Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itse odottelen 2016 vuoden Philipsin telkkareita. Ambilight on tehnyt itselle jo lähtemättömän vaikutuksen ja vain Philips tarjoaa kyseisen kokemuksen.

Kunhan vaan saisivat vielä tuon Smart TV Android -käyttiksen sulavammaksi niin lähden samantien kauppaan.

http://www.trustedreviews.com/philips-50pft6550-review
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Tuo on muuten harvinaisen totta. Ambilight on melkoisen kätevä ja fiilistä tuova lisävaruste ja Philips on noussut muutaman vuoden takaisesta suosta aika hyvin kärkikahinoihin. Itse en kyllä ihan uskaltaisi ostaa 2016 alkupään telkkareita, vaan odottelen suosiolla syksyä/talvea jolloin tulee ne bugifiksatut versiot samoista töllöistä paremmilla prossuilla ja softilla. Philips on ihku.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Kunhan vaan saisivat vielä tuon Smart TV Android -käyttiksen sulavammaksi niin lähden samantien kauppaan.

Itse olen katsellut seuraavaksi telkkariksi joko Philipsin tai Sonyn android-telkkareita. Onko tuo android oikeasti käyttökelpoinen noissa telkkareissa? Saako siihen periaatteessa minkä tahansa android-sovelluksen ladattua? Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät varmaan toimi ihan yhtä sujuvasti kuin puhelimessa tai tabletissa. Mutta jos tuon androidin myötä saisi toimimaan nuo tv-palvelut kuten YLE Areena, Netflix, Ruutu, Katsomo jne. Pelittääkö ne tuota kautta vai onko niille telkkarissa jo joku oma valmis sovellus? Vai asennetaanko kaikki Google Play-kaupasta lataamalla? Onko telkkareissa turhaa bloatwarea kuten puhelimissa? Kuinka hyvin androidia päivitetään kys. laitteissa?
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itse olen katsellut seuraavaksi telkkariksi joko Philipsin tai Sonyn android-telkkareita. Onko tuo android oikeasti käyttökelpoinen noissa telkkareissa? Saako siihen periaatteessa minkä tahansa android-sovelluksen ladattua? Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät varmaan toimi ihan yhtä sujuvasti kuin puhelimessa tai tabletissa. Mutta jos tuon androidin myötä saisi toimimaan nuo tv-palvelut kuten YLE Areena, Netflix, Ruutu, Katsomo jne. Pelittääkö ne tuota kautta vai onko niille telkkarissa jo joku oma valmis sovellus? Vai asennetaanko kaikki Google Play-kaupasta lataamalla? Onko telkkareissa turhaa bloatwarea kuten puhelimissa? Kuinka hyvin androidia päivitetään kys. laitteissa?

http://www.trustedreviews.com/sony-android-smart-tv-system-2015-review

Tuolta voi käydä katsomassa missä Android TV menee tänä vuonna. Sovellukset siis toimivat huoletta ja niitä on pilvin pimein, mutta käyttöliittymä telkkarille on varsin kankea. Kun kokeilin kaupassa navigoida valikoita niin edessä on melkoinen viidakko ennenkuin pääsee käsiksi mihin haluaa. Kaipaisi uudenlaista ajattelua tuo käyttöliittymä.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

PS4:lle 24" näyttö hakusessa, maksimissaan 300e. Onko suosituksia?

Pääasiassa ajopelejä tulee pelattua, toimisi myös läppärille näyttönä.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Gigantissa olisi tällä viikolla tälläiset tarjouksessa:

http://www.gigantti.fi/product/tv-j...S7100/philips-43-3d-4k-led-smart-tv-43pus7100

http://www.gigantti.fi/product/tv-j...AE/sony-55-4k-uhd-smart-led-tv-kd-55x8505cbae

Mitäs sanotte, onko noissa kuva hyvä? Sony on varmaan pelaamiseen hyvä, mitenköhän on Philipsin nopeus
Kokemuksia vastaavanlaisen Sonyn omaavalta:

Tuo Sony on edge-led, joka meinaa siis sitä, että tummassa kuvassa voi näkyä helposti vaaleita läiskiä pimeässä katsoessa. Pienessä valaistuksessa niitä ei huomaa. Tuo on melko yksilöllistä, joissain edge-led töllöissä tuo on todella silmiinpistävää ja toisissa sitä ei niin huomaa. Yleensä isoissa paneeleissa tuota ongelmaa yleisemmin on.

Sony on myös Android-käyttiksellä, joka jakaa mielipiteitä. Itse pidän kovasti, hyvin on toiminut ja nykyisin jopa sovelluksiakin alkaa löytymään. (Netflix, twitch, yle areena, katsomo, youtube jne. Perusjutut, hbo:ta ei vielä ole) Google play-leffat on melko jees leffavuokraukseen imo. Pelikäytössä luonnollisesti Sonyn töllö pelimoodissa on hyvä. Hyvä tv, JOS käy hyvä flaksi tuon paneelin suhteen ja otat selville nappaako tuo android käyttis omaan makuun.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Televisiot kehittyvät vauhdilla kohti suurempia tuumakokoja, ohuemmiksi ja elastisiksi. Tarkkuus nousee tuumien myötä sinne 8K UltraHD:ta. Tästä hyvänä osoituksena ovat viikolla CES2016 -messuilla esitetyt mallit. Itseä kiehtoo suurikokoiset kaareutuvat mallit, joiden voisi kuvitella tuovan lisäarvoa peleihin.

Tässä esimerkkiä LG:ltä samoilta messuilta:


http://youtu.be/Y_tXaS6rP4c
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Kaareutuvat mallit kieltämättä sopivat paremmin pelaamiseen sillä kyseiset telkkarit simuloivat parhaiten ihmissilmää ja ihmisen näkökenttää mutta parhain kokemus vaatii että pelaaja on keskellä ruutua mikä vaatii että pelaajia on vain yksi.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Omaa televisio-valikoimaa pitäisi uusia ja kun edellisen ostosta on jokunen hetki aikaa, niin en oikein tiedä mitä ominaisuuksia olisi hyvä olla. Alustavasti hakusessa olisi töllö kokoväliltä 48''-55'' (nykyinen on 42'') ja valikoimaahan tuolle välille löytyy aika paljon. Hinnassa kipuraja olisi n. 800 eurossa, mutta tuostakin voinee joustaa jos saan jotenkin itseni (ja avopuolison) vakuuteltua kalliimman hintaluokan hyödyistä.

Suurin ongelma itselle valikoimaa katsellessa on ollut tuon hertzimäärän merkitys. Tähän asti olen pärjännyt 50hz:n tv:llä PS4:n kanssa, enkä ole kaivannut 100 hertziä. En ole kuitenkaan muistaakseni kenelläkään ikinä nänhyt 100hz televisiota, joten en osaa arvioida sen puuttumisen merkitystä. Onko se siis "must"-ominaisuus pelaamista ja urheilun tuijottamista varten?

Muitakin tärkeitä ominaisuuksia tai suoria tv-ehdotuksia otan mielellään vastaan. TV:n ostamiselle ei ole akuuttia tarvetta, joten myös edellisistä tarjouksista ym. kuulisin mielläni, jotta tietää paremmin millaisia tarjouksia kannattaa mainosten seassa odottaa.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

http://www.samsung.com/fi/consumer/tv-av/tv/full-hd/UE48H6475SUXXE

Itsellä on tuollainen ja voin kyllä vain kehua. Varsinkin, kun sain laitteen 500 eurolla avajaisista...Mutta siis kyllähän tuo ihan oikea 100 hertsin kuva on juurikin urheilua katsoessa todella hyvä. Ilmankin varmasti pärjää, mutta on se vaan niin paljon sulavampaa katsottavaa! Perheen kakkostelkkari on 50 hertsillä ja kyllä sen eron huomaa, mutta ei se päänsärkyä tee, jos 50 hertsisestä "joutuu" katsomaan.

Samsungia ja Sonya tietenkin suosittelen itse. Perheen molemmat ovat Samsungeja tällä hetkellä ja tyytyväisiä ollaan oltu. Kaveripiiristä löytyy myös muutama muu Samsungi ja Sony ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä niin TV-kuvan kuin myös pelaamisen puolesta. Itse olen sitä mieltä, että ne halvimmat 4K-viritykset kannattaa unohtaa ja sijoittaa vähän laadukkaampaan Full HD-laitteeseen vielä tässä vaiheessa.

Vastaan toki mielelläni vielä tarkemminkin, vaikka yksärillä tai täälläkin, jos tuosta Sampasta haluat lisätietoa.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itse suosittelisin odottamaan vielä pari kuukautta, sillä uudet telkkarit ovat juuri tuloillaan. Nyt saa ylihintaan vanhoja varastoja, joten pelimiehen liike on ostaa helmi-maaliskuussa joko vanha huippuhyvä halvalla tai samantien paras mahdollinen.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Jees, kiitoksia molemmille! Näillä tiedoilla jatketaan tarjousten kyttäämistä ja pistetään helmi-huhtikuun välillä vanha töllö kiertoon ja tilalle joku 100hz-malli. :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Etkö ole itse siitä saanut muodostettua mielipidettä ~neljässä kuukaudessa..? :confused:
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Juu,olen. Ihan kelpo töllö,hyvät värit jne. Ajattelin vaan että onko muilla samanlaista,onko vikoja ollut ja yms :D
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Nyt olisi mahdollisesti telkun päivitys edessä. Tällä hetkellä käytössä viitisen vuotta vanha 32-tuumainen Philips. Huomisen olisi vielä Anttilassa tarjouksessa kyseinen laite: http://www.anttila.com/shop/fi/neta...50581599--malli-22?nosto=pagetemplate-nosto-2
Mitä nyt nettiä selaillut, niin melko mairittelevia arvioita on saanut, joten onko tuo 650e ihan kilpailukykyinen hinta, ja onko jotain mahdollisia sudenkuoppia mistä pitäisi olla tietoinen?
Pelitilassa input lag oli ilmeisesti 38ms, sen kanssa ilmeisesti pystyy hyvin elämään (ja pelaamaankin)? :)
 
Ylös Bottom