Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käsittääkseni tämä on juuri tätä uudemman polven "RPG" Assassin's Creediä.
No itselle tekee pelin miljöö niin paljon että voi antaa paljon pelimekaanisia ongelmia anteeksi. Toivotaan myös että ovat kehittäneet sitä paremmaksi.
Itse nimenomaan rakastan tätä tyylisuuntaa. Mutta en toki pistäisi pahakseni, jos tarjoavat välillä vaikkapa sitä ensimmäisten Assassins Creedien tyylisuuntaakin (mitä tuo Mirage ilmeisesti onkin) sitä kaipaaville. Itselleni se ei kyllä oikein enää nappaa. On niin kulunut malli, enkä oikein ole noin muutenkaan kovin hiippailupainotteisten pelien ystävä. Ropet, hahmojen kehittäminen sekä historialliset ympäristöt ja henkilöt kiinnostavat itseäni enemmän AC-peleissä.Käsittääkseni tämä on juuri tätä uudemman polven "RPG" Assassin's Creediä.
Tämä uusi "RPG" tyylisuunta ei ole ollut pelkästään huono asia, mutta samalla tyylisuunnan muuttuessa Assassin's Creedit ovat paisuneet ihan tolkuttomiin mittoihin. Tekeminen pitkin isoa karttaa on liian samanlaista ja vaikka pelit hienon näköisiä ovatkin niin toistavat itseään aivan liikaa ja liian pitkään.Itse nimenomaan rakastan tätä tyylisuuntaa. Mutta en toki pistäisi pahakseni, jos tarjoavat välillä vaikkapa sitä ensimmäisten Assassins Creedien tyylisuuntaakin sitä kaipaaville. Itselleni se ei kyllä oikein enää nappaa. On niin kulunut malli, enkä oikein ole noin muutenkaan kovin hiippailupainotteisten pelien ystävä. Ropet, hahmojen kehittäminen sekö historialliset ympäristöt ja henkilöt kiinnostavat itseäni enemmän AC-peleissä.
Toki suurin osa niistä ensimmäisistä AC-peleistäkin tuli pelattua, kunnes sitten alkoi tökkiä ja jäikin usempikin niistä kesken. Paljon kehuttu Black Flagkin alkoi varsin pian maistua puulta, vaikka siinä olikin sentään tiettyä erilaisuuttakin mukana pelisarjassa siihen mennessä nähtyyn verrattuna. Eli kesken on tuokin edelleen. Joskus voisi kyllä tuonkin yrittää loppuun saattaa kuitenkin.
Tämä uusi "RPG" tyylisuunta ei ole ollut pelkästään huono asia, mutta samalla tyylisuunnan muuttuessa Assassin's Creedit ovat paisuneet ihan tolkuttomiin mittoihin. Tekeminen pitkin isoa karttaa on liian samanlaista ja vaikka pelit hienon näköisiä ovatkin niin toistavat itseään aivan liikaa ja liian pitkään.
Otan mieluusti vaikka puolet lyhyempiä, selkeitä ja ytimekkäästi eteneviä Assassin's Creedejä olivat ne sitten hiippailu tai RPG tyylisuuntaa.
Tämähän on toki taas näitä makuasioita viimeisen päälle. Itse taas koen sen putkimaisemmin ja vielä orjallisemmin samaa hiippailuun perustuvaa salamurhauskaavaa kerta toisensa jälkeen toteuttavan pelaamisen nimenomaan puuduttavana. Voihan tuota ison ja avoimemman maailman AC-seikkailuakin aika suoraviivaisesti edetä putkimaiseen tapaan lähes pelkkää tarinaa tehden, jos ei haluaa niin paljoa aikaa käyttää yhteen ja samaan peliin. Toki se voi käydä jonkin verran haasteelliseksi, jos ei halua yhtään sivutehtäviä tehdä, koska sitten voi olla kyllä, että leveli ei hahmolla riitä tarinassa etenemiseen, kuin erityisen taitavalla pelaajalla.Tämä uusi "RPG" tyylisuunta ei ole ollut pelkästään huono asia, mutta samalla tyylisuunnan muuttuessa Assassin's Creedit ovat paisuneet ihan tolkuttomiin mittoihin. Tekeminen pitkin isoa karttaa on liian samanlaista ja vaikka pelit hienon näköisiä ovatkin niin toistavat itseään aivan liikaa ja liian pitkään.
Otan mieluusti vaikka puolet lyhyempiä, selkeitä ja ytimekkäästi eteneviä Assassin's Creedejä olivat ne sitten hiippailu tai RPG tyylisuuntaa.
Tottakai makuasioita.Tämähän on toki taas näitä makuasioita viimeisen päälle. Itse taas koen sen putkimaisemmin ja vielä orjallisemmin samaa hiippailuun perustuvaa salamurhauskaavaa kerta toisensa jälkeen toteuttavan pelaamisen nimenomaan puuduttavana. Voihan tuota ison ja avoimemman maailman AC-seikkailuakin aika suoraviivaisesti edetä pukimaiseen tapaan lähes pelkkää tarinaa tehden, jos ei haluaa niin paljoa aikaa käyttää yhteen ja samaan peliin. Toki se voi käydä jonkin verran haasteelliseksi, jos ei halua yhtään sivutehtäviä tehdä, koska sitten voi olla kyllä, että leveli ei hahmolla riitä tarinassa etenemiseen, kuin erityisen taitavalla pelaajalla.
Jos peli kestää toista sataa tuntia ja suurimman osan ajasta toistat ihan saman tyyppisiä tehtäviä. Se on se puuduttavuuteen ajava ongelma. Ainakin AC Valhalla syyllistyi tähän hyvinkin paljon. Copy-pastetaan sitä samaa eri puolille karttaa ja sitten pelaaja pistetään juoksemaan tehtävämerkkien perässä.Sinänsä en ole edelleenkään itse päässyt siihen kiinni miksi se on niin kamalaa, jos hyvä peli kestää vaikka toista sataakin tuntia? Toki siis silloin näin, jos peli on oikeasti mielestäni hyvä. Silloin lähinnä harmittelen loppupuolella sitä, että pian se loistava pelikokemus on ohi. Mutta kuten sanottu jo aiemmin, itse en ole tarinapohjaisissa avoimen maailman peleissä ensisijaisesti päämääräorientoitunut, vaan nautin paljon enemmän siitä mitä kaikkea se pelimailma tarjoaa, sekä siitä vapauden ja valitsemisen mahdollisuudesta. Ja AC-peleissä suurin intoni herättäjä on aina ollut historialliset paikat, hahmot ja aikakaudet. En minä salamurha-AC-peleistä olisi koskaan muutoin edes kiinnostunut, ellei näitä elementtejä olisi ollut. Avoin ja valtava pelimaailma sopii noiden elementtien kanssa kuitenkin ainakin itselleni vieläkin paremmin.
Ei ole mikään velvollisuus ylipäätään pelata pelejä läpi, mutta monesti kun pelin aloittaa niin olisi kiva nähdä mihin pelin tarina vie.tuntuu että tosi monelle on tärkeätä pelin ostaessa se että se on pakko/velvollisuus pelata peli läpi viikon tai kahden viikon sisään osto hetkestä , itselle taas se pitkä-ikäisyys ja vietetyt tunnit on paljon tärkempää, koskaan en pakota itseäni pelaamaan peliä läpi,
Assassiinit eivät varsinaisesti murhanneet salassa:Miragea odotan siitä syystä hyvinkin paljon, että päästään taas perinteisemmän salamurhaamisen pariin.
Our favorite pink-haired, high-jumping jungle boy is back! We're working with creator Tokuro Fujiwara to bring the beloved platformer Tomba to modern consoles via the Carbon Engine, with a new soundtrack by the legendary FUJITA HARUMI. Stay tuned for more info about the physical and digital releases
Ei ole tarpeeksi "WOW"-hymiötä että riittäisi kommentoidaan sillä tätä.Tomba tulossa PS4|PS5, Switch ja PC
Täältä löytyy edelleen hyllystä se junnuna vanhemmilta kinuttu Tombi!. Ohjekirja tosin on vuosien saatossa hukkunut, joka näin jälkikäteen harmittaa aika paljon enemmän kuin silloin nuorempana. Se myös vähän harmittaa, ettei tästä näytä olevan tulossa Xbox versiota, mutta jos ja kun fyysisen Switch version tekevät, niin saattaa olla että tämä og fani tarttuu tilaisuuteen.Ei ole tarpeeksi "WOW"-hymiötä että riittäisi kommentoidaan sillä tätä.
On kyllä niin kova julkistus että! Tomba on yksi niistä peleistä, joita jauhoi demolla vaikka ja kuinka. Se oli jotain niin erilaista ja outoa. Ikinä en päässyt jostain tietystä pisteestä eteenpäin enkä nyt ole varma oliko se vain demon vai omien hoksottimien loppu mutta harmitti silti kun ei nähnyt peliä enempää.
Niin, se oli myös aikaa kun niitä pelejä ei saanut kuin suunnilleen yhden vuodessa. En tiedä miksi se yksi ei ollut sitten Tomba. Ehkä se oli tuo aika kun tuo on julkaistua 1997. Silloin olin kova Tomb Raider -fani ja ykkönen tuli 1996 ja jatko-osa 1997, joten ehkä ne oli sitten ne "vuoden pelit"
On muuten ollut vähän eri merkitys "vuoden pelille" kuin nykyään![]()