Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
päinvastoin täällä taas toivotaan että AC jatkaa Valhalla, Origins, Odyssey ARPG/witchermäisellä tyylillään, jos haluaa hiiviskely pelin niin sitten niillehän on tulossa juuri tämä Mirage mikä on sitten perinteisempi AC
 
No itselle tekee pelin miljöö niin paljon että voi antaa paljon pelimekaanisia ongelmia anteeksi. Toivotaan myös että ovat kehittäneet sitä paremmaksi.

Joo, tää kiinnostaa miljöönsä vuoksi hyvinkin paljon, vaikken itsekään pidä tästä uudempien Assassinien tyylistä. Origins ja Odyssey jäi kesken, ja Valhalla tuli tahkottua loppuun vain koska olin jo niin pitkällä ettei luonne antanut periksi enää keskeyttää.

Miragea odotan siitä syystä hyvinkin paljon, että päästään taas perinteisemmän salamurhaamisen pariin.
 
Käsittääkseni tämä on juuri tätä uudemman polven "RPG" Assassin's Creediä.
Itse nimenomaan rakastan tätä tyylisuuntaa. Mutta en toki pistäisi pahakseni, jos tarjoavat välillä vaikkapa sitä ensimmäisten Assassins Creedien tyylisuuntaakin (mitä tuo Mirage ilmeisesti onkin) sitä kaipaaville. Itselleni se ei kyllä oikein enää nappaa. On niin kulunut malli, enkä oikein ole noin muutenkaan kovin hiippailupainotteisten pelien ystävä. Ropet, hahmojen kehittäminen sekä historialliset ympäristöt ja henkilöt kiinnostavat itseäni enemmän AC-peleissä.

Toki suurin osa niistä ensimmäisistä AC-peleistäkin tuli pelattua, kunnes sitten alkoi tökkiä ja jäikin useampikin niistä kesken. Paljon kehuttu Black Flagkin alkoi varsin pian maistua puulta, vaikka siinä olikin sentään tiettyä erilaisuuttakin mukana pelisarjassa siihen mennessä nähtyyn verrattuna. Eli kesken on tuokin edelleen. Joskus voisi kyllä tuonkin yrittää loppuun saattaa kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Itse nimenomaan rakastan tätä tyylisuuntaa. Mutta en toki pistäisi pahakseni, jos tarjoavat välillä vaikkapa sitä ensimmäisten Assassins Creedien tyylisuuntaakin sitä kaipaaville. Itselleni se ei kyllä oikein enää nappaa. On niin kulunut malli, enkä oikein ole noin muutenkaan kovin hiippailupainotteisten pelien ystävä. Ropet, hahmojen kehittäminen sekö historialliset ympäristöt ja henkilöt kiinnostavat itseäni enemmän AC-peleissä.

Toki suurin osa niistä ensimmäisistä AC-peleistäkin tuli pelattua, kunnes sitten alkoi tökkiä ja jäikin usempikin niistä kesken. Paljon kehuttu Black Flagkin alkoi varsin pian maistua puulta, vaikka siinä olikin sentään tiettyä erilaisuuttakin mukana pelisarjassa siihen mennessä nähtyyn verrattuna. Eli kesken on tuokin edelleen. Joskus voisi kyllä tuonkin yrittää loppuun saattaa kuitenkin.
Tämä uusi "RPG" tyylisuunta ei ole ollut pelkästään huono asia, mutta samalla tyylisuunnan muuttuessa Assassin's Creedit ovat paisuneet ihan tolkuttomiin mittoihin. Tekeminen pitkin isoa karttaa on liian samanlaista ja vaikka pelit hienon näköisiä ovatkin niin toistavat itseään aivan liikaa ja liian pitkään.

Otan mieluusti vaikka puolet lyhyempiä, selkeitä ja ytimekkäästi eteneviä Assassin's Creedejä olivat ne sitten hiippailu tai RPG tyylisuuntaa.
 
Tämä uusi "RPG" tyylisuunta ei ole ollut pelkästään huono asia, mutta samalla tyylisuunnan muuttuessa Assassin's Creedit ovat paisuneet ihan tolkuttomiin mittoihin. Tekeminen pitkin isoa karttaa on liian samanlaista ja vaikka pelit hienon näköisiä ovatkin niin toistavat itseään aivan liikaa ja liian pitkään.

Otan mieluusti vaikka puolet lyhyempiä, selkeitä ja ytimekkäästi eteneviä Assassin's Creedejä olivat ne sitten hiippailu tai RPG tyylisuuntaa.

Tätä olin itsekin tulossa sanomaan. Valhallaa olisi helposti voinut leikata ainakin 30h verran, se oli aivan täynnä samaa kaavaa olevaa "huttua". Mua myös häiritsi että näiden uudempien osien myötä Assassin's Creedeistä katosi assassiinit liki kokonaan, vaikka sinällään kevyessä rpg:ssä ei mitään vikaa ole. Nyt vaan sen takia legendaarinen hihapuukko jopa postettiin kokonaan hetkeksi, ja silloin katosi vähän koko sarjan identiteetti.

Mutta hyvä että sieltä nyt tulee kahta eri koulukunnan peliä, niin pitäisi olla jotakin kaikille.
 
Tämä uusi "RPG" tyylisuunta ei ole ollut pelkästään huono asia, mutta samalla tyylisuunnan muuttuessa Assassin's Creedit ovat paisuneet ihan tolkuttomiin mittoihin. Tekeminen pitkin isoa karttaa on liian samanlaista ja vaikka pelit hienon näköisiä ovatkin niin toistavat itseään aivan liikaa ja liian pitkään.

Otan mieluusti vaikka puolet lyhyempiä, selkeitä ja ytimekkäästi eteneviä Assassin's Creedejä olivat ne sitten hiippailu tai RPG tyylisuuntaa.
Tämähän on toki taas näitä makuasioita viimeisen päälle. Itse taas koen sen putkimaisemmin ja vielä orjallisemmin samaa hiippailuun perustuvaa salamurhauskaavaa kerta toisensa jälkeen toteuttavan pelaamisen nimenomaan puuduttavana. Voihan tuota ison ja avoimemman maailman AC-seikkailuakin aika suoraviivaisesti edetä putkimaiseen tapaan lähes pelkkää tarinaa tehden, jos ei haluaa niin paljoa aikaa käyttää yhteen ja samaan peliin. Toki se voi käydä jonkin verran haasteelliseksi, jos ei halua yhtään sivutehtäviä tehdä, koska sitten voi olla kyllä, että leveli ei hahmolla riitä tarinassa etenemiseen, kuin erityisen taitavalla pelaajalla.

Sinänsä en ole edelleenkään itse päässyt siihen kiinni miksi se on niin kamalaa, jos hyvä peli kestää vaikka toista sataakin tuntia? Toki siis silloin näin, jos peli on oikeasti mielestäni hyvä. Silloin lähinnä harmittelen loppupuolella sitä, että pian se loistava pelikokemus on ohi. Mutta kuten sanottu jo aiemmin, itse en ole tarinapohjaisissa avoimen maailman peleissä ensisijaisesti päämääräorientoitunut, vaan nautin paljon enemmän siitä mitä kaikkea se pelimailma tarjoaa, sekä siitä vapauden ja valitsemisen mahdollisuudesta. Ja AC-peleissä suurin intoni herättäjä on aina ollut historialliset paikat, hahmot ja aikakaudet. En minä salamurha-AC-peleistä olisi koskaan muutoin edes kiinnostunut, ellei näitä elementtejä olisi ollut. Avoin ja valtava pelimaailma sopii noiden elementtien kanssa kuitenkin ainakin itselleni vieläkin paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän on toki taas näitä makuasioita viimeisen päälle. Itse taas koen sen putkimaisemmin ja vielä orjallisemmin samaa hiippailuun perustuvaa salamurhauskaavaa kerta toisensa jälkeen toteuttavan pelaamisen nimenomaan puuduttavana. Voihan tuota ison ja avoimemman maailman AC-seikkailuakin aika suoraviivaisesti edetä pukimaiseen tapaan lähes pelkkää tarinaa tehden, jos ei haluaa niin paljoa aikaa käyttää yhteen ja samaan peliin. Toki se voi käydä jonkin verran haasteelliseksi, jos ei halua yhtään sivutehtäviä tehdä, koska sitten voi olla kyllä, että leveli ei hahmolla riitä tarinassa etenemiseen, kuin erityisen taitavalla pelaajalla.
Tottakai makuasioita.

Vanhat salamurhaus AC:t eivät olleet niin pitkiä kuin nämä uudet RPG versiot. Siinä se puuduttavuus. Molemmissa tyylisuunnissa on paljon toistoa, mutta toinen on selkeämpi ja ytimekkäämpi rakenteeltaan. Tykkään itseasiassa molemmista tyylisuunnista, mutta tämän yltiöpäisen paisumisen takia nämä uudet AC:t on aika hankala saada pelattua läpi.

Lisäksi ainakaan Valhallaa ei ollut mitään mahdollisuuksia pelata läpi ilman leveligrindausta, kun eri alueiden suosituslevelit olivat mitä olivat.
Sinänsä en ole edelleenkään itse päässyt siihen kiinni miksi se on niin kamalaa, jos hyvä peli kestää vaikka toista sataakin tuntia? Toki siis silloin näin, jos peli on oikeasti mielestäni hyvä. Silloin lähinnä harmittelen loppupuolella sitä, että pian se loistava pelikokemus on ohi. Mutta kuten sanottu jo aiemmin, itse en ole tarinapohjaisissa avoimen maailman peleissä ensisijaisesti päämääräorientoitunut, vaan nautin paljon enemmän siitä mitä kaikkea se pelimailma tarjoaa, sekä siitä vapauden ja valitsemisen mahdollisuudesta. Ja AC-peleissä suurin intoni herättäjä on aina ollut historialliset paikat, hahmot ja aikakaudet. En minä salamurha-AC-peleistä olisi koskaan muutoin edes kiinnostunut, ellei näitä elementtejä olisi ollut. Avoin ja valtava pelimaailma sopii noiden elementtien kanssa kuitenkin ainakin itselleni vieläkin paremmin.
Jos peli kestää toista sataa tuntia ja suurimman osan ajasta toistat ihan saman tyyppisiä tehtäviä. Se on se puuduttavuuteen ajava ongelma. Ainakin AC Valhalla syyllistyi tähän hyvinkin paljon. Copy-pastetaan sitä samaa eri puolille karttaa ja sitten pelaaja pistetään juoksemaan tehtävämerkkien perässä.

Pelit ovat hienon näköisiä, historiaviittaukset kivoja ja pelattavuuskin ihan hyvällä mallilla. Ottaisin saman pelin mutta esim. 50 tuntisena, jolloin sen jaksaisi paremmin pelata läpi ja toistoa olisi huomattavasti vähemmän.

Tietysti toinen vaihtoehto olisi mennä sitten roolipelien syvään päähän. Tuoda oikeasti valintoja mukaan tarinaan ja tuoda myös monivivahteisia sivutehtäviä. Mitä enemmän mentäisiin Skyrim/Fallout akselille, niin jo pelkästään tehtävien ja valintojen monipuolisuus antaisi armoa pelin massiivisuuden suhteen. Tämä tosin vaatisi kehittäjiltä tietysti myös muitakin kuin samojen tehtävien toistoa pitkin karttaa. Kehitysajat pitenisivät ja niin edelleen.
 
tuntuu että tosi monelle on tärkeätä pelin ostaessa se että se on pakko/velvollisuus pelata peli läpi viikon tai kahden viikon sisään osto hetkestä , itselle taas se pitkä-ikäisyys ja vietetyt tunnit on paljon tärkempää ja se että miten viihdyn pelin parissa, koskaan en pakota itseäni pelaamaan peliä läpi, minä tosiaan itse pelaan peliä niin kauan kun se kiinnostaa ja sitten kun kiinnostus lopahtaa niin sillon siirryn muiden pelien/aktiviittien pariin, jos viihdyn pelin parissa sen +50 tuntia niin yleensä se on itselleni hyvän pelin merkki. Mestariteos onkin sitten sellainen peli jopa pitää kiinnostuksen loppuun asti ja tunnit lähentelee 100-150 tuntia jossa tehdään kaikki sidequestit ja muut ja mainquesti etenee omalla painoillaan näitä pelejä ovat Witcher3 ja esim Mass Effect trilogia (Erityisesti Mass Effect 2 ) muutama mainitakseni.
 
Viimeksi muokattu:
Itselle varmaan suurin ongelma Bugisoftin isomman kaavan Greedeissä on se pelimaailman koko. Mietin juuri että vaikka heiltä on tullut Division sarja joka on täysin samalla kaavalla tehty peli mutta se on vain shootteri, niin miksi se toimii ja AC ei. Division on niin paljon pienempään alueeseen kasattu niin sitä ei haittaa vaikka tekeminen on itseään toistavaa kun kokoajan on jossain jotain. Sama ongelma näkyi esim. RDR 2 jonka aivan liian iso maailma koitui ongelmaksi.

RPG mekaniikat ei niinkään ole ongelma vaan ne liian isot maailmat. Jos ne nyt ei ole jotain täysin maagista kuten Ghost of Tsushima niin ei vaan jaksa.
 
tuntuu että tosi monelle on tärkeätä pelin ostaessa se että se on pakko/velvollisuus pelata peli läpi viikon tai kahden viikon sisään osto hetkestä , itselle taas se pitkä-ikäisyys ja vietetyt tunnit on paljon tärkempää, koskaan en pakota itseäni pelaamaan peliä läpi,
Ei ole mikään velvollisuus ylipäätään pelata pelejä läpi, mutta monesti kun pelin aloittaa niin olisi kiva nähdä mihin pelin tarina vie.

Minulla kesti AC Valhallan läpipeluu joku kuusi kuukautta, joten ei todellakaan mikään kiire pelata peliä muutamassa viikossa läpi. Näkisin enemmän ongelmana sen että kun olen jotain peliä pelannut nyt vaikka 50 tuntia ja tiedän että seuraavat 50 on sitä saman toistoa vain nähdäkseni pikkupätkiä tarinaa, niin jotain on pelin suunnittelussa pielessä.

Niin huikea peli kuin Persona 5 on nyt ollutkin kun sitä olen tässä viimeisen puolen vuoden aikana tahkonnut, niin tässä 60 pelatun tunnin kohdalla alkaa tuntua siltä, että sieltä tulee uusi tapaus aina edellisen ratkotun perään ja sama kaava toistuu kerta toisensa jälkeen. En voi millään nähdä miten pelin pitkä kesto on itseisarvona hyvä asia. Kehittäjän pitää osata viedä tarina/peli maaliin, niin että pelaajalle jää kylläinen, mutta ei puutunut olo.
 
Miragea odotan siitä syystä hyvinkin paljon, että päästään taas perinteisemmän salamurhaamisen pariin.
Assassiinit eivät varsinaisesti murhanneet salassa:

"Murhat toteutettiin yleensä tikareilla ja usein julkisilla paikoilla kuten moskeijoissa pelotevaikutuksen aikaansaamiseksi. Jousien ja myrkyn tapaisia keinoja, jotka olisivat antaneet murhaajalle mahdollisuuden paeta, ei käytetty, vaan murhat olivat käytännössä itsemurhaiskuja – tosin assassiinit eivät tehneet itsemurhaa, vaan antoivat vangitsijoidensa surmata itsensä."

Minua aikoinaan siis jopa ärsytti se miten typeriä ne "salamurhat" on: ensin hiippaillaan paikalle ja sitten vedetään mahdollisimman iso loikka että koko vartijakööri näkee ja sitten katsellaan jotain unimaailmaa, jossa hierotaan salamurhattua höyhenellä poskille. Kaiken huippuna selvitään siitä, toisin kuin miten oikeasti kävi.

Olin siis jopa joskus pettynyt pelin tapaan toteuttaa nuo mutta nehän on ns. oppikirjan mukaisia lukuun ottamatta tietty sitä että aina päähahmo selviää.

Salamurhat ja hiippailu on sitten asia erikseen ja vapaampaa tekemistä myös sen osalta olen kokenut saavani nimenomaan uudemmissa sarjan peleissä. Vanhoissa oli se yksi selvä reitti kohteen luo, joku yksi oksa sen päällä ja siitä sitten loikka kimppuun. Mitä siinä piti itse pelata, äkätä tai tehdä edes? Paljon mukavampaa kun saa itse valita miten ja mistä lähestyy.

Mutta Assassiinit taas järjestönä ja se muu häsläys loressa kieltämättä mielenkiintoista settiä ja vähän harmi että ne jätettiin pois. Joskin ymmärrettävästi kun se meni ihan naurettavaksi sillisalaatiksi. Varsinkin nykyajan meininki, josta jopa pidin tiettyyn pisteeseen asti.
 


tässä on peliä jota itse odottanut todella paljon ilmoittauduin betaan jo sillon ku peli ekan kerran julkistettiin, valitettavasti closed beta on vaan todella huonoon aikaan koska Baldurs Gate 3 launchaa samoihin aikoihin, no open beta on sitten 8 päivä elokuuta, peli on vähä kuin Disney Dreamlight Valley ilman Disney teemaa ja vielä hiotumpi eli sisältää vielä enemmän niitä Survival Bulding live sim peleistä tuttuja elementtejä, mitään tietenkään pois ottamatta disney dreamlight valleyltä joka on myös erinomainen peli. ainut mikä sitten pelottaa tämän kohdalla on se että kyseessä on free to play peli, että mitenkä sitten mikromaksut tulee näkymään pelissä. pelissä on erittäin kova potentiaali kuhan sitä ei pilata niillä mikromaksuilla. toinen harmittava juttu on että tähän tietoon peli on tulossa PC:lle ja Switchille, että muista konsoliversioista ei ole vielä tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tomba tulossa PS4|PS5, Switch ja PC

Our favorite pink-haired, high-jumping jungle boy is back! We're working with creator Tokuro Fujiwara to bring the beloved platformer Tomba to modern consoles via the Carbon Engine, with a new soundtrack by the legendary FUJITA HARUMI. Stay tuned for more info about the physical and digital releases



Tätä tuli pelattua paljon muksuna ja tulee aika varmasti ostettua.
 


Myös 90-luvun suosittu Gex-trilogia on tulossa! Enter The Geckoa tuli muksuna pelattua ihan älyttömästi. Tässä on muuten aika hauskaa pikkutuhmaa huumoria.



Myös Jurassic Park-retroa tulossa. Näitäkin tuli muksuna pelattua. Oli muuten aika haastavia. Super Nintendo versiossa ne FPS-kohtaukset oli muuten oikeasti aika pelottavia!
 
Tomba tulossa PS4|PS5, Switch ja PC
Ei ole tarpeeksi "WOW"-hymiötä että riittäisi kommentoidaan sillä tätä.

On kyllä niin kova julkistus että! Tomba on yksi niistä peleistä, joita jauhoi demolla vaikka ja kuinka. Se oli jotain niin erilaista ja outoa. Ikinä en päässyt jostain tietystä pisteestä eteenpäin enkä nyt ole varma oliko se vain demon vai omien hoksottimien loppu mutta harmitti silti kun ei nähnyt peliä enempää.

Niin, se oli myös aikaa kun niitä pelejä ei saanut kuin suunnilleen yhden vuodessa. En tiedä miksi se yksi ei ollut sitten Tomba. Ehkä se oli tuo aika kun tuo on julkaistua 1997. Silloin olin kova Tomb Raider -fani ja ykkönen tuli 1996 ja jatko-osa 1997, joten ehkä ne oli sitten ne "vuoden pelit" :D

On muuten ollut vähän eri merkitys "vuoden pelille" kuin nykyään :D
 
Ei ole tarpeeksi "WOW"-hymiötä että riittäisi kommentoidaan sillä tätä.

On kyllä niin kova julkistus että! Tomba on yksi niistä peleistä, joita jauhoi demolla vaikka ja kuinka. Se oli jotain niin erilaista ja outoa. Ikinä en päässyt jostain tietystä pisteestä eteenpäin enkä nyt ole varma oliko se vain demon vai omien hoksottimien loppu mutta harmitti silti kun ei nähnyt peliä enempää.

Niin, se oli myös aikaa kun niitä pelejä ei saanut kuin suunnilleen yhden vuodessa. En tiedä miksi se yksi ei ollut sitten Tomba. Ehkä se oli tuo aika kun tuo on julkaistua 1997. Silloin olin kova Tomb Raider -fani ja ykkönen tuli 1996 ja jatko-osa 1997, joten ehkä ne oli sitten ne "vuoden pelit" :D

On muuten ollut vähän eri merkitys "vuoden pelille" kuin nykyään :D
Täältä löytyy edelleen hyllystä se junnuna vanhemmilta kinuttu Tombi!. Ohjekirja tosin on vuosien saatossa hukkunut, joka näin jälkikäteen harmittaa aika paljon enemmän kuin silloin nuorempana. Se myös vähän harmittaa, ettei tästä näytä olevan tulossa Xbox versiota, mutta jos ja kun fyysisen Switch version tekevät, niin saattaa olla että tämä og fani tarttuu tilaisuuteen.

IMG_20230713_102450.jpg

P.S. löytyy muuten myös ensimmäinen GEX hyllystä mutta siihen ei ole ollenkaan samanlaista tunnesidettä.
 
Ylös Bottom