Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielestäni oon kaikki paitsi sen freesyncin, sitä en ole kytkenyt päälle.

Okei! Minäpä testaan tätä! Kiitoksia paljon!
Mikä kuvatila sulla on valittuna. Nuo tosiaan kannattaa tarkistaa mitä Muke mainitsi. Freesynciä ei kannata edes laittaa päälle. VRR toimii ilman sitäkin ja saa myös Dolby Visionin samaan aikaan.
 
Mikä kuvatila sulla on valittuna. Nuo tosiaan kannattaa tarkistaa mitä Muke mainitsi. Freesynciä ei kannata edes laittaa päälle. VRR toimii ilman sitäkin ja saa myös Dolby Visionin samaan aikaan.
Game mode on päällä. Kokeilen tätä että meen sinne PS4 hdr-asetukseen ja koitan sit laittaa jos ilmestyy se HGIG valikko sinne. Sitä oon säädellykin jo mutta en tajunnut silloin aukaista telkkarin säätövalikkoja tuleeko se esille se dynamic tone mapping valikko.
 
Mikä kuvatila sulla on valittuna. Nuo tosiaan kannattaa tarkistaa mitä Muke mainitsi. Freesynciä ei kannata edes laittaa päälle. VRR toimii ilman sitäkin ja saa myös Dolby Visionin samaan aikaan.
Toimiiko edes freesync tai vrr sonyn konsoleilla? Itsellä kanssa lg cx ja ps5, mutta olen ymmärtänyt että freesynci ei toimi ja vrr päivityskin vasta tuloillaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä ja kertokaa mistä nämä saisi päälle.
 
Toimiiko edes freesync tai vrr sonyn konsoleilla? Itsellä kanssa lg cx ja ps5, mutta olen ymmärtänyt että freesynci ei toimi ja vrr päivityskin vasta tuloillaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä ja kertokaa mistä nämä saisi päälle.
Ei toimi VRR tai freesync Sonyn laitteilla. VRR päivitys PS5:lle tulee oletettavasti samoihin aikoihin kun Sony saa julkaistua VRR päivityksen XH90:lle. Tätä telkkaripäivitystä on epämääräisesti lupailtu tälle vuodelle, mutta alkaa vahvasti näyttämään siltä että tammikuun puolelle menee tuo.
 
Viimeksi muokattu:
Ei toimi VRR tai freesync Sonyn laitteilla. VRR päivitys PS5:lle tulee oletettavasti samoihin aikoihin kun Sony saa julkaistua VRR päivityksen XH90:lle. Tätä telkkaripäivitystä on epämääräisesti lupailtu tälle vuodelle, mutta alkaa vahvasti näyttämään siltä että tammikuun puolelle menee tuo.
Joo ei tosiaan toimi vielä mutta pätee kuitenkin nuo ohjeet siinä vaiheessa, kun tukee tai jos tuoHon kylkeen lyö XSX:n kaveriksi.
 
Onnittelut itselleni, ekaa kertaa ikinä warm2 tuntuu luontevalta. Näköjään se on aika puhtaasti tottumuksesta kiinni. Olen toki ennenkin yrittänyt warm2:sta, mutta max. päivän pakottamisen jälkeen on pakko ollut vaihtaa takaisin. Ja joskus 5-10 vuotta sitten oli standard värilämpötila käytössä.

Tällä kertaa vaihdoin puhelimeen silmäystävällisen tilan, kun rupesi hämärässä se ruudun sininen valo ärsyttämään. Muutaman päivän käytti sitä puhelimessa niin rupesi myös televisioon kaipamaan enemmän lämpöä. Nyt on jo useampi päivä mennyt niin, että warm2:ssa valkoinen näyttää valkoiselta.

Se oli varmaan helpompi tottua warm2:seen, kun kaikki laitteet on suurinpiirtein samoissa ja mistään ei saa sitä liiallista sinistä valoa.
 
Moro!

No sieltähän se HGIG löytyi! PS4 PROssa sinne hdr säätöhommiin ja sitten etsi telkkarista sen asetuksen niin sehän tuli näkösälle :) Laitoin kans ton WARM2 tilan game moodiin ja vaikutti omaan silmään tosi hyvälle kans!
Kiitoksia teille ja mukavaa Joulua! :)
 
Onko mahdollista että 8K töllöt ei ikinä yleistyisi? Mietin vaan kun luultavasti nytkin suurin osa ihmisistä katsoo 4Kootakin liian kaukaa, ja 8K vaatisi aivan jäätävän ruudun että siitä saisi hyötyä. 2 metrin päästä katsottuna pitäisi olla luokkaa 200" tv. Tavallaan olisi hyväkin, niin esim peleihin tulisi resoluutiolle katto, jonka jälkeen voitaisiin keskittyä muuhun kuten RT, tekoäly sun muut.

Samalla tapaahan ruudunpäivityksessäkin tulee jossain vaiheessa katto vastaan, ei sitäkään loputtomiin hyödytä nostaa.
 
Onko mahdollista että 8K töllöt ei ikinä yleistyisi? Mietin vaan kun luultavasti nytkin suurin osa ihmisistä katsoo 4Kootakin liian kaukaa, ja 8K vaatisi aivan jäätävän ruudun että siitä saisi hyötyä. 2 metrin päästä katsottuna pitäisi olla luokkaa 200" tv. Tavallaan olisi hyväkin, niin esim peleihin tulisi resoluutiolle katto, jonka jälkeen voitaisiin keskittyä muuhun kuten RT, tekoäly sun muut.

Samalla tapaahan ruudunpäivityksessäkin tulee jossain vaiheessa katto vastaan, ei sitäkään loputtomiin hyödytä nostaa.

Ihan samaa mietin itse tuossa yks päivä, 8k hyöty 4k verrattuna tulee vasta näkyviin niin massiivisissa ruuduissa että kellään ole niihin varaa. 8k myös vaatii koneelta niin paljon tehoja etten usko sen yleistyvän pelikäytössä vielä ainakaan seuraavaan 10-15 vuoteen.
 
Ihan samaa mietin itse tuossa yks päivä, 8k hyöty 4k verrattuna tulee vasta näkyviin niin massiivisissa ruuduissa että kellään ole niihin varaa. 8k myös vaatii koneelta niin paljon tehoja etten usko sen yleistyvän pelikäytössä vielä ainakaan seuraavaan 10-15 vuoteen.

Hinnat kyllä tulee ajan mittaan alas, samoin tehot nousee, vaikka siihen menisikin 20 vuotta. Mutta ihmisten silmät ei muutu, eikä monelle mahdu seinän kokoista töllöä mihinkään, ikinä.

Mutta tuli just mieleen, voisiko VR hyötyä joskus tulevaisuudessa isosta resoluutiosta?
 
Sonyn 2020 XH900 sarjan telkut hyvässä alessa verkkokaupassa, kaikki koot mielestäni kun pikaisesti katsoin.

On muitakin mutta noi oli ne mitkä eniten pisti silmään.

 
Sonyn 2020 XH900 sarjan telkut hyvässä alessa verkkokaupassa, kaikki koot mielestäni kun pikaisesti katsoin.

On muitakin mutta noi oli ne mitkä eniten pisti silmään.

Verkkokaupalla ovat hinnat sahanneet isolla haitarilla pitkin syksyä. Näitä hintoja on nähty jo aiemminkin, tuota 55" jopa tätäkin halvemmalla.

Sony XH90
 
Viimeksi muokattu:
Lg:n OLED 65cx myös hyvässä alennuksessa. 1899eur hintaan

(lähentelee jo muinaista black friday tarjousta josta omani nappasin 1795eur tarjouksella)
On tuokin kyllä tosi hyvä tarjous hinta tämän hetken parhaasta töllöstä.
 
Tää kyllä houkuttaisi PS5:sen kaveriksi.
On kyl aivan saakelin kallis vaikka onkin kovassa alennuksessa.


Mitä ootte tosta mieltä? Tää mun sony 65xd7505 on vieläkin tosi hyvä, sen verran hyvä et kerran tässä välissä hankin jo uuden telkkarin mut oli pakko palauttaa se koska en saanut tarpeeksi rahoille vastinetta.

Vanha oli mielestäni parempi peleissä.
 
Tää kyllä houkuttaisi PS5:sen kaveriksi.
On kyl aivan saakelin kallis vaikka onkin kovassa alennuksessa.


Mitä ootte tosta mieltä? Tää mun sony 65xd7505 on vieläkin tosi hyvä, sen verran hyvä et kerran tässä välissä hankin jo uuden telkkarin mut oli pakko palauttaa se koska en saanut tarpeeksi rahoille vastinetta.

Vanha oli mielestäni parempi peleissä.
Pähkäilen myös, mulla nyt kd55xd8599 ja kyllä houkuttelis hommaa tuo CX, varmaan pysyttelisin "55 koossa joten olis kohtuu edullinen päivitys. Nyt sais ok rahalla vissiin aika hyvän telkun next geniin (löytyy molemmat) vaikka 2021 mallistoa on tulossakin mut niinhän aina.
 
Ylös Bottom