Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Capcomin ainoa moka tässä sukupolvessa ovat nuo naurettavat asennustiedostot pleikkarilla. Pelaan nykyään aina yhtä peliä vain kerrallaan, mutta muunlainen pelailu ei sitten onnistuisikaan.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Eurogamerissa revitään nyt naamat kokonaan irti Resident Evil 5:stä! Pelin enginessä on mukana aika hienostuneita kikkoja, ja tehosyöpöissä kohdissa ei tiputetakaan ensimmäisenä freimejä, vaan tingitään reunanpehmennyksestä.
Capcom's Framework MT engine uses some very useful tricks in maintaining image quality. It runs at native 720p, and employs the use of full-on 4x multisampling anti-aliasing on Xbox 360, while using the 2x Quincunx technique on PS3. On a like-for-like basis, this means that the 360 has clearer visuals (2x QAA blurs every texture) but edge-smoothing is very similar. The cleverness kicks in when the engine is stressed. Rather than drop frames, the engine tones down the anti-aliasing instead. According to Capcom's own figures, this can result in a 20 per cent performance boost when the game needs it. The idea here is that the gameplay is sufficiently intense that you won't notice a momentary reduction in edge-smoothing. So on Xbox 360, it's reduced from 4x down to 2x, before being removed completely. On PS3, however, the Quincunx effect is either on, or off.
Lopputulos on aika selkeä: demon tapaan myös julkaisuversiossa PlayStation 3:lla graafisia herkkuja on vähemmän kuin X360-versiossa. Sen huomaa esim. veden heijastuksien tai erilaisten partikkeliefektien puutteena. PS3-version eduksi on silti sanottava, että siinä on v-lock käytössä, eikä tearingia tapahdu koskaan. Boksilla repeilyä esiintyy erityisesti välianimaatioissa.
The 360's screen-tear is at its most noticeable here, as you might expect from an engine that is being stressed to its limits. PS3 works better as a result - dropped frames aren't so noticeable when you're not in control, and the rock solid v-lock means a more coherent image.
Kunnon HD-vertailuvideon voi sitten käydä Digital Foundryn blogista.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Eurogamerissa revitään nyt naamat kokonaan irti Resident Evil 5:stä! Pelin enginessä on mukana aika hienostuneita kikkoja, ja tehosyöpöissä kohdissa ei tiputetakaan ensimmäisenä freimejä, vaan tingitään reunanpehmennyksestä.

Lopputulos on aika selkeä: demon tapaan myös julkaisuversiossa PlayStation 3:lla graafisia herkkuja on vähemmän kuin X360-versiossa. Sen huomaa esim. veden heijastuksien tai erilaisten partikkeliefektien puutteena. PS3-version eduksi on silti sanottava, että siinä on v-lock käytössä, eikä tearingia tapahdu koskaan. Boksilla repeilyä esiintyy erityisesti välianimaatioissa.

Kunnon HD-vertailuvideon voi sitten käydä Digital Foundryn blogista.

boxilla oli koko ajan tasan 30 mutta ps3 versio fps droppas koko ajan
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Digital Foundrylla lisää Ressuvertailuvideota: naks

Overall, from a technical perspective, Xbox 360 clearly hosts the better game, despite some screen tear.
Frame rate is consistently higher, making for a smoother, more responsive experience. The fact that the game
is essentially locked at 30fps means that theres no judder, which you can get in spades on the PS3 version.
Clearer textures, more particle effects, full world reflections in the water - in terms of bonus bling, Xbox 360
is in pole position here.

Edit: Hidas, mutta onneksi vain 12 tuntia jäljessä. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

UCF 2009 Undisputed demo vertailussa.

Demon versioissa löytyy yllättäviä eroja, mutta Xbox-versio voittaa grafiikan mitalla:

This category went to the Xbox 360 hands down. Having sharper textures, more anti aliasing, and self shadowing effects.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

UCF 2009 Undisputed demo vertailussa.

Demon versioissa löytyy yllättäviä eroja, mutta Xbox-versio voittaa grafiikan mitalla:

Demo ja demo ja demo... Demot on usein melko keskeneräisistä versioista otettuja, joten tällaiselle soopalle en juuri arvoa laske. Katsotaan sitten, kun verrataan niitä valmiita versioita...
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Demon versioissa löytyy yllättäviä eroja, mutta Xbox-versio voittaa grafiikan mitalla:
Puusilmäni eivät riittäneet oikeassa pelitilanteessa löytämään mitään eroja, kun tuossa yhtenä iltana demoa omilla laitteillani testailin. :) Lens Of Truthin esimerkkikuvista sentään pieniä eroavaisuuksia pystyi havaitsemaan, kun tarpeeksi kauan tuijotti. Mutta kaikkinensa kivan näköinen peli(demo) kummallakin alustalla.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Eurogamer on tehnyt todella mielenkiintoisen analyysin FFXIII:n demosta ja päätelleet siitä muutamia seikkoja. Ensinnäkin demon kaksinkertainen koko ruudun reunanpehmennys (2*FSAA näin nörtimmin ilmaistuna) on PS3:lle liian iso kakunpala nielaistavaksi hetkittäin, ja niinpä ruudunpäivitys ottaa paikoitellen osumaa. Eurogamerilla kuitenkin arvellaan, että X360:n 10 megan eDRAM-bufferin ansiosta sahalaitoja saadaan siloteltua "lähes ilmaiseksi". Samainen ihmesiru mahdollistaa myös paremmat alpha-efektit, eli esim. "realistisemmat" hiukset.
Due to the 10Mb of onboard eDRAM directly connected to the Xenos GPU, alpha blending has far less of an impact on performance with the 360. In some scenes we expect the 360 version to have the edge over the 'native' PS3 code.

Vaan ei Pleikka-versio täysin huonommaksi kuitenkaan jää, vaan sillä ehkä saadaan aavistuksen paremmat HDR-valaistusefektit. Lähinnä kyse on siitä, huomaako kukaan eroa.

FFXIII:ssa on kolmenlaisia erilaisia välianimaatioita; ihan silkkaa esirendattua 1080p-CGI:tä, pelin moottorilla tehtyjä esirendattuja 720p-pätkiä nelinkertaisella antialiasoinnilla ja extraefekteillä sekä ihan reaaliaikaisia animaatioita kaksinkertaisella AA:lla. Eurogamerin veikkaus on, että boksiversiossa videota on vain ensin mainitut, kun taas Pleikalla BD-levyn tilan ansiosta (ja GPU:n "hitauden" vuoksi) tulee olemaan enemmän noita esirenderöityjä pätkiä.

Mielenkiintoista, mielenkiintoista. Tietenkin artikkeli on melko pitkälti spekulaatiota, koska todellista X360-vertailukohtaa ei vielä ole, ja Pleikka-versiotakin varmasti hiotaan vielä julkaisuun mennessä.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

FFXIII:ssa on kolmenlaisia erilaisia välianimaatioita; ihan silkkaa esirendattua 1080p-CGI:tä, pelin moottorilla tehtyjä esirendattuja 720p-pätkiä nelinkertaisella antialiasoinnilla ja extraefekteillä sekä ihan reaaliaikaisia animaatioita kaksinkertaisella AA:lla. Eurogamerin veikkaus on, että boksiversiossa videota on vain ensin mainitut, kun taas Pleikalla BD-levyn tilan ansiosta (ja GPU:n "hitauden" vuoksi) tulee olemaan enemmän noita esirenderöityjä pätkiä.
Tuo ratkaisisi tai ainakin helpottaisi paljon DVD:n pienemmän kapasiteetin haittapuolia. Mutta hiukan mietityttää kuinka tämä sitten toteutettaisiin tarinan kerronnan kannalta. Leikattaisiinko esirenderöityjä pätkiä kovalla kädellä vain lyhyemmäksi ja sillä selvä, vai suunnitellaanko kohtaus enemmän tai vähemmän uusiksi ja tehdään pelin moottorilla. Voisi ajatella että esirendattujen pätkien laadun pienentämien (esim. 1080p -> 720p) ja tiukka pakkaaminen voisi olla käytännössä edullisempi ja nopeampi vaihtoehto, vaikka tilansäästössä ei päästäisiinkään sille tasolle johon päästäisiin käyttämällä pelimoottoria.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

PS3:lle ilmestyvä Ninja Gaiden Sigma 2 saa uusien efektien lisäksi myös aidon 720p-resoluution. X360-versiossa oli käytössä 1152x585-tarkkuus. Tosin sen eduksi on sanottava parempi anti-aliasointi. Lisäksi boksilla nähtiin enemmän gorea.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Heh, on aikamoista spekulaatiota FFXIIIn eroista kun ei ole edes X360 demoa käsillä :rolleyes:

Yhtä hyvin minäkin voin heittää pari asiaa jotka voivatkin olla hyvin toisin. Ensinnäin artikkeli laittaa liikaa uskoa eDRAMiin. Miksi? Koska siinä ei ole tarpeeksi tilaa 720p kuvalle anti -aliasointeineen(en muista minkä suuruisen). Juuri tästä syystä Ninja Gaiden 2 on XOlla vain resoa 1152x585 koska se täyttää eDRAMin aivan piripintaan. Tästä oli jossain juttuakin. Sitten meinaavat eurogamerin artikkelissa kaikki herkut samaan aikaan tunkea eDRAMiin vaikka se täyttyy jo AAsta. Ei hyvää päivää. Korjata saa jos tekninen tietämys on parempaa tai vastaavasti sanoa paremmin jos olen oikessa. Mutta eDRAM voidaan jopa ajatella pullonkaulaksi, eikös kaikki toimiteta ruudulle sen kautta?

Välivideoista sen verran että ne varmasti nähdään PS3lla 1080p:nä, kun taas XO versiossa varmasti pudotetaan reso vähintään 720p:ksi tilan säästämiseksi. Seikka joka häiritsee niin keleesti on se että XOlle ei ole mitään mahdollisutta saada japaninkielistä ääniraitaa mukaan. Vaikka se mahtuu hyvin BDlle niin puhetta on ollut että se laikattaisiin pois jotta FFXIIIn molemmat versiot olisivat mahdollisimman samanlaisia :mad:
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Yhtä hyvin minäkin voin heittää pari asiaa jotka voivatkin olla hyvin toisin. Ensinnäin artikkeli laittaa liikaa uskoa eDRAMiin. Miksi? Koska siinä ei ole tarpeeksi tilaa 720p kuvalle anti -aliasointeineen(en muista minkä suuruisen). Juuri tästä syystä Ninja Gaiden 2 on XOlla vain resoa 1152x585 koska se täyttää eDRAMin aivan piripintaan. Tästä oli jossain juttuakin. Sitten meinaavat eurogamerin artikkelissa kaikki herkut samaan aikaan tunkea eDRAMiin vaikka se täyttyy jo AAsta. Ei hyvää päivää. Korjata saa jos tekninen tietämys on parempaa tai vastaavasti sanoa paremmin jos olen oikessa. Mutta eDRAM voidaan jopa ajatella pullonkaulaksi, eikös kaikki toimiteta ruudulle sen kautta?

eDRAM:ia on tarkoitus käyttää "tilettäen", eli lopullinen kuva rendataan useassa palassa.
Koko 720p/1080p kuvan antialiasointeineen ei ole tarkoituskaan mahtua tuohon 10MB:hen kerrallaan.

Ninja Gaiden 2 ei siis hyödynnä tilingia, vaan tunkee koko framebufferin eDRAMiin kerrallaan.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Beyond3D:n ahkerat pikselinlaskijat ovat todenneet myös Modern Warfare 2:n olevan 1024x600-resoluutiolla kuten edeltäjänsäkin.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Rage tulee pyörimään Xbox 360:llä 60fps, mutta PS3:lla 30fps Linkki!

Mutta jos oikein luin niin PS3 versio tulee yhdelle BD-levylle kun taas Xbox 360 versio neljälle DVD:lle?
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Mutta jos oikein luin niin PS3 versio tulee yhdelle BD-levylle kun taas Xbox 360 versio neljälle DVD:lle?

No aika temppu olisi laittaa neljälle dvd:lle :D Kummallista sillä parin viikon takaisessa haastattelussa puhuttiin, kuinka kahdella dvd:llä (täytyy) pärjätä.

"We would love to set the thing up where it filled one Blu-ray disc versus three DVDs, which is about the right mix, but the game just... we can't cut into a third like that," Carmack says. "We can cut it into two pieces. We've got two large wastelands on there. We just couldn't make an arbitracy cut."
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

"PS3 runs at just 20-30fps"
"The PS3 lags a little bit behind in terms of getting the performance out of it," John Carmack told Edge


Whaat? Ei nuo kommentit vaikuta siltä, että vertailtaessa PS3 yskisi "vain vähän". 20fps, josta max 30fps olisi hävettävän huono tilanne.
 
Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3

Päivitystä: http://www.gamezine.co.uk/news/games/r/rage/carmack-rage-faster-on-xbox-360-and-pc-$1315438.htm

Carmackin mukaan myös PS3:lla peli tulee pyörimään 60fps, kuten aikaisemmin on luvattukin. Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä arvosteluja, hieman sellainen kutina että PS3 versio tulee jäämään jälleenkerran 360:n jalkoihin.
 
Ylös Bottom