Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys
Laittaisin nyt vähän jarrua näille "alle tonnin saat vaan paskaa" -jutuille. Täytyy kuitenkin muistaa, että ihmisillä on eritasoinen kultasilmä ja joillain sitä ei ole lainkaan. Eli jos ei alettais dumata toisten valintoja sen takia, että itse et koe ko. television kuvaa hyvänä (ja onko dumaajat edes nähneet television x oikeassa käytössä jonkun kotona?). Joku toinen on ihan tyytyväinen alle tonnin "paskaansa", kun taas joku toinen ei koe saavansa mitään irti alle 3k euron OLEDia. Tuplasti kalliimpi samankokoinen televisio on toki parempi, mutta onko se tuplasti parempi?
Itse ostin Powerista 49-tuumaisen Samsungin UE49KU6455UXXE 4k -telsun ja mielestäni kuva on todella hyvä. Pilveilyä tai muuta ongelmaa en näe ja testien mukaan input lagikin on kohdallaan. Toki se kuva ei pärjää esim. hyvälle plasmalle, mutta ei myöskään häiritse millään lailla. Tuo tuli kakkostelevisioksi yläkertaan, jossa katseluetäisyys on alle 2m (lattialta säkkituolista). En ole vielä 4k-materiaalia kokeillut, mutta voi olla, että koko ei sen erottamiseen riitä. HDR-tuki löytyy myös. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ostokseeni, varsinkin kun sain sen kohtuullisella rabatilla.
Alakerran 59-tuuman plasma (Samsungin 6900 -sarjaa) vaihtuu min. 65-tuuman 4k -näyttöön mahdollisesti vielä ennen Pron ilmestymistä. Näköjään ihan kohtuullisia saa jo alle 2k (esim. tuo Nisun linkkaama Verkkokaupan Sony). Ensin ajattelin, että odotan OLED-televisioiden halventumista, mutta siihen voi mennä vielä pari vuotta.