Vastaus: Unet ja unissakävely
Olin tänään nähny semmosen unen joka oli jotenki mukava ja jännittävä mutta lopussa hyvin ahdistava.
Eli olin jotenkin joutunu vankilaan ja jostain ihmeestä sain tietooni, että olin se Simpsonien varas "Snake". No, olin siellä vankilassa aika pitkään ja mietin pakoa. Pakoon pääsin siten että hyppäsin semmosen verkkoaitojen vieressä olevan bajamajan päälle ja siitä sitten sen metalliverkkoaidan yli. Ihmettelin että päädyssä ei ollut piikkilankaa. En ehtiny pitkään miettiä vaan juoksin sit täysiä kaupungin sekaan, että saisin karistettua vartijat perästäni.
Kuntoni oli paljon huonompi kuin oikeasti, enkä jaksanut ottaa kuin pikkuisia spurtteja. Näin sitten yhden lapsen jolla oli hieno pyörä ja lompakko kädessä. Pyysin rahaa ja sain 5€. Sanoin et mee istuu tohon tangolle ja mä sit ajelin sillä pyörällä. Se sälli istu tangolla koska ei ollut tarakkaa.
Aloin näkee poliiseja aika paljon ja menin sit pää maata kohti kokoajan. Jossain vaiheessa kuulin kun läheisestä poliisiautosta kuului radiosta, että suljetaan teitä, koska mun epäiltiin olevan autolla liikenteessä. Siinä kohtaa oli semmonen tosi varma fiilis ja uskoin että pääsen pakoon.
Heräsin sitten (unessa) omassa sängyssäni ja olin iloinen kun olin selvinnyt. Yhtäkkiä poliisi kumminkin tuli huoneeseeni ja sanoi että "jäit nalkkiin, hähää" Kysyin että miten saitte selville että missä mä olin. Ne ei vastannu muuta ku että "pakenemisesta tulee sakkoa 2100€" Olin et ei jumalauta ku taas pitää maksaa. Jotenki mulla oli aikaisemmin tullu joku 1000€ sakkoa. Mietin vaan kokoajan et miten sanoisin faijalle et taas tuli sakkoa.
Poliisit oli jo lähdössä kun avasin huoneeni ikkunan ja kysyin että pitääks mun mennä takas vankilaan. Ne vastas et mun ei tarvi palata takas. Olin iloinen mutta se 2100€ ahdisti aivan tajuttomasti! Näin ikkunasta kun faija tuli sit himaan ja yritin keksiä jotain selitystä.
Just kun huomasin etten keksi mitään niin heräsin. Silloin olin aivan sairaan iloinen vaikka jälkeenpäin jutunkulku tuntuikin aivan epäaidolta.
Nykyään nään paljon useammin unia, mutten ehkä tykkäisi jos niitä osaisin itse ohjata. Niistä lähtisi ehkä mun mielikuvituksessa kokonaan se hauska järjettömyys, jonka huomaa sitten kun herää.

Vaikka muuten haluaisikin rällästää mielensä mukaan