Tom Clancy's: The Division 2

OMI3R

Well-Known Member
Genre: RPG/Looter/Shooter/Openworld
Alustat: PS4/XBOX/PC
Kehittäjä: Massive Entertainment/Ubisoft
Julkaisu: 15.3.2019

3398245-trailer_division2_gameplay_20180610.jpg
Tässä vaiheessa on jo varmasti kaikille tiedossa mihin The Division 2 sijoittuu, luminen kylmä NYC vaihtuu kosteaan ja kuumaan Washington DC:n. Tarinaa sijoittuu tekijöiden mukaan 7kk ensimmäisestä iskusta joka tunnetaan nimeltään "green poison". Eli kaikki on siis päin persesttä näin kauniisti sanottu ja agettien apua taas tarvitaan.

TheDivision striimiä seuraanneena luvassa paljon "elävämpi" maailma, enemmän tutkittavaa, enemmän löydettävää, haluavat siis että pelaajat sen pelkän ampumisen sijaan myös tutkisivat maailmaa ja sen salaisuuksia jopa puzzleja? Kuulosta mun korvaan hyvältä, saa nähä miten sitten toteutettu. On myös näitä "random encountereita" tuttua RDR:stä.

End game tosiaan on ihan eri luokkaa mitä se oli ykköses jossa sitä alkoi olee vasta parin vuoden jälkeen. Jos julkasus tosiaan luvataan kaikkea mistä ovat puhuneet, näyttää division tulevaisuus hyvältä.

Itse laitoin ihan standard editionin ennakkotilaukseen, en näe syytä ostaa näitä ultimate ym versioita (koska ku kaikki tuleva dlc on ilmasta kaikille). Joo pääset aikasemmin pelaa oliko se nyt vuorokausi ennen "köyhiä" peräti? "year one pass" johon monet varmaan hurahtaa, se kun on vain sitä että tulet saamaa division sisältöä viikkoa ennen meitä köyhiä. Hyvä varmaa niille jotka tekee youtubee tai jotain että saavat kaiken etuajassa testattua ym. Me tavan kansalaiset jaksetaan ootella se ylimääränen viikko.

Tämä on meikäläiselle 2019 odotetuin CO-OP peli!
 
Viimeksi muokattu:

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Sen verran ekasta osasta tykkäsin että mielenkiinnolla seuraan mitä sieltä tulee, ekaa osaakin on niin paljon päivitetty että siitä on lopulta saatu kelpo peli aikaiseksi. Enemmän jos panostaisivat tarinaan niin pysyisi mielenkiinto paremmin, loottihuorausta jaksaa vain tiettyyn pisteeseen asti. Sekä monipuolisempia sivutehtäviä jotta niiden alueiden putsaus ei tuntuis niin raskaalta.
 

OMI3R

Well-Known Member
The Division ois pitänyt olla julkkarissa sitä mitä se on nyt. Division kakkoseen toivon vähintään kaikkea sitä mitä meillä on nyt ja siitä sit vielä ne kaikki tulevat laajennukset, eikä vaan että lyödään päälle uusi kaupunki ja köyhä end game. Year 2 oli myös siitä hyvä että kaikki oli ilmaista, sitä toivoisin myös jatko-osaan, mutta tuskin niin käy kun ubisoft rakastaa season passeja.
 

Fabre#4

Well-Known Member
Jaa että Divisionillekin olisi jatko-osa tulossa. No mikäs siinä...

Ykkösen ostin joskus puolisen vuotta sen julkaisun jälkeen jostain alesta vajaalla kolmella kympillä, eikä omaan makuun ollut kovin kummoinen kokemus. Aikanaan jo ennen julkaisua paasasin bullet sponge-vihollisista ja kuinka omasta mielestäni tuliasetaisteluun ei oikein tuollainen rpg-numerometodi toimi. Jotenkin vain vei peli-iloa itseltä, kun sitä alueen/tehtävän pomoa piti ampua snipulla 1-2 lippaallista päähän, että putosi.

Tarina oli ihan kiva idealtaan ja tykkäsin mapista myös, mutta pelimekaniikka kaikkine numeroineen ei vain minusta sopinut räiskintäpeliin.
 

OMI3R

Well-Known Member
Niin, no monet ei päässyt siitä ikinä yli että tässä joutuu ampumaan lentävien hämähäkkien sijasta ihmisvihollisia joka vie sitä ns tunnelmaa. Oha se outoa että ammut jotain haulikkojantteria päähän haulikolla kymmeniä kertoja kun että sä joutuisit esim destinyssä ampumaan sen sijaan talon kokoista hämähäkkiä joka tekee siitä täysin normaalia.

Kyllähän se sitten kun on kunnon vehkeet ja aseet käytössä tippuu viholliset yhellä tai parilla luodilla, lukuunottamatta bossit vaikka esim legendary vaikeustasolla. Tämähän on looter shooer eikä esim: Wildlands. Mutta näin, monet ei vaa pääse siitä yli koska ihmisviholliset. Tässä on myös esim asetalenttien ja gearilla suuri merkitys joka tekee vihollisista paperia, ei se riitä että alkuvaiheessa lyöt päälle random kamat ja oletat että sillä nyt pitäisi jotain tapahtua.

Mutta edelleen, ihmisviholliset ja niin eespäin. Tunnelma kärsii jne...
 

Omenanraato

Well-Known Member
Itse ainakin pelaan vain ns. realistisia pelejä. Tarkoitan siis, että hämähäkit, zombit jne. jää pelaamatta.

Tän ykkösosaa pelasin betassa aikanaan ja nyt oli joku kokeilu jossain välissä ja en kyllä tykkää.

Juurikin tuo, että äijät ei kuole vaikka lippaan ampuu, niin siinä vain ei ole järkeä laisinkaan. Pelistä voi tehdä asteittain haastavamman muillakin keinoin. Tuollainen systeemi vie täysin ilon peliltä. Jos nyt snipulla ammut päähän mitä ei ole laisinkaan suojattu, niin kyllä sen nyt vaan on kuoltava.

Mutta isompi ongelma tässä oli se, että tässä ei mun pelituntien aikana ollut mitään muuta, kuin ”juokse kaupungilla paikkaan x, tapa vihollisia xx määrä, etene vähän ja tapa lisää. Sen jälkeen palaa paikkaan A, josta juokset tehtävään paikkaan y ja aloitat alusta.”
Sitä toistettiin kokoajan, ilman kauheaa järkevyyttä, tai fiilistä miksi tätä tekisi.

Nyt on pelailtu kavereiden kanssa Wildlandsia ja näin alkupäässä ainakin myös ne paremman armorin jätkät kyllä tippuu yhdellä, jos osuu päähän. Olen kyllä käsittänyt, että siinäkin on samaa ongelmaa myöhemmin, että joutuu grindaamaan parempia aseita, jotta viholliset kuolee. Siinäkin toistetaan samaa kaavaa uusiksi ja uusiksi, mutta jotenkin se tolkuttoman ison maailman tuoma vapaus mahdollistaa kavereiden kesken niin erilaisia taktiikoita, että toistaiseksi on ollut hauskaa. Tiedä sit miten kauan.

Kyllä innolla odotan uutta divisionia silti, jos siellä on jotain uutta fiksua, niin toki tällekin mahdollisuus annetaan. Ubi on kuitenkin lähtenyt sentään vähän uusimaan vanhoja copy paste meininkejään.
 

OMI3R

Well-Known Member
No sen verran voin sanoo että division 2 tulee olemaan ihan yhtä paikkaan x juoksemista ja ampumista. Yhtälailla siinäki tullaan näkemään vihollisia jotka ei kuole ykkösellä, joten mitään ns realismia on turhaa tältä peliltä toivoa. Lyhyesti sanottuna, tämän pelin tarkoitus on vain saada loottia ja lisää loottia, parhaat kamat päälle ja sitten Darkzoneen perseilemään, sitä se oli ainaki ykkösosassa. Kakkosessa todennäköisesti se sama periaate, ehkä vaan jotenki järkevämmin, esim että pve ja pvp gearsetit on erikseen ym, toivon myös että jonkinlainen survival olisi jo heti day 1, mikä oli division ykkösessä paras DLC. Itselleni kyllä parasta tässä pelissä on se pve, tarina ja kaikki incursionit ja legandary vaikeustaso tehtävät porukalla, lootin kerääminen jne. Darkzone kivaa vaihtelua mutta semmosta en ole koskaan jaksanut mitä jotkut että illasta toiseen vaan pvp perseilyä, joka ei vaan toiminut mitenkään hyvin ykkösessä.

Tätä parannusta toivon kakkoseen, esim solo darkzone, survival tapaista selivitymistä jne.

Edit: Tähän peliin pitää suhtautua tyyliin, destiny, borderlands, ym lootter shootterit, pitää vaan hyväksyä se tosiasia että mörököllien sijasta ammutaan ihmisiä. Mitään realistista tactical shootteria tästä ei tule.
 
Viimeksi muokattu:

mojo2

Member
Talvinen New York on aivan mahtava miljöö mutta silti joka kerta pelatessani toivoin että jatko-osa olisi Stalkerin tyylinen. Selvitytyminen Tsernobylin tai vastaavan maisemassa vetoaa vaan vielä astetta kovempaa. Uskon että tämä jatko-osa tulee olemaan varmemman päälle vedetty, eli massoihin vetoavaan suurkaupunkiin sijoittuva. Jatkan haaveilua jostakin spin-offista, tämä tekijätiimi kun tätä nykyä osaa tämänlaisen pelin tehdä.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Saa nähdä miten peli iskee kun ei enään olla talvisissa maisemissa jotka olivat niin iso osa ekan pelin tunnelmaa, toisaalta täällä taataan se että ympäristössä on enemän vaihtelua. tässä pari videoo nyt kun alkaa pelistä vuotamaan tietoa.

Tarina traileri:

Darkzone/PVP infoa:

Darkzone muodostuu nyt 3 eri alueaasti ympäri karttaa joista jokainen tarjoaa erilaisen ympäristön, alueet ovat kooltaan n. 1/3 ekan pelin alueeasta ja pelaaja määrä on puolitettu 24 -> 12 jotta hommasta saadaan vähän tiiviimpää. 2/3 alueista on tasavertaisia kaikille ja geari ei merkitse mitään, yksi aluea joka vaihtuu kokoajan on niin sanottu HC darkzone aluea. Siellä ei gearia tasoiteta vaan olet niin vahva kuin oma geari antaa myöden, siellä on myös friendly fire kokoajan päällä ja kartassa/tutkassa ei näy ikoneita kuka on rogue ja kuka ei.

Pelissä on myös 4 eri rogue tasoa:

Saavut juuri Darkzonelle/tapat vain NPC hahmoja = Not Rogue
Loot varas/aktivoit rogue statuksen = Rogue
Tapa toinen pelaaja = Disavowed Rogue
Tapa paljon pelaajia = Manhunt Rogue = iso bounty

Pelissä on julkaisussa myös 2 eri PVP modea, Skirmish ja Domination 3 eri kartassa.

Itselle tämä on alkuvuoden ehdoton ykkös peli joten odotukset on kovat.
 

Kirai

Toimitus
Vaikuttaa hyvältä. Eka Division on syönyt toiseksi eniten pelitunteja PS4-peleistäni tuon pleikkarin my videon perusteella.

Toivoisin toiseen mukaan myös tuota survival muotoa, mikä tuli laajennuksena ensimmäiseen.
 

Ac3way

Well-Known Member
Vieläkö Ubisoft pitää myös avoimia betoja?

Tekisi mieli kokeilla tätäkin, tykkäsin ensimmäisestä pelistä sen mahtavasti tehdyn miljöön sekä tunnelman takia. Tässä ei vielä ole ollut samanlaista tunnelmaa havaittavissa, mutta toisaalta aika vähän katsonut videoita pelistä.

Lähinnä yksin Division 1:stä pelasin, pari kertaa pidin hauskaa myös toisten pelaajien kanssa.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Pari mielenkintoista uudistusta striimissä paljastettiin.

-Kaverin kanssa pelatessa jos olet alempi levelinen niin saat boostin kaverin levelille siksi aikaa kun olet siinä pelissä.
-Kun teet tehtäviä uudestaan ne on erilaisia koska vihollistyypit ja spawni paikat muuttuu.
-Kalliimpien pakettien mukana tuleva extra säilytystila avaa vain endgame perkin heti pelin alussa, kaikki saa saman säilytystilan kunhan pääsee end gameen.
 

Huttu

Well-Known Member
Tämä vaikuttaa kyllä pirun hyvältä sisältönsä puolesta jo julkaisussa, ensimmäisessähän ei ollut end gamea julkaisussa käytännössä laisinkaan, tässä on jo vaikka mitä. Ykkösessä pelimekaniikka yms oli aika hyvin hiottu kuntoon mielestäni, niin kunhan sama meno jatkuu niin aika hyvä peli varmasti tulossa.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Beta esilataus ainakin PCllä saatavilla, kokoa 42 gigaa. Ai ai huomen illalla pääsee testaa :cool:

EDIT: pitää myös hyväksyä sopimus jossa et voi enään peruuttaa ennakkotilausta sen jälken kun beta on ladattu.
 
Viimeksi muokattu:

janneus

Active Member
EDIT: pitää myös hyväksyä sopimus jossa et voi enään peruuttaa ennakkotilausta sen jälken kun beta on ladattu.
Hah. Kaikki codit aina ennakkotilaan boxilla että pääsee betaa kokeilemaan. Yleensä tullut myös peruttua ennakkovaraus betan loputtua. Liekö tuon sopimuksen käyttö mahdollista boxilla ?
 
Ylös Bottom