Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan se nyt vaan väärin, että Briteissä samat mallit sisältävät kaksi kaukkista ja täällä tulee tuo rimpula vaan. Kyllä se ottaa päähän kun ostat telkun niin samalla joudut ostamaan kaukkiksen, ennen ne tuli mukana telkuissa (One remote ei ole kaukkis mun kirjoissa). Vaikka kuinka ollaan 2020 luvulla niin kyllä se normi kaukkis kuuluu tulla mukana, vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä kun eivät saa sitä täällä laitettua pakettiin mukaan vaan joudut ostamaan erikseen sellaisen tuotteen mikä kuuluu tulla TV:n mukana. One remoten oikea paikka on roskis.
Ymmärrän kyllä pointtisi, saisi olla kyllä mahdollisuus valita.
 
Onhan se nyt vaan väärin, että Briteissä samat mallit sisältävät kaksi kaukkista ja täällä tulee tuo rimpula vaan. Kyllä se ottaa päähän kun ostat telkun niin samalla joudut ostamaan kaukkiksen, ennen ne tuli mukana telkuissa (One remote ei ole kaukkis mun kirjoissa). Vaikka kuinka ollaan 2020 luvulla niin kyllä se normi kaukkis kuuluu tulla mukana, vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä kun eivät saa sitä täällä laitettua pakettiin mukaan vaan joudut ostamaan erikseen sellaisen tuotteen mikä kuuluu tulla TV:n mukana. One remoten oikea paikka on roskis.

Et suostu edes kokeilemaan tuota uutta kaukista vaan olet jo päättänyt, että kokeilematta paskaa? En kyllä itse perus kaukista enään pystyisi käyttämään noiden uusien jälkeen, on ne niin paljon parempia käytettävyydeltään.
 
Et suostu edes kokeilemaan tuota uutta kaukista vaan olet jo päättänyt, että kokeilematta paskaa? En kyllä itse perus kaukista enään pystyisi käyttämään noiden uusien jälkeen, on ne niin paljon parempia käytettävyydeltään.

En suostu koska ei kiinnosta tuollainen kaukkis vaan normi kaukkis. Jos haluan katsoa levyltä elokuvaa niin haluan kontrolloida sitä sen toistimen omalla kaukkisella en millään one remotella. Myöskään mitkään netin elokuvapalvelut sun muut ja niiden selaaminen ei kiinnosta mua. Mä haluaisin telkun ilman näitä smart toimintoja nekun hidastaa telkun käyttämistä. Olet jättänyt telkun kanavalle numero 10 ja kun aamulla aukaiset telkun niin haluat siirtyä kanavalle yksi niin eipäs onnistukkaan heti vaan pitää odotella jonkun aikaa enen kuin telkku suostuu ottamaan vastaan käskyjä. Mikä hemmetti siinä oikein on, että jokaisella muualla telkun valmistajalla on mukana kaukkis josta löytyy fyysiset numero näppäimet paitsi Samsungilla. Eikun onhan Samsungillakin vaan ei Suomessa.

Tuo Briteissä mukana tuleva normi kaukkis on mukava siinäkin mielessä, että siinä ei ole mitään netflix tai rakuten tai mitä muuta niitä nyt onkaan näppäimiä vaan on mukavan puhdas kaukkis tämän osalta. Nettiin en tule liittämään telkkua, kuten en ole littänyt nykyistäkään ja hyvin on pärjätty.
 
Tietääkö joku mahdollistaako nyky tv mallien HDMI 2.1 2160p RGB-tilan HDR:llä, olisiko se ainoa todellinen hyöty next genissä HDMI 2.1:stä? Ei tarvitsisi käyttää 2160p YUV420-tilaa HDR:n kanssa. Vai vaatiko se HDMI 2.1 liittimen lisäksi myös jonkun tulevan vuosien tv mallin tai erillisen tuen esim. peliltä pystyäkseen HDR:ää näyttämään myös toisessa 4K-tilassa?

PC:llä toki varmaan voi hyötyä myös 4K/120hz tai 8K/60hz. Ja future proof tietenkin on aina plussaa, vaikka lähiaikoina ei käyttöä olisikaan.

Kyselen vähän sekavia ja asia ei varmaan HDR:n suhteen ole ihan noin yksinkertainen, mutta toivottavasti joku jotain ymmärsi.
 
Joo portista 4 löytyy
Osta se. Löytyy kaikki ominaisuudet mitä voi tarvita ja paras one remote kaukosäädin millä voi ohjata kaikkia laitteita ja sen jälkeen ei ole paluuta antiikkiseen kaukosäätimeen ja noissa samsung ja lg töllöissä on todella nopea käyttö järjestelmä.
 
Osta se. Löytyy kaikki ominaisuudet mitä voi tarvita ja paras one remote kaukosäädin millä voi ohjata kaikkia laitteita ja sen jälkeen ei ole paluuta antiikkiseen kaukosäätimeen ja noissa samsung ja lg töllöissä on todella nopea käyttö järjestelmä.
Taidan kuitenkin odotella tv:n ostamista lähemmäs ps5 julkaisua
 
Itse olen nyt vasta harkitsemassa siirtymistä Full-Hd:sta 4K/8K:on.
Todennäköisesti nykyisen hyvin pelikäytössä palvelleen LG:n rinnalle tulen hommaamaan edelleen LG:n
Itse ainakin pidän tärkeänä tuota HDMI 2.1 ja freesyncciä.
Löysin tälläisen kirjoituksen netistä koskien LG:n tulevia malleja.
Noista malleista tuo valinta täytisi tehdä.
 
Kaukosäätö saapui ja se toimii. Kyseessä on se sama kaukkis mikä tulee Briteissä telkun mukana valmiiksi. Jos joku muukin on kiinnostunut hommaamaan kyseisen kaukkiksen niin malli numero on: BN59-01268D. Näitä saa Suomestakin useasta eri paikasta eli ei joudu ulkomailta tilaamaan :)
 
Itse olen nyt vasta harkitsemassa siirtymistä Full-Hd:sta 4K/8K:eek:n.
Todennäköisesti nykyisen hyvin pelikäytössä palvelleen LG:n rinnalle tulen hommaamaan edelleen LG:n
Itse ainakin pidän tärkeänä tuota HDMI 2.1 ja freesyncciä.
Löysin tälläisen kirjoituksen netistä koskien LG:n tulevia malleja.
Noista malleista tuo valinta täytisi tehdä.

Tuosta LG:n tarjonnasta edelleen C9 on se joka itsellä keikkuu ykkösenä. Löytyy tarpeelliset 4xHDMI 2.1 -liitännät, tuki VRR:lle ja taitaa olla vielä tehokkaampi prosessori kuin sisarmallilla B9. Erikoisuutena on myös tuumakoko 48".
 
Tuosta LG:n tarjonnasta edelleen C9 on se joka itsellä keikkuu ykkösenä. Löytyy tarpeelliset 4xHDMI 2.1 -liitännät, tuki VRR:lle ja taitaa olla vielä tehokkaampi prosessori kuin sisarmallilla B9. Erikoisuutena on myös tuumakoko 48".
Saattaa olla että puhun omiani, mutta muistan jostain ohimennen lukeneeni että tuo C9:n tehokkaampi prossu ei pelikäytössä juurikaan vaikuta? Tosin tuskin siitä haittaakaan on :D

Useampi HDMI 2.1 paikka tosiaan ihan pakollinen. Yhdellä ei pärjää kun PS5 ja XSX tv-tasoon asettuvat. 55" tai 65" lähtee ostoon kunhan vaimokkeelta heltiää lupa.
 
Tuosta LG:n tarjonnasta edelleen C9 on se joka itsellä keikkuu ykkösenä. Löytyy tarpeelliset 4xHDMI 2.1 -liitännät, tuki VRR:lle ja taitaa olla vielä tehokkaampi prosessori kuin sisarmallilla B9. Erikoisuutena on myös tuumakoko 48".
Hinta myös sopivasti tippunut jo niin rupeaa saamaan hyvään hintaan c9 mallia
 
Itsellekkin tulee sekä PS5 että Xbox Series X.
Siksi on aikaa odotella mitä tuolta LG:ltä tulee ja mihin hintaan.
Vanhojen konsolien kanssa pärjään vielä hyvin tuolla vanhalla telkulla.
Vaimo saa sitten luvan sopeutua siihen, että makkarin vanha 42 tuumainen vaihtuu olohuoneen 47:n ja olkkariin tulee joko 55 tai 65 tuumainen.;)
 
Kun tästä HDMI 2.1 on puhetta, niin hyötykö sillä on 4K 120Hz? PS5 ja XSX pystyvät 120Hz 4K:na tuottamaan heti lähdöstä?
 
Kun tästä HDMI 2.1 on puhetta, niin hyötykö sillä on 4K 120Hz? PS5 ja XSX pystyvät 120Hz 4K:na tuottamaan heti lähdöstä?
Teoriassa uudet konsolit tuollaisiin lukemiin kyllä pystyvät, mutta käytännön pelitukea varsinkaan AAA-nimikkeiden suunnalta on noilla ruudunpäivitysnopeuksilla mielestäni turha odotella. Pienemmät nimikkeet ja jotkin kilpailulliset moninpelit saattavat 120 fps -tilaa jopa tarjotakin, mutta AAA-tasolla mennään erittäin todennäköisesti tutulla 30 ja 60 ruutukuvan sekuntinopeudella edelleen.
 
Ylös Bottom