Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 3: Drake's Deception

Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Miten noita videoita aletaan recordaa siel pelin omassa record hommelis? Alotetaaks eka matsi ja sitten vasta jotai pitää painaa vai miten? :(
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Tuosta tähtäämisestä sen verran, että en tiedä mikä minua vaivaa, koska pidän tämän pelin tähtäys-tuntumasta enemmän kun aiempien osien. Tuo jotenkin pientä lisä-haastetta kun ei saa headshotteja tuosta vaan ja kypärä tyypit ovat tietyissä tilanteissa todella haastavia. Saa nähdä miten murskaavalla käy.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Tulipa eilen pelattua yhellä istunnolla läpi! Oli tosi siisti peli, paljon isommalta tuntui kaikki tapahtumat kuin UC2:ssa ja vaihtelua tuntu olevan enemmän. Vedin ehkä liian nopeasti mutta nautin joka hetkestä silti. Vielä kaikki trophyt aikanaan ja multiplayeria kunhan saan sen koodin verkkokaupalta. Ei nimittäin ollu pelin mukana online passia eikä ohjekirjaa.

Sain tänään s-postiin noita ennakkotilaajien koodeja peliin joilla saa avattua boostereita yms. Jos haluatte niin pistäkää yv:iä
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Tää peli on helppo tiivistää...

Potenttiaalisesti hyvä seikkailupeli jossa on liikaa räiskintää ja liian vähän seikkailua. Kontrollejakaan ei kehtaa kehua. Harmi.

Ainoa joka todella säväytti oli
laivakohtaus



8-
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Ainoa joka todella säväytti oli
laivakohtaus

Tuo oli yksi heikoimmista kohdista omasta mielestäni.
Se "laivojen hautausmaa" osio oli yksi tylsimpiä kohtia pelistä, eikä se hypetetty uppoavasta laivasta pakeneminekaan lopulta kovin paljoa säväyttänyt.

Myöskin juonellisesti koko merellä käynti oli hyvin irrallinen, se oli juonen kannalta täysin tarpeeton ja jotenkin siitä jäi vähän sellainen maku että oltiin saatu idea tuosta uppoavasta laivasta ja sitten piti tälläinen sivupolku väkisin lisätä. Mielestäni tämän ajan olisi voinut käyttää paremmin johonkin muuhun toimintaan, vaikkapa lisää screentimeä Elenalle.

Vaikka tuosta ja cinematicsien uudelleenkatselun puuttesta olenkin valittanut, niin sanotaan nyt vielä sekin että kokonaisuutena peli on täyttä rautaa ja ehdottomasti Vuoden Peli minulle (tämän uskaltaa sanoa jo ennen Skyrimiä).
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Perjantain kunniaksi Uncharted 3 goes Silent Hill. Spooky much? :D

[video=youtube;_p0LT1_THWE]http://www.youtube.com/watch?v=_p0LT1_THWE[/video]
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Tää peli on helppo tiivistää...

Potenttiaalisesti hyvä seikkailupeli jossa on liikaa räiskintää ja liian vähän seikkailua. Kontrollejakaan ei kehtaa kehua. Harmi.

...
No siis räiskintäähän on tässä osassa vähemmän kuin sarjan aiemmissa peleissä? Tähän mennessä räiskintää on ollut juuri sopivasti ja mielestäni seikkailu/kiipeily/tutkiminen/puzzlejen ratkominen on näytellyt pääosaa (Chapter 6-7:ssa menossa, en muista kummassa).
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Potenttiaalisesti hyvä seikkailupeli jossa on liikaa räiskintää ja liian vähän seikkailua. Kontrollejakaan ei kehtaa kehua. Harmi.

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä tarkoitat seikkailulla tai mikä on mielestäsi "hyvä seikkailupeli"? Enemmän jokin RDR-tyyppinen hieman vapaampi hiekkalaatikko? Itselleni Uncharted-sarja edustaa sitä juuri sitä vanhan ajan Indiana Jones -tyylistä seikkailua, jossa mennään eeppisissä historiallisissa maisemissa nyrkkejä ja aseita käyttäen, ja luonnollisesti yleensä vielä melkoista ylivoimaa vastaan. Ja pientä yliluonnollistakin kohdaten.

Tähtäyksestä: itsekin olen huomannut että headshotit eivät napsahda samalla tavalla kuin aiemmin, mutta ohjauksen sijaan ainakin itselläni syy tuntuu olevan enemmänkin on se, että meno on hieman hektisempää kun häjyt tulevat oikeasti iholle eivätkä perhanat anna rauhassa napsia itseään yksitellen.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Ja tänään meni läpi. Aevan mahtava peli!

Toivoin ihan samaa meininkiä jota nähtiin Uncharted 2:sessa ja samaahan tämä jatkoi.

Tosin suurena pettymyksenä: eikö kampanjaan saakkaan enää avattua vaihtoehtoisia skinejä Drakelle ja aseita yms? :> Kakkosen kampanjaa jaksoi tahkota pitkään juuri näiden bonusten ansiosta.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Lyhyestä virsi kaunis. Mielestäni paras peli, mitä olen pelannut nykykonsoleilla. Tässäkin pelissä on puuttensa, lähinnä tarinan osalta, mutta en ole ennen ollut noin nauliintunut nojatuoliin peliä pelatessani. Fiilikset oli tällaiset oikeastaan koko ajan. Huikeaa audiovisuaalista tykitystä, eikä tunnepuolellakaan jätä kylmäksi. Huomasi kyllä, että tekijöillä tarina oli kirjoitettu massiivisten kohtausten ympärille, eikä päinvastoin. Mutta pitäähän seuraavaan Unchartediin jättää jotain paranettavaakin...
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Viihdyttävä peli ollut tähän asti ja trilogian paras osa paitsi pelattavuudeltaan.

Pakko nyt avautua pelin tappelu osuuksista sillä tehokkain keino on vaan runkata neliötä ja kolmiota samaan aikaan tekemättä mitään muuta, ihan ***** naurettavaa.

Hardillakin saa pelata vaikka varpaillaan eikä haastetta löydy nimeksikään, pelillinen anti on kyllä täyttä pasketta. Tarina, dialogia ja mielenkiintoinen pelimaailma on ainut syy minkä takia tätä edes jaksaa pelata eteenpäin.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Hardilla pelattu chapter 10 asti. Hyvä tähän asti, samaa tasoa kuin uc2. Eli ei mitään valitettavaa. Ja tietenkin automaattisesti plussaa erilaisista ympäristöistä ja uudesta tarinasta. Bugeja (lähinnä pieniä visuaalisia) tuntunut olevan tavallista enemmän. Multiplayer erittäin viihdyttävä, tosin kaikki haluavat pelata airstrippiä jota vihaan!
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Oma mielipiteeni on että tää on kaikkien aikojen paras peli! Spoil===> Mielestäni peli oli lämmittelyä johonki chapter 8 asti kunnes peli lähti kirjaimellisesti lentoon!

<spoileria pelin tapahtumapaikoista>
Mielestäni laiva ja lentokone kohtaukset eivät missään nimessä tuntunut erillisiltä tarinan osalta vaan oli kokemuksena parasta huttua jota olen saanut pelin muodossa. Se laivojen hautausmaa oli mun mielestä ehkä paras ampumis kohtaus koko pelissä.
Jos pitäisi jostain ruikuttaa niin ehkä pelin lyhyys sekä helppous (ainakin hard) voisi olla pieniä lommoja muuten virheettömässä kokonaisuudessa. Täyhtäyksen herkkyydenkin voi säätää ihan kyllin nopeaksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Terryery. Laittaisitko viestisi spoilerin spoiler-tagien sisään. Kas näin:

[SPOILER*]Tähän sisälle piilotettava ja tarinaa spoilaava teksti.[/SPOILER*]

Poistat vain noista tageista tietenkin nuo tähdet (*), niin toimii.

Siksi valitan, kun meinasin itsekin lukea. Onneksi huomasin juuri ajoissa, että siinä luki "Spoiler ==>".


Itse menossa nyt jossain Chapter 12 tienomilla. Spoileria sieltä (Chapter 10-12 kait):

Kuten joku aiempi postaaja edellisellä sivulla sanoikin, huomaa edelleen, että kehittäjät ovat rakentaneet tarinan eeppisten kohtausten ympärille, eikä toisten päin. Tuo Poseidon-seikkailu oli aivan mahtavasti toteutettu. Meni kyllä pää pyörälle siinä kiipeillessä pitkin laivan käytävän seiniä ja ovia, kun vieressä vasemmalla vilistää lattia ja oikealla katto. Tuli kyllä väkisin Poseidonin hienot "mindfuck"-kohtaukset mieleen. Lisäksi se pakeneminen vedeltä ja vielä kiipeilyt siellä pääsalissa kattokruunussa, samalla kun ikkunasta näkyy koko meren raivo.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Chapterissä 19 mennään ja tämä on aivan täydellistä mättöä. Peli toimii yksinkertaisesti loistavasti. Mahtava rytmitys taistelun, kiipeilyn ja puzzleilun välillä. Muutamia mietteitä juonesta ja sen käänteistä:

Koko meri-kohtaus oli aivan mahtava. Ensin loikitaan eeppisissä mittakaavoissa olevissa maisemissa, sen jälkeen taistellaan vihollisia ja myrskyä vastaan niillä ponttooneilla ja lopulta päästä laivaan. Itse laivassa olevat taistelu kohtaukset eivät olleet mitään erikoisia tai ehkä hunompia muuhun peliin verrattuna mutta nämä juoksut ja kiipeilyt vesimassaa pakoon olivat pulssia nostattavia kokemuksia. Se yksi kohta, jossa oltiin juhlasalissa ja Drake sanoo, että nyt voisi yrittää mennä hiippailen. Yritin kymmeniä kertoja päästä sitä stealthilla mutta ei onnistunut. Onko joku onnistus siinä?

Mielenkiintoisen lentokenttä kohtauksen jälkeen päästiinkin ehkä videopeli tai jopa koko viihdemedian hienoimpaan upeimpaan kohtaukseen eli harhailuun aavikolla. Varmaankin n. vartin harhailun aikana koko ajan olin aivan ällistynyt miten ND on saanut niin upean tunnelman niinkin toimettomaan kohtaukseen.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Tuossa heti alkutaipaleella kun palataan ajassa 20 vuotta taaksepäin ja ollaan siellä museossa.
Niin ruudulla vilisee pikseleitä, joten mahtaako olla yleinen "vika" vai veteleekö mulla sitten kone viimesiään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Tuossa heti alkutaipaleella kun palataan ajassa 20 vuotta taaksepäin ja ollaan siellä museossa. Niin ruudulla vilisee pikseleitä, joten mahtaako olla yleinen "vika" vai veteleekö mulla sitten kone viimesiään?

Tässä on tullut matkanvarrella vastaan jos jonkin sortin bugia niin en laittaisi laitteen piikkiin.

Ei mitään ismompia spoilereita, mutta jos et halua tietää tapahtumapaikoista niin jätä lukematta.

Ensimmäinen isompi bugi tapahtui heti ekassa chapterissa, kun olisi pitänyt päästä korstolta karkuun niin peli vain päätti jämähtää siihen eikä edennyt seuraavaan kohtaukseen.
Toinen isompi bugi tapahtui, kun mentiin laivassa ja yhtäkkiä huomasinkin käveleväni meren päällä.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Tuossa heti alkutaipaleella kun...

...palataan ajassa 20 vuotta taaksepäin ja ollaan siellä museossa. Niin ruudulla vilisee pikseleitä, joten mahtaako olla yleinen "vika" vai veteleekö mulla sitten kone viimesiään?

Käytähän spoiler-tageja. Itse en ainakaan haluaisi kuulla tuota etukäteen.

Ja vastataksesi kysymykseen, niin ei, itselläni ei ainakaan "vilissyt ruudulla pikseleitä" tuota Chapter 2:ta pelatessani.

EDIT: Spoileria jostain Chapter 22:sta muistaakseni (ÄLÄ LUE, jos et ole pelannut vähintään Chapter 23:een asti):
Sully.. Sully.. SULLYYYY!! Ja nyt tuli niitä yliolentoörmyjä vastaan. Naurettavan vaikeita nuo loppupään taistelut Normal-tasollakin. Toivon niin, että Sully joko selviäisi muuten vaan tai sitten tuolta kaupungista löytyisi joku The Last Crusade -tyylinen haavanparantaja. :/ Ja ei, EN HALUA VASTAUSTA TÄHÄN, pelaan ihan itse. :)

Mutta tällä hetkellä tarina: :(
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

No siis räiskintäähän on tässä osassa vähemmän kuin sarjan aiemmissa peleissä? Tähän mennessä räiskintää on ollut juuri sopivasti ja mielestäni seikkailu/kiipeily/tutkiminen/puzzlejen ratkominen on näytellyt pääosaa (Chapter 6-7:ssa menossa, en muista kummassa).

Pitää kyllä tähän yhtyä. Pelin tasapainotus on hoidettu mainiosti, eikä ammuskelua ole läheskään samassa määrin kuin aiemmin. Ainakaan itsellä ei ole missään vaiheessa ammuskelu päässyt puuduttamaan samalla tavalla kuin aiemmissa osissa. Mutta toisaalta sarja tuntuu helpottuneen osa osalta.
 
Vastaus: Uncharted 3: Drake's Deception - keskustelua pelistä

Voisiko joku vahvistaa tämän? Muutamalla foorumilla on mainittu, että crushing unlockkaantuu kun pelaa peli läpi normalilla.
Tätä ei vissiin kukaan vahvistanut, joten vahvistan itse. Olleeni väärässä siis. Eli tällä kertaa Crushing näköjään avautuu normaalinkin läpipeluun myötä.
 
Ylös Bottom