Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

siis nyt meni hermot! on pikkasen liian kova tuo rangaistussysteemi jos lähtee pelistä ennenkuin se on päättynyt. ensimmäisen kerran meni hermot siinä kun pitäisi normaalisti odottaa se 30 sekuntia ennenkuin voi jatkaa niin painoin siinä ruudussa vain "quit game", no ymmärrän jotenkuten sen että minulta lähti 40000 rahaa ja leveli putosi kahdella! Mutta nyt toisen kerran lähdin pelistä pois, odotin 30 sekuntia ja seuraavan kerra nkun menen peliin niin PAM "We noticed you didny finish last game you started" No, siinäpä sitten lähti 10000 ja yksi leveli. Ei v*ttu miten tuollaisella saa ainakin minun moodini ihan alas! En kyllä koskekkaan enää tähän moninpeliin. Voisivat edes varoittaa jos laskevat leveliäni tai ottavar rahaa.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

siis nyt meni hermot! on pikkasen liian kova tuo rangaistussysteemi jos lähtee pelistä ennenkuin se on päättynyt. ensimmäisen kerran meni hermot siinä kun pitäisi normaalisti odottaa se 30 sekuntia ennenkuin voi jatkaa niin painoin siinä ruudussa vain "quit game", no ymmärrän jotenkuten sen että minulta lähti 40000 rahaa ja leveli putosi kahdella! Mutta nyt toisen kerran lähdin pelistä pois, odotin 30 sekuntia ja seuraavan kerra nkun menen peliin niin PAM "We noticed you didny finish last game you started" No, siinäpä sitten lähti 10000 ja yksi leveli. Ei v*ttu miten tuollaisella saa ainakin minun moodini ihan alas! En kyllä koskekkaan enää tähän moninpeliin. Voisivat edes varoittaa jos laskevat leveliäni tai ottavar rahaa.

Omasta mielestä toi on just hyvä ominaisuus. Itseä pänniin niin paljon nämä, jotka lähtee heti pelistä pois, koska vastassa on kaks yli 40 lvl tyyppiä. Pahimmillaan olen pelannut peliä. missä omalta puolelta lähti pelin alkumetreillä 3 tyyppiä pois, jolloin se oli sitten 2vs5 tilanne.

Ja viimeksi kun peli jäätyi ja poistuin siitä pelistä, niin en menettänyt mitää rahaa. Nähtävästi siis jotenkin tuo osaa huomata tuollaiset jäätymiset.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuossa ylempänä oli puhetta online modesta.

Itelleni EI maistu toi Online peli lukuunottamatta tuota yhteistyökampanjaa. Johtunee siitä että pärjään niin huonosti muita vastaan kolmannesta persoonasta. En tarkoita että olisi huono, vaan että ei ole vaan oikeen minun makuun.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Omasta mielestä toi on just hyvä ominaisuus. Itseä pänniin niin paljon nämä, jotka lähtee heti pelistä pois, koska vastassa on kaks yli 40 lvl tyyppiä. Pahimmillaan olen pelannut peliä. missä omalta puolelta lähti pelin alkumetreillä 3 tyyppiä pois, jolloin se oli sitten 2vs5 tilanne.

Ja viimeksi kun peli jäätyi ja poistuin siitä pelistä, niin en menettänyt mitää rahaa. Nähtävästi siis jotenkin tuo osaa huomata tuollaiset jäätymiset.

Mielestäni silloin pelistä saa lähteä lätkimään, jos vastassa on monta kovemman tason pelimiestä. Luvattoman usein peli jakaa pelaajat aivan uskomattomiin porukoihin. Pahimmillani olen joutunut tiimiin, jossa olen ollut itse korkeimman levelin(20) omavaa, kun taas vastustajalla jokaikinen ukko on omannut yli 40 kokemustasoa. Koeta siinä sitten repiä peli-iloa ja viihdyttävyyttä! Hauskuuden vuoksihan tätäkin kuitenkin mätetään...Mutta tulee tosiaan törmättyä valitettavan usein tilanteisiin, jossa tyypit lähtevät hitoille jo heti pelin alettua, tai eivät pelaa ollenkaan. Toki tästä on osaksi syyttäminen pelin idioottimaista aulasysteemiä, jossa et pysty poistumaan huoneesta enää siinä vaiheessa, kun pelaajat ovat äänestäneet vihaamasi kentän/pelimuodon seuraavaksi...
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

ensimmäisen kerran meni hermot siinä kun pitäisi normaalisti odottaa se 30 sekuntia ennenkuin voi jatkaa niin painoin siinä ruudussa vain "quit game" - - lähti 40000 rahaa ja leveli putosi kahdella!

Siinä vasta hermot palaa, kun jotkut eivät osaa odottaa sitä 30s, jolloin lähtevät pelistä ja parhaassa tapauksessa pilaavat matsin. Hyvä esimerkki tapahtui muutama päivä taaksepäin.. Plunder 5 vs 5, tiimit olivat levelien suhteen pahasti epätasapainossa ja kolme tiimiläistä kuoli heti ensimmäisen erän alkupuoliskolla ja päättivät lähteä matsista. Siinä sitten pelattiin kolmen miehen alivoimalla ja kovin puuduttavaksi kävi. Vaikka päivitys onkin tuonnut rangaistukset, pelistä kesken kaiken hyppäämistä tapahtuu tarpeeksi usein ettei moninpeli jaksa yksinkertaisesti kiinnostaa. Toivottavasti en menetä paljoa.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

En itse pahemmin pelaa nettipelejä, mutta Uncharted 2:n nettipeli vaikutti varsin hauskalta ja sellaiselta, jossa "pärjää" vähän paremmin aloittelijat myös.
Yllätyin tästä itsekkin. Tai ehkä sitten saan vain huonoa peliseuraa, mutta olen muistaakseni ollut jokaikisen yhteistyöpelin listan kärjessä. O__o'

Deathmatchit ei sentään niin hyvin ole mennyt, mutta ihan kohtalaisen hyvin siinäkin ja pari kertaa kärjessä. ;) Jos jotkut haluaa tuota co-oppia pelailla, lisätkää Killerbon-. (Lopussa on viiva)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Siinä vasta hermot palaa, kun jotkut eivät osaa odottaa sitä 30s, jolloin lähtevät pelistä ja parhaassa tapauksessa pilaavat matsin. Hyvä esimerkki tapahtui muutama päivä taaksepäin.. Plunder 5 vs 5, tiimit olivat levelien suhteen pahasti epätasapainossa ja kolme tiimiläistä kuoli heti ensimmäisen erän alkupuoliskolla ja päättivät lähteä matsista. Siinä sitten pelattiin kolmen miehen alivoimalla ja kovin puuduttavaksi kävi. Vaikka päivitys onkin tuonnut rangaistukset, pelistä kesken kaiken hyppäämistä tapahtuu tarpeeksi usein ettei moninpeli jaksa yksinkertaisesti kiinnostaa. Toivottavasti en menetä paljoa.


Mitäs väliä sillä on, odottaako sen 30s kun jokatapauksessa on lähdössä. Tuo on tuossa ainoastaan että niitä lähtöjä vähennettäisiin. Niin ja tosiaan 2 kertaa olen poistunut pelistä noin ja molemmilla kerroilla lähti jotain. Ekalla kerralla
tein vähän vittumaisesti ja lähdin muuten vaan kun ei enää jaksanut, toisella kerralla piti oikeasti lopettaa. On se kiva jos esim. sähkökatkos iskee niin siinäpähän sitten seuraavalla kerralla menetät 40000 ja kaks leveliä.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ei noita rahoja lähde vasta kun on kaksi kertaa peräkkäin lopettanut. Tai sitten useamman kerran tietyssä ajassa. Muutaman kerran on ollut pakko lopettaa kun on esiintynyt niin hirveää lagia ettei pelaamisesta ole tullut mitään. Kerrankin ammuskelin yhtä nyyppää päin juostessa ja lopuksi tempasin aseenperällä leukaan ja mihkäs se kuolikaan, aivan, HEADSHOTTIIN! Lagia löytyy kyllä luvattoman paljon tiettyihin kellonaikoihin, on vissiinkin vain jenkit pelaamassa aamuisin. Ärsyttävintä ovat näennäisesti kolmen metrin päästä tehdyt lyönnit. Kun lagia ei ole, sen huomaa myös omissa statseissa. Ei todellakaan tarvi sitä lippaallista vihuun ampua, ja haulikollakin vain kerran vierestä.

Enimmillään 15k pelaajaa on näkynyt onlinessa, mikä on ihme ottaen huomioon kun peli ei ole huonosti myynyt ja online matsaus on hemmetin kovaa kamaa. Ainoa vika lagien lisäksi, on kenttien areenamaisuus ja symmetrisyys sekä ajottaiset joukkueiden epätasaisuudet. Tosin silloin kun 5 kovanluokan pelaaja ovat partyssä niin ei voi oikein valittaa. Kenttien soisi olevan myös sellaisia että symmetrisyys loistaisi poissa olollaan. Kertaakaan ei ole vielä yhteys peliin katkennut. Parasta ja erilaisinta muihin peleihin verrattuna on kiipeily, se luo niin paljon eri tilanteita ja taktiikoita pelkän juoksemisen ja pomppimisen lisäksi. Sekä tietysti stealthkillit, lyönnit, alas vetämiset ja alas potkimiset tuovat vielä oman lisänsä. Toivottavasti ND antaa uusia mappeja ilmaiseksi DLCn muodossa. Sen verran hyvin maistuu tämä ettei haastajaa tee mieli edes etsiä.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ei noita rahoja lähde vasta kun on kaksi kertaa peräkkäin lopettanut. Tai sitten useamman kerran tietyssä ajassa. Muutaman kerran on ollut pakko lopettaa kun on esiintynyt niin hirveää lagia ettei pelaamisesta ole tullut mitään. Kerrankin ammuskelin yhtä nyyppää päin juostessa ja lopuksi tempasin aseenperällä leukaan ja mihkäs se kuolikaan, aivan, HEADSHOTTIIN! Lagia löytyy kyllä luvattoman paljon tiettyihin kellonaikoihin, on vissiinkin vain jenkit pelaamassa aamuisin. Ärsyttävintä ovat näennäisesti kolmen metrin päästä tehdyt lyönnit. Kun lagia ei ole, sen huomaa myös omissa statseissa. Ei todellakaan tarvi sitä lippaallista vihuun ampua, ja haulikollakin vain kerran vierestä.

Enimmillään 15k pelaajaa on näkynyt onlinessa, mikä on ihme ottaen huomioon kun peli ei ole huonosti myynyt ja online matsaus on hemmetin kovaa kamaa. Ainoa vika lagien lisäksi, on kenttien areenamaisuus ja symmetrisyys sekä ajottaiset joukkueiden epätasaisuudet. Tosin silloin kun 5 kovanluokan pelaaja ovat partyssä niin ei voi oikein valittaa. Kenttien soisi olevan myös sellaisia että symmetrisyys loistaisi poissa olollaan. Kertaakaan ei ole vielä yhteys peliin katkennut. Parasta ja erilaisinta muihin peleihin verrattuna on kiipeily, se luo niin paljon eri tilanteita ja taktiikoita pelkän juoksemisen ja pomppimisen lisäksi. Sekä tietysti stealthkillit, lyönnit, alas vetämiset ja alas potkimiset tuovat vielä oman lisänsä. Toivottavasti ND antaa uusia mappeja ilmaiseksi DLCn muodossa. Sen verran hyvin maistuu tämä ettei haastajaa tee mieli edes etsiä.

Itselläni lähti ekasta kerrasta varmaan just sen takia kun lähdin odottamatta sitä aikaa, toinen kerta onkin täysin mysteeri kun siinä messagessa mikä tulee kun on lähtemässä pois niin lukee et mitä menettää (esim. lähtee toisen kerran niin siinä lukee et 90s odottelu ja - 40000 rahaa), mutta tuossa luki vain 30s eikä muuta, silti lähti vaikka odotin sen ajan.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Minusta tavallaan tässä sivutaan tuota online-pelien "ongelmaa" nykypäivänä. Monelle (teinille ainakin.. ;) ) pelaajalle onlinesta tulee jopa yksinpeliäkin "kovempi juttu", jossa vietetään tunteja ja taas tunteja - ja sitä kautta hiotaan pelaaminen aivan huippuunsa.

Eli tavallaan tuollainen "casual-pelaaminen" tai asteen "rennommat/erilaiset" online-pelit eivät sitten sen jälkeen enää maistu miltään - varsinkin kun lempipeli on esim. CoD/MW ja sen tietynlainen "piinkova sota" ja "kertalaakin" realistisuus. Sitten muut ovat äkkiä "surkeita" forumilla..

Eli tavallaan pelimaailma on itse luonut tietyt "standardit" ja "odotukset" (CoD, Halo..), joita muiden pelien pitäisi sitten seurata ollakseen "yhtä hyvä". Toisaalta taas halutaan kuitenkin jokaiseen peliin joku online-pelaamisen muoto.. ..joka ei kuitenkaan pääse samalle tasolla kuin CoD tai Halo sen hardcore-porukan keskuudessa.

On se vaikeeta. ;)

Itse ihmettelen, miksi ihmisten pitää näin kärkkäästi puolustella omaa näkemystään. Jos joku sanoo, ettei Uncharted 2:n moninpeli maistunut ja sanoo syyksi, että Modern Warfaren moninpelaaminen maistui paremmalta, niin mitä se on pois sinun pelaamisestasi? Miksi näin ei saisi perustella näkemystään? Miksi toisaalta myönnät pelaavasi vain harvoin verkossa, mutta haluat kuitenkin leimata nämä verkkomoninpelaamisen veteraanit teineiksi? Tuliko mieleesi, että nämä, jotka pelaavat näitä yleisesti arvostetuimpia verkkomoninpelejä useita tunteja saattaisivat jotain ymmärtää genrestä? Henkilökohtaisesti pystyn ymmärtämään pelaajaa, jolle verkkomoninpeli on yksinpeliä tärkeämpää, vaikka en itse ole juuri yhtään innostunut moninpelaamisesta netissä.

Ja kyllähän nettipelit on tehty "voittamisesta nauttimista" varten, sillä pohjimmiltaan moninpelissä on kuitenkin aina kyse voittamisesta. Väittäisinkin melko vahvasti, että verkkomoninpelaamiseen tykästyneet asiantuntijat ovat aivan varmasti aina mieluiten voittamassa ja tämän voiton tavoitteleminen ei koskaan ole rentoa. Ei edes Mario Kartissa. Eikä verkkomoninpelaaminen ole millään tavalla "casuaalia", ainakaan siinä mielessä missä itse ymmärrän termin. "HC-tasolla" moninpelaaminen on kovaa kilpailua, enkä yhtään ihmettele, ettei näiden CoD:ien ja Halojen ystäville maistu ihan mikä tahansa moninpeli.

Nämä kranaatinheitinhipat Unchartedin moninpelissä olivat ainakin omalle kohdalleni se "game killer", yhdistettynä toki tuohon omaan makuuni liian suureen kestävyyteen, mutta enhän minä siitä jaksa jankuttaa täällä. Yksinpeli olikin sitten puhdasta jalometallia, joten eipä tuo moninpelin hengettömyys tunnu juuri missään. Enhän tosiaan ole verkkomoninpelaamisessa mikään asiantuntija, joten annan areenan niille, joilla asiasta on laajempaa näkemystä.

Jotenkin on alkanut ärsyttää tämä pakonomainen puolusteleminen, jos se tapahtuu kuten yllä olevassa esimerkissä. Ei ole ensimmäinen kerta tämän pelin kohdalla, joten siksi siis avaudun. Leimataan vastapuoli "teiniksi" tai jollain muulla tavalla vajaavaiseksi, samalla ylistäen omaa jaloa näkemystään parhaaksi. Ja siihen viellä päälle nämä "se ei vain osaa" -älynväläykset, niin argumentoinnin kerma on jälleen koolla. Nöyryyttä, kunnioitusta ja ymmärrystä, sitä tämä foorumi tarvitsee.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Jotenkin on alkanut ärsyttää tämä pakonomainen puolusteleminen

Tuskin on liikaa vaadittua, jos pyydetään perustelemaan ylimalkaiset heitot verkkopelistä; "ei nappaa mw:n jälkeen", "kolmas persoona on persiistä!" jne. Jos noilla lähdetään liikenteeseen, voidaan mikä tahansa hyvä peli tuomita samoilla perusteilla ilman että näissä olisi järjen hiventäkään tai ainesta rakentavaan keskusteluun.

Tuosta voittamisen pakosta. Olet väärässä. Itselle ja monelle muulle verkkopelit ovat pääasiassa hauskaa yhdessä tekemistä, vasta toisella tai kolmannella sijalla tulee voittaminen. Jälkikäteen muistoihin ovat tallentuneet vain ja yksinomaan juuri nämä yhdessä koetut haastavat ja hauskat tilanteet, se miten pelissä loppujen lopuksi kävi on tästä vinkkelistä katsottuna täysin yhdentekevää.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Jos joku sanoo, ettei Uncharted 2:n moninpeli maistunut ja sanoo syyksi, että Modern Warfaren moninpelaaminen maistui paremmalta, niin mitä se on pois sinun pelaamisestasi? Miksi näin ei saisi perustella näkemystään?

Toki noin "saa sanoa". Ja tämähän on peliforum, jossa saa jakaa omia kokemuksiaan ym. En ole missään vaiheessa sanonut, että jotain "ei saa sanoa" - mutta kaipaan välillä "perusteluja" näihin aika ylimalkaisiin kommentteihin (ja kuten sanoin, niin ääripäät "surkea" ja "loistava" ovat samaa sarjaa - perustella pitäisi myös armottomat hehkutukset).

Perustelut siis ovat liikaa vaadittu?

"Uncharted 2 ei maistu, koska se ei ole kuin MW" on minusta vähän heikko perustelu - varsinkin kun Uncharted 2:n moninpeli tuskin haluaa olla yhtään "kuin MW".. Se on suunniteltu aika erilaiseen pelaamiseen. Mutta mielipiteet ovat toki mielipiteitä, ei siinä mitään.

Se on kuitenkin sanottava, että ei mulla ainakaan henk.koht. ole mitään "missiota" kehua U2:n moninpeliä taivaisiin tms. Minulle se on puhdas bonus aivan loistavan yksinpelin päälle (that´s all). Mutta kuten sanoin, jos U2:n moninpeli on tosiaan "surkea", niin aika kovaa kamaa on sitten muilla.. ;)

Miksi toisaalta myönnät pelaavasi vain harvoin verkossa, mutta haluat kuitenkin leimata nämä verkkomoninpelaamisen veteraanit teineiksi? Tuliko mieleesi, että nämä, jotka pelaavat näitä yleisesti arvostetuimpia verkkomoninpelejä useita tunteja saattaisivat jotain ymmärtää genrestä?

Noh otetaanpa nyt hymiö-tyyppinen kommentti vakavasti.. Pahoitteluni, jos loukkasin "nuorempaa pelikansaa", kyseessä oli lähinnä heitto/huuli/läppä.

Pointti oli heittää ironinen piikki siihen suuntaan, että jengi ottaa verkkopelaamisen välillä (! Ei aina - eivätkä kaikki - enkä yleistä kaikkiin) aivan liian vakavasti ja välillä siellä unohtuu tuollainen casual-pelaaminen, jossa pidetään hauskaa enemmän kuin lasketaan "tappoja" ja zoomaillaan miten ylhäällä ollaan pelilistoilla.

Ei ole tavallaan järkeä väitellä "voittamisen merkityksestä" tässä, koska tottakai siellä pelaillaan pääosin siltä pohjalta, että tappoja/pisteitä/mitaleja saadaan (siis edes jokunen/per peli), mutta kaikille se ei ole se pelaamisen "ykkösasia". Huomioi siis tämä: En sano, ettei voittamisella ole "mitään merkitystä" - sanon, että se ei ole kaikille se pääasiallinen syy pelata verkossa.

Nöyryyttä, kunnioitusta ja ymmärrystä, sitä tämä foorumi tarvitsee.

Jep, ja huumorintajua myös. Jos hymiö on lisätty, niin se ei silloin ole ihan super-vakavissaan nakattu kommentti.

Mutta kun itse olin nuori, niin pelit pelattiin läpi, eikä ollut esim. C64:ssa saveja tms. Eikä verkkopelejä. Oi niitä aikoja, silloin oli mahtavaa olla pelaava teini. ;) :D Muistaako kukaan se fiiliksen, kun C64:n Bruce Lee meni vihdoin läpi?
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Itse ihmettelen, miksi ihmisten pitää näin kärkkäästi puolustella omaa näkemystään. Jos joku sanoo, ettei Uncharted 2:n moninpeli maistunut ja sanoo syyksi, että Modern Warfaren moninpelaaminen maistui paremmalta, niin mitä se on pois sinun pelaamisestasi? Miksi näin ei saisi perustella näkemystään? Miksi toisaalta myönnät pelaavasi vain harvoin verkossa, mutta haluat kuitenkin leimata nämä verkkomoninpelaamisen veteraanit teineiksi? Tuliko mieleesi, että nämä, jotka pelaavat näitä yleisesti arvostetuimpia verkkomoninpelejä useita tunteja saattaisivat jotain ymmärtää genrestä? Henkilökohtaisesti pystyn ymmärtämään pelaajaa, jolle verkkomoninpeli on yksinpeliä tärkeämpää, vaikka en itse ole juuri yhtään innostunut moninpelaamisesta netissä.

Ja kyllähän nettipelit on tehty "voittamisesta nauttimista" varten, sillä pohjimmiltaan moninpelissä on kuitenkin aina kyse voittamisesta. Väittäisinkin melko vahvasti, että verkkomoninpelaamiseen tykästyneet asiantuntijat ovat aivan varmasti aina mieluiten voittamassa ja tämän voiton tavoitteleminen ei koskaan ole rentoa. Ei edes Mario Kartissa. Eikä verkkomoninpelaaminen ole millään tavalla "casuaalia", ainakaan siinä mielessä missä itse ymmärrän termin. "HC-tasolla" moninpelaaminen on kovaa kilpailua, enkä yhtään ihmettele, ettei näiden CoD:ien ja Halojen ystäville maistu ihan mikä tahansa moninpeli.

Nämä kranaatinheitinhipat Unchartedin moninpelissä olivat ainakin omalle kohdalleni se "game killer", yhdistettynä toki tuohon omaan makuuni liian suureen kestävyyteen, mutta enhän minä siitä jaksa jankuttaa täällä. Yksinpeli olikin sitten puhdasta jalometallia, joten eipä tuo moninpelin hengettömyys tunnu juuri missään. Enhän tosiaan ole verkkomoninpelaamisessa mikään asiantuntija, joten annan areenan niille, joilla asiasta on laajempaa näkemystä.

Jotenkin on alkanut ärsyttää tämä pakonomainen puolusteleminen, jos se tapahtuu kuten yllä olevassa esimerkissä. Ei ole ensimmäinen kerta tämän pelin kohdalla, joten siksi siis avaudun. Leimataan vastapuoli "teiniksi" tai jollain muulla tavalla vajaavaiseksi, samalla ylistäen omaa jaloa näkemystään parhaaksi. Ja siihen viellä päälle nämä "se ei vain osaa" -älynväläykset, niin argumentoinnin kerma on jälleen koolla. Nöyryyttä, kunnioitusta ja ymmärrystä, sitä tämä foorumi tarvitsee.

Nyt olet kyllä Avanto aikalailla viimeinen kaveri tällaisia asioita puhumaan. Olet nimittäin tämän foorumin sellainen "shining knight of zeal", "defender of justifications" jne., että oksat pois ja olet valittanut sisällöttämistä viesteistä, vääristä viesteistä väärässä ketjussa, kirjoitusasuista ja ties mistä muusta, mutta kuitenkin aiheesta! Samalla tavalla Nisupulla ja Cobretti halusivat perusteluja. Täysin aiheesta! Onhan toki "Codin jälkeen ei maistu" perustelu, mutta kyllä niin typerä ja onneton sellainen hedelmällisen keskustelun kannalta pelin nimenomaisessa ketjussa, että sinun ja myös codia fanittavien pitäisi se tajuta, vaikka lukiota vasta käyvätkin.

Mutta kun itse olin nuori, niin pelit pelattiin läpi, eikä ollut esim. C64:ssa saveja tms. Eikä verkkopelejä. Oi niitä aikoja, silloin oli mahtavaa olla pelaava teini. ;) :D Muistaako kukaan se fiiliksen, kun C64:n Bruce Lee meni vihdoin läpi?

Karvaita muistoja Cobretti!Veljeni kun on 4 vuotta vanhempi, niin arvaat varmaan kumpi sillä sumolla aina pelasi Bruce Leessa:p Onneksi sentään sain aina International Karatessa kostettua veljelle ja serkkupojalle!
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Tuo online-pelien epätasaisuus on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Olen yrittänyt miettiä millä logiikalla ne joukkueet oikein jaetaan, mutta ei siinä oikein tunnu olevan logiikkaa tai sitten kyseessä on se kuuluisa naisen logiikka. Se on aika persiistä jos oma joukkue on huomattavasti huonompi koska tällöin usein löytää itsensä 2 vs 1 tai 3 vs 1 tilanteista ja kuokkaan tulee. Toisaalta vastaavasti en minä valita niillä kierroksilla kun oma joukkue on niskan päällä ja kaikki onnistuu:) Ei sen silti luulisi olevan niin vaikeaa, jakaisi vaikka sitten levelien perusteella joka toisen ja joka toisen.

Peleistä lähtemisestä saa ja pitää rankaista. Normaaleissa matseissa ei se nyt vielä maata kaada, mutta Co-opissa alkaa oikeasti risomaan jos ja kun yksi pelaaja voi protestina, tyhmyyttään jne. ryssiä kahden muun pelin täysin. Se on siistiä kun se yksi jannu lähtee ja sitten loppuu koko homma.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

...ja kuten sanoin, niin ääripäät "surkea" ja "loistava" ovat samaa sarjaa - perustella pitäisi myös armottomat hehkutukset.

Omaan silmääni särähti tämä sinun viestisi, koska teinittelet hymiöiden ja sitaattien täytteisellä viesteillä muita kanssakirjoittajia. Viestissäsi ei näin suoraan sitä toki mainita, mutta sellaisen kuvan siitä saa, että toista mieltä olevat olisivat "teinejä" tai muuten vain lapsellisia - se ärsytti. "On se vaikeeta" vielä loppuun oli sellainen punainen vaate, että oli pakko tarttua. Vaikka muistankin C64 ajat (ja ehkä juuri siksi), tapasi esittää asia oli ongelma.

Ja enpä ole nähnyt kertaakaan sinun puuttuvan näihin perustelemattomiin hehkutuksiin - yllätys, yllätys - mutta tämä ei ollut viestin pointti.

Perustelut siis ovat liikaa vaadittu?

Ei, älä tahalleen ymmärrä väärin, kyllä perusteluita aina vaaditaan. Oletko sinä sitten perusteluiden vaatijan roolissa muita väheksyvä kirjoittelija vai toisia kirjoittajia kunnioittava kirjoittelija, se merkitsee. Ei tarvitse vähätellä saadaakseen omaa näkemystään jalustalle. Rautaiset perustelet olisivat riittäneet sinunkin mielipiteesi tuomiseen esille, ei olisi tarvinnut kirjoitellä teineistä, ei edes sitaattien ja hymiöiden takaa.

En sano, ettei voittamisella ole "mitään merkitystä" - sanon, että se ei ole kaikille se pääasiallinen syy pelata verkossa.

Niin, itse kirjoittelin tosiaan tuosta HC-pelaamisesta verkossa, tarkoittaen klaanitoimintaa ja muu astetta vakavampaa verkkopelaamista, eli pelaamista jota esiintyy muiden totisempien verkkomoninpelien ympärillä. Kun moninpeli alkaa olemaan tärkeämpää kuin yksinpeli, niin silloin usein liikutaan tällä tasolla. Ja tuolla tasolla voittaminen alkaa olemaan se koko homman todellinen suola, kuten mielestäni toki ihan kaikilla tasoilla jossain määrin, ydistettynä sitten juuri tähän Nisun mainitsemaan yhteisöllisyyteen. Ja tämäkin oli vain aluperin vertailua tuohon erilaisista näkemyksistä moninpelaamisesta, kun kirjoittelit ettet ymmärrä miksi MW:n ystävät eivät tälle lämpeä.

Uncharted 2 on verrattavissa Modern Warfareen siinä missä Mario Kart on verrattavissa Gran Turismoon. Ei näiden välisten mielipierojen ymmärtäminen pitäisi olla vaikeata, vaikka toinen perusteliskin sinänsä hieman ontuvasti vihaavansa Mario Kartia, koska tuo ei tunnu miltään Gran Turismon jälkeen. Jo tuollakin lauseella selviää, mistä kiikastaan, vaikka sitä ei sen enempää perustelisi. Tai ainakin pitäisi selvitä.

Mutta tosiaan, ehkä ylireagoinkin yön pikkutunneilla hiukan, joten en tiedä sitten kuinka hedelmällistä keskutelua tästä aiheesta syntyy. Ihan gradumateriaaliahan verkkomoninpelaaminen sinänsä voisi olla, mutta ehkä tämä ketju on vain yksinkertaisesti väärä paikka. Ja toisaalta, eipä aihe loppujen lopuksi todellakaan ole kovinkaan lähellä sydäntä.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Mä en ymmärrä sitä että pienen lagin takia lähtee kesken kaiken. Haittaako se nyt niin kauheasti jos yks rundi tulee turpaan tai ei ole tilastoykkönen. Lähtee sitten sen rundin jälkeen. Yleensä se lagi ei kuitenkaan ole niin paha ettei vois edes yrittää. Silloin harvoin kun lagia on aivan liikaa niin on ok lähteä pelistä. Mulla on vaan sellanen kutina et valtaosa pelit kesken jättäneistä lähtee aika köykäsesti peleistä. Tässä pelissä tämä tuntu muodostuvan ihan ongelmaksi asti.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

"kyynelhymiö", muistan.
Ja sitä hehkutettiin koulussa "hieman"... :D

OT:Tulipa tuosta mieleen, että löytyykö foorumilta muuten ketjua pelisaavutuksille (virtuaalikikkelin kasvattamiselle)? Olisi nimittäin ihan mielenkiintoista lueskella, jos joku porukasta on esimerkiksi voittanut Suomen mestaruuden pessissä, tai Euroopan mestaruuden Socomissa!
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Haittaako se nyt niin kauheasti jos yks rundi tulee turpaan tai ei ole tilastoykkönen.
Tuohan se syy lähteä juuri on. Paitsi jos nyt sattuu käymään niin, että oma ajankäytönsuunnittelu on ollut puutteellista ja mamman lihapullat ovat juuri sillä hetkellä valmiina, kun pitäisi alkaa vyöryttää kivisiltaa helikopterin tulituksen alla.

Mutta jos tosiaan oman K/D-ration tai voittoputken suojeleminen on se hatkojen pohjalla oleva syy, niin sakkoa vain ja rankasti! Muiden peli-ilon tärveleminen on anteeksiantamaton rikos, teki sen sitten teamkillailemalla, glitchailemalla tai ottamalla ritolat.

Ja hallinnollinen huomatus: karpaasille keltainen kortti lievästä henkilökohtaisuuksiin menosta ja koko postauksen lainaamisesta ilman pätevää syytä. Katsokaa rikollinen viesti yltä.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Näyttää nyt Avanto siltä, että olet jotenkin "Sherlockholmesmaisesti" (huomaa sitaatit) ottanut tehtäväksesi analysoida kirjoituksiani jokaisen pienen sitaatin, hymiön ja sanamuodon kautta ja se sinulle suotakoon. Ja saahan kirjoitukset välillä "ärsyttää", sekin sulle suotakoon. Ei meidän kaljalle tarvitse illalla lähteä, enkä todellakaan ole sulle tilivelvollinen mistään.

Mutta pistä nyt vaihdetta ainakin pari pykälää alemmas - tämä on kuitenkin peliforum ja kohtuullisen leppoisa sellainen. Jos kuitenkin haluat analysoida, niin sellainen on pakko (vielä kerran) todeta, että itse halusin vain perusteluja niinkin ylimalkaisille kommenteille kun "U2:n nettipeli on surkea". Kiinnostaa vain, että miksi se on surkea - varsinkin kun se tuntui näin "casual online-pelaajan" näkökulmasta varsin hyvältä. Se, että löysit tuosta vaikka mitä piilomerkityksiä ei tavallaan ole mun ongelma enää. Pahoittelut nuoremmalle pelikansalle jo heitin, jos nyt joku otti huulenheittoni vakavasti.

Ja enpä ole nähnyt kertaakaan sinun puuttuvan näihin perustelemattomiin hehkutuksiin - yllätys, yllätys - mutta tämä ei ollut viestin pointti.

Mielenkiintoista. Olet siis seurannut kaikki viestini tähän mennessä? Mielestäni perustelen eri peleihin liittyvät, ainakin pidemmät viestini yleensä kohtuullisen hyvin. Jossain Uncharted 2:n kohdalla tosin on vaikea puuttua hehkutuksiin, koska mielestäni peli on täysi 10.. ;) Mutta - lopulta se on vain oma mielipiteeni. Siitä toki saa olla täysin eri mieltä.

Mutta tämä vääntö Avannon kanssa on nyt puolestani (omasta siis) ns. loppuunkäsitelty. Jatko menisi vain hiusten halkomiseksi..
 
Ylös Bottom