Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's: The Division 2

Division 2:n day one -päivitys on aikamoinen möhkäle. PS4 -versiossa 90 gigaa ja Xbox Onella 50 gigaa.
division_2_filesize.jpg



Joo, 90gb oli ps4:lla tuo paketin koko minkä se nyt ennakkoon latasi. Siinä vissiin on päivitykset valmiina?
 
Ihmettelin samaa aamulla kun laitoin ennakkolatauksen päälle, tiedä sitten viekö se asennuksen jälkeenkin vielä tuon 90gb. Tuo tietää hirvittäviä aikoja kun vaikka laittavat päivityksiä tulemaan. PS4 kun jostain syystä nykyään kopioi koko pelin päivityksen yhteydessä, vaikka päivitys on 100 megaa, kestää se koko prosessi silti hirveän kauan tuon kopioinnin takia. Se ilmeisesti liittyy siihen, että vältetään mahdollinen datan korruptio ja sen tuomat ongelmat.

Joku viisaampi tietänee tarkemmin
 
Joo, 90gb oli ps4:lla tuo paketin koko minkä se nyt ennakkoon latasi. Siinä vissiin on päivitykset valmiina?

Yleensä päivitykset ovat digiversiossa jo sisäänrakennettu. Pelaamaan on päässyt heti vuorokauden vaihtuessa julkaisupäivän puolelle.
 
Sinun leveli boostataan isoimman levelin mukaan sen session ajaksi.

Edit: vai oliko se hostin levelin mukaan, no jotain sellaista.

Mites tämä nyt sitten suhtautuu pelimekaniikkaan missä idea on saada kokoajan sitä "parempaa" loottia? Lopputulos +-0? Lootilla ei väliä kun peli tasottaa?
Yritän nyt itselleni koota että onko tässä nyt oikeasti jotain pihviä, kaikki puhe tuntuu olevan sitä loottia ja endgamea joka ei minusta ole hyvän pelin pihvi. (Suomennettuna, vihut on kuitenkin samalla tasolla suhteessa omiin aseisiin) Mitä pelissä on tylsien perusaseiden, geneeriset hahmot ja vihut, keskinkertaisen ympäristön ja toistuvan pelimekaniikan lisäksi? Divi 1 oli minusta arvosanalla 6-7 peli. Demosta tuli täsmälleen sama vaikutelma, sitä samaa uudestaan.
 
Ei peli kaikille maistu. Osa asioista on vähän sellaisia tässä pelisarjassa, että niistä on loppujen lopuksi vähän hankala tuomita pelkästään hyviksi tai huonoksi. Saattavat olla usein vähän molempia. Harva osa-alue tässä pelisarjassa on oikeasti erittäin laadukas, mutta moni kuitenkin ihan kohtalaisesti tehty. Jostain syystä kokonaisuus on ihan hauskaa ja usein oikein toimivaa pelattavaa. Sitten, kun se ei sitä toimivaa ole niin peli meneekin jo kohtalaisesti hermoon.

Itsekin näin Division 1 jonain 6-7 arvosanan pelinä, mutta sitä oli todella hauska pelata. (Kenties pelin hauskuuden pitäisi painottaa vähän korkeammalle omissa arvioissa.) Jatko-osa betan sekä striimien perusteella menee siihen samaan kategoriaan, miljöö vain heikompi ja toiminallisuus vähän parempi.

Kyllä mielestäni pelin kriittisiäkin puolia pitää tarkastella vaikka pelistä pitäisi, eikä vain fanittaa sokeasti kuten osa Anthemin fanipojista. ;)
 
Ensimmäiset 2 ja puoli tuntia takana, tehtäviä ei ehtinyt juuri tekemään kuin suurin osa meni samoillessa ympäriinsä. Teknisesti peli on parantunut betasta paljon ja kaikki tekstuurin striimaus ongelmat ja DX 12 stutteroinnit on poissa suurimmaksi osaksi, myöskin taitaa olla ensimmäinen peli jonka omistan missä DX 12 toimii paremmin kuin DX 11. Bugeja ei vastaan ehtinyt tulla yhtään ja kaikki toimi jouhevasti. Itse pidän tuosta uudesta pelialueesta enemmän kuin ekasta, voi johtua ihan siitä että pelissä on huomattavasti parempi tunnelma kiitos loistavien ympäristön äänien. Mukava kun on kerrankin peli missä ei kuulu muuta kuin lintujen siritystä ja tölkkien kolinaa kun potkit niitä, myös välillä kaukana kaikuvat ammuskelut tuo mukavaa tunnelmaa ja myös sääefektit on aivan huikeita. Mitään kattavaa ei tässä vaiheessa voi sanoa, tuntuu vain kaikinpuolin paremmalta Divisioonalta, jos se on mitä haet tältä peliltä niin ostoon vain. Kymmeniä tunteja pelissä on ihan jo tarinassa tekemistä ja sitten vielä endgame, joten rahoille saa kyllä vastinetta.

Miinuksia on ainakin se että aina kun menet katselemaan glamour itemeitä ja haluat tiirailla miltä ne näyttää lähempää niin hahmo kääntää perseensä kameraan päin, joutuu sitten aina kääntämään sen oikeaan asentoon.
 
Kyllä mielestäni pelin kriittisiäkin puolia pitää tarkastella vaikka pelistä pitäisi, eikä vain fanittaa sokeasti kuten osa Anthemin fanipojista. ;)
Ehkä anthem fanit eivät jaksa vaan kuunnella suoranaisia valheita ihmisiltä, jotka eivät pelistä pidä kuten "peli rikkoo konsoleita" jne. Kaikki varmasti hyväksyvät kritiikin esimerkiksi surkeista droprateista, vähäisestä määrästä erilaisia bosseja ja julkaisun vähäisestä endgame contentista.

Itseä kiinnostaa tässä pelissä juuri se paljon rummetettu ja hehkutettu end game contentti, kuinka paljon sitä todella on ja kuinka hyvin se on oikeasti toteutettu. Asiat näyttävät ainakin paperilla hyvältä, julkaisussa tuntuu olevan määrällisesti suht paljon pelattavaa, mutta se miten ne on toteutettu. onko nämä 52 wordl bossia esim. kuinka erilaisia mekaniikoiltaan? Kuinka hyvin nämä strongholdit on toteutettu jne.
Pelimekaniikat ja se suojasta suojaan pelityyli on itselle turn downeri, mutta jos contentti on tehty hyvin varmaan tämän voisi hankkia kun hinnat hieman putoaa.
 
Joo olihan siinä div1 ihan ok meininkiä cooppina jos hahmot oli samalla tasolla.. sen verran halvalla irtosi ennakkotilaus joten pitää tää kokeilla.. jos ei maistu niin ei tässä suuresti rahaa menetä. Sama asenne oli Anthemissa, vaihtoon jos qusee liikaa :)
 
Ensimmäiset 2 ja puoli tuntia takana, tehtäviä ei ehtinyt juuri tekemään kuin suurin osa meni samoillessa ympäriinsä. Teknisesti peli on parantunut betasta paljon ja kaikki tekstuurin striimaus ongelmat ja DX 12 stutteroinnit on poissa suurimmaksi osaksi, myöskin taitaa olla ensimmäinen peli jonka omistan missä DX 12 toimii paremmin kuin DX 11. Bugeja ei vastaan ehtinyt tulla yhtään ja kaikki toimi jouhevasti. Itse pidän tuosta uudesta pelialueesta enemmän kuin ekasta, voi johtua ihan siitä että pelissä on huomattavasti parempi tunnelma kiitos loistavien ympäristön äänien. Mukava kun on kerrankin peli missä ei kuulu muuta kuin lintujen siritystä ja tölkkien kolinaa kun potkit niitä, myös välillä kaukana kaikuvat ammuskelut tuo mukavaa tunnelmaa ja myös sääefektit on aivan huikeita. Mitään kattavaa ei tässä vaiheessa voi sanoa, tuntuu vain kaikinpuolin paremmalta Divisioonalta, jos se on mitä haet tältä peliltä niin ostoon vain. Kymmeniä tunteja pelissä on ihan jo tarinassa tekemistä ja sitten vielä endgame, joten rahoille saa kyllä vastinetta.

Miinuksia on ainakin se että aina kun menet katselemaan glamour itemeitä ja haluat tiirailla miltä ne näyttää lähempää niin hahmo kääntää perseensä kameraan päin, joutuu sitten aina kääntämään sen oikeaan asentoon.

Löytyykö suomitekstitys ?
 
Nyt on sitten jo 5 tuntia takana ja olen tehnyt edelleen tasan yhden päätehtävän, edelleen olen sillä ekalla "alueella". Pelissä on siis tuhottoman paljon tekemistä jo ihan että saa kartan tyhjennettyä kaikesta, se on eri asia pitääkö tästä Ubisoft tyylisestä siivoamisesta. Päätehtävien lisäksi pelissä on sivutehtäviä jotka ovat ensimmäisen Divisioonan päätehtävien tasoisia, osa lyhyempiä osa pidempiä mutta kuitenkin paljon parempia kuin ensimmäisen osan sivutehtävät. Sitten on kysymysmerkki tehtävät, nämä ovat niitä perus mene alueelle ja tapa kaikki vihut/pidä tätä aluetta hallussa tehtäviä, mutta mielestäni mielenkiintoisia niistä tekee se että et tiedä mikä tehtävä se on ennenkuin pääset paikanpäälle.

Sitten on control point tehtäviä missä täytyy vallata alue tyhjentämällä se vihuista ja sen jälkeen siitä tulee sinun alueesi, näistä pisteistä lähtee tyyppejä tutkimaan karttaa ja keräämään sinulle loottia. Nämä alueet eivät pysy toiminnassa omin voimin vaan niille täytyy käydä keräämässä resursseja pitkin maailmaa, ruokaa, vettä jne. toimivat myös teleportti pisteinä. Sitä en tiedä mitä tapahtuu jos et käy antamassa resursseja, voivatko vihut vallata ne takaisin vai loppuuko ne niiden kierrokset siellä kaupungilla ainoastaan ? Sitten on vielä strongholdit joista ei ole hajuakaan mitä ne on.

Paljon on erinnäkköistä tekemistä pelissä mutta kaikkia näitä yhdistää se että niissä ammutaan ihmisiä ja kerätään loottia, joten lootin täytyy olla intohimo jotta pelistä saa mitään irti. Omalla kohdalla tuo ampuminen nousi ihan uusiin ulottuvuuksiin kun sain ensimmäisen tarkkuuskiväärin käsiini, ne tehokkaimmat pulttilukko sniperit on niin hirveitä tykkejä ja niillä on niin ihana pistää jengiä matalaksi että huheijaa. Yksi osuma mihin vaan pudottaa vihreät vihut yhdestä osumasta ja purpletkin menee parilla matalaks. Miinuspuolia on tietysti että lataaminen on hidasta koska jokainen luoti täytyy erikseen pistää pesään ja niissä on kiikaritähtäin pakko kun painat tähtäys nappia se automaattisesti pistää kiikaritähtäimen päälle. Mutta en muista koska viimeksi olisi ammunta pelissä ollut niin huikea fiilis kun tusina hemmoa ammuskelee jokapuolelta ja kyykit suojan takana, lataat aseen yksi luoti kerrallaan ja sen jälkeen alat pudotella ukkoja kuin ne olis ilmaa vaan... kylmät väreet tulee joka kerta. Sitten haulikolla pistetään kylmästi matalaks kaikki jotka yrittää lähelle :cool:

Sitten on vielä nämä siviili asutus alueet joita voi päivittää ja niille voi lahjoittaa resursseja joista saa sitten blueprinttejä. Kontrollit ovat sulavemmat kuin ekassa osassa ja ukon ohjaaminen on muutenkin paljon helpompaa. Minä rakastan tätä peliä, sitä en tiedä kuinka kauan tämä intohimo kestää kun on enemmän alueita takana ja miten paljon alueilla on erillaista tekemistä ja alkaako se puuduttamaan, mutta tällä hetkellä se tarjoaa kaiken mitä halusin ja toivoin.
 
Ensikosketus täälläkin takana. Tuli pari päätehtävää, pari sivutehtävää ja jokunen random aktiviteetti vedettyä kaverin kanssa.

Eka fiilis positiivinen. Loot on pääasiassa ja sitä satelee kivasti. Pidän siitä, että normi varusteissakin on pieniä settejä mitä kerätä parempien bonusten toivossa. Skillit mitä auki sain niin tuntuivat myös kiinnostavilta.

Tehtävät tosiaan on pidempiä kuin ekassa. Muutoin ne ovat pitkälti samaa kauraa: etene, tapa kaikki, etene ja puolusta ja poistu. Sivutekemistä löytyy ja maailma tuntuu kiinnostavalta sen myötä. Ekassa sivujutut oli hyvin yksinkertaisia, tässä on ehkä hieman yritetty enemmän monipuolistaa.

Äänet on hyviä. Peli myös näyttää paremmalta kuin ensimmäinen. Kontrollit ja ohjaus tuntuu hiotummalta. Välillä oli jäätävää lagia, mutta yhtään kaatumista ei sentään tullut.

Kfin klaani olisi nannaa pistää alulle ;)
 
Konsolifin klaani on laitettu tulille pleikalla. En tiedä miten löytyy haulla, mutta jos vippaa viestillä pystyn kutsumaan klaaniin.
 
Xbox Onella on nyt sitten klaani Parisevat Perat (PAP). Siihen liittykää. Pelailua yleensä viikolla iltaisin klo 20-22, ja klaanin kuvaus "Finland, wanhat bierut" kertoo kaiken olennaisen.
 
Nyt on sitten jo 5 tuntia takana ja olen tehnyt edelleen tasan yhden päätehtävän, edelleen olen sillä ekalla "alueella". Pelissä on siis tuhottoman paljon tekemistä jo ihan että saa kartan tyhjennettyä kaikesta, se on eri asia pitääkö tästä Ubisoft tyylisestä siivoamisesta. Päätehtävien lisäksi pelissä on sivutehtäviä jotka ovat ensimmäisen Divisioonan päätehtävien tasoisia, osa lyhyempiä osa pidempiä mutta kuitenkin paljon parempia kuin ensimmäisen osan sivutehtävät. Sitten on kysymysmerkki tehtävät, nämä ovat niitä perus mene alueelle ja tapa kaikki vihut/pidä tätä aluetta hallussa tehtäviä, mutta mielestäni mielenkiintoisia niistä tekee se että et tiedä mikä tehtävä se on ennenkuin pääset paikanpäälle.

Sitten on control point tehtäviä missä täytyy vallata alue tyhjentämällä se vihuista ja sen jälkeen siitä tulee sinun alueesi, näistä pisteistä lähtee tyyppejä tutkimaan karttaa ja keräämään sinulle loottia. Nämä alueet eivät pysy toiminnassa omin voimin vaan niille täytyy käydä keräämässä resursseja pitkin maailmaa, ruokaa, vettä jne. toimivat myös teleportti pisteinä. Sitä en tiedä mitä tapahtuu jos et käy antamassa resursseja, voivatko vihut vallata ne takaisin vai loppuuko ne niiden kierrokset siellä kaupungilla ainoastaan ? Sitten on vielä strongholdit joista ei ole hajuakaan mitä ne on.

Paljon on erinnäkköistä tekemistä pelissä mutta kaikkia näitä yhdistää se että niissä ammutaan ihmisiä ja kerätään loottia, joten lootin täytyy olla intohimo jotta pelistä saa mitään irti. Omalla kohdalla tuo ampuminen nousi ihan uusiin ulottuvuuksiin kun sain ensimmäisen tarkkuuskiväärin käsiini, ne tehokkaimmat pulttilukko sniperit on niin hirveitä tykkejä ja niillä on niin ihana pistää jengiä matalaksi että huheijaa. Yksi osuma mihin vaan pudottaa vihreät vihut yhdestä osumasta ja purpletkin menee parilla matalaks. Miinuspuolia on tietysti että lataaminen on hidasta koska jokainen luoti täytyy erikseen pistää pesään ja niissä on kiikaritähtäin pakko kun painat tähtäys nappia se automaattisesti pistää kiikaritähtäimen päälle. Mutta en muista koska viimeksi olisi ammunta pelissä ollut niin huikea fiilis kun tusina hemmoa ammuskelee jokapuolelta ja kyykit suojan takana, lataat aseen yksi luoti kerrallaan ja sen jälkeen alat pudotella ukkoja kuin ne olis ilmaa vaan... kylmät väreet tulee joka kerta. Sitten haulikolla pistetään kylmästi matalaks kaikki jotka yrittää lähelle :cool:

Sitten on vielä nämä siviili asutus alueet joita voi päivittää ja niille voi lahjoittaa resursseja joista saa sitten blueprinttejä. Kontrollit ovat sulavemmat kuin ekassa osassa ja ukon ohjaaminen on muutenkin paljon helpompaa. Minä rakastan tätä peliä, sitä en tiedä kuinka kauan tämä intohimo kestää kun on enemmän alueita takana ja miten paljon alueilla on erillaista tekemistä ja alkaako se puuduttamaan, mutta tällä hetkellä se tarjoaa kaiken mitä halusin ja toivoin.

Ite odottelen "köyhien miesten julkasua" 15 päivä, mutta mitä beta pelasin ja sain kaikkia violetteja snipuja pulttilukollisia m44 jne, onnistuin vielä tekemään snipuluokan jossa oli damagea snipussa ja 5% weapon dmg gearset, ei mulla kyl mitkä vihut tippunut ykkösellä tai et ne oli ku "ilmaa vaa". Ehkä just jotkut katuvihut joilla ei ole armoria tai mitää. Kyl tehtävis ku hardilla vedettii kaverin kanssa nii sai kyl upotella sitä lyijyy niihin melko huolella. Samoin se endgame hahmo mil pääsi kokeilee endgame kamoja ja sen yhen tehtävän sai myös huolella upottaa sitä lyijyä. Ei nyt ehkä niin pahasti mitä ykkösessä aikoinaan 1.3 pätsissä, jossa koko peli muuttui suureksi itsemurha alueeksi.

Keltaisella palkilla ja armorilla olevat läskit sai upottaa kirjaimellisesti lippaita ennenku kuoli, samoin nyt jotain striimejä kattonut kun jotkut jo endgamen parissa, on sielä melkosta kuolemista ja vihut tankkeja, et voin melkein luvata että ne "ilmaa vaan" vihut ja "tippuu ykkösel" tulee loppumaan paitsi just ehkä jotkut katujantterit jotka vaa tallustelee. Ehkä sit muuttivat jotain nyt itse julkaisussa?
 
Sitten on control point tehtäviä missä täytyy vallata alue tyhjentämällä se vihuista ja sen jälkeen siitä tulee sinun alueesi, näistä pisteistä lähtee tyyppejä tutkimaan karttaa ja keräämään sinulle loottia. Nämä alueet eivät pysy toiminnassa omin voimin vaan niille täytyy käydä keräämässä resursseja pitkin maailmaa, ruokaa, vettä jne. toimivat myös teleportti pisteinä. Sitä en tiedä mitä tapahtuu jos et käy antamassa resursseja, voivatko vihut vallata ne takaisin vai loppuuko ne niiden kierrokset siellä kaupungilla ainoastaan ?

Auts, tuo kyllä kuulostaa tosi rasittavalta uudistukselta, vähän kuin Fallout 4 vastaavat :( Kuka niitä jaksoi käydä auttelemassa??
Ja miten tämä on hoidettu coopissa.. eli kenen vallatut alueet pelimaailmassa siellä on ja miten resurssit niistä tulee/jakaantuu?
 
Sitten on control point tehtäviä missä täytyy vallata alue tyhjentämällä se vihuista ja sen jälkeen siitä tulee sinun alueesi, näistä pisteistä lähtee tyyppejä tutkimaan karttaa ja keräämään sinulle loottia. Nämä alueet eivät pysy toiminnassa omin voimin vaan niille täytyy käydä keräämässä resursseja pitkin maailmaa, ruokaa, vettä jne. toimivat myös teleportti pisteinä. Sitä en tiedä mitä tapahtuu jos et käy antamassa resursseja, voivatko vihut vallata ne takaisin vai loppuuko ne niiden kierrokset siellä kaupungilla ainoastaan ? Sitten on vielä strongholdit joista ei ole hajuakaan mitä ne on.

Betassa oli sellainen tunne, että kun ne on kerran vallannut niin ne kyllä pysyvät hallinnassa eikä niiden resurssien ylläpidosta tarvinnut stressata. Jos joku loppu niin sitten se loppu. Sitten kun kävi taas täydentämässä niin sai kokemuspisteitä. Siinä kohdin kun endgame alkaa niin noille kontrollipisteille käy jotain mutta sen näkee sitten.

Itse en ensin tajunnut, että ne pitää puhdistuksen jälkeen vielä vallata, jotenkin luulin, että kun tuli prompti ampua soihtu taivaalle niin se olisi aktivoinut coopin tai jotain, kutsunut randomeja sinne. Olivat mulla kaikki siis harmaana varmaan puolet betasta, vihut ei koskaan vallannu niitä takas tyhjänä ollessaan :D
 
Ylös Bottom