Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxcvbnm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onko kellään mitään vienkkejä tuohon Teräsnyrkin taitaja trophyyn? Tuntuu ihan mahottomalta saada se. :)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onko kellään mitään vienkkejä tuohon Teräsnyrkin taitaja trophyyn? Tuntuu ihan mahottomalta saada se. :)

Nelos chapteri ja helpoin vaikeustaso. Sen jälkeen kun oot hiippaillu sinne mökkiin, niin vihollisia alkaa tulla ylhäältä vasemmalta ja oikealta. Ammut yhden kudin viholliseen, ei päähän vaan keskivartaloon ja käyt lyömässä.

Tässä videota: YouTube - Uncharted 2 - Steel Fist Expert / Master Trophy Guide
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Kiitti! Täytyy huomenna mennä teistailemaan. BTW on kyllä paskamaisia nua hakkerit jotka on nyt saanu PSN pois päältä tai jotain. Mutta ilman sitä en ois varmaan ruvennu kerilemään näitä UC2 trophyja. :D on muuten tuo kyseinen trophy viimenen ennen platinaa. :) Vai pitääkö saada myös ne trophyt jossa on se valkonen pieni pallo siinä trophyn kuvan reunassa? Ainaski ite oon ymmärtäny et niitä ei tartte...
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Vai pitääkö saada myös ne trophyt jossa on se valkonen pieni pallo siinä trophyn kuvan reunassa?

Ne trophyt ovat DLC sisällöstä eli ei tarvitse. Hinta-laatu suhteeltaan kuitenkin kannattava ostos, siis ne molemmat, jos minulta kysytään :)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ne trophyt ovat DLC sisällöstä eli ei tarvitse. Hinta-laatu suhteeltaan kuitenkin kannattava ostos, siis ne molemmat, jos minulta kysytään :)

Joo. Itse asiassa oon ostanu ne DLC:eet, mutta mulla on britti versio pelistä niin eihän ne toimi. :(
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Joo. Itse asiassa oon ostanu ne DLC:eet, mutta mulla on britti versio pelistä niin eihän ne toimi. :(

Mul oli sama juttu mut sain ne toimimaa ku tein uuden käyttäjän jonka maana on Britannia ja ostin sen käyttäjän PS Storesta DLC:t ni toimi mun pääaccountilla :P
Siin tarvii myös ostaa brittiläinen PS Card, mutta toki en tarkota et sun pitäs tehdä noin josset haluu mut nii mä tein :)

Tietääkseni ainoo tapa kiertää region lockit..
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Kellään muulla samanlaista ongelmaa pelin alussa kun Nathan hyppää junasta niin välivideo ei lähe pyörimään vaa janari hyppää rotkoon joka kerta :D oon jo 6-7 kertaa yrittäny eli ei pitäs olla juoksunopeudestakaan kiinni. Peli on päivittämätön eikä tällä hetkellä oo mahdollista päivittää.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuli tämäkin pelattua läpi. Ihan ok peli, mutta en olisi nostanut vuoden 2009 parhaaksi peliksi. Arvosana ehkä 8. Räiskintä oli ihan viihdyttävää kiipeilyn ja hiippailun tuodessa kivan lisämausteen soppaan. Teknisesti toimii edelleen näin lähes kaksi vuotta julkaisun jälkeen. Välillä tuodaan silmien eteen todella komeita maisemia. Välillä taas ruudulla paukkuu ja rätisee mahtavsti ruudunpäivityksen pysyessä edelleen tasaisena. Ykkösosan lievä repeilykin oli saatu karsittua pois. Musiikit olivat paikoitellen todella eeppisiä, etenkin teemasta pidin. Äänisuunnittelukin toimi oikein hyvin.

En ole varma muistanko oikein, mutta oliko ykkösessä enemmän puzzleja? Tässä niitä oli harmittavan vähän. Kiva idea kyllä tuo vihjeiden hakeminen Draken kirjasta. Juoni oli tylsää perushuttua, aika usein tuli arvattua mitä seuraavaksi tapahtuu. Viholliset olivat todella tylsiä. Samoja jannuja alusta loppuun. Ja sitten ne... No tiedätte varmaan. Muutkaan hahmot eivät oikein vakuuta. Draken veijariluonne ärsytti jo ykkösessä. Välillä oli hahmojen kesken kyllä ihan hauskaa sanailua. Noin muuten kliseiset hahmot aiheuttivat lähinnä haukottelua. Pelissä on kai haettu sitä vanhaa kunnon seikkailuhenkeä ja tuollaiset hahmot toki kuuluvat siihen. Ei vaan ole ihan se mun juttu.

Eiköhän se kolmonenkin tule hankittua aikanaan alelaarista.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Juoni oli tylsää perushuttua, aika usein tuli arvattua mitä seuraavaksi tapahtuu. Viholliset olivat todella tylsiä. Samoja jannuja alusta loppuun.

No jos tarkastellaan vastaavuuksia tuolta elokuvien puolelta, tuskin Indiana Jones kuitenkaan oli muuta kuin karikatyyrejä roistoista ja kirkasotsaista maailman parannusta ennalta arvattavissa juonenkäänteissä? Eli sikäli ollaan samoilla jäljillä. Puzzleja voisi olla enemmän, siinä samaa mieltä.
 
No jos tarkastellaan vastaavuuksia tuolta elokuvien puolelta, tuskin Indiana Jones kuitenkaan oli muuta kuin karikatyyrejä roistoista ja kirkasotsaista maailman parannusta ennalta arvattavissa juonenkäänteissä?

Jees, kuten tuossa vähän arvelin niin pelissä on varmasti monilla osa-alueilla tavoiteltu tuota Indiana Jones fiilistä. Ja kuten myös sanoin, ei tuo ole ihan se mun juttu. Indy-faneille varmasti nannaa.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuli tämäkin pelattua läpi. Ihan ok peli, mutta en olisi nostanut vuoden 2009 parhaaksi peliksi. Arvosana ehkä 8. Räiskintä oli ihan viihdyttävää kiipeilyn ja hiippailun tuodessa kivan lisämausteen soppaan. Teknisesti toimii edelleen näin lähes kaksi vuotta julkaisun jälkeen. Välillä tuodaan silmien eteen todella komeita maisemia. Välillä taas ruudulla paukkuu ja rätisee mahtavsti ruudunpäivityksen pysyessä edelleen tasaisena. Ykkösosan lievä repeilykin oli saatu karsittua pois. Musiikit olivat paikoitellen todella eeppisiä, etenkin teemasta pidin. Äänisuunnittelukin toimi oikein hyvin.

En ole varma muistanko oikein, mutta oliko ykkösessä enemmän puzzleja? Tässä niitä oli harmittavan vähän. Kiva idea kyllä tuo vihjeiden hakeminen Draken kirjasta. Juoni oli tylsää perushuttua, aika usein tuli arvattua mitä seuraavaksi tapahtuu. Viholliset olivat todella tylsiä. Samoja jannuja alusta loppuun. Ja sitten ne... No tiedätte varmaan. Muutkaan hahmot eivät oikein vakuuta. Draken veijariluonne ärsytti jo ykkösessä. Välillä oli hahmojen kesken kyllä ihan hauskaa sanailua. Noin muuten kliseiset hahmot aiheuttivat lähinnä haukottelua...

...

Hmmh, jotenkin kun luin tuota tekstiäs, niin kaikki tärkeimmät pelilliset asiat tuntuivat mielestäsi olevan kunnossa ja hyvin toteutettu (hyvät puolet merkattu lainaukseen siis vihreällä). Mutta silti nuo jotkut huonot asiat (merkattu punaisella) ovat noinkin paljon pudottaneet arvosanaa. Jotkut noista huonoista seikoistakin on melko epämääräisiä.

Mitä esimerkiksi tarkoitat "tylsillä vihollisilla"? Pelin "pääpahis" kieltämättä on melko geneerinen, mutta itse nämä tämän Lazarevicin palkkasotilaat, miten niistä muka voisi saada "vähemmän tylsiä"? Puetaan ne pellepukuun tai jotain? En ainakaan itse keksi tähän mitään. Ja vaihtelevuutta vihollisiin, no siitä voin olla samaa mieltä, mutta silloin jouduttaisiin varmaan karsimaan realismista. Nythän nuo viholliset ovat tollasia palkkasotilaita kaikki kommandopipoineen: toisilla on mellakkakilpi, toiset rynnäköi päälle haulikon kanssa (ja ottavat kuristusotteeseen) ja toiset istuu heavy MG:n kanssa odottelemassa. Ja löytyyhän sieltä lasertähtäimillä varustettuja snipujakin ja pelkkien palkkasotureiden lisäksi myös vanhoja kunnon piraatteja. :)

En realismia karsimatta keksi oikein muun tyylisiä vihollisia, joita voisi peliin lisätä. Johonkin zombiepeliin kun esimerkiksi on niin paljon helpompi keksiä kaikennäköisiä kiipeileviä, räjähtäviä ja ylikestäviä zombeja, mut vähän vaikeempaa Unchartedin kaltaisessa pelissä, joissa pyritään pitämään se tietynlainen realismi (siksi en pitänytkään noista ylikestävistä "pikku pomoista" (esimerkiksi junakentässä).

Nuo hyvät asiat, mitä maintisit, niin niistä voin kyllä olla samaa mieltä. Myös puzzleja saisi olla reilusti enemmän ja olis hyvä jos niissä puzzleissa ei avitettaisi niin paljon. Muistaakseni esimerkiksi Draken päiväkirjan tietyt sivut avautuivat aina automaattisesti, kun oli ratkomassa tiettyä puzzlea. Haluaisin sen tyydytyksen, että saan itse löytää ne oikeat sivut ja vihjeet.

Ja kaikkia ei voi miellyttää. Itse pidän Nathan Drakesta hahmona todella paljon. Myös Sully on kelpo hahmo, eikä tosiaan mikään kovin yleinen ilmestys toimintapeleissä, vai voitko väittää toisin?


...Pelissä on kai haettu sitä vanhaa kunnon seikkailuhenkeä ja tuollaiset hahmot toki kuuluvat siihen. Ei vaan ole ihan se mun juttu.
Tiivistää asian melko hyvin. Kaikki ei tykkää, siitä ei voi kiistellä. Seikkaluelokuvien ja etenkin Indiana Jones -fanina rakastan Uncharted-pelejä. :)

Niin ja mielestäni juoni oli ihan hyvä (vaikkakin yllätyksetön lukuunottamatta lopun pikku ylläriä), mutta Drake's Fortunen juoni oli paljon parempi ja mielenkiintoisempi.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

siksi en pitänytkään noista ylikestävistä "pikku pomoista" (esimerkiksi junakentässä).

Nuo hyvät asiat, mitä maintisit, niin niistä voin kyllä olla samaa mieltä. Myös puzzleja saisi olla reilusti enemmän ja olis hyvä jos niissä puzzleissa ei avitettaisi niin paljon
Toisaalta jo nämä kaksi ovat aika keskeisiä helmasyntejä näinkin rakastettavassa pelisarjassa :) Itse heittäisin päälle vielä kakkososan Bruckheimer-syndrooman, eli kaikkea pitää olla isommin, komeammin ja paukkuvammin. Kehittäjät ainakin tuntuivat olevan innoissaan luhistuvista rakennuksista ja liikkuvista junista mutta se mikä teknisesti on haasteellista ei välttämättä välity yhtä uskomattomana pelikokemuksena. Pulmissa liika auttaminen rassasi täälläkin, väli- ja loppupomot olivat syvältä ja noin ylipäätään toimintapuoli oli kenties liiankin täyteen tungettu jos jonkin sortin tarkoituksenhakuisia muka-eeppisiä hetkiä.

Kaikkein mieleenpainuvimpia hetkiä olivat lopulta ne arkisen avoimet tilanteet, joissa joko päätyi helkkarinmoiseen tulitaisteluun tai viekkaudella ja vääryydellä pääsi ninjailemaan ne läpi miltei huomiota herättämättä :D

Sikäli kyllä ykköstä arvostaa yhä prameaa jatko-osaansa korkeammalle mutta toisaalta on tämä (näin indyfanina) yhä aika pirun kova sarja. Toivoa täytyy, että kolmonen palaa enempi juurilleen kuin pistää nuppeja vielä vähän enemmän kaakkoon mutta niin tai näin, yhä maistuu. Ja juu, niin Sullylle kuin Elenalle täydet pisteet loistavasta sivuhahmotoiminnasta!
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ykkönen on kaikin puolin parempi peli kuin kakkonen. Paitsi tietysti teknisesti grafiikan osalta kakkonen on huomattavasti parempi. Toivottavasti kolmosessa karsitaan turhaa "seikkailua" tai "tasoloikkaa" kakkoseen verrattuna ja palataan hahmoissa ja tarinassakin ykkösen tasolle. Eikä tekisi pahaa se vihollisaaltojen paluu ykkösestä, tekee ympäristöistä ja taistelusta vähemmän putkimaisia, jos vihuja spawnaa välillä muualtakin kuin suoraan edestäpäin. Ja pakottaa käyttämään samalla pelin liikkumissysteemiä moipuolisemmin. Kakkosessa vaan juostiin eteenpäin, kun porukka valitti ykkösen vihollisaalloista. :(
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

...siksi en pitänytkään noista ylikestävistä "pikku pomoista" (esimerkiksi junakentässä).

Tuo välibossi oli kyllä UC2:n pohjannoteeraus suunnittelun osalta. Illuusio edes kevyestä realismista hävisi melko nopeaan, kun tuohon ekaa kertaa törmäsi :D. Kakkosen panssaroidut "gatling-möröt" ovat vähän ristiriitaisia: Toisaalta ihan hyvä, että tulee myös paljon kestävämpiä ja tappavampia vihollisia, mutta sitten kun nakkaa sitä neljättä kranaattia vihollista kohti, rupeaa miettimään, että missä kohdassa meni yli. Mutta kuten sanoitkin, Uncharted ei ole mikään zombipeli, joten vihollissuunnittelu käy vähän hankalammaksi.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Hmmh, jotenkin kun luin tuota tekstiäs, niin kaikki tärkeimmät pelilliset asiat tuntuivat mielestäsi olevan kunnossa ja hyvin toteutettu (hyvät puolet merkattu lainaukseen siis vihreällä). Mutta silti nuo jotkut huonot asiat (merkattu punaisella) ovat noinkin paljon pudottaneet arvosanaa.

Oli tuo ihan hyvä peli mutta se jokin puuttui joka nostaisi pelin mun kirjoissa mahtavaksi kokemukseksi. Elokuvapuolelta tätä voisi verrata johonkin kesän kassamagneettirymistelyyn. Hienoa toimintaa, tylsät hahmot ja juoni.


Mitä esimerkiksi tarkoitat "tylsillä vihollisilla"? Pelin "pääpahis" kieltämättä on melko geneerinen, mutta itse nämä tämän Lazarevicin palkkasotilaat, miten niistä muka voisi saada "vähemmän tylsiä"?

Tarkoitin, että niiden design oli äärettömän tylsää. Ei mulle tullut fiilistä, että nyt taistellaan ammattisotilaita vastaan. Näyttivät lähinnä jonkun pelialan opiskelijan harjoitustyöltä. Joku voi nauraa, että mitä väliä? Mä olen aina ollut tarkka pienistä yksityiskohdista. Niillä noustaan muiden pelien yläpuolelle.


Muistaakseni esimerkiksi Draken päiväkirjan tietyt sivut avautuivat aina automaattisesti, kun oli ratkomassa tiettyä puzzlea.

Kyllä siinä yhdessä loppupään puzzlessa sai ihan itse etsiä sivun. Mäkin luulin aluksi, että oikea sivu aukeaa itsestään.


Myös Sully on kelpo hahmo, eikä tosiaan mikään kovin yleinen ilmestys toimintapeleissä, vai voitko väittää toisin?

Sopii ehkä tähän peliin, mutta Unchartedeiden kevyt tyyli ei ole ihan se mun juttu. Ei muhun iske tämän tyyliset elokuvatkaan.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Execta
Muistaakseni esimerkiksi Draken päiväkirjan tietyt sivut avautuivat aina automaattisesti, kun oli ratkomassa tiettyä puzzlea.

Kyllä siinä yhdessä loppupään puzzlessa sai ihan itse etsiä sivun. Mäkin luulin aluksi, että oikea sivu aukeaa itsestään.

Kakkos osas pystyy "lukemaan" tuota päiväkirjaa, kun painoi select nappia ihan koska vaan. Mutta ykkös osas se päiväkirja aukes aina tietyn puzzlen kohdalta automaattisesti.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuo välibossi oli kyllä UC2:n pohjannoteeraus suunnittelun osalta.

Naughty Dog myönsi tämän kyllä itsekin, eli tuli pieni suunnitteluviba (muistaakseni heillä oli kiire tuon osion kanssa tms). Haastis saattoi olla tämä, mutta laajempana lehdessä: Interview: Naughty Dog - Edge Magazine

Eli antaako nyt sitten muutaman viban häiritä koko pelikokemusta on sitten toinen kysymys.

...tylsät hahmot ja juoni.

Tämä on mielenkiintoinen kommentti, koska Uncharted-peleissä juuri hahmot (yhdessä ääninäyttelyn kanssa) ovat ehkä parasta mitä on vastaan tullut. Drake on aivan omaa luokkaansa (haastajana genressä ainostaan "vanha" Lara Croft) ja Sully sidekickinä on harvinaisuus pelimaailmassa: Toimii. Pelin naiset ovat myös erityisen mieleenpainuvia.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tämä on mielenkiintoinen kommentti, koska Uncharted-peleissä juuri hahmot (yhdessä ääninäyttelyn kanssa) ovat ehkä parasta mitä on vastaan tullut. Drake on aivan omaa luokkaansa (haastajana genressä ainostaan "vanha" Lara Croft) ja Sully sidekickinä on harvinaisuus pelimaailmassa: Toimii. Pelin naiset ovat myös erityisen mieleenpainuvia.

Minussa ne ei tosiaan herättänyt mitään kovinkaan erikoisia tunteita. Ääninäyttely oli kyllä ihan onnistunutta, siitä olen samaa mieltä.

Ja Lara Croft se vasta tylsä olikin. :D
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ja Lara Croft se vasta tylsä olikin. :D

Heh, no itselle Lara on ollut ehkä aina se "rakkain" pelihahmo, joten Drake on (mulle) tavallaan sellainen Indyn, Laran ja jonkin toimintahepun sekoitus - eli ottaa parhaat puolet vähän eri sankarityypeistä. Myönnän, ettei Lara ole enää monelle pelaajalle ajankohtainen (mutta ehkä sekin taas muuttuu).

Ihan mielenkiinnosta: Mikä nykysukupolvessa ollut pelihahmo sitten oikein sytyttää? Nimenomaan että se olisi erityisen kiinnostava, hyvin ääninäytelty, kantaa pelin toisensa jälkeen, on karismaattinen, on toimintaa, huumoria ja "lämpöä", yms? Minusta Drake eroaa juuri siinä, että se pystyy ja SAA olla monipuolisempi pelihahmo kun esim. totiset ja geneeriset shooter-hahmot tai yli-eeppisten sci-fi-tarinoiden elämää suuremmat hahmot (jotka pelastavat about puoli maailmaa jos ei muuta). Drake on sankari - mutta haavoittuvainen ja välillä jopa "harmaalla alueella" käyvä hahmo. Siihen on helpompi samaistua tavallaan kun rosoa ja karheutta löytyy.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ihan mielenkiinnosta: Mikä nykysukupolvessa ollut pelihahmo sitten oikein sytyttää?

Yritin tätä pohtia ja aika harvassa ovat. Metal Gear Solid-sarja sisältää mielestäni pelimaailman hienoimpia hahmoja. MGS4 on mulle edelleen tän genin parhaimpia yksinpelejä monestakin syystä.
 
Ylös Bottom