Simulaatio
Member
Vastaus: Uskonnot & ateismi
Tiedän toki, että mitä nyt sanoin saattaa sotia melkoisestikin kristillisiä olettamuksia vastaan, mutta en voi yksinkertaisesti uskoa, että kaikki syntyi 7 päivän aikana... Vahvasti veikkaan, että päivä on tässä tapauksessa erittäin epämääräinen käsite (lievästi ). Kuten jo aiemmin sanoin, epäilen Vanhan Testamentin aikavälejä, ja niiden paikkansa pitävyyttä.
Itseäni kiehauttaa sellainen yleinen käsitys, että Evoluutioteoria ja Vanhan Testamentin syntytarina sulkisivat toisensa ulos...
Täytyi oikein tarkistaa viestistäni... Nyt tuuppaat sanoja suuhuni: en missään välissä sanonut etten uskoisi Vanhaan Testamenttiin, olen vain hieman tutkinut asioita. Myönnän, että evoluutio teoria kuulostaa paljon järkeenkäyvämmältä kuin Vanhan Testamentin luomistarina, mutta olen sitten miettinyt sitä, että evoluutioteoria ei kuitenkaan kumoa sitä, etteikö Jumalaa olisi. Evoluutioteoria ei millään kumoa sitä, etteikö olisi mahdollista että jokin suurempi voima sai tämän kaiken alulle. Se mitä epäilen Vanhassa Testamentissa, on tosiaankin yksityiskohdat. Olen varma, että jos luomistarina pitää paikkansa, ei tarina ole millään voinut säilyä oikeana tähän päivään. Kuinka ihmeessä olisi? Kaikki vanhat tarinat vääristyy ajan mittaan.peoh1985 sanoi:OK. Kerta pidät ainakin evankeliumeja totena, niin miksi et usko Vanhaan Testamenttiin?
Tiedän toki, että mitä nyt sanoin saattaa sotia melkoisestikin kristillisiä olettamuksia vastaan, mutta en voi yksinkertaisesti uskoa, että kaikki syntyi 7 päivän aikana... Vahvasti veikkaan, että päivä on tässä tapauksessa erittäin epämääräinen käsite (lievästi ). Kuten jo aiemmin sanoin, epäilen Vanhan Testamentin aikavälejä, ja niiden paikkansa pitävyyttä.
Itseäni kiehauttaa sellainen yleinen käsitys, että Evoluutioteoria ja Vanhan Testamentin syntytarina sulkisivat toisensa ulos...