Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Unet ja unissakävely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arcane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Unet ja unissakävely

Unia tulee nähtyä. Joskus aivan hirveitä painajaisia jollon herättyään on ikionnellinen. Toisinaan taas näkee seksiunia ja kenties unia peleistä joita on ostamassa. Sillon taas vituttaa et se oliki unta.

aivan sama täällä, joskus noiden seksiunienki jälkee ku herää ni aatellu, et mitä, oliks tääki taas unta... prkl! :D

Olin tänään nähny semmosen unen joka oli jotenki mukava ja jännittävä mutta lopussa hyvin ahdistava. :(

Eli olin jotenkin joutunu vankilaan ja jostain ihmeestä sain tietooni, että olin se Simpsonien varas "Snake". No, olin siellä vankilassa aika pitkään ja mietin pakoa. Pakoon pääsin siten että hyppäsin semmosen verkkoaitojen vieressä olevan bajamajan päälle ja siitä sitten sen metalliverkkoaidan yli. Ihmettelin että päädyssä ei ollut piikkilankaa. En ehtiny pitkään miettiä vaan juoksin sit täysiä kaupungin sekaan, että saisin karistettua vartijat perästäni.

Kuntoni oli paljon huonompi kuin oikeasti, enkä jaksanut ottaa kuin pikkuisia spurtteja. Näin sitten yhden lapsen jolla oli hieno pyörä ja lompakko kädessä. Pyysin rahaa ja sain 5€. Sanoin et mee istuu tohon tangolle ja mä sit ajelin sillä pyörällä. Se sälli istu tangolla koska ei ollut tarakkaa.

Aloin näkee poliiseja aika paljon ja menin sit pää maata kohti kokoajan. Jossain vaiheessa kuulin kun läheisestä poliisiautosta kuului radiosta, että suljetaan teitä, koska mun epäiltiin olevan autolla liikenteessä. Siinä kohtaa oli semmonen tosi varma fiilis ja uskoin että pääsen pakoon.

Heräsin sitten (unessa) omassa sängyssäni ja olin iloinen kun olin selvinnyt. Yhtäkkiä poliisi kumminkin tuli huoneeseeni ja sanoi että "jäit nalkkiin, hähää" Kysyin että miten saitte selville että missä mä olin. Ne ei vastannu muuta ku että "pakenemisesta tulee sakkoa 2100€" Olin et ei jumalauta ku taas pitää maksaa. Jotenki mulla oli aikaisemmin tullu joku 1000€ sakkoa. Mietin vaan kokoajan et miten sanoisin faijalle et taas tuli sakkoa.

Poliisit oli jo lähdössä kun avasin huoneeni ikkunan ja kysyin että pitääks mun mennä takas vankilaan. Ne vastas et mun ei tarvi palata takas. Olin iloinen mutta se 2100€ ahdisti aivan tajuttomasti! Näin ikkunasta kun faija tuli sit himaan ja yritin keksiä jotain selitystä.

Just kun huomasin etten keksi mitään niin heräsin. Silloin olin aivan sairaan iloinen vaikka jälkeenpäin jutunkulku tuntuikin aivan epäaidolta.

Nykyään nään paljon useammin unia, mutten ehkä tykkäisi jos niitä osaisin itse ohjata. Niistä lähtisi ehkä mun mielikuvituksessa kokonaan se hauska järjettömyys, jonka huomaa sitten kun herää. :p Vaikka muuten haluaisikin rällästää mielensä mukaan :rolleyes:

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mulla on viime aikoina tullut tosi paljon erilaisia unia, vaikka yleensä niitä ei tahdo muistaa ollenkaan, niin ainakin tämä jäi hyvin päähän.

Istuin koneella ihan tavallisesti, kuuntelin John Coltranea ja selailin nettiä kuten yleensäkin. Yhtäkkiä jättiläismuurahainen lyö yhden seinän hajalle tuntosarvillaan ja sitten huomaan, että niitä muurahaisia on joka puolella ulkona ihmisten ja rakennusten kimpussa. En muista, miten pelastuin siltä muurahaiselta, mutta uni loppuu siihen, kun kyyhjötän huoneen ainoassa ehjässä nurkassa haulikko kylkeä vasten nojaten, paputölkki kädessä ja vanha viltti pään päällä. Taisin vielä ajatella tai mahdollisesti itsekseen hokea tyyliin "Pitää käydä K-Marketissa hakemassa lisää papuja".

Ei hitto, että nauratti aamulla tuo, kun sen vieläkin sen muistaa niin hyvin. :D

Erittäin mielenkiintoinen aihe nämä unet. Tullut joskus tehtyä aine tästä koulussa.

Nuorempana (5-12v..?) oli tapana nähdä suhteellisen paljon unia. Tuolloin tuli myös käveltyä unissa joskus. Etelässä kun käytiin joskus niin jouduttiin laittaa parvekkeen oven eteen tuoli, jotten pääsisi parvekkeelle hortoilemaan. :P

Nykyään ne ei jää mieleen yhtä hyvin. Oikeastaan nykyiset uneni ovat melkein aina ns. "pelottavia". Tekisiköhän käynti tsykologilla terää? :)

Parhaimmat unet ovat ne unet kun ymmärrät unissasi että "tämä on vain unta". Voi teoriassa tehdä ihan mitä haluaa. Tuosta pystyy myös herämään ns. tahdon voimalla.

Ketjua lukiessa tulee kyllä aivan liikaa sanottavaa. Mieleenpainuvimpiin uniin kuuluu mm. uni joka ei ollut sisältöltään mitenkään niin erikoinen mutta jännittävän tilanteen tultua katsekenttääni ilmestyi teksti "To be continued..." :D
Muistaakseni tuo teksti tuli aina joka Pokémon jakson lopussa enkä tuolloin edes oikein ymmärtänyt tekstin tarkoitusta. Seuraavana päivänä murehdin hieman että "Entäs jos se uni jatkuukin siitä?! :S" :P

Toinen suht hauska uni oli seuraavanlainen:
Istuin terassillamme kesäisenä päivänä. Yhtäkkiä huomasin että noin 30m päästä juoksee haisulin näköisiä peikkoja n. 10kpl (?) minua päin. Tässä kohdassa tajusin olevani unessa, joten kuvittelin käteeni PS1 ohjaimen. Tämän jälkeen painoin select-nappulaa ja uni loppui. :P Olin joskus aiemmin lopettanut unen tuolla tavalla, joten siksi tein tuon.

Prkl, omia unia ei muista ikinä kun herää. Unissa kävelyä olen harrastanut tasan kerran joskus 3-luokalla. Ja se menee jotakuinkin näin:

Äitini heräsi yöllä kun ulko-ovi aukesi. Siitä samantien ylös katsomaan että mitäs hittoa. Yllätys oli melkoinen; meikäläinen painelee pelkissä kalsareissa rappuja alas keskellä yötä. No, äiti tietenkin kysy heti että mihin sie meet. Vastasin vaa että: Puu-käsitöihin. "no jos nyt kuitenkin menisit nukkumaan." Itsehän en tietenkään muista mitään ko. tapahtumasta.
Sitä olen kyllä miettinyt että mihinköhän asti sitä ois talsinu ennen ku olis havahtunu. Varmaa olis ollu kyllä se että "Mitä v**tua mie täällä teen?" :confused:

Yhdistän näemmä edelleen unissani että jos kylmä ilma pääsee iholle kun raajat eivät ole peiton alla niin isketään Muumien mörkö jotakin tekemään unessani. Selvä muistikuva mikä unesta jäi oli melko erikoinen. Olin katsonut eilen Bleachia ja kuten ne jotka sarjaa ovat vähän katsoneet, tietävät että ohjelman päähenkilöllä on tietyntyyppinen puku päällä. Noh, Muumipeikkohan se siinä puvussa mörön edessä miekkaansa heilutteli.
Tämmösiä unia 20veeltä :cool:.

Ylös Bottom