Vastaus: Tom Clancy’s The Division [Hype]
Ja vielä hieman lisää.
Se tekee Dark Zone -pelailusta haasteellista, että menetät aina tietyn prosentin kokemuspisteitä, kun kuolet, joten tarkkana saa olla. Huhujen mukaan kyseiseltä alueelta löydät niitä parhaita päivityksiä varusteisiin, joten siellä tulee varmasti vietettyä paljon aikaa. Kaksi arkkua olen sieltä löytänyt, joiden taso on level 10, mutta vielä en ole saanut niitä auki, tasolla yhdeksän kun mennään.
Varusteet ovat jo sen verran hyvää tasoa, että DPS on jo reilut 3300 ja staminan kasvamisen myötä myös terveysmittari on n. 3600 ja varusteina "alueen skannaus" (+ critical hit, + critical damage) ja kakkosslottiin olen laittanut joko maahan laitettavan turretin tai itse laukaistavan pommin. M4 Police aseena ja hyvänä kakkosena vanha kunnon AK-47. M4:ssä on hieman parempi DPS paremman tulinopeutensa vuoksi, mutta AK-47 on vakaampi ja luodeissa on enemmän potkua.
Kontrolleista on sanottava, että menee kyllä aikaa, ennen kuin kaikki tulevat selkäytimestä. Tiukoissa tilanteissa selviäminen on monesti siitä kiinni, miten nopeasti toimit lisävarusteiden kanssa. Esimerkiksi pistooliin vaihtaminen tuplanäpäytyksellä ei tule vielä automaattisesti, mutta joskus pistooliakin on tarvittu jos pääaseen ja kakkosaseen lippaat sattuvat olemaan tyhjinä. Toisinaan olen käyttänyt myös kilpeä, jonka kanssa voi käyttää vain pistoolia, se on pelastanut monesti kuolemalta, vaikka ei kauaa kestäkään.
Vaan on tässä hurjasti kehitettävää, kun jokaisessa lisävarusteessakin on (ainakin betassa) kaikkiaan viisi eri tasoa varusteille ja aseiden modaukset ja muut suojavermeet siihen päälle. Kaiken huippuna iso valikoima erilaisia kranaatteja ja muuta lisähärpäkettä, jotka muuten saa valittua painamalla ristiohjainta hetken pohjassa ja valitsemalla oikealla tatilla sopiva varuste, sitten päästät ristiohjaimesta irti. Esimerkkinä vaikkapa vesi, joka käytettynä antaa +20% vauriota eliittivihollisia vastaan 30 sekunnin ajaksi. Varsin hauska lisä on myös ristiohjaimesta alaspäin painamalla löytyvät liikkeet.
Tavallaan harmittaa jo nyt, että kaikki kerääminen ja grindaaminen on tässä kohtaa turhaa, koska tuskinpa mitään jää "kotiin viemisiksi" lopulliseen versioon, mutta ainakin tuntuma on kohdillaan julkaisupäivänä.
Nuo kaksi betassa olevaa päätehtävää tuli muuten pelattua myös hard-tasolla ja niistä löytyi jo mukavan paljon haastetta. Toivottavasti ovat suunnitelleet ainakin yhden vaikeamman tason mukaan.
Ja laitetaan vielä muutama bugi, jotka ovat tulleet vastaan.
- Kuolin, kun olin auttamassa tiimikaveriani AI-vihollisia vastaan. Heräsin uudelleen ja oli tarkoitus siirtyä pikamatkustuksella takaisin tiimini luokse, mutta tiimikaverini "haamu" oli jäänyt jököttämään paikalleen ja häntä itseään en nähnyt kartalla tai kentällä ollenkaan.
- Toisen päätehtävän aikana pelikaverini räjäytti jonkin joulupukin näköisen hahmon, meni vieressä olevien penkkien päälle ja jalat jäivät kiinni penkkien taakse. Sivuttain pystyi liikkumaan, mutta pois ei meinannut millään päästä (lopulta se onnistui). Muita vastaavia ei ole ollut.
- Pari kertaa ladatessa peli on jumittunut ja kerran jopa kaatunut, kun latausprosentti tuli täyteen ja sitten kuva jäätyi.
Bugit raportoitu eteenpäin.
Ja vielä hieman lisää.
Se tekee Dark Zone -pelailusta haasteellista, että menetät aina tietyn prosentin kokemuspisteitä, kun kuolet, joten tarkkana saa olla. Huhujen mukaan kyseiseltä alueelta löydät niitä parhaita päivityksiä varusteisiin, joten siellä tulee varmasti vietettyä paljon aikaa. Kaksi arkkua olen sieltä löytänyt, joiden taso on level 10, mutta vielä en ole saanut niitä auki, tasolla yhdeksän kun mennään.
Varusteet ovat jo sen verran hyvää tasoa, että DPS on jo reilut 3300 ja staminan kasvamisen myötä myös terveysmittari on n. 3600 ja varusteina "alueen skannaus" (+ critical hit, + critical damage) ja kakkosslottiin olen laittanut joko maahan laitettavan turretin tai itse laukaistavan pommin. M4 Police aseena ja hyvänä kakkosena vanha kunnon AK-47. M4:ssä on hieman parempi DPS paremman tulinopeutensa vuoksi, mutta AK-47 on vakaampi ja luodeissa on enemmän potkua.
Kontrolleista on sanottava, että menee kyllä aikaa, ennen kuin kaikki tulevat selkäytimestä. Tiukoissa tilanteissa selviäminen on monesti siitä kiinni, miten nopeasti toimit lisävarusteiden kanssa. Esimerkiksi pistooliin vaihtaminen tuplanäpäytyksellä ei tule vielä automaattisesti, mutta joskus pistooliakin on tarvittu jos pääaseen ja kakkosaseen lippaat sattuvat olemaan tyhjinä. Toisinaan olen käyttänyt myös kilpeä, jonka kanssa voi käyttää vain pistoolia, se on pelastanut monesti kuolemalta, vaikka ei kauaa kestäkään.
Vaan on tässä hurjasti kehitettävää, kun jokaisessa lisävarusteessakin on (ainakin betassa) kaikkiaan viisi eri tasoa varusteille ja aseiden modaukset ja muut suojavermeet siihen päälle. Kaiken huippuna iso valikoima erilaisia kranaatteja ja muuta lisähärpäkettä, jotka muuten saa valittua painamalla ristiohjainta hetken pohjassa ja valitsemalla oikealla tatilla sopiva varuste, sitten päästät ristiohjaimesta irti. Esimerkkinä vaikkapa vesi, joka käytettynä antaa +20% vauriota eliittivihollisia vastaan 30 sekunnin ajaksi. Varsin hauska lisä on myös ristiohjaimesta alaspäin painamalla löytyvät liikkeet.
Tavallaan harmittaa jo nyt, että kaikki kerääminen ja grindaaminen on tässä kohtaa turhaa, koska tuskinpa mitään jää "kotiin viemisiksi" lopulliseen versioon, mutta ainakin tuntuma on kohdillaan julkaisupäivänä.
Nuo kaksi betassa olevaa päätehtävää tuli muuten pelattua myös hard-tasolla ja niistä löytyi jo mukavan paljon haastetta. Toivottavasti ovat suunnitelleet ainakin yhden vaikeamman tason mukaan.
Ja laitetaan vielä muutama bugi, jotka ovat tulleet vastaan.
- Kuolin, kun olin auttamassa tiimikaveriani AI-vihollisia vastaan. Heräsin uudelleen ja oli tarkoitus siirtyä pikamatkustuksella takaisin tiimini luokse, mutta tiimikaverini "haamu" oli jäänyt jököttämään paikalleen ja häntä itseään en nähnyt kartalla tai kentällä ollenkaan.
- Toisen päätehtävän aikana pelikaverini räjäytti jonkin joulupukin näköisen hahmon, meni vieressä olevien penkkien päälle ja jalat jäivät kiinni penkkien taakse. Sivuttain pystyi liikkumaan, mutta pois ei meinannut millään päästä (lopulta se onnistui). Muita vastaavia ei ole ollut.
- Pari kertaa ladatessa peli on jumittunut ja kerran jopa kaatunut, kun latausprosentti tuli täyteen ja sitten kuva jäätyi.
Bugit raportoitu eteenpäin.