Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's: The Division 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Remeded
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näköjään haasteita Ubisoftilla saada serverit käyntiin

Kyllä sie aika paljon valitusta tulee tästä uudesta seasonal hahmo systeemistä, vaikka kukaan ei ole edes vielä minuuttiakaan pelannut. Ainakin ARPG puolella tuo seasonal hahmo systeemi on ihan elinehto pelien pitkäikäisyydelle. Itselle tämä seasonal hahmo systeemi oli ainut syy edes palata kokeileen peliä. Mukava se on freshillä hahmolla lähtee pelaan

Parasta tässä on se että kenenkään ei ole pakko pelata niitä seasonal hahmoja. Itkevät sisällöstä joka on vapaaehtoista mutta antaa loistavan syyn monille palata peliin.
 
Täytyy korjailla itseensä kun seasonal hahmot tulee season 2.0. Tänään alkaa tuo year 6 season 1 johon tulee toki paljon muutoksia, mutta ei tuota seasonal hahmo systeemiä. Oli kyllä sekava tuo info video tai sit se vika on täälläpäässä :) eli syyttäkää meikää tai sitä sekavaa ubin videota

No jokatapauksessa year 6 season 1 alkaa tänään.

 
No mitä muutoksia tämä year 6 nyt toi year 5 verrattuna muuta kun että nyt ilmeisesti pääset heti lvl40 ja endgame härdellien pariin. Noi roguehärdellit tulee myöhemmin ja ihan lopussa tulee viel joku story expansion. Kyl ne nyt venyttää tätä peliä melko pitkälle varmaan sinne division 3 asti. Yllättävän kauan on tätä peliä pidetty hengissä näin niiku ubisoft peliks mutta asiaan vaikuttaa varmaa ku piti vääntää avataria ja star warsia nii ei riittäny porukkaa tekemään division kolmosta, se on nyt ihan alkutekijöis et varmaa pari vuotta ainakin menee ennenku se näkee päivänvaloa.
 
No mitä muutoksia tämä year 6 nyt toi year 5 verrattuna muuta kun että nyt ilmeisesti pääset heti lvl40 ja endgame härdellien pariin. Noi roguehärdellit tulee myöhemmin ja ihan lopussa tulee viel joku story expansion. Kyl ne nyt venyttää tätä peliä melko pitkälle varmaan sinne division 3 asti. Yllättävän kauan on tätä peliä pidetty hengissä näin niiku ubisoft peliks mutta asiaan vaikuttaa varmaa ku piti vääntää avataria ja star warsia nii ei riittäny porukkaa tekemään division kolmosta, se on nyt ihan alkutekijöis et varmaa pari vuotta ainakin menee ennenku se näkee päivänvaloa.
Siis mitä? Luinko oikein? Yllättävän kauan pidetty hengissä Ubisoftin peliksi? Ubisofthan nimenomaan pitää pelejään elinvoimaisina ja kehittää niitä helposti vuositolkulla julkaisun jälkeen. Lähes järjestään ovat näin tehneet ja joidenkin pelien kohdalla kolkutellaan jopa kymmenen vuoden suhteellisen aktiivista pelin päivittämistä ja tukemista. Uskomatonta millaisia käsityksiä saa Ubisoftiin liittyen ihmisiltä niin usein lukea. Vaikuttaa siltä, että syytetään välillä juurikin päinvastaisesta mitä todellisuudessa tekevät. Kovin on pinttynyttä tämä Ubisoft-vastaisuus kyllä. Ja tosiaan ihmetyttää, että näin perusteettomissakin asioissa.
 
Ihan vaan mielenkiinnosta niin mikä ubisoft peli on saanut uutta sisältöä vielä 6 vuoden päästä saatikka nyt kymmenen päästä? Ehkä en vaan tiedä (tai siis en tiedä enkä ala nyt googlettaa mitä pelejä ne muka pitää elossa vuosia), yleensä just tyylii assanssin creedit saa ne season passit ja dlceet vuoden tai parin sisällä jonka jälkeen ne vaa on, mutta mitään uutta niihin ainakaa ole tullut. Division 1 tukeminen lopetettiin kun seinään parin vuoden päästä kun kakkonen tuli, mulle nyt tulee vain tämä division 2 mieleen mitä on näin pitkään suht ahkerasti päivitetty ja tuotu uutta sisältöä.
 
Ihan vaan mielenkiinnosta niin mikä ubisoft peli on saanut uutta sisältöä vielä 6 vuoden päästä saatikka nyt kymmenen päästä? Ehkä en vaan tiedä (tai siis en tiedä enkä ala nyt googlettaa mitä pelejä ne muka pitää elossa vuosia), yleensä just tyylii assanssin creedit saa ne season passit ja dlceet vuoden tai parin sisällä jonka jälkeen ne vaa on, mutta mitään uutta niihin ainakaa ole tullut. Division 1 tukeminen lopetettiin kun seinään parin vuoden päästä kun kakkonen tuli, mulle nyt tulee vain tämä division 2 mieleen mitä on näin pitkään suht ahkerasti päivitetty ja tuotu uutta sisältöä.
Rainbow Six on ollut tuettuna jo yli 9 vuotta. Päivityksiä ja ainakin jonkinlaista lisäsisältöä peli on saanut aika ajoin. Samoin on käynyt For Honorin kanssa viimeisen 7 vuoden ajan. Lisäksi itsekin mainitsemasi Division 2 on ollut tuettuna 6 vuoden ajan ja saanut aika ajoin lisäsisältöä. Assassins Creedienkin kohdalla perspektiivisi on ainakin jossain määrin irrallaan todellisuudesta. Valhallaa tuettiin esim. kolmen vuoden ajan aktiivisesti ja sille tuotiin varsin merkittävää lisäsisältöä 5:n lisäosan voimin. Samaan tapaan menivät useamman lisäosan kanssa AC Origins sekä AC Odyssey. Tuossa on merkittävästi enemmän tuotu lisäsisältöä noihinkin, kuin yleensä yksinpeleihin.

Lisäksi Ubisoft on tukenut useamman vuoden verran lisäsisällöllä ainakin Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlandsia, Tom Clancy’s Ghost Recon Break Pointia, Far Cry 4, 5 ja 6:ta, Watch Dogs Legionia, The Crew 2:ta, Steepiä sekä Rider’s Republicia. Tuossa on jo sellainen läjä hyvin lisäsisällöllä sekä pelejä merkittävästi kehittäneillä päivityksillä vuosien ajan tuettuja pelejä (noiden edellisessä kappaleessa mainittujen lisäksi), että kysyn nyt ennemminkin sinulta mihin ihmeeseen perustat ajatuksen siitä, että Ubisoftille olisi jotenkin tyypillistä hylätä tekemiensä pelien tukeminen ja niihin lisäsisällön tuominen jotenkin varhaisessa vaiheessa? Viimeisimpiä Assassins Creedejäkin on tuettu paljonkin merkittävämmin, kuin useimmat pelien kehittäjät tekevät omille yksinpeleilleen. Se Ubin stigma on kyllä syvällä joillakin pelaajilla, kun joutuu tällaistakin näin perusteellisesti edes perustelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Rainbow Six on ollut tuettuna jo yli 9 vuotta. Päivityksiä ja ainakin jonkinlaista lisäsisältöä peli on saanut aika ajoin. Samoin on käynyt For Honorin kanssa viimeisen 7 vuoden ajan. Lisäksi itsekin mainitsemasi Division 2 on ollut tuettuna 6 vuoden ajan ja saanut aika ajoin lisäsisältöä. Assassins Creedienkin kohdalla perspektiivisi on ainakin jossain määrin irrallaan todellisuudesta. Valhallaa tuettiin esim. kolmen vuoden ajan aktiivisesti ja sille tuotiin varsin merkittävää lisäsisältöä 5:n lisäosan voimin. Samaan tapaan menivät useamman lisäosan kanssa AC Origins sekä AC Odyssey. Tuossa on merkittävästi enemmän tuotu lisäsisältöä noihinkin, kuin yleensä yksinpeleihin.

Lisäksi Ubisoft on tukenut useamman vuoden verran lisäsisällöllä ainakin Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlandsia, Tom Clancy’s Ghost Recon Break Pointia, Far Cry 4, 5 ja 6:ta, Watch Dogs Legionia, The Crew 2:ta, Steepiä sekä Rider’s Republicia. Tuossa on jo sellainen läjä hyvin lisäsisällöllä sekä pelejä merkittävästi kehittäneillä päivityksillä vuosien ajan tuettuja pelejä (noiden edellisessä kappaleessa mainittujen lisäksi), että kysyn nyt ennemminkin sinulta mihin ihmeeseen perustat ajatuksen siitä, että Ubisoftille olisi jotenkin tyypillistä hylätä tekemiensä pelien tukeminen ja niihin lisäsisällön tuominen jotenkin varhaisessa vaiheessa? Viimeisimpiä Assassins Creedejäkin on tuettu paljonkin merkittävämmin, kuin useimmat pelien kehittäjät tekevät omille yksinpeleilleen. Se Ubin stigma on kyllä syvällä joillakin pelaajilla, kun joutuu tällaistakin näin perusteellisesti edes perustelemaan.

No nyt kun sanoit niin totta, noi pelit ei tullut ees mieleen varmaa ku en niitä pelaa. Divison kakkosta oonkin pelannut sen 5 vuotta epäsäännöllisen säännölliseti, on siinä jo pleikkakellon mukaan päälle 1000 tuntia. Nykyään siel käy ainostaa just ku tulee uusi season ja apparel eventit ym uutta. Eikä täs ollut tarkoitus dissata ubisoftia ehkä vaan ilmasin sen hieman huonosti.
 
Päätimpä palata pelin pariin pitkästä aikaa jo ennen season hahmoja ja perhana tätä on vain niin hauska pelata. Division 2 on nykytilassaan todella hiottu luutti shuutteri että en usko että itselle on parempaa peliä genreen tai ylipäätänäs peleissä missä se motivaatio pelaamisen on luutti. Aloitin kokonaan uuden hahmon ja pelin progressio systeemi vaan toimii, loistavat kustomointi mahdollisuudet hahmon ulkonäköön. Tehtävät toimii todella hyvin vaikka voisi kuvitella että tuollaiset ahtaat sisätilat ei suosi sniper pelaamista niin hyvin on voinut pelata, jos joku tulee lähelle niin haulikolla tai rynkyllä naamaan. Loistava open world missä tutkittavaa ja tekemistä riittää. Sitten jos haluaa hypätä cooppiin niin siihenkin löytyy loistavat mahdollisuudet pyytää apua ihan vaikka vaan open world tutkimiseen tai mennä tekemään raideja ja mitä lie linnakkeita kimpassa.

Varmasti se syy siihen miksi tämä on se THE peli on sen hitaammassa ja taktisemmassa pelattavuudessa. kokoajan ei mennä sata lasissa ja tapeta 300 vihollista minuutissa vaan oteaan hitaasti suojan takaa ampuen ja tarkkaillen ettei kukaan pääse selustaan. Sitten välillä löntystellään vaan pitkin kyliä ja tutkitaan roskiksia ja juoma-automaatteja sekä kaikenlaisia kasseja ja pussukoita. Sekä ihan vaan sen tiukka ote realistiseen maailmaan. Ei hirviöitä/alieneita vaan ihmisiä joilla on erinäkösiä ja kokoasia suojuksia.

The Division 3 tulee olemaan äärimmäisen kovaa tavaraa itselle kun sellainen aikanaan julkaistaan ja varmasti Star Warsin jälkeen se on sitten seuraava projekti jonka Studio putkauttaa ulos. Katsotaan millaista uutta tuulta peli ottaa alleen kun season hahmot tulee.
 
Päätimpä palata pelin pariin pitkästä aikaa jo ennen season hahmoja ja perhana tätä on vain niin hauska pelata. Division 2 on nykytilassaan todella hiottu luutti shuutteri että en usko että itselle on parempaa peliä genreen tai ylipäätänäs peleissä missä se motivaatio pelaamisen on luutti. Aloitin kokonaan uuden hahmon ja pelin progressio systeemi vaan toimii, loistavat kustomointi mahdollisuudet hahmon ulkonäköön. Tehtävät toimii todella hyvin vaikka voisi kuvitella että tuollaiset ahtaat sisätilat ei suosi sniper pelaamista niin hyvin on voinut pelata, jos joku tulee lähelle niin haulikolla tai rynkyllä naamaan. Loistava open world missä tutkittavaa ja tekemistä riittää. Sitten jos haluaa hypätä cooppiin niin siihenkin löytyy loistavat mahdollisuudet pyytää apua ihan vaikka vaan open world tutkimiseen tai mennä tekemään raideja ja mitä lie linnakkeita kimpassa.

Varmasti se syy siihen miksi tämä on se THE peli on sen hitaammassa ja taktisemmassa pelattavuudessa. kokoajan ei mennä sata lasissa ja tapeta 300 vihollista minuutissa vaan oteaan hitaasti suojan takaa ampuen ja tarkkaillen ettei kukaan pääse selustaan. Sitten välillä löntystellään vaan pitkin kyliä ja tutkitaan roskiksia ja juoma-automaatteja sekä kaikenlaisia kasseja ja pussukoita. Sekä ihan vaan sen tiukka ote realistiseen maailmaan. Ei hirviöitä/alieneita vaan ihmisiä joilla on erinäkösiä ja kokoasia suojuksia.

The Division 3 tulee olemaan äärimmäisen kovaa tavaraa itselle kun sellainen aikanaan julkaistaan ja varmasti Star Warsin jälkeen se on sitten seuraava projekti jonka Studio putkauttaa ulos. Katsotaan millaista uutta tuulta peli ottaa alleen kun season hahmot tulee.
Jep, tämä on kyllä hieno peli ja sietäisi saada enemmänkin tunnustusta, kun mitä on saanut. Tuo räiskintä tosiaan tuntuu todella hyvältä vaikka vihut onkin bullet spongeja mutta siitäkin huolimatta osumat tuntuu ja näyttää hyvältä. Tekoäly on hienosti toteutettu ja tosiaan tuo suojassa kykkiminen vaan toimii.
 
Jep, tämä on kyllä hieno peli ja sietäisi saada enemmänkin tunnustusta, kun mitä on saanut. Tuo räiskintä tosiaan tuntuu todella hyvältä vaikka vihut onkin bullet spongeja mutta siitäkin huolimatta osumat tuntuu ja näyttää hyvältä. Tekoäly on hienosti toteutettu ja tosiaan tuo suojassa kykkiminen vaan toimii.
Samaa mieltä kaikesta. Tämä on muuten ihan parhaita esimerkkejä bullet spongesta, kun siitä termistä jotain vääntöä aiemmin kävimme. En tiedä olisiko jopa tästä pelistä lähtöisin tuo termi? Muistelen ainakin itse kuulleeni termin ensimmäistä kertaa tämän pelin arvostelun yhteydessä. Tai siis ykkösen yhteydessä oli kylläkin.

Mitä kovemmalla levelillä vihu on tässä, niin sitä enemmän se on bullet sponge, eli imee itseensä luoteja vaikka kuinka kuolematta pitkään aikaan. Ei se oikeastaan ainakaan minua haittaa, kun pelaan tätä sellaisen hauskan räiskinnän pelattavuuden pohjalta, enkä hae sinänsä erityistä realismia taistelumekaniikkoihin.
 
Samaa mieltä kaikesta. Tämä on muuten ihan parhaita esimerkkejä bullet spongesta, kun siitä termistä jotain vääntöä aiemmin kävimme. En tiedä olisiko jopa tästä pelistä lähtöisin tuo termi? Muistelen ainakin itse kuulleeni termin ensimmäistä kertaa tämän pelin arvostelun yhteydessä. Tai siis ykkösen yhteydessä oli kylläkin.

Mitä kovemmalla levelillä vihu on tässä, niin sitä enemmän se on bullet sponge, eli imee itseensä luoteja vaikka kuinka kuolematta pitkään aikaan. Ei se oikeastaan ainakaan minua haittaa, kun pelaan tätä sellaisen hauskan räiskinnän pelattavuuden pohjalta, enkä hae sinänsä erityistä realismia taistelumekaniikkoihin.
Juu tässä tuo jotenki toimii hyvin kuitenkin, tuon taktisuuden ja tuntuman takia. Tuskin on eka peli missä tuota termiä on käytetty mutta ekan pelin kohdalla tuo oli se kynnyskysymys monille miksi ei pelistä koskaan innostunut.
 
Juu kyl tää on munki mielest paras lootter shooter, tätä kakkosta nyt onkin pelannut julkkarist asti ja nähnyt miten paljon peli muuttunut alun jälkeen. Kyl ne vihut luoteja syö mut on se paljolti myös siitä kiinni millä vaikeustasolla pelaa ja onko optimoitu paras geari päällä jne. Kyl joku heroic vaikeustaso menee ihan juoksemal, legendary vaikeustasot vaatii jo hieman keskittymistä.

Tekemistä täs löytyy kaikille, niille jotka haluaa vaan tarinan tai fiilistellä ja ne jotka sit kaipaa todellista haastetta jossa monesti palaa takaisin kotiin häntä koipien välissä. Kyl division kolmosta täski ootellaa kovasti jonka parissa varmasti vierähtää vuosi jos toinenki.

Tässä nyt enää käy vaa pelaa jos tulee uutta seasonia ym sälää, muuten on lähes kaikki pelistä jo koettu lukuunottamatta ne raidit jossa pitää olla 8 kaveria ja randomien kanssa siel ei sit tee yhtää mitään.

Mitä tulee fiilistelyy ja ympäristöön niin ykkösen luminen maailmanlopun runtelema joulu NYC oli paljon tunnelmallisempi ja synkempi sekä mun mielestä paljon pelottavampi kun nyt tämä kesäinen washington dc.

Toivottavasti kolmonen tuo lumen takaisin ja mun puolesta saa palata new yorkiin, tässä kakkosessaki on new york mut jotenki ei oo samaa fiilistä mitä ykköses, eikä siel oikee jaksanut sen tarinan jälkee paljon häröillä, joskus käy dailyt tekee tjsp.
 
Paluu New Yorkin lumisiin maisemiin olisi kova. Ensimmäisestä osasta on jo tovi vierähtänyt ja uusi Star Wars näyttää miten pelimoottori on visuaalisesti parantunut huimasti joten hyppäys teknisesti olisi aika suuri. Varmasti pystyvät tekemään lumen kanssa vielä enemmän kuin silloin 2016 ja jos kolmas osa tulee aikaisintaan 2026 niin siinä on jo 10 vuoden kehitys.

Toki veikkaan itse ettei sitä nähdä ennen 2027. Ensimmäisen kerran uutisia tuli että peli on kehityksessä viimevuoden lopulla ja jos se lähtee täyteen höyryyn kun Star Wars on valmis en usko että sitä parissa vuodessa saadaan pihalle.
 
Paluu New Yorkin lumisiin maisemiin olisi kova. Ensimmäisestä osasta on jo tovi vierähtänyt ja uusi Star Wars näyttää miten pelimoottori on visuaalisesti parantunut huimasti joten hyppäys teknisesti olisi aika suuri. Varmasti pystyvät tekemään lumen kanssa vielä enemmän kuin silloin 2016 ja jos kolmas osa tulee aikaisintaan 2026 niin siinä on jo 10 vuoden kehitys.

Toki veikkaan itse ettei sitä nähdä ennen 2027. Ensimmäisen kerran uutisia tuli että peli on kehityksessä viimevuoden lopulla ja jos se lähtee täyteen höyryyn kun Star Wars on valmis en usko että sitä parissa vuodessa saadaan pihalle.
New York olisi kyllä uudessa pelissä taas kova. Itse en kuitenkaan lumimaisemia kaipaa. En ole niiden ystävä oikein missään peleissä. Tekevät pelit jotenkin kovin tylsän ja monotonisen näköisiksi. Itse olen enemmän värien ystävä, joten siksi eivät varmaankaan lumimaisemat minua kiehdo.
 
New York olisi kyllä uudessa pelissä taas kova. Itse en kuitenkaan lumimaisemia kaipaa. En ole niiden ystävä oikein missään peleissä. Tekevät pelit jotenkin kovin tylsän ja monotonisen näköisiksi. Itse olen enemmän värien ystävä, joten siksi eivät varmaankaan lumimaisemat minua kiehdo.
Ei sinällään lumimaisemia vastaan mikään mutta se kun oli jo ekassa niin voisi olla kiva jokin eri vuodenaika. Tai miksei vaihtuva vuodenaika niinkuin tulessa AC:ssa on. :)
 
Ei sinällään lumimaisemia vastaan mikään mutta se kun oli jo ekassa niin voisi olla kiva jokin eri vuodenaika. Tai miksei vaihtuva vuodenaika niinkuin tulessa AC:ssa on. :)
Juu, kyllä vaihtuva vuodenaika kelpaisi minullekin hyvin. Vaihtelu virkistää. Sanoi kissa, kun mummolla pöytää pyyhki.
 
Ei sinällään lumimaisemia vastaan mikään mutta se kun oli jo ekassa niin voisi olla kiva jokin eri vuodenaika. Tai miksei vaihtuva vuodenaika niinkuin tulessa AC:ssa on. :)

No siihen on aina mahdollisuus kun Ubisoft kierrättää ideoitaan pelistä toiseen. Varmaan AC toimii hyvänä testinä miten se toimii ja miten pelaajat sen ottaa vastaan.
 
New York olisi kyllä uudessa pelissä taas kova. Itse en kuitenkaan lumimaisemia kaipaa. En ole niiden ystävä oikein missään peleissä. Tekevät pelit jotenkin kovin tylsän ja monotonisen näköisiksi. Itse olen enemmän värien ystävä, joten siksi eivät varmaankaan lumimaisemat minua kiehdo.

Muuten joo, mutta jotenkin divisonas se jouluinen maailmanloppu oli vaan niin kiehtovan pelottava, synkkä joka sopii aivan törkeen hyviin tähän tosin kun värikäs "pirtsakka" washington dc. Myös darkzone oli ykköses jotenkin tosi pelottava paikka ei pelkästää että sielä oli muita pelaajia. Muuten pelin puolesta kakkonen on valovuosien päässä ykkösestä mutta tunnelmassa häviää, joten ite ainakin ottaisin lumisen new yorkin takaisin tai vaikka chicago, miksei watch_dogs ykkösen tyylinen sateinen syksy.
 
Ylös Bottom