Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää on asia, joka itsellä ei paina ollenkaan vaakakupissa. En näe mitään painoarvoa, onko maailma tehty yhdestä massiivisesta, saumattomasta alueesta, vai pienemmistä lataustauoin varustetusta kartoista.
Itse toivoisin että pikkuputiikkeihin voi rysäyttää näyteikkunoista suoraan sisään, mutta sitten sen 10s latausikkuna kautta isompiin rakennuksiin
 
aijai Tänään onkin todellista herkkua luvassa kun TGS capcomin pressissä, main eventtinä ja keskiössä tulee olemaan Dragons dogma 2. jos peli on TGS:ssä pelattavissa niin eiköhän myöskin nähdä kunnon iso pätkä gameplaytä tuosta demosta.


 
aijai Tänään onkin todellista herkkua luvassa kun TGS capcomin pressissä, main eventtinä ja keskiössä tulee olemaan Dragons dogma 2. jos peli on TGS:ssä pelattavissa niin eiköhän myöskin nähdä kunnon iso pätkä gameplaytä tuosta demosta.


Pitääpä seurata. Dragon's Dogma on omia ehdottomia suosikkeja ja harvoja pelejä joita oon usean läpipeluun verran jaksanut. Tuli myös platina pelistä höylättyä.

Toivottavasti nähdään pelikuvaa mahdollisimman paljon.
 
Tää on asia, joka itsellä ei paina ollenkaan vaakakupissa. En näe mitään painoarvoa, onko maailma tehty yhdestä massiivisesta, saumattomasta alueesta, vai pienemmistä lataustauoin varustetusta kartoista.
No jos pysytään siinä GTA:n viitekehyksessä niin eihän niissä asunnoissa ollut mitään ideaa kun ne oli ihan erillisiä instanssejaan. Ihan eri asia olisi ollut jos olisi voinut vaikka tulla joku tulitaistelu tai ihan vain kävely suoraan sinne asuntoon.

Ja nyt muistin että niinhän siinä kyllä taisi ollakin asia noin (Michaelin kotona ainakin? Vai oliko?) ja vain Onlinessa oli enemmän niitä "turhia" lataustauko-asuntoja.

Itse toivoisin että pikkuputiikkeihin voi rysäyttää näyteikkunoista suoraan sisään, mutta sitten sen 10s latausikkuna kautta isompiin rakennuksiin
Et kuitenkaan varmaan nimenomaan toivo että on 10s lataustaukoja? :D

Mutta minusta se tuo merkittävästi immersiota että sekä liikkeisiin että muihinkin rakennuksiin voi saumattomasti mennä sisään ja ulos. Lisäksi ainakin minulle jää joku lataustauko-asunnon merkitys vähän epäselväksi kun se on niin irrallaan muusta maailmasta.
 
Unity pyytää anteeksi ja tekee isoja muutoksia suunnitelmiin jotka eivät kuulosta enää typeriltä. Mutta onko menetetty luottamus mahdollista saada takaisin, mikä estää kääntämästä kelkkaa taas hetken päästä.

 
Metal Gear Solid Collection vol 1. resoluutiot ja ruudunpäivitykset julki. Ei mitenkään älyttömän mairittelevat statsit.

20230923_104052.jpg
 
Unity keissiin uutisia.

Peruvat kutakuinkin kaikki suunitellut jutut ja hierovat vanhoja käytössä olleita juttuja vähän parempaan suuntaan pelintekijöitä kohtaan.

Mutta saapa nähä kuinka moni enään luottaa niihin, voi olla että tiimeissä mietitään mitä tapahtuu vuoden tai parin päästä, mikään ei estä etteikö yrittäis uudelleen nostella hintoja mielensä mukaan..
 
Taitaa indieporukka olla sen verran naimisissa näiden muutaman tunnetumman pelimoottorin kanssa, ettei pienet tiimit pysty vaihtamaan kerran opettelemaansa pelimoottoria enää ikinä toiseen.
Juu ei kaikki varmaankaan pysty vaihtamaan, mutta luultavasti moni pikku puljukin miettii että onnistuuko se mitenkään järkevästi.
 
Juu ei kaikki varmaankaan pysty vaihtamaan, mutta luultavasti moni pikku puljukin miettii että onnistuuko se mitenkään järkevästi.
Suurin ongelma vaihdossa on varmaan se koodikanta. Unity (ainaki sillo kun sillä ite tein) toimii C# kielellä ja esim Unreal taas C++:lla. En tie onko Unitylle suoraa korvaajaa, eli vois käyttää C# koodikantaa suoraan pienoisilla muutoksilla, mut esim vaihto Unitysta Unreal Enginen käyttöön tarkoittaa koko koodikannan uusiks kirjoittamista -> kehitys alkaa siis miltei nollasta. Toho tietty lisäks kaikki ylimääräset unitylla toimivat plugarit ja muut kirjastot, ei se siirto niin vaan onnistu isommassa tai pienemmässäkää projektissa.
 
Suurin ongelma vaihdossa on varmaan se koodikanta. Unity (ainaki sillo kun sillä ite tein) toimii C# kielellä ja esim Unreal taas C++:lla. En tie onko Unitylle suoraa korvaajaa, eli vois käyttää C# koodikantaa suoraan pienoisilla muutoksilla, mut esim vaihto Unitysta Unreal Enginen käyttöön tarkoittaa koko koodikannan uusiks kirjoittamista -> kehitys alkaa siis miltei nollasta. Toho tietty lisäks kaikki ylimääräset unitylla toimivat plugarit ja muut kirjastot, ei se siirto niin vaan onnistu isommassa tai pienemmässäkää projektissa.
Siis en sanonu että ne vaihtaa, vaan miettii pystyykö sen vaihtamaan mitenkään järkevästi. Ittehän en tiiä koodaamisesta oikeestaan mitään, mitä nyt vähän tullu UE5 leikittyä tossa kun kiinosti vähän ihmetellä.

Twitteri tietenkin on aika huono infon lähde yleensä, mutta sielä oli kyllä että se vaihto onnistuu Unitystä UE:hen. Oli vielä ihan UE:n omalta kanavalta twiittailtu. Tiiä sitten olivatko vaan keräämässä irtopisteitä.

Edit: Netti kyllä väittää ettei se mikään tekemätön paikka olisi vaihtaa Unitystä Unrealiin. Tietenkin Unreal vaatii opettelua sitten miten se toimii, mutta vaihto pitäisi onnistua, tietenkin sielä Unityn sopparissa saattaa olla jotain pykäliä mitkä estää.
 
Viimeksi muokattu:
Siis en sanonu että ne vaihtaa, vaan miettii pystyykö sen vaihtamaan mitenkään järkevästi. Ittehän en tiiä koodaamisesta oikeestaan mitään, mitä nyt vähän tullu UE5 leikittyä tossa kun kiinosti vähän ihmetellä.

Twitteri tietenkin on aika huono infon lähde yleensä, mutta sielä oli kyllä että se vaihto onnistuu Unitystä UE:hen. Oli vielä ihan UE:n omalta kanavalta twiittailtu. Tiiä sitten olivatko vaan keräämässä irtopisteitä.

Edit: Netti kyllä väittää ettei se mikään tekemätön paikka olisi vaihtaa Unitystä Unrealiin. Tietenkin Unreal vaatii opettelua sitten miten se toimii, mutta vaihto pitäisi onnistua, tietenkin sielä Unityn sopparissa saattaa olla jotain pykäliä mitkä estää.
Koodi on koodia, oli se kieli mikä hyvänsä. Toki C# ja C++ on erilaisia kieliä mutta kerran kun opit jollain kielellä koodaamaan niin sen seuraavan kielen opettelu on huomattavasti helpompaa. Jos tahtoa on niin varmasti pystyy vaihtamaan. Se sitten taas on eri asia jos pelin teko on jo pitkällä, että onko siinä turhan kova homma ja onko kannattavaa mutta uutta projektia aloittaessa siirtymä on helpompi tehdä.
 
Metal Gear Solid Collection vol 1. resoluutiot ja ruudunpäivitykset julki. Ei mitenkään älyttömän mairittelevat statsit.

Eipä tuo itseä haittaa jos se on käytännössä sama kuin aiempi kokoelma PS3 aikaan.

Näistä MGS1 on kinnostavin, sillä tämä on sen verran vanhus että ei silloin mistään FPS puhuttu virkistystaajuuksista. Euroopassa pelit oli 50Hz ja jenkeissä mentiin 60Hz. On sitten eroa kuin yöllä ja päivällä kummalla pelaa.

Toivottavasti MGS1 on siis jenkkiversio joka tuohon kokoelmaan leivotaan myös tänne Eurooppaan.
 
Ylös Bottom