Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

Vastaus: Tom Clancy's The Division

olen pelannut tätä alusta asti ja rankki on 60 ja vasta nyt tippui toinen ase dz alueelta jota voi käyttää. kaikki muut aseet olen bluprinteistä hommannut ja niitä saa ostettua niillä kolikeilla jota saa challendejä tekemällä tai tappamalla zd nimellisiä pomoja.

zd olen vaan farmannu rojuja joita voi hajottaa bluprinttien raaka-aineeksi.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Itelle ei ole vielä pudonnut kertaakaan mitään keltaista asetta. Pelkkiä armoreita. On melkein päivittäin tehdyt challenget jne. Veikkaan, että kun sieltä se eka putoaa, niin se on täyttä kuraa. [emoji24]
Mulle tippu eilen dailysta (hard) M60. Ihan jees kun saa 180 kuulaa lippaaseen. Toimii lähinnä vara-aseena kun Vectorista ja snipusta loppuu usein kuulat kesken kierroksen. Keltaista gearia tullut droppeina 3-4 kpl plus toki challenging daily palkkiot. Keltaiset hanskat vielä puuttuis.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Siihen nähden paljon mulla on peliaikaa (semmoset 11days) on tullut melko nihkeesti droppina niitä high end aseita, dark zonesta on tippunut 2kpl loottina ja 1kpl oli kun joku sen tiputti. Parhaat aseet mitkä oon saanut on midas ja LCOA rynkky vai mikä sen nimi onkaan. Hardista on tippunut jotkut parit olemattomat, mut muuten kaikki gear varusteet ja muut aseet olen ihan craftailut. Nyt sit tämän tulevan päivityksen myötä, on pakko kerätä crafting osia varastoon siltä varalta mikäli sitä loottia ei ala droppina tulemaan paremmin. Eipä mulla nyt tällähetkellä edes ole tarvetta mitään craftata ja kasa osia on jo varastossa, niin vois vielä täs loppuviikon tehää niitä lisää.

Toisaalta sen ymmärtää että maku menis jos koko ajan tulis keltaisia, mut joulusta tämä on silti kiinni. Minä kun olen saanut edes jotain keltaisia droppina mielestäni ihan hyvin, kaveri taas on saanut varmaan joku 2kpl droppina ja loput craftailut. Scavneger ei tunnu tekevän yhtää mitään, olen juossut scavenger prosentti parhamillaan 160% eikä mitään, sit eilen mulla oli scavenger 15% ja tippui 3 keltaista, 2kpl aseita ja 1kpl armoria (ei siis daileista) vaan ihan dark zonesta.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Varsin yksitoikkoinen päivä pelin parissa. 10h tuli lisää peliaikaa juostessa ympyrää DZ1-2 alueella ja kill XP bonukset gearissa. Tähtäimessä ainakin se 75 ennen tiistaita, mutta tällä nykyisellä tahdilla saattaa se rankki 90 olla aika lähellä. Eilen ilman mitään isompia grindauksia sieltä 59 rankilta 65 tai 66 rankille ja tänään juuri ennen kuin DZ:ltä poistuin sen toisen kerran koko päivässä ja stashin kävin purkamassa materiaaleihin, iski rankki 71. Eipä tossa olisi oikeastaan mitään ideaa jos ei olisi bonus expa gearii päällä kun joka taposta/assista tulee se 310XP sen normaalin 165 sijasta ja rankit alkaa pikku hiljaa olee sitä 80k luokkaa. Kyllähän se 99 rankki aika paljon himottais saada mut siihen kyllä saattaa tovi mennä :D

Ja sitten siihen itse asiaan mitä olin tänne tulossa sanomaan; redditistä bongasin postauksen liittyen tuohon uuteen craftingiin ja natchai, ilmeisesti ubin/Massiven miehiä, streamissa sanoi "you guys only have half the story on the crafting changes, trust me you won't be disappointed." ja sitten vielä twiittasi asiaan liittyen. Hamish Bode, Massiven ukkoja (State of the Game -streameista tuttu), ko. reddit postauksessa mainitsi uutisten tulevan huomenna: "This info coming tomorrow is going to be very nice indeed."

Kuulostaa aikalailla damage controllilta erittäin negatiivisen palautteen jälkeen, toivottavasti sieltä sit oikeasti tulee jotain kunnon muutoksia eikä mitään "saat 1 crafting materiaalin enemmän gearia ja aseita purkaessa"
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Kuulostaa aikalailla damage controllilta erittäin negatiivisen palautteen jälkeen, toivottavasti sieltä sit oikeasti tulee jotain kunnon muutoksia eikä mitään "saat 1 crafting materiaalin enemmän gearia ja aseita purkaessa"

No juu kuulostaa kyllä [emoji3]
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Jes, dz rank 99 tuli eillen ja oma vinkki levutukseen on että aina manhunt ko mahollista :) buildin statsit 206kdps 83,5khealt 11k skill ja 65% armor :)
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Ja nyt tuli lisäinfoa craftingin muutoksista

Agents,

As you already know, we will be deploying update 1.1 in a few days. This is very exciting for all of us as it will be the first major content update since the release of the game! With it, we will implement new End-Game activities and a new layer of character progression with gear score 204 (equivalent level 32) items and Gear Sets items.


However, as we add this new layer of character equipment to the game, we also wanted to seize this opportunity to address something that will change your end game experience significantly: the importance of crafting versus item drops.

STATE OF CRAFTING

The Division is primarily a RPG. As such, gearing up your character is one of the main aspects and incentives to keep playing the game once the story missions are completed and max level is reached.

As part of the End-Game loop, players are expected to obtain their equipment by trying to beat challenging activities, and be rewarded for it. As each player develops and perfects their build, he or she will be looking for very specific items that will contribute to that build. Looking for one specific item can be quite tedious, but it should also feel extremely satisfying when the item is finally acquired.


The way our crafting feature is designed is to offer an alternative for players to temporarily complete their gear, by crafting missing pieces of their level. For End-Game we want crafting and our different in-game economies to provide reliable but slower source of gear compared to loot dropped from named enemies. If after many attempts you could not find said item, you should have acquired enough materials to try to craft something similar instead. It will not replace the item, but you will still be rewarded for your persistence.


However, at the moment, loot drops are just too rare and disappointing, putting too much of an emphasis on crafting: you are looking for crafting materials and may sometimes end up dropping an interesting item in the process.


This is clearly illustrated in the following graphs. Here you can see how many Item level 31 High-End items were acquired through crafting compared to items acquired as loot drops.


As many of you pointed out in the past weeks, the end result does not provide the level of fun that we had hoped for.


To address the situation, and simply make End-Game more satisfying and more focused towards improving your build one piece at a time, we will be implementing a series of changes with update 1.1, some of which have already been communicated in the Patch Notes, and others that we are about to reveal now.


MORE HIGH-END ITEMS


From now on killing a named NPC will grant you a guaranteed High-End drop! That’s right, you will now always get a High-End item from killing a named NPC of level 30+.


The gear score of said High-End will be determined by the level of the NPC. For example, a level 30 named will guarantee a gear score 163 High-End. With so much more High-End drops, you’ll quickly notice that crafting High-End items, while more expensive, will not necessarily be much more complicated. To make sure that crafting remains a viable alternative, we will also increase drop rates of Division Tech materials to 40% on level 32 named enemies in the Dark Zone.


New drop tables have been designed to grant you just enough control to focus your efforts on specific NPCs, depending on your need. Each named NPC will now have more chances to grant a specific type of High-End item. By discovering the specificities of each named NPC, you will quickly learn which ones you should focus on in order to obtain specific items.


CRAFTING AS AN ALTERNATIVE


You have already seen the changes that will be brought to crafting, but let’s go through them in more details here. Increased costs for converting crafting materials and crafting High-End items:



  • 10 Standard (Green) materials instead of 5 to craft 1 Specialized (Blue) material
  • 15 Specialized (Blue) materials instead of 5 to craft 1 High-End (Gold) material
  • 10 High-End (Gold) materials instead of 8 to craft 1 lvl 31 High-End (Gold) item

Changed deconstruction yield of Standard (Green) and High-End (Gold) items:



  • Deconstructing a Standard (Green) item yields 1 Standard material instead of 2
  • Deconstructing a High-End (Gold) item yields 1 High-End material instead of 2

By changing the conversion rates, we will encourage players to use their low level materials while they are leveling up, instead of saving them until they reach level 30. It will also bring more decision making between selling and deconstructing low quality items. Most High-End materials should come from deconstructing High-End items, and not deconstructing lower quality items to then convert these materials into High-End ones. Similarly, lowering yields when deconstructing items will also lower the efficiency of items farming.


Once again, we want you to consider deconstructing and material converting as an alternative when you get an item that doesn’t contribute to your build, and not the main mean to develop your build as a whole.


CONCLUSION


To sum up the list of changes brought with update 1.1 in regards to item drops and crafting, we will:



  • Increase drop rates of High-End items on named NPCs (100% drop rate, actually)
  • Increase drop rates of Division Tech, to make it less of a bottleneck than it currently is
  • Modify loot tables for each named NPC, to make the hunt for loot more controlled
  • Increase conversion costs of lower quality materials to high quality ones, making it harder to convert low quality materials into high quality ones
  • Decrease construction yields, making it less interesting to farm lower quality items in order to obtain crafting materials, and because you’ll get more High-End items as a whole
  • Increase cost of crafting High-End items, because High-End materials will be much easier to come by These changes will not only make crafting and dropping more coherent towards each other, but will also make it feel much more fun and rewarding.

Balancing an online game is no easy task, and while we believe that these changes are a step in the right direction for the future of the game, we will keep monitoring the situation and address what needs to be modified. But more than that, we will have an eye on all aspects of your experience, and balance things when needed. Sometimes it means making hard decisions that might not be appreciated, and when this happens we will make sure to give you the visibility you need to understand why these decisions are made.


Your feedback is very valuable to us, so keep the discussions going, we will be reading!


-The Division Team

Lähde

Ja jotta ei tarvii kaikkee lukee ni tässä aikalailla tärkeimmät:

- From now on killing a named NPC will grant you a guaranteed High-End drop! That’s right, you will now always get a High-End item from killing a named NPC of level 30+. The gear score of said High-End will be determined by the level of the NPC. For example, a level 30 named will guarantee a gear score 163 High-End.
- New drop tables have been designed to grant you just enough control to focus your efforts on specific NPCs, depending on your need. Each named NPC will now have more chances to grant a specific type of High-End item. By discovering the specificities of each named NPC, you will quickly learn which ones you should focus on in order to obtain specific items.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Ja nyt tuli lisäinfoa craftingin muutoksista

Agents,

As you already know, we will be deploying update 1.1 in a few days. This is very exciting for all of us as it will be the first major content update since the release of the game! With it, we will implement new End-Game activities and a new layer of character progression with gear score 204 (equivalent level 32) items and Gear Sets items.


However, as we add this new layer of character equipment to the game, we also wanted to seize this opportunity to address something that will change your end game experience significantly: the importance of crafting versus item drops.

STATE OF CRAFTING

The Division is primarily a RPG. As such, gearing up your character is one of the main aspects and incentives to keep playing the game once the story missions are completed and max level is reached.

As part of the End-Game loop, players are expected to obtain their equipment by trying to beat challenging activities, and be rewarded for it. As each player develops and perfects their build, he or she will be looking for very specific items that will contribute to that build. Looking for one specific item can be quite tedious, but it should also feel extremely satisfying when the item is finally acquired.


The way our crafting feature is designed is to offer an alternative for players to temporarily complete their gear, by crafting missing pieces of their level. For End-Game we want crafting and our different in-game economies to provide reliable but slower source of gear compared to loot dropped from named enemies. If after many attempts you could not find said item, you should have acquired enough materials to try to craft something similar instead. It will not replace the item, but you will still be rewarded for your persistence.


However, at the moment, loot drops are just too rare and disappointing, putting too much of an emphasis on crafting: you are looking for crafting materials and may sometimes end up dropping an interesting item in the process.


This is clearly illustrated in the following graphs. Here you can see how many Item level 31 High-End items were acquired through crafting compared to items acquired as loot drops.


As many of you pointed out in the past weeks, the end result does not provide the level of fun that we had hoped for.


To address the situation, and simply make End-Game more satisfying and more focused towards improving your build one piece at a time, we will be implementing a series of changes with update 1.1, some of which have already been communicated in the Patch Notes, and others that we are about to reveal now.


MORE HIGH-END ITEMS


From now on killing a named NPC will grant you a guaranteed High-End drop! That’s right, you will now always get a High-End item from killing a named NPC of level 30+.


The gear score of said High-End will be determined by the level of the NPC. For example, a level 30 named will guarantee a gear score 163 High-End. With so much more High-End drops, you’ll quickly notice that crafting High-End items, while more expensive, will not necessarily be much more complicated. To make sure that crafting remains a viable alternative, we will also increase drop rates of Division Tech materials to 40% on level 32 named enemies in the Dark Zone.


New drop tables have been designed to grant you just enough control to focus your efforts on specific NPCs, depending on your need. Each named NPC will now have more chances to grant a specific type of High-End item. By discovering the specificities of each named NPC, you will quickly learn which ones you should focus on in order to obtain specific items.


CRAFTING AS AN ALTERNATIVE


You have already seen the changes that will be brought to crafting, but let’s go through them in more details here. Increased costs for converting crafting materials and crafting High-End items:



  • 10 Standard (Green) materials instead of 5 to craft 1 Specialized (Blue) material
  • 15 Specialized (Blue) materials instead of 5 to craft 1 High-End (Gold) material
  • 10 High-End (Gold) materials instead of 8 to craft 1 lvl 31 High-End (Gold) item

Changed deconstruction yield of Standard (Green) and High-End (Gold) items:



  • Deconstructing a Standard (Green) item yields 1 Standard material instead of 2
  • Deconstructing a High-End (Gold) item yields 1 High-End material instead of 2

By changing the conversion rates, we will encourage players to use their low level materials while they are leveling up, instead of saving them until they reach level 30. It will also bring more decision making between selling and deconstructing low quality items. Most High-End materials should come from deconstructing High-End items, and not deconstructing lower quality items to then convert these materials into High-End ones. Similarly, lowering yields when deconstructing items will also lower the efficiency of items farming.


Once again, we want you to consider deconstructing and material converting as an alternative when you get an item that doesn’t contribute to your build, and not the main mean to develop your build as a whole.


CONCLUSION


To sum up the list of changes brought with update 1.1 in regards to item drops and crafting, we will:



  • Increase drop rates of High-End items on named NPCs (100% drop rate, actually)
  • Increase drop rates of Division Tech, to make it less of a bottleneck than it currently is
  • Modify loot tables for each named NPC, to make the hunt for loot more controlled
  • Increase conversion costs of lower quality materials to high quality ones, making it harder to convert low quality materials into high quality ones
  • Decrease construction yields, making it less interesting to farm lower quality items in order to obtain crafting materials, and because you’ll get more High-End items as a whole
  • Increase cost of crafting High-End items, because High-End materials will be much easier to come by These changes will not only make crafting and dropping more coherent towards each other, but will also make it feel much more fun and rewarding.

Balancing an online game is no easy task, and while we believe that these changes are a step in the right direction for the future of the game, we will keep monitoring the situation and address what needs to be modified. But more than that, we will have an eye on all aspects of your experience, and balance things when needed. Sometimes it means making hard decisions that might not be appreciated, and when this happens we will make sure to give you the visibility you need to understand why these decisions are made.


Your feedback is very valuable to us, so keep the discussions going, we will be reading!


-The Division Team

Lähde

Ja jotta ei tarvii kaikkee lukee ni tässä aikalailla tärkeimmät:

- From now on killing a named NPC will grant you a guaranteed High-End drop! That’s right, you will now always get a High-End item from killing a named NPC of level 30+. The gear score of said High-End will be determined by the level of the NPC. For example, a level 30 named will guarantee a gear score 163 High-End.
- New drop tables have been designed to grant you just enough control to focus your efforts on specific NPCs, depending on your need. Each named NPC will now have more chances to grant a specific type of High-End item. By discovering the specificities of each named NPC, you will quickly learn which ones you should focus on in order to obtain specific items.

No en nyt tiedä onko taattu high end droppi hyvä idea sekään, nehän menettää arvonsa ja kohta on paikat niitä täynnä. Pieni buusti droppeihin olis ollu ok, toi on taas ihan överiä. Koskeeko toi myös hard ja challengetehtäviä?
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Välillä tuntuu että nämä itse tekijät ei enää tiedä mitä ne haluaa ja mikä on hyvä, "saatte liian helposti high end kamaa craftaamalla" joo no nerfataan sitä oikee kunnolla, "eiku tämä ei ny ole kyl kauheen hyvä" "no pistetää semmonen sit tähää et named enemies tiputtaa taattua high end kamaa?" joo no tämä vois olla hyvä, nyt ne saa sit jatkuvasti heiltä high end kamaa :eek: "eiku mutku, nythän ne saa yhtä helposti ja ehkä liikaa high endiä" Lopputulos? +0. Noh katotaa mitä keksitään ens pätsiin!

Kokous päättyy!
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Eiköhän vaan rauhassa odotella sitä päivitystä ennenkuin tuomitaan tyystin. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä, antaa asioiden mennä omalla painollaan eikä keskitytä liikaa siihen "mulle kaikki heti".
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

No en nyt tiedä onko taattu high end droppi hyvä idea sekään, nehän menettää arvonsa ja kohta on paikat niitä täynnä. Pieni buusti droppeihin olis ollu ok, toi on taas ihan överiä. Koskeeko toi myös hard ja challengetehtäviä?
Mitä nyt tuosta itse ymmärsin niin koskee kaikkia 30+ named mobeja.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

En nyt tiedä onko tuo hyvä asia et noin helpolla keltaista saa. Tosin voihan olla et aseen tai armorin droprate on silti pieni ja pääasiassa keltainen on modeja mut silti. Toisekseen aika suuri osa metsästää set itemejä... sit dz menee perseilyksi täysin koska lähes kaikilla on keltaista laukussa.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

mun mielestä nykyinen exo tavaroitten droppaus on just suhkot hyvin toteutettu, aina sä olet edes vähän iloinen vaikka sieltä se paskamaski ja polvisuojat tippuiskin.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

mun mielestä nykyinen exo tavaroitten droppaus on just suhkot hyvin toteutettu, aina sä olet edes vähän iloinen vaikka sieltä se paskamaski ja polvisuojat tippuiskin.

No ainakin tämä uudistus pakottaa kaikki pelaamaan DZ:lle, jotta on mahdollista saada tuota keltaista(kultaista) kamaa. Itse olen myös vähän skeptinen tuohon kaavaan, koska eilenkin porukassa pelatessa saatiin ulos tavaraa Dark Zonelta 50 itemiä pomoja tappamalla sekä arkkuja avaamalla. Sattui olemaan kerrankin harvinaisen hyvä serveri, kun DZ04 ylöspäin kaikki DZ arkut olivat avaamatta ja saimme pyöriä siellä täysin omassa rauhassa.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Se on ihan sama jos sitä hyvin tippuu. Se tavara vaan täytyy kokoajan olla snadisti parempaa. Koska nyttenkin sitä keltasta on paikat täynnä ja samoilla menty kokoajan kun uudet tippuvat on paljon huonompia.


PSN maaho76
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Tuolla DZ puolella ei varmaan yksin kannata paljon rimpuilla (lvl30 rank17 vasta), tai pitää yrittää lotota servu missä ei pääkallomiehet ratsasta...?
Muutaman kerran pyörinyt siellä ja sen ainoan kerran kun tippuu jotain käyttökelpoista, lähetys epäonnistuu kun kolleegat tulee ja tappaa.
Noilla "nuhapumpuilla" kova homma saada keltasia nurin kun puolenkymmentä violettia vielä häiritsee.
Ei vielä kovin monta mukavaa pelireissua DZ lla.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Jos ei halua Rogueita pelätä niin DZ 5-6 on ainut vaihtoehto. Toki jos on huonot varusteet niin turha sinnekään on mennä.


PSN maaho76
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

No, periksi ei anneta. Samaltahan toi tuntui Destinyssä alkutaipaleella :)
Pitää pyöriä muissa ympyröissä ja yrittää graftata parempaa varustusta.
Pääkonttorillahan olisi myynnissä keltainen rynkky, mutta arvoiltaan huonompi kuin kannossa oleva violetti.. Onko tuota mahdollista tuunata paremmin kuin violettia, eli kannattaisiko sittenkin ostaa ?
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Itse pyörin nykyään lähes aina vain DZ 4-6 mestoilla, niin aika rauhassa sielä saa olla. Mitä nyt jotkut satunnaiset rogueryhmät välillä murhannut, eipä niille yksin ole mitään jakoa. Ensimmäisenä kun astun Darkzonelle, niin avan kartan ja katon missä ne punaiset pääkallot laahustelee, niin lähes aina ne on sielä 1-3 alueella. Jos alkaa tulee lähemmäs niin kiertelen ja menen karkuun, extractin tilaan aina DZ6 tai 5 mestoille eikä sinne ole kertakaan tullut näitä varkaita.

Sit tästä tulevasta päivityksestä, hieman huolestuttaa. Koska nyt jokainen nimismies pomo tiputtaa sitä tiettyä high end kamaa, kuvitellaan nyt vaikka että DZ6:sen eräs pomo tiputtaa vaikka snipua, siinä mestoilla on sit aina ruuhkaa, paljon pelaajia jotka odottaa jonossa että koska se uus pomo tulee, sit jos se tulee niin haaskalinnut sielä varmasti ovat valmiina ampumaan kaikki. Että melkoista ruuhkaa ja perseilyä voisin kuvitella tulevan näihin nimismies npc mestoille. Sekä jo nyt melko 100% varmuudella 4 pelaajan ryhmä ampuu jos näkee, niin voisin kuvitella sen asian lisääntyvän melkoisesti tämän päivityksen myötä, koska melko varmasti sielä joka kolmannella on putkirepussa jokin keltainen vempain.

DZ voi olla vaarallinen ja jännä paikka, mutta jos se on yhä enemmän menossa vaan siihen suuntaan että sielä voi ampua ja perseillä kaikkia ilman mitään sen suurempia sanktioita ja varsinkin jos sitä alkaa tapahtumaan koko ajan pelaajien kesken. Noh katotaa miten käy!
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

rakkaat kanssaloottinörttini, alkoholia on veressä näin perjantaisin enkä muista että kysyinkö tätä jo mutta kysyn uudestaa A.mistä tiedän että olenko ostamassa burst-ase blueprinttiä JA B.mihin helvettiä on hävinnyt gpssän se viiva ruudulta?
 
Ylös Bottom