Tom Clancy's: The Division 2

Keskustelu osiossa 'Pelit' , aloittajana OMI3R, 08.03.2018.

  1. OMI3R

    OMI3R Well-Known Member

    PSN:
    OmieR
    Nyt se on sit varmistettu, The Division year 2 laajennuksen jälkeen kukaan ei tiennyt mitä tapahtuu, tuleeko year 3, vaiko mitä? Pelistä tällähetkellä ei tiedetä muuta kun se että se on tulossa ja ensiesiintyminen nähdään tämän vuoden E3 messuilla. Itselleni tämä on erinomainen uutinen, kuitenkin varauksella vielä suhtaudun ettei vaan käy destiny kakkoset.

    Kuitenkin itselleni The Division on ollut käytössä jo julkaisusta asti ja peli on tarjonnut varsinkin darkzone/survival semmosia vainoharhaisia oloja ja taisteluja mitä mikään peli ei ole tarjonnut, loistava tunnelma ja erittäin hyvä ellei yks parhaista looter shootereista.

    Ketjun alkua tulee muutettua heti kun pelistä saadaan tulevien kuukausien aikana lisää infoa. Huhuttu julkaisu olisi 2019/kesä/talvi/?

     
    Cyrus1 tykkää tästä.
  2. HideoMiyamoto

    HideoMiyamoto Well-Known Member

    Sen verran ekasta osasta tykkäsin että mielenkiinnolla seuraan mitä sieltä tulee, ekaa osaakin on niin paljon päivitetty että siitä on lopulta saatu kelpo peli aikaiseksi. Enemmän jos panostaisivat tarinaan niin pysyisi mielenkiinto paremmin, loottihuorausta jaksaa vain tiettyyn pisteeseen asti. Sekä monipuolisempia sivutehtäviä jotta niiden alueiden putsaus ei tuntuis niin raskaalta.
     
  3. OMI3R

    OMI3R Well-Known Member

    PSN:
    OmieR
    The Division ois pitänyt olla julkkarissa sitä mitä se on nyt. Division kakkoseen toivon vähintään kaikkea sitä mitä meillä on nyt ja siitä sit vielä ne kaikki tulevat laajennukset, eikä vaan että lyödään päälle uusi kaupunki ja köyhä end game. Year 2 oli myös siitä hyvä että kaikki oli ilmaista, sitä toivoisin myös jatko-osaan, mutta tuskin niin käy kun ubisoft rakastaa season passeja.
     
  4. Fabre#4

    Fabre#4 Well-Known Member

    PSN:
    Zamppa
    Jaa että Divisionillekin olisi jatko-osa tulossa. No mikäs siinä...

    Ykkösen ostin joskus puolisen vuotta sen julkaisun jälkeen jostain alesta vajaalla kolmella kympillä, eikä omaan makuun ollut kovin kummoinen kokemus. Aikanaan jo ennen julkaisua paasasin bullet sponge-vihollisista ja kuinka omasta mielestäni tuliasetaisteluun ei oikein tuollainen rpg-numerometodi toimi. Jotenkin vain vei peli-iloa itseltä, kun sitä alueen/tehtävän pomoa piti ampua snipulla 1-2 lippaallista päähän, että putosi.

    Tarina oli ihan kiva idealtaan ja tykkäsin mapista myös, mutta pelimekaniikka kaikkine numeroineen ei vain minusta sopinut räiskintäpeliin.
     
  5. OMI3R

    OMI3R Well-Known Member

    PSN:
    OmieR
    Niin, no monet ei päässyt siitä ikinä yli että tässä joutuu ampumaan lentävien hämähäkkien sijasta ihmisvihollisia joka vie sitä ns tunnelmaa. Oha se outoa että ammut jotain haulikkojantteria päähän haulikolla kymmeniä kertoja kun että sä joutuisit esim destinyssä ampumaan sen sijaan talon kokoista hämähäkkiä joka tekee siitä täysin normaalia.

    Kyllähän se sitten kun on kunnon vehkeet ja aseet käytössä tippuu viholliset yhellä tai parilla luodilla, lukuunottamatta bossit vaikka esim legendary vaikeustasolla. Tämähän on looter shooer eikä esim: Wildlands. Mutta näin, monet ei vaa pääse siitä yli koska ihmisviholliset. Tässä on myös esim asetalenttien ja gearilla suuri merkitys joka tekee vihollisista paperia, ei se riitä että alkuvaiheessa lyöt päälle random kamat ja oletat että sillä nyt pitäisi jotain tapahtua.

    Mutta edelleen, ihmisviholliset ja niin eespäin. Tunnelma kärsii jne...
     
    Cyrus1 tykkää tästä.
  6. Omenanraato

    Omenanraato Well-Known Member

    Youtube:
    youtube
    PSN:
    Omenanraato
    Switch:
    Omppu
    Itse ainakin pelaan vain ns. realistisia pelejä. Tarkoitan siis, että hämähäkit, zombit jne. jää pelaamatta.

    Tän ykkösosaa pelasin betassa aikanaan ja nyt oli joku kokeilu jossain välissä ja en kyllä tykkää.

    Juurikin tuo, että äijät ei kuole vaikka lippaan ampuu, niin siinä vain ei ole järkeä laisinkaan. Pelistä voi tehdä asteittain haastavamman muillakin keinoin. Tuollainen systeemi vie täysin ilon peliltä. Jos nyt snipulla ammut päähän mitä ei ole laisinkaan suojattu, niin kyllä sen nyt vaan on kuoltava.

    Mutta isompi ongelma tässä oli se, että tässä ei mun pelituntien aikana ollut mitään muuta, kuin ”juokse kaupungilla paikkaan x, tapa vihollisia xx määrä, etene vähän ja tapa lisää. Sen jälkeen palaa paikkaan A, josta juokset tehtävään paikkaan y ja aloitat alusta.”
    Sitä toistettiin kokoajan, ilman kauheaa järkevyyttä, tai fiilistä miksi tätä tekisi.

    Nyt on pelailtu kavereiden kanssa Wildlandsia ja näin alkupäässä ainakin myös ne paremman armorin jätkät kyllä tippuu yhdellä, jos osuu päähän. Olen kyllä käsittänyt, että siinäkin on samaa ongelmaa myöhemmin, että joutuu grindaamaan parempia aseita, jotta viholliset kuolee. Siinäkin toistetaan samaa kaavaa uusiksi ja uusiksi, mutta jotenkin se tolkuttoman ison maailman tuoma vapaus mahdollistaa kavereiden kesken niin erilaisia taktiikoita, että toistaiseksi on ollut hauskaa. Tiedä sit miten kauan.

    Kyllä innolla odotan uutta divisionia silti, jos siellä on jotain uutta fiksua, niin toki tällekin mahdollisuus annetaan. Ubi on kuitenkin lähtenyt sentään vähän uusimaan vanhoja copy paste meininkejään.
     
  7. OMI3R

    OMI3R Well-Known Member

    PSN:
    OmieR
    No sen verran voin sanoo että division 2 tulee olemaan ihan yhtä paikkaan x juoksemista ja ampumista. Yhtälailla siinäki tullaan näkemään vihollisia jotka ei kuole ykkösellä, joten mitään ns realismia on turhaa tältä peliltä toivoa. Lyhyesti sanottuna, tämän pelin tarkoitus on vain saada loottia ja lisää loottia, parhaat kamat päälle ja sitten Darkzoneen perseilemään, sitä se oli ainaki ykkösosassa. Kakkosessa todennäköisesti se sama periaate, ehkä vaan jotenki järkevämmin, esim että pve ja pvp gearsetit on erikseen ym, toivon myös että jonkinlainen survival olisi jo heti day 1, mikä oli division ykkösessä paras DLC. Itselleni kyllä parasta tässä pelissä on se pve, tarina ja kaikki incursionit ja legandary vaikeustaso tehtävät porukalla, lootin kerääminen jne. Darkzone kivaa vaihtelua mutta semmosta en ole koskaan jaksanut mitä jotkut että illasta toiseen vaan pvp perseilyä, joka ei vaan toiminut mitenkään hyvin ykkösessä.

    Tätä parannusta toivon kakkoseen, esim solo darkzone, survival tapaista selivitymistä jne.

    Edit: Tähän peliin pitää suhtautua tyyliin, destiny, borderlands, ym lootter shootterit, pitää vaan hyväksyä se tosiasia että mörököllien sijasta ammutaan ihmisiä. Mitään realistista tactical shootteria tästä ei tule.
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2018
    Cyrus1 tykkää tästä.
  8. mojo2

    mojo2 Member

    Talvinen New York on aivan mahtava miljöö mutta silti joka kerta pelatessani toivoin että jatko-osa olisi Stalkerin tyylinen. Selvitytyminen Tsernobylin tai vastaavan maisemassa vetoaa vaan vielä astetta kovempaa. Uskon että tämä jatko-osa tulee olemaan varmemman päälle vedetty, eli massoihin vetoavaan suurkaupunkiin sijoittuva. Jatkan haaveilua jostakin spin-offista, tämä tekijätiimi kun tätä nykyä osaa tämänlaisen pelin tehdä.
     

Jaa tämä sivu