Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxcvbnm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Olen aina ihmetellyt ylistystä mitä tämä pelisarja on saanut ääninäyttelemisestään. Minusta se on toteutettu todella kliseisesti ja NN:n kuulostaa niin persoonattomalta geneeriseltä paskalta ettei niitä muka hauskoja onelinereitä kyllä jaksa enää viidettä kertaa kuunnella. Varsinkin kun on vaikeampi äkkiä keksiä ääninäyteltyä peliä jossa NN ei olisi mukana.
Elenan näyttelijä muuten on mielestäni heikoin osa tätä pelisarjaa, todella ankea ääni.
Tätä ketjua lukiessa tuntuu siltä että olen ainoa joka näin ajattelee.
No jaa, mitäpä siitä tulisi jos kaikki samoista asioista pitäisivät. Tosin voisiko tuossa olla kyse vain siitä, etteivät Nathan ja Elena iske henkilöhahmoina tai Uncharted lähestymistavaltaan?

Noihin muihin mainitsemiisi peleihin verrattunahan Unchartedit kulkevat huomattavasti enemmän pilke silmäkulmassa, kevyellä camp-henkisellä itseironialla kuorrutettuna. Jos moinen tyyli ei vaan omalle kohdalle iske niin kyllähän se pitkässä juoksussa varmaan alkaa aika tavalla nyppimään.

Tuo ääninäyttelyn ylistys kuitenkin taitaa kummuta nimenomaan siitä, että monien mielestä North ja Rose puhaltavat hahmoihinsa melkoisesti eloa. Heidän keskinäinen naljailunsa voi olla mukahauskaa mutta se kuulostaa luontevalta. Tuohon kun heittää päälle vielä ne mainiosti mo-capatut eleet ja varsinkin ilmeet (erityisesti Elena ykkösosasassa) niin kyllä monet Unchartedien välipätkistä olisivat toimineet sellaisenaan ihan valkokankaallakin.

Sikäli kyllä samaa mieltä, etteivät pelit hyvään elokuvaan ole verrattavissa mutta kaksi eri ilmaisumuotoahan nuo ovat ja hyvä näin. Hyvät elokuvapelit kun tuppaavat olemaan ihan yhtä harvinaista herkkua kuin hyvät pelielokuvatkin.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Niin siis kuten mainitsin niin 1 & 2 ovat molemmat ihan parhaimmistoa PS3 peleistä ja ei se nyt niin suuresti ole häirinnyt se näyttelykään:) Mutta sitä tosiaan kyseenalaistan että tälläisestä camp henkisestä Indiana Jones meets Tomb Raiderista saataisiin hyvä elokuva.
On minulla omaperäinen maku siinä mielessä että äkkiä mieleen tulevista game->movie seteistä Hitman on mielestäni paras (saattaa kyllä johtua siitä että olen Olgan SUURI fani:o)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tätä ketjua lukiessa tuntuu siltä että olen ainoa joka näin ajattelee.

Tuskin olet ainoa, mielipiteitähän nämä ovat. Mutta siinä genressä missä Uncharted-pelit ovat, niin ääninäyttely on mielestäni erittäin korkealuokkaista. Tavallaan oikeat näyttelijät saatu mukaan.

Valovuoden verran parempi juoni +ääninäyttely löytyy mm. DAO(NN myös tässä mukana, onneksi paljon pienemmässä roolissa), ME1, Heavy Rain.

On sinänsä mielenkiintoista, että pelimaailmassa mielipide jonkin toisen paremmuudesta on usein "valovuosien päässä". Uncharted on siis käytännössä ainakin 9,461 biljoonaa kilometriä esim. DAO:ta, ME1:stä ja Heavy Rainia takana ääninäyttelyn suhteen? Vähän niin kuin GT5:sen vauriomallinnus on 9,461 biljoonaa kilometriä GT5:sta jäljessä.. Se on aika paljon..

Dragon Age on pelaamatta, mutta siinä toki olen samaa mieltä, että ääninäyttely on ME1:ssä ja Heavy Rainissä erittäin korkeatasoista. ME on aika kuningas siinä suhteessa muutenkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Dragon Age on pelaamatta, mutta siinä toki olen samaa mieltä, että ääninäyttely on ME1:ssä ja Heavy Rainissä erittäin korkeatasoista. ME on aika kuningas siinä suhteessa muutenkin.
Jep, kyllä nämä kaikki hanskaavat ääninäyttelyn todella esimerkillisesti. Off-topicin uhallakin on DAO:sta pakko sanoa, että sen "mykkä" pääsankari aika tavalla kismitti. Muu hahmokaarti tosin paikkasi sitten senkin edestä.

Tuossa suhteessahan Nathan Draken kaltaisilla valmiilla hahmoilla on helpompaa kun niiden luonne, vuorosanat ja tapahtumat on hakattu kiveen. Esittäjäkin pääsee tuolloin paneutumaan rooliinsa ihan eri intensiteetillä. Mielestäni Drake tarjoaa näistä peleistä aidoimman henkilöhahmon, joskin luonnollisesti myös vähiten valinnanvapautta tarjoavan. Molemmille lähestymistavoille on sosiaalinen tilauksensa.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Miten paljon missaan juonesta jos pelaan ensin tämän, ja sitten vasta ensimmäisen osan?
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ei taida yhtään missata. Itse pelasin vain kakkos osan. ainoa asia mikä oli huomattavissa jos oli pelannu ykkös osan oli se että drakella ja sillä blondilla oli yhteinen tausta. Mutta juoneen ei vaikuta mitenkään. Kaksi erillilstä tarinaa on kyseessä.

Tai ainakin näin luulen:p
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Periaatteessa ei missaa juuri mitään. Molemmissa peleissä on eri tarinat. Toki pari pikku viittausta ykkösosaan löytyy.
Voisi oikeastaan verrata Bond leffoihin, eli päähenkilö sama, mutta noin muuten täysin eri tarina.

Mutta, kannattaa se ykkönenkin pelata. Hyvä peli sekin.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Juu pitänee kaverilta lainata, kun mistään en löydä muuta kuin platiniumia :)

Käväsin muuten pelailee tämän pelin nettipeliä, ja oli se kyllä samanlaista naattisotaa mitä bf2:ssa on pc:llä :rolleyes:
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Miten paljon missaan juonesta jos pelaan ensin tämän, ja sitten vasta ensimmäisen osan?

Kuten sanottu, niin kaksi eri tarinaa, mutta eka Uncharted on pieni klassikko jo itsessään. Ehdottomasti kannattaa pelata ensin ja siirtyä sitten sujuvasti kakkoseen. Ykkönen ei edes ole kauhean pitkä peli.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Se Mark Wahlberg & David O. Russell huhu näyttääkin olevan totta...

Jotain lisätietoja ohjaajalta.. Draken perhe/suku on ilmeisesti isommassa roolissa tulevassa leffassa. Eli saadaan useampaa tyyppiä retkelle?

(David O. Russell) "This idea really turns me on that there's a family that's a force to be reckoned with in the world of international art and antiquities ... [a family] that deals with heads of state and heads of museums and metes out justice," he said."

ja..

"We'll have the family dynamic, which we've done in a couple of movies now," he said. "And then you take that and put it on the bigger, more muscular stage of an international action picture, but also put all the character stuff in it. That's a really cool idea to me."

'Drake's Fortune' director David O. Russell: Movie will be about family of thieves and global power players | 24 Frames | Los Angeles Times
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Miten paljon missaan juonesta jos pelaan ensin tämän, ja sitten vasta ensimmäisen osan?

No siis hahmot esittäytyy ensi kerran Drake's Fortunessa, joten kakkosessa jonkun hahmon ilmaantuminen on yllättäen on aika kiva juttu. Niinku nimimerkki 'nemesis thegod' osoitti ettei edes tiedä hahmojen nimiä, kun on pelannut vain kakkososan, eikä nähtävästi tiennyt että Sullykin on Nathanin vanha tuttu.

Suosittelen täysin pelaamaan ensin ykkösen. Hahmoihin tutustuu ja niistä alkaa pitämään ykkösosassa ja sitten kun jotain hirveää tapahtuu kakkosessa, niin saa pelätä niiden pitämiensä hahmojensa puolesta, että älkää nyt kuolko! (tai muuta vastaavaa)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

DLC-paketit alennuksessa storessa:
Drake’s Fortune 2,45€
Siege 2,95€
Heroes skin pack 2,45€
Sidekick skin pack 1,45€
Gold weapons pack 0,95€
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onkos tästä GOTY versiosta tullut mitään uutta tietoa?
Eli onko tätä edes tulossa missään vaiheessa?

Ei ole tulossa eurooppaan. Euroopan PS blogin kommenteista poimittua, vastaajana Thach Quach (Senior European Product Manager):
No we won’t release the U2 GOTY edition in SCEE Territories.
Perusteluiksi kerrotaan platinum-version edullisuus ja DLC-pakettien hinnanalennukset.

UNCHARTED 3: Drake’s Deception Trailer And PSN Treasures Revealed – PlayStation.Blog.Europe
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Oisko kenelläkään mitään tietoo seuraavasta asiasta: Ostin Drakes Fortune DLC:n, suoraan storesta, eli en menny multiplayeriin ja siitä ostamaan vaan suoraan storeen.
Sitten kun menin pelaamaan niin se rupes valittamaan jotain tyylin että et ole ostanut laajennuspakkausta, vaikka olin sen juuri ostanut. No, ajattelin sit ettei se ollu vielä älynny sitä että olin ostanut sen. Nyt siitä on jo viikko enkä vieläkään pääse.:(
Olinko tehny jotakin väärin vai pitääkö siinä multiplayer aulassa etsiä joku linkki tms.?
Jos jollakulla ois jotain tietoo asiasta niin voi laittaa viestii.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Oletko katsonut siitä ps3:n Pelit valikosta, ettei ole sinne ilmestynyt? Ja sieltä asentaa erikseen.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Oisko kenelläkään mitään tietoo seuraavasta asiasta: Ostin Drakes Fortune DLC:n, suoraan storesta, eli en menny multiplayeriin ja siitä ostamaan vaan suoraan storeen.
Sitten kun menin pelaamaan niin se rupes valittamaan jotain tyylin että et ole ostanut laajennuspakkausta, vaikka olin sen juuri ostanut.
Mistä päin itse Uncharted 2 tuli hommattua, eli voisiko kyse olla vaan siitä tavanomaisesta pulmasta, ettei ulkomailta hommattuun peliin kotimaisesta storesta ostettu DLC välttämättä tule toimeen keskenään?
 
Ylös Bottom