Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tupakoitsijoille

Sarine

New Member
Tupakoitsijat herätys!

Tehkääpä tälläinen testi, etusivulta profiler osio (löytyy oikealta alhaalta), niin näemme monta puuta olemme kaataneet, paljon rahaa on mennyt jne.

Olen polttanut 3650 tupakkaa, rahaa mennyt 547.5 euroa, keuhkoissa on tervaa 31grammaa, olen kaatanut 12 puuta sademetsistä, elinikä on vähentynyt n. 30 päivällä, rahoilla olisin voinut ostaa ainakin 60 leffalippua tai matkustanut välimerelle viikoksi kerran.

Nyt teidän tulokset.

PS: Tämähän ei ole mikään ylpeyden aihe, vaan kiinnostuksen takia tämän postaan.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Tuollaisten testien takia minä poltan tuplamäärät päivässä. Ei sillä mitään luontoa pelasta että lopettaa, mitään sademetsä puita ei oikeasti kaadeta eikä terva keuhkoissa pahaksi ole. Keuhkot ovat vähän kuin puuvene. Niitä pitää aina tervata, että ne kestää pidempään.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Solid Snake sanoi:
Tuollaisten testien takia minä poltan tuplamäärät päivässä. Ei sillä mitään luontoa pelasta että lopettaa, mitään sademetsä puita ei oikeasti kaadeta eikä terva keuhkoissa pahaksi ole. Keuhkot ovat vähän kuin puuvene. Niitä pitää aina tervata, että ne kestää pidempään.
Aivan aivan, mutta tee testi nyt kuitenkin :)
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Solid Snake sanoi:
Tuollaisten testien takia minä poltan tuplamäärät päivässä. Ei sillä mitään luontoa pelasta että lopettaa, mitään sademetsä puita ei oikeasti kaadeta eikä terva keuhkoissa pahaksi ole. Keuhkot ovat vähän kuin puuvene. Niitä pitää aina tervata, että ne kestää pidempään.
Ja kuu on juustoa.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Sarine sanoi:
Aivan aivan, mutta tee testi nyt kuitenkin :)

Okei! :) Hyvä musiikki sivuila muuten.

43 800 tupakkaa, 6570 euroa mennyt niihin, 380 grammaa tervaa, 145 puuta olen kaatanut ja elin ikä on lyhentynyt 365 päivää. Kuka haluaisikaan elää vanhaksi?
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

76650 tupakkaa, joista maksanut 11497.5 euroa, 666 grammaa tervaa keuhkoissa ja 25 viikkoa etelässä mennyt ohi.

P.S. Mutta enhän minä etelässä käykkään, kotona hakkaan pleikkaa :)
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Onneksi tuli lopetettua turha ilmaan tupruttelu pari vuotta sitten, nyt voin rauhassa astella sademetsään ja polttaa metsää ihan muuten vain.. ;)
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Vuosia tuli poltettua, mutta kolme-neljä vuotta sitten lopetin. Heitin vaan askin roskikseen ja totesin että nyt loppuu.

Kyllä kannatti.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

En saa kicksjä polttelusta, vaikka on moneen kertaan kokeiltu. Kavereistakin vain ani-harva polttaa, joten sosiaalisia paineita ei ole. Irstailua ja muita paheita harrastetaan senkin edestä; siinä ei sentään puita kaadu, vaikka tanner tömisee. ;)

(meniköhän taas liian pitkälle..?)
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

feldon sanoi:
En saa kicksjä polttelusta, vaikka on moneen kertaan kokeiltu. Kavereistakin vain ani-harva polttaa, joten sosiaalisia paineita ei ole. Irstailua ja muita paheita harrastetaan senkin edestä; siinä ei sentään puita kaadu, vaikka tanner tömisee. ;)

(meniköhän taas liian pitkälle..?)

Tappakaa Sademetsät RY ei pidä sinusta.

Miksikähän tupakan poltto ihan oikeasti muka kaataa sademetsät? Ihmettelen vain... Olenkohan tyhmä jos sanon, ettei tupakkaa mistään sademetsän puista tehdä. Ymmärrän kyllä savun tuomat ilmastolliset haitat, mutten sademetsien kaatumista.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Koskaan en ole vakituisesti polttanut, mutta silloin tällöin tekee mieli tupakkaa. Aika ihme juttu, koska en sen mausta mitenkään erityisemmin pidä.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Mä olen käsittänyt niin, että sademetsää hakataan tupakkaviljelmien tieltä. Tupakkaa en polta säännöllisesti heikohkon hintalaatusuhteen takia, vaikka siloin tällöin tuleekin pönkitettyä minun jo valmiiksi huippucoolia imagoa pössyttelemällä...
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Solid Snake sanoi:
Tappakaa Sademetsät RY ei pidä sinusta.

Miksikähän tupakan poltto ihan oikeasti muka kaataa sademetsät? Ihmettelen vain... Olenkohan tyhmä jos sanon, ettei tupakkaa mistään sademetsän puista tehdä. Ymmärrän kyllä savun tuomat ilmastolliset haitat, mutten sademetsien kaatumista.
Niitä sademetsän puita poltetaan, kun kuivataan ne tupakkalehdet vai mitälie onkaan.

Oon melkein neljäsosan yhdestä tupakasta polttanut.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Solid Snake sanoi:
Miksikähän tupakan poltto ihan oikeasti muka kaataa sademetsät? Ihmettelen vain... Olenkohan tyhmä jos sanon, ettei tupakkaa mistään sademetsän puista tehdä. Ymmärrän kyllä savun tuomat ilmastolliset haitat, mutten sademetsien kaatumista.
Täältä lisätietoa: http://www.wwf.fi/ymparisto/metsat/sademetsat/uhkat_suojelu.html

Ja yleisenä tiivistyksenä tupakanvalmistuksesta toisesta lähteestä:
Tupakan lehtien kuivaus on merkittävä metsätuhojen aiheuttaja, yhden tupakkatonnin kuivaamiseen tarvitaan 55 tonnia puuta, kaiken kaikkiaan tupakkaa tuotetaan vuosittain 6,5 miljoonaa tonnia.
6.5 miljoonaa kertaa 55 tonnia = paljon puita sanoo vuosittain bye bye.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

Solid Snake sanoi:
Kuka haluaisikaan elää vanhaksi?

Vastataan nyt sitten, kun kerran kysyttiin:

Mun mutsini olisi halunnnut elää. Pidin häntä kädestä, kun hän veti viimeisen henkäyksensä keuhkosyövän runtelemilla keuhkoillaan. Hän olisi mielellään ollut osana lastensa, ja ennenkaikkea lastensa lasten elämää pitempään kuin mitä sai olla.

Edit: Tämän oli sitten tarkoituskin olla kiusallinen viesti. Tää asia on kuitenkin tärkeä, vaikka nuorena kuvittelisikin elävänsä ikuisesti. Itsekin olen tupakoinut aikoinaan, mutta voittanut tuon paheen sittemmin.

Jatkakaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tupakoitsijoille

Solid Snake sanoi:
Kuka haluaisikaan elää vanhaksi?

Hassunhauska vitsi tai ei, lupaan että sinä siinä vaiheessa, kun makaat keuhkosyövässä saattokodin pedillä ja tiedät kuolevasi minä tuntina tahansa. Usko pois.
 
Vastaus: Tupakoitsijoille

En nyt testiä saanut tehtyä, kiitos puuttuvan flash-objektin, asentaminen on melkoista säätöä koulun koneilla. Mutta, nyt lopettaminen käy mielessä erittäin varteenotettavana vaihtoehtona, luettuani muutaman viestin tästä ketjusta.

Jos sitä tänään aloittaisi tupakkalakon, muita ihmisiä lopettamassa?

Edit: Ja jos nyt lopettamisen syitä halutaan, niin nehän ovat ilmiselvät. Kunto paranee, tällä hetkellä se on luokattoman huono verrattuna viime kesään, jolloin olin polttamatta melko kauan. Toinen syy on raha, jos lasketaan että ostan 3 erilaista isoa askia ja 2 erilaista pikkuaskia viikossa (keskimääräisesti noin), rahaa menee noin 15 euroa viikossa, siis keskimäärin. Se on 60 euroa kuukaudessa. Huima summa opiskelijalle jolla on muitakin rahareikiä.
 
Ylös Bottom