei edennyt enään tästä eteenpäin.

Tehtävän resetointi, tankkien käyttö aktiivisesti mukana hyökkäyksessä ja samassa rintamassa eteneminen; itse katolla ja tankit kadulla => onnistunut lopputulos.
 
Ylös Bottom