Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint - Auroan haaksirikkoutuneet

Kyllähän tuo selittelyltä haisee tuo Ubisoftin vastaus noihin timesavereihin. Itseäni ei niin hetkauta nuo muut ostettavat jutut, sillä kuten nylund tuossa sanoikin, niin ei siellä myynnissä ole mitään kovin kummoista asetta tai härpäkettä jolla mitään erikoista hyötyä saisi. Noi skillpojot ehkä on ainoa jota ei mun mielestä pitäisi mihinkään peliin ikinä tulla kaupan. Saa nähdä tuleeko ne tähänkään jatkossa, toivottavasti ei.

Gearscoren merkitys on myös itselleni jäänyt mysteeriksi, sillä aseiden luvut ja statsit ei juuri oo muuttunu, vaikka isompiarvoista pyssyä on vastaan tullut. Ja muutenkin kun itse pelaan Sniper-classina, niin headshotteja haetaan ja ne pudottaa aina vihun ykkösellä, riippumatta aseesta. Voi olla etten vain jotain tajua, tai sitten pitäisi yleinen asetuntemus olla laajempaa.

Pelaamatta *askaa on yleinen ilmaisu peliin ku peliin. Ja onhan Ubisoftin peleillä omaa kierrätyksen ja nopeasti kasaan vedetyn kehittäjän vikaa ollut. Tämä tuntuu vähän sellaiselta hutaisulta koko paketti, ja ne kaikkein kiinnostavimmat ominaisuudet jätettiin pois (AI kaverit, selviytymisaspekti). Yksinpeliä en juuri ole kyllä jaksanut tahkota, ja kyllä tämäkin peli loistaa lähinnä omalla porukalla pelatessa. Silloin tuntuu että tästä saa enemmän irti. Pieniä bugeja ja yskäyksiä siellä täällä, mutta ei nyt mitään peliä kaatavaa ole vielä näkynyt.

Itelleni ei pelistä oikein tule sellaista koukkua mihinkään. Tekemistä on näennäisesti paljon, mutta sisältö on omaan makuun hyvin tylsää ja toistoa. Itse pelaaminen on toimivaa ja sniputtaminen ja taktinen elementti droneineen ja muine vitkuttimineen on toimivaa.
 
Olisko heittää vinkkiä, miten noita baseja kannattaa yrittää vyöryttää yksinpelissä. Tai ei edes vyöryttää vaan hakea niistä himoittuja esineitä. Olen muutaman kerran yrittänyt ja aivan toivotonta on ollut, kun yksin yrittää painaa koko plutoonaa vastaan.
Itse ainakin scouttaan dronella mahdollisimman paljon ja alan napsutella snipulla jostain leirin laidalta yksinäisiä taistelijoita. Hälyn noustessa vaihdetaan sarjatuliaseeseen. Kun etäisyyttä on tarpeeksi, ei vihollinen koskaan tule isolla massalla vyörymään päälle, vaan jokaisen kaadon välissä ehtii ladata lippaan.

Tosin pelaan regularilla. Pahemmalla vaikeustasolla täytyy varmaan olla huolellisempi.
 
Kiinnostaisi ostaa tämä peli ja tosiaan yksin pelaisin. Onko kannattava ostos?

Wildlandista en pitänyt, koska piti pitää niitä tekoälysotilaita mukana. Tässä ei ole ainakaan niitä?
 
Pelikellossa 20h+ enkä edelleenkään ymmärrä miksi joku ostaisi jotain tässä pelissä, kaikki aseet tulee vastaan kuin vain pelaa ja kiertonopeus on tosi nopea eli sellaista ei ole että "pitää grindata että saan aseen x"

Eli mikä tässä on niin kuin timesaver, gearscorella ei ole oikeastaan mitään merkitystä, joku ase attachment on ehkä oleellinen mutta en kyllä menisi ostamaan vaan helpompi on vaan googlata se ja tehdä se tehtävä että saat sen blueprintin, sama toki koskee asettakin. Skillpointseja tulee nopeasti ja esim. sniper buildiin mulla on aika pitkälti kaikki oleelliset skillit jo aktivoitu.

Se että on sitä mieltä että peli on pelaamatta paska niin se on sitten eri asia tai että periaatteessa on kaiken mailman micromaksuja vastaan mutta siinä tapauksessa pitää nykyään boikotoida aika monta peliä.

Omasta mielestä niin peli on tosi hauska, pientä haastetta kuin hyökkää vihollisen baseen ja pitää aloittaa uudestaan jokunen kerta ennen kuin onnistuu mikä on ihan hyvä asia, pvp toimii myös ja siinäkin ollaan pärjätty ihan ok ja ne kerrat kuin ei olla pärjätty niin se on kyl johtanut ihan jostain eri syystä kuin joku ns. "p2w" mekaniikka.

En siis ymmärrä ollenkaan tätä valitusta, toki olen pelannut myös fo76 ja division2:eek:sta missä vastaavat keskustelut on jo käyty ja tuntuu olevan enemmän niin että same shit different day, samaa paskaa eri pakkauksessa, joko pelaan vaan paskoja pelejä tai sitten oon vaan niin helvetin tyhmä että en ymmärrä paremman päälle. Mutta sillä aikaa kuin valittajat valittaa niin mulla on ainakin helvetin hauskaa näissä peleissä oli sitten micromaksuja tai ei...

Sillä aikaa kun sinä pelaat tätä minä nautin paljon paremmista peleistä.
 
Kiinnostaisi ostaa tämä peli ja tosiaan yksin pelaisin. Onko kannattava ostos?

Wildlandista en pitänyt, koska piti pitää niitä tekoälysotilaita mukana. Tässä ei ole ainakaan niitä?

Mä tykkään kans pelailla näitä enempi yksin. 10+ tuntia olen nyt pelannut ja ihan kivalta maistuu (jos Ubisoft-kaava ei töki). Wildlandsia tosin en pelannut. Ihan issekseen saa tässä hiiviskellä, ei ole tekoälysolttuja siivellä.
 
Itse ainakin scouttaan dronella mahdollisimman paljon ja alan napsutella snipulla jostain leirin laidalta yksinäisiä taistelijoita. Hälyn noustessa vaihdetaan sarjatuliaseeseen. Kun etäisyyttä on tarpeeksi, ei vihollinen koskaan tule isolla massalla vyörymään päälle, vaan jokaisen kaadon välissä ehtii ladata lippaan.

Tosin pelaan regularilla. Pahemmalla vaikeustasolla täytyy varmaan olla huolellisempi.

Regularilla mäkin pelaan ja muutoin peli onkin ollut aika helppo tähän asti. Jotain tommosta koitinkin, mutta olin varmaan ihan liian lähellä kun oli partio selässä heti. Kieltämättä erikoinen tekoäly, jos tosiaan joka ukko vuorollaan juoksee beissistä metsään :)
 
Regularilla mäkin pelaan ja muutoin peli onkin ollut aika helppo tähän asti. Jotain tommosta koitinkin, mutta olin varmaan ihan liian lähellä kun oli partio selässä heti. Kieltämättä erikoinen tekoäly, jos tosiaan joka ukko vuorollaan juoksee beissistä metsään :)
Paras oli se, kun hipsin yhden tukikohdan bunkkerin ovesta sisään. Siellä nirhasin ehkä hiukan turhan äänekkäästi jonkun vartiomiehen, minkä seurauksena koko leiri lähti tutkimaan älämölöä. Luonnollisesti yksi kerrallaan. Lippaanvaihdon mittaisilla intervalleilla. Kukaan ei ihmetellyt, kun oven suussa alkoi ruumiskasa kasvaa...

Mahtava tekoäly.
 
En siis ymmärrä ollenkaan tätä valitusta, toki olen pelannut myös fo76 ja division2:eek:sta missä vastaavat keskustelut on jo käyty ja tuntuu olevan enemmän niin että same shit different day, samaa paskaa eri pakkauksessa, joko pelaan vaan paskoja pelejä tai sitten oon vaan niin helvetin tyhmä että en ymmärrä paremman päälle. Mutta sillä aikaa kuin valittajat valittaa niin mulla on ainakin helvetin hauskaa näissä peleissä oli sitten micromaksuja tai ei...

Jos itse nautit pelistä, sehän on aivan loistavaa! Älä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa tähän.

Toisaalta Breakpointin tapauksessa peli on saanut poikkeuksellisen yksimielisesti lyttäyksen sekä kriitikoilta että pelaajilta (Metacriticissä PS4-versiossa vastaavat keskiarvot 57 ja 2,6). Joten kohtuullisen varmoin mielin voidaan todeta, että pelistä valitetaan ihan aiheesta, vaikka sinä et sitä ymmärräkään.
 
Lähtökohtaisesti mikromaksut täysihintaisissa peleissä ovat syvältä perseestä mutta mitä pelannut muita Ubin pelejä, joissa on noita "time savereita", niin eipä niihin ole edes tarvinnut kiinnittää huomiota. Olen ymmärtänyt että uusimmissa Assassin's Creedeissä on myös noita mutta vain hämärästi muistan että hyvin alkupuolella olisi esitelty joku kauppias joka niitä myy. Sen jälkeen ei mitään niistä millään lailla tullut vastaan. Ei tarvetta niille eikä niitä tungettu naamalle. En tiedä oliko Wildlandsissa myös mutta en ole edes tietoinen jos siitäkin niitä löytyy.

Breakpointia en ole pelannut, joten en tiedä miten ne siihen on integroitu ja kuinka paljon sen voi nähdä/kokea/olettaa/mutuilla vaikuttavan pelikokemukseen mutta ainakin aiempien kokemusten perusteella en näe noita vielä minään pelin pilaavana aspektina. Yhäkin kaikki mikromaksut on lähtökohtaisesti perseestä täysihintaisissa peleissä mutta jos Breakpoint jatkaa samaa kuin noissa esimerkeissäni (lähinnä AC-pelit) niin hankala nähdä mitään sen erityisempää ongelmaa, jota ei olisi jo ollut muissakin peleissä. Onko haloo siis syntynyt oikeasta asiasta vai siitä, että ne oikeasti lipsahtivat sinne liian aikaisin? Onhan samaa myös Battlefieldeissä kun voi ostaa ne avattavat aseet hahmolle heti mutta en ihan samanlaista valitusta muista niistä tulleen.

En varsinaisesti puolustele mikromaksuja mutta ihmettelen kohua juuri nyt ja tästä asiasta. En nimittäin näe mitään eroa aiempiin vastaaviin tapauksiin. Tosin en ole peliä pelannut, joten ehkä se tosiaan on jotenkin pahempi tapaus.
 
Mä tykkään kans pelailla näitä enempi yksin. 10+ tuntia olen nyt pelannut ja ihan kivalta maistuu (jos Ubisoft-kaava ei töki). Wildlandsia tosin en pelannut. Ihan issekseen saa tässä hiiviskellä, ei ole tekoälysolttuja siivellä.
Onko kovastikin Ubisoft kaavamainen? Eli määrä korvaa laadun?

Rupesi edelliset AC:t nopeasti puuduttamaan juurikin sen takia. Pelit toistaa itseään käytännössä alusta loppuun.. Tai sitten vaan on Open World puutuminen iskenyt.
 
Onko kovastikin Ubisoft kaavamainen? Eli määrä korvaa laadun?

Rupesi edelliset AC:t nopeasti puuduttamaan juurikin sen takia. Pelit toistaa itseään käytännössä alusta loppuun.. Tai sitten vaan on Open World puutuminen iskenyt.

Onhan tämä, ei siitä mihinkään pääse. Tulee vähän mieleen jopa Farcry 4 eri kuosissa. Ei sillä, että sekään nyt huono peli olisi ollut, mutta tiettyä ubisoftmaisuutta on aika paljon.

Breakpointissa kartan alueita ei sentään avata mastoihin kiipeilemällä, vaan loogisemmin alueita tutkimalla ja inteliä keräämällä mm. pelin siviili-ihmisiä jututtamalla, pahisten ryhmänjohtajia kuristamalla jne. erikoisoperaattorimetodein. Moni tukikohta vaan näyttää tismalleen toisen kopiolta, kuten FC4:ssä. Lisäksi maastossa liikkuvat vihollispartiot ovat usein täysin identtisiä, jutusteluja myöten. Saari on rehevä trooppinen paratiisi, jossa fauna loistaa poissaolollaan. Vastaan on tullut uidessa muutama vaaraton kala sekä tukikohdan maastossa viihtyvä vyötiäinen. Ei kissapetoja, ei krokotiileja, ei mitään. Suorastaan pettymys.

Mikromaksuista sen verran, että ne pitää erikseen oikein valikoista etsiä. Uusia aseita ja varusteita tuiskii silmille tuon tuosta, liikaakin, ja niitä voi varsin hyvin viritellä pelissäkin kerätyllä rahalla. Kallein yksittäinen aseen lisäosa oli kai 10 000 krediittiä, joka kertyy kukkaroon muutamassa tehtävässä. En näe mikomaksuille muuta tarkoitusta, kuin sen, että joku verkkopelin aloittava haluaa nopeasti pumpata jantterinsa voimamiesten sarjaan.

Grafiikkabugeja on aika paljon, mutta uskon että eka päivitys korjaa ne. Minusta (yksin)peli on ainakin ollut ihan hauska, tarinasta ei ainakaan rönsyjä puutu. Hommaa piisaa todella paljon. Valikot ovat sekavat ja vaativat totuttelua, mutta kyllä nekin oppii suht nopsaan.
 
Paras oli se, kun hipsin yhden tukikohdan bunkkerin ovesta sisään. Siellä nirhasin ehkä hiukan turhan äänekkäästi jonkun vartiomiehen, minkä seurauksena koko leiri lähti tutkimaan älämölöä. Luonnollisesti yksi kerrallaan. Lippaanvaihdon mittaisilla intervalleilla. Kukaan ei ihmetellyt, kun oven suussa alkoi ruumiskasa kasvaa...

Mahtava tekoäly.

Eilen piti pölliä isosta saaritukikohdasta asiakirjoja. Aikani dronella kytättyäni tulin siihen tulokseen, ettei basen puhdistaminen onnistuisi, oli sakkia kuin pipoa ja heavy-solttujakin useampia, plus päälle automaattitykit.

Niinpä vaklasin kohdetta lähimmän raon aidasta, hiivin sinne listien matkalla vain yhden vartiomiehen venelaiturilta (vetäytymistä valmistellen). Dronella lensin rakennuksen huoneisiin sisään, katsomaan tarkalleen, missä dokumentit olivat. Sitten kyttäsin vartiomiesten kierroksia dronella ainakin viisi minuuttia. Yksi uckels näytti kiertävän suunnittelemalleni reitille, joten snaippasin pois ja kyykkyhipsin aidanraosta rakennuksen ovelle, keräten ruumiin matkalla mukaani. Asiakirjat povariin ja samaa reittiä kyykyssä ulos tukikohdasta ja laiturille, josta perämoottoriveneellä lahden yli turvaan.

Tuli syvä tyytyväisyyden tunne, kun ei tarvinnut käydä tunnin mittaista tulitaistelua välikuolemineen.
 
Onhan tämä, ei siitä mihinkään pääse. Tulee vähän mieleen jopa Farcry 4 eri kuosissa. Ei sillä, että sekään nyt huono peli olisi ollut, mutta tiettyä ubisoftmaisuutta on aika paljon.

Breakpointissa kartan alueita ei sentään avata mastoihin kiipeilemällä, vaan loogisemmin alueita tutkimalla ja inteliä keräämällä mm. pelin siviili-ihmisiä jututtamalla, pahisten ryhmänjohtajia kuristamalla jne. erikoisoperaattorimetodein. Moni tukikohta vaan näyttää tismalleen toisen kopiolta, kuten FC4:ssä. Lisäksi maastossa liikkuvat vihollispartiot ovat usein täysin identtisiä, jutusteluja myöten. Saari on rehevä trooppinen paratiisi, jossa fauna loistaa poissaolollaan. Vastaan on tullut uidessa muutama vaaraton kala sekä tukikohdan maastossa viihtyvä vyötiäinen. Ei kissapetoja, ei krokotiileja, ei mitään. Suorastaan pettymys.

Mikromaksuista sen verran, että ne pitää erikseen oikein valikoista etsiä. Uusia aseita ja varusteita tuiskii silmille tuon tuosta, liikaakin, ja niitä voi varsin hyvin viritellä pelissäkin kerätyllä rahalla. Kallein yksittäinen aseen lisäosa oli kai 10 000 krediittiä, joka kertyy kukkaroon muutamassa tehtävässä. En näe mikomaksuille muuta tarkoitusta, kuin sen, että joku verkkopelin aloittava haluaa nopeasti pumpata jantterinsa voimamiesten sarjaan.

Grafiikkabugeja on aika paljon, mutta uskon että eka päivitys korjaa ne. Minusta (yksin)peli on ainakin ollut ihan hauska, tarinasta ei ainakaan rönsyjä puutu. Hommaa piisaa todella paljon. Valikot ovat sekavat ja vaativat totuttelua, mutta kyllä nekin oppii suht nopsaan.
Okei, kuulostaa kuitenkin ihan hyvältä. Kaivannut pitkästä aikaa semmosta kunnon sniikkailu ja räiskintäpeliä. Tämä voi mennä jossain välissä ostoon.
 
Saari on rehevä trooppinen paratiisi, jossa fauna loistaa poissaolollaan.

Höpöjä. Kyllä siellä palloilee varsin usein esim. villisikoja, vuohipukkeja ja peuroja. Näitä kaatamalla saa eläinproteiinia haltuun.

Mukavat pelit taas tänään. Extreme-tasolla mennään ja suurin haaste on pysyä piilossa. Viholliset havaitsevat niin nopeasti, ettei meinaa millään ehtiä nurkan taakse piiloon tai painaa päätä turpeeseen. Erityisen haastavaa on joutua Wolves-porukan kanssa tekemisiin, sillä ne heput eivät kuvia kumartele. Dronet jahtaavat tällöin säälimättä, tutka on pimeänä, laitteiden käyttö ei onnistu ja ajojahti luo aitoa vaaran tunnetta.

Harmi kyllä samaa ei voi sanoa tukikohtien vihollisista, ellei kyseessä ole Wolves-tukikohta. Sana toki kiertää hyvin mieheltä toiselle ja tukikohta menee nopeasti hälytystilaan, mutta vastarinta on hyvin näennäistä ja piilopaikasta on helppo pudottaa joukkueellinen sotilaita. Jos oman ryhmän sotilas havaitaan, niin sitten rynnivät päälle – mutta tällöinkin pitkä välimatka on pelaajan etu. Viholliset eivät voi viskoa räjähteitä kovin kauas ja havaitsemattomat ryhmän jäsenet voivat puolustaa kaikessa rauhassa havaittua Ghostia, kunhan pysyvät piilossa. Kaiken lisäksi hälytyksen tullessa kaikkien vihollisten pään päälle tulee merkki, jolloin sijainnit paljastuvat.

Esim. vahtikoirat olisivat kova sana vihollisten apureina tai esim. tavalliset dronet, joilla voisi paikantaa Ghosteja ilmasta lämpökameran tukemana. Jos Wolves-porukkaa ei lasketa, niin joskus esim. basen vieressä olevaa tietä saattaa ajaa ohi auto/autoja, jotka antavat tulitukea omilleen, mutta se on vain satunnaista. Pahin kaikista on tietty vakoilukoneen pyyhkäiseminen alueen yli, koska sen tutkaan jääminen tuo vihollisen eliittijoukot (Rogue Ghostit, eli Wolvesit) paikalle.

Ehkä ainoa tylsä asia pelissä on loottaaminen. Se vie paljon aikaa ja tuntuu turhalta ravaamiselta, kun taloista pitää etsiä rappusia ja tikkaita, jotta katolla olevan arkun saavuttaa. Ja se lootti, voi jestas sentään. Kerättyä loottia kertyy helposti kymmenittäin muutamaa pelituntia kohden ja tavaroita ei voi purkaa kuin yksi kerrallaan. Massavalinta ehdottomasti mukaan ja iso kasa turhaa roinaa kerralla varaosiksi.

Turhauttavimmat bugit juuri nyt:

- Et voi herättää itseäsi henkiin tai ottaa dronea käyttöön kaverisi parantamiseksi
- Autoon ei pääse
- Jokin toiminto ei onnistu, joten pakko tehdä itsemurha tilanteen nollaamiseksi
- Kaveri aloittaa videon katsomisen, joten sinunkin on pakko (mikäli olet samalla alueella)
- Kartta latautuu liian hitaasti. Matkustettiin monta kilometriä veneellä ja tultiin tyhjän basen luo. Meni vajaat kymmenen sekuntia ja yht'äkkiä ympärille ilmestyy kymmenkunta vihollista ja kaikki kuolevat sekunneissa. Peli ei ollut ehtinyt lataamaan vihollisia, kun tulimme paikalle veneellä niin nopeasti
 
Höpöjä. Kyllä siellä palloilee varsin usein esim. villisikoja, vuohipukkeja ja peuroja. Näitä kaatamalla saa eläinproteiinia haltuun.

Kirjoitin tuon siis Far Cry 4:n kontekstissa, jossa kaiken maailman tiikeriä, puumaa, kotkaa, skunkkia ja norsua tunkee niskaan melkein joka pensaasta.
 
Kirjoitin tuon siis Far Cry 4:n kontekstissa, jossa kaiken maailman tiikeriä, puumaa, kotkaa, skunkkia ja norsua tunkee niskaan melkein joka pensaasta.

No niin, kiitos tarkennuksesta. Olisi kieltämättä viihdyttävämpää, mikäli luonnossa olisi enemmän "sattumia" villieläinten muodossa. Far Cryssa ne taitavat olla vaarallisiakin, vaikka en ole koskaan FC-pelejä pelannut. Joskus vain katsonut ohimennen.
 
No niin, kiitos tarkennuksesta. Olisi kieltämättä viihdyttävämpää, mikäli luonnossa olisi enemmän "sattumia" villieläinten muodossa. Far Cryssa ne taitavat olla vaarallisiakin, vaikka en ole koskaan FC-pelejä pelannut. Joskus vain katsonut ohimennen.

Joo, FC4:ssä ne ovat paljon vaarallisempia kuin ihmiset. Siinä on kirjaimellisesti pelko perseessä, kun makaa hyvässä puskassa tähystämässä vihun beissiä, ja aivan milloin tahansa voi kiukkuinen mäyrä tai pantteri käydä takaa päälle.

Ghostissa tuli eteen tilanne, että kopterit spottasivat kesken tehtävän ja alkoivat soittaa roistohaamuja paikalle. Verissäpäin lähdin juoksemaan karkuun sumuiselle suolle. Ajattelin, että tulkoon sitten vaikka rrrokotiili mieluummin vastaan, mutta eipä tullut elukan elukkaa :)
 
@Eliminaattori Olikos tästä tulossa striimiä jossain vaiheessa?

Meillä piti olla jo viime viikon perjantaina, mutta Twitchiin ei saatu yhteyttä, joten striimit jäivät väliin. Kaksi muutakin lähetystä putosi pois ohjelmistosta sen vuoksi. Voin kysellä jos samalla peliporukalla olisi kiinnostusta kokeilla uudestaan. Tällä viikolla pitäisi kaiken olla kunnossa. Ainakin nyt siellä on F1-striimi menossa tavalliseen tapaan.
 
Ylös Bottom