Koalitio
Well-Known Member
Hintaan 899 € saat jo kahdella HDMI 2.1 portilla varustetun 55” Sony XH90. Jättää mahdollisuuden vielä innostua 120 fps ruudunpäivityksestä.
Niin hyvä kuin tuo varmastikin olisi, olen itseasiassa venyttänyt budjettia jo aikalailla siitä mitä se aluksi oli. Alunperin oli tarkoituksena käydä mustana perjantaina LG:n Nano80 kun se jonkun kuuleman mukaan oli hyvä, mutta sittenpä aloin tutkimaan noita rtings arvosteluja ja huomasin ettei heillä ainakaan ollut tuosta juuri mitään hyvää sanottavaa niin päätin nostaa budjettia tuonne noin 700€ tienoille.
Panasonicit on jäänyt oikeastaan täysin huomiotta kun on vain noita ylistettyjä Rtingsin TV-arvioita tullut lueskeltua. Hyvältähän tuokin näyttää noiden muiden sivustojen arvostelujen mukaan, vaikkeivat ihan niin syvälle menekään kuin rtings. En nyt ihan hirveässä hädässä ole telkkaria ostamassa niin ainakin jokusen viikon tässä vielä katselen jos sattuisi jostain kiinnostavasta mallista tulemaan jotain hyvää alennusta.Yksi musta hevonen TV-ehdokkaaksi voisi olla Panasonicin 58-tuumainen GX830, jota ainakin Powerista saa 749 eurolla. Tuumia on reilusti enemmän ja toisin kuin Samsungit, tuo tukee myös Dolby Visionia. Arvosteluita ko. telkkarista keräilin aikanaan tähän viestiin. Tosin kuten tuosta huomaa, on jopa 65-tuumaista mallia saanut niinkin naurettavan halvalla kuin 599 eurolla. Mutta se on valitettavasti poistunut jo kokonaan myynnistä.
Onhan tuo hyvä ominaisuus, mutta konsolilla itse pelaan vähänlaisesti noita moninpeli räiskintöjä joissa tuosta eniten iloa olisi. PC:llä olen 144hz näyttöä käyttänyt jo jokusen vuoden.Alkuun ajattelin myös, että tuskinpa se 120 fps pelaaminen mitenkään mullistavaa on. Nyt kun muutaman illan on pelaillut mm. BO- Cold Waria 120 fps moninpelissä, niin onhan se ero 60 fps:ään merkittävä. Eron todellakin näkee ja tuntee.
Jos yhtään pelaa fps-räiskintöjä moninpelinä, tai vaikka tarkkuutta vaativia ajopelejä, kannattaa tosissaan ottaa huomioon tuo 120hz-pelaaminen. Sitä ei kannata pienen säästön vuoksi sivuuttaa, sillä sukupolven alku on jo näyttänyt, että pelintekijät ovat huomioineet tuon ominaisuuden. Sitä tukevia pelejä on useita ja varmasti jatkossa 120fps-pelit vaan yleistyvät.