Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse en nimenomaan kannata noissa ns. vanhojen ja menestyneiden pelisarjojen uusissa osissa juurikaan pelimekaniikkoihin kajoamista. Ei toimivaa kannata hajottaa ja väkisin yrittää uudelleen keksiä. Jos halutaan tehdä sitten jotain uutta ja freshiä, niin sitten mieluummin voisi tehdä niitä uusia IP:eitä. Tämä on toki nimenomaan minun mielipiteeni asiaan. Turha jakaa sitä tiettyjen IP:eiden fanikuntaa nykyisen kaltaisella meiningillä.
Itsekkin olisin tuon kannalla, mutta karu asia on että ne vanhat tutut IP:t vain myyvät paremmin.
 
Minunkin järkeeni aikaraja open worldissä (ja usein peleissä yleensäkin) kuulostaa lähinnä stressaavalta mutta toisaalta jos sen integroi peliin hyvin niin se voi olla hyväkin juttu. Riippuu siis lopulta toteutuksesta.

Aikarajalliset tehtävät on yleensä turhan keinotekoisia sen aikansa kanssa mutta jos sen saa hyvin tehtyä niin mikä ettei.

Plussaa ylipäänsä siitä että edes yritetään jotain erilaista vaikka se vastaus yleensä onkin aina suorilta "ei", kuten nytkin vaikuttaisi olevan.

Tietysti toivon että jos huomaavat ettei homma toimi niin eivät sitten väkisellä yritä siinä pysyä kiinni vaan jättävät pois.

Outer Wilds on muuten edelleen yksi parhaita pelaamiani pelejä ja siinä on hyvin tiukka aikaraja. Homma on kuitenkin koko pelin idea, joten kaikki pyörii sen ympärillä ja nimenomaan se tekee pelistä niin hienon. Jos Ubisoft saa jonkin samanlaisen hyvän perusteen lisätä aikaraja peliinsä, niin antaa tulla vaan.
 
Jos avoimen maailman peli tehdään, niin miksi tuollaiseen pitäisi pyrkiä? Todella ristiriitaista, että annetaan näennäinen vapaus, mutta sitten kuitenkin sidotaan johonkin tiettyyn aikarajaan.
Emmehän tiedä pelistä vielä mitään, mutta eiköhän tämä aikarajoitus liity tarinamoodiin. Eiköhän tarinan jälkeen saada mellestää ihan vapaasti. Aikarajoituksella saadaan pelaaja pelaamaan ensisijaisesti tarinaa, ehkä tekemään paineen alla omia ratkaisujaan, ja pelaamaan pelin tarinan läpi useaan kertaan eri tavoin saaden erilaisen lopun jok'ikinen kerta, sen sijaan, että hän keräisi piisamin nahkoja ja valittaisi toistuvien mastovaltaustehtävien toistuvuudesta.

Omasta mielestä FarCry uudisti pelisarjaa viimeksi FarCry 3:lla, jonka jälkeen pelisarja on marssinut paikoillaan. Tällainen uusi lähestyminen voi olla erittäinkin toivottua, jolla saadaan tukikohtien valtaamiseenkin omanlaisensa painetta, kun taas aikasemmissa osissa pelaaja on voinut täysin vapaasti kierrellä tukikohdan ympärillä etsien heikkoa kohtaa, josta sen valtaamisen aloittaa.

Itse katson asiaa ainakin avoimesti ja toiveikkaana.

Luulen, että tällä haetaan nimenomaan sitä, ettei jokainen pelikerta ole samanlainen, vaan haastetaan pelaaja yrittämään jok'ikinen pelikerta jotain uutta, tai käymään ohimennen näkemässään kohteessa katsomassa, miten se olisi muuttanut lopputulosta. Välillä lyömään jonkin pelikerran vaikkapa täysin läskiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän oon huolissani että onko tää jokin pysyvä tyylin muutos. Sekä AC että FC on molemmat olleet pelejä jotka on olleet lempipelisarjoja ja aina uusin osa löytänyt tiensä hyllyyni. Mutta nyt jotenki kyllä mietityttää että onko pysyvä muutos vai väliaikainen

sikäli jos pysyvä niin laittaa harkitsemaan uudelleen. Aika näyttää
 
Muistanko väärin mutta oliko Far Cry 2:ssa kans joku aikaraja sen malarian kanssa. Vai olikohan se vaan joku näennäinen raja.
 
Muistanko väärin mutta oliko Far Cry 2:ssa kans joku aikaraja sen malarian kanssa. Vai olikohan se vaan joku näennäinen raja.
Taisi olla joku semi-random eventti, tai sitten se vain tuli päätehtävien välissä. Läpipeluu jäi itsellä yhteen kertaan, joten ei hajua miten usein tämä oikeasti toistui.
 
Vähän oon huolissani että onko tää jokin pysyvä tyylin muutos. Sekä AC että FC on molemmat olleet pelejä jotka on olleet lempipelisarjoja ja aina uusin osa löytänyt tiensä hyllyyni.
Ei kai noiden pelisarjojen muutoksissa ole mitään yhtäläisyyttä? Toisessa on huhuttu aikaraja ja toisen kohdalla taas on tulossa nykyisestä mallista poikkeava paluu menneisyyteen mutta muuten on varmasti tulossa lisää "RPG-creediä".

Toinen on siis huhu ja toinen vähän samaa mitä Far Cryn "väliosat", kuten Primal, Blood Dragon jne. Ei kauhean isoilta jutuilta edes kuulosta.
 
Uusi Koei Techmon Fate Samurai Remnant näyttäisi olevan suhteellisen hyvä peli ainakin rewikoiden perusteella, ja kyllähän tuo näyttää todella hyvältä jos on anime ja Hack And Slash/ARPG lähellä sydäntä, eiköhän tämä jossain vaiheessa tule itse hommattua.




 
Viimeksi muokattu:
Disgaea 7 arviota alkanut tulemaan ja näyttää menevän sinne sarjan parhaimmiston tasolle. Varmasti pätevää viihdettä taktisten roolipelien ystäville.



Edit: nyt teillä on yksi peli vähemmän pelattavaksi. Cities Skylines 2 konsoliversio siirretty ensi keväälle.

 
Viimeksi muokattu:

kun näin miten paljon tässä pelissä on contenttia ja pelin keston, niin tein sitten pelilikkeen ja pistin osto housut jalkaan ja ostin pelin, kyseessä on kumminkin Koei Tecmon peli, niin eeppisyyttä ja näyttävyyttä pelissä ei tule puuttumaan, lisäksi pelin tarinaa on kehuttu todella paljon, no ei mikään ihme kun Fate Stay night ja Fate Zero on yksi kaikkien aikojen parhaita anime sarjoja. ja tämä on vähän niinkun samaa settiä mutta eri aikakaudella.
 

kun näin miten paljon tässä pelissä on contenttia ja pelin keston, niin tein sitten pelilikkeen ja pistin osto housut jalkaan ja ostin pelin, kyseessä on kumminkin Koei Tecmon peli, niin eeppisyyttä ja näyttävyyttä pelissä ei tule puuttumaan, lisäksi pelin tarinaa on kehuttu todella paljon, no ei mikään ihme kun Fate Stay night ja Fate Zero on yksi kaikkien aikojen parhaita anime sarjoja. ja tämä on vähän niinkun samaa settiä mutta eri aikakaudella.
Miten ootko kerennyt vielä kuinka testailemaan kun itseä tämä myös kiinnostaisi? Onko ollut esim tarinallisesti hyvä?
 
Siis mikä vihjailu tuo muka on? Eikö jossain GTA Onlinessa ole vähän väliä jotain? Mihin tuo muka viittaa?

T. Tyhmä.
 
Miten ootko kerennyt vielä kuinka testailemaan kun itseä tämä myös kiinnostaisi? Onko ollut esim tarinallisesti hyvä?

joo 5 tuntia nyt Samurai Fate Remnant:ia takana ja tykännyt kyllä pelistä erittäin paljon, tää on vähä kun sekoitus Musou (dynasty/hyrule warriors) peliä ja ARPG:ta ja siihen vielä Animemaisuus, joka toimii erittäin hyvin, kokoajan tuntuu avautuvan jotain uusia ominaisuuksia, esim nyt avautui companion quest linet, Tarina myös vaikuttaa erittäin hyvältä ja mielenkiintoiselta, peli on kumminkin suhteellisen hidastempoinen, mutta sitten tosiaan kun tapahtuu niin tapahtuukin sitten isoja asioita.

boss Fightit pelissä on kyllä todella eeppisiä, samoin soundtrackista pidän erittäin paljon, Combat tuntuu kokoajan kehittyvän mitä pidemälle peliä pelaa, muutenkin pelissä on semmoinen sopiva Cozy fiilis, mitä kaipaan aika monessa pelissä, juuri sen takia olenkin pelannut tätä sekä Phantom Libertyä molempia, kun varsinkin iltaisin kaipaa sellaista kunnon Cozy meininkiä, iso erityisplussa että sen verran paljon olen katsellut animeita että vaikka pelissä nyt onkin pelkkä japsi raita mutta kaikki on fully voiced, peli tosiaan kerää aikamoista suitsutusta ja näillä näkymin kun peliin tulee kokoajan lisää syvyyttä ja noita uusia mekaniikkoja, niin tekisi mieli sanoa että omissa papereissani vaikka onkin kohtuullisen kova peli vuosi ollut niin tämä on mahdollisesti siellä top10:ssa

Ensimmäiset fiilikset on erittäin positiiviset ja annan alku fiiliksen perusteella pelille 9/10, yksi suurimpia yllätyksiä tänä vuonna koska en tiennyt mitään pelistä mitään ennenkö näin tuon Nozy Pixelin videoarvostelun ja sitten kun luin muitakin arvosteluja missä peliä on hehkutettu, niin pakkohan se oli hommata enkä ole kyllä katunut. mutta sanotaan nyt niin että kannattaa varautua siihen että keskusteluja on suhteellisen paljon, ainakin alussa, no kaikki keskustelut arkistoidaan, ja pelissä on tuo Trail of the sky cold steelistäkin tuttu loki mistä voi sitten lukea niitä keskusteluja kesken keskustelun jos jotain menee ohi. Itse tosiaan nautin niistä keskusteluista koska se tuo sitten paljon enemmän syvyyttä niihin hahmoihin sama homma oli esim Trail of the Sky Cold steel pelisarjassa, joka onkin se yksi oma suosikki JRPG pelisarja.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom