Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Väärät numerot -thread

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peck4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Väärät numerot-thread

Mitäs ne sitten mielisairaalassa tuumasivat? Sielläkö sukupoikasi nykyään sitten asustelee? :rolleyes:

Aihetta liipaten:

Saman puhelinmyyjän tarjotessa minulle Valittuja paloja kolmatta kertaa kahden viikon sisällä oli helppoa kieltäytyä tarjouksesta. Myyjä soitteli samaan numeroon ihan omaa huolimattomuuttaan, mutta plussat hyvästä yrityksestä kuitenkin. :D

soitteli joku vanhempi naishenkilö ja kyseli poikaansa pekkaa. muuten hyvä mutta oli tampereelta :D

Hyvä Pecc4 että nostit tämän tredin taas :D
Näitä juttuja saa lukea aivan vedet silmissä.

Mahtavaa kamaa.

Tässä eilen aamulla soitti joku naikkonen...

mä vastaan: "Morjes"
-"No heippa Erik"
-"Joo...huomenta vaan" (en tiennyt yhtään kuka oli puhelimessa)
-"Ajattelin vaan ilmoittaa, että kengät ovat nyt postissa."
-"Anteeks mitä san..." (en edes ymmärtänyt)
hän jatkaa -"tosiaan niin alkuviikosta on perillä Turussa, eikun Naantalissa."
-mä olen tietävinäni asian "Joo, selvä."
-"Eli tosiaan Anu laittaa ne ihan reklamaationa eteenpäin valmistajalle, joten homma on siltäosin kunnossa"
-"Niin, mi..." yritän aloittaa, mutta nainen jatkaa vaan
-"Mutta tosiaan nyt tulee asiakas, niin pitää häntä palvella."
-"Aha, moi."

(Oli tosi ärsyttävä tuo "tosiaan, tosiaan" toistelu koko ajan. Vähän sama kuin JJLehto ja "tietenkin" -sana.)

Jälkikäteen vasta tajusin, että kyse oli viime kuussa palautetuista kengistä -liimasaumat auenneet. Ja nyt sain sitten ilmeisesti uudet tilalle. Kesti vaan hetken tajuta, kun olin aamupalapöydässä tuolloin.

Eipä tuo niin hyvä juttu ollut kuin Peckalla tai Pajulahdella, mutta josko tällä "uudelleenherättämisellä" saataisi ketju taas käyntiin.

Täällä päin asuu viissiin joku jolla on toista nimeä myöten sama nimi kuin minulla. Kohtuu usein tulee puheluja joissa kysellään sitä toista. Tuntu alkuun vähän oudolta kun vanhat äijät soittelee ja kysyy "Muistaks mua?". Joku aika sitten kun mulla oli vielä useampikin julkinen numero, niin soittelivat aina kaikki läpi :)

Lapsuuteni aikoihin meillä oli melkein numerolleen sama puhelinnumero kuin paikkakunnan tunnetuimmalla yökerho-ravintolalla. Harva se ilta isä vastaili puhelimeen ja otti kohteliaasti vastaan pöytävarauksia. :D Mahtoi olla ravintolan ovella kivoja keskusteluja kun asiakkaat väittivät, että pöytä on varattu, mutta nimeä ei vaan löytynyt listasta...

Ohan näitä siunaantunut, vanhalla kotipaikkakunnalla kun asusteli ihan samanniminen kultaseppä ja olipa tuo jotain sm-rallejakin vissiin järjestelemässä.

Paras tähän mennessä liittyen juurikin tuohon samannimisyyteen, kun tuli jokunen vuosi sitten puhelu joltain rallikuskilta. Siinä alkoi tilittelemään kun oli hänen kartturinsa kännipäissään mennyt jotain törttöilemään auton kanssa ja poliisin kanssa joutunut tekemisiin, että yhtäkkiä ei ollutkaan kartturi käytettävissä. Mitäs asian kanssa tekemään. Miekkonen vielä kun niin innokkaasti selitti tilannetta niin en päässyt väliin sanomaan mitään. Lopuksi kun jäi vastausta odottelemaan, totesin vaan tyynesti että taitaa olla äijällä väärä numero. Ensimmäisenä kysyi: "mutta eikös tämä ole *nimi tähän*?" Mihin vastasin tietenkin, että "onhan tämä, mutta väärä henkilö siltikin". Hetken aikaa sai selittää että uskoi. :D

Aika paljon yhdessä välissä tuli noita puheluita, luulivat soittavansa tälle kultasepälle kun puhelu tulikin minulle, ja sitten siinä sai milloin kellekin selitellä että nimi on kyllä oikea mutta henkilö on nyt ihan väärä.

Onhan noita muitakin ollut. Tämän kesän loppupuolella sain aika mielenkiintoisen tekstiviestin. Joku miespuolinen henkilö laittoi rakkaudentunnustuksensa tekstiviestinä, ja kovasti kyseli olisiko mitään mahdollisuuksia aloittaa yhteiseloa. Oli kuulemma kovin yksinäinen ja kaipaisi naista vierellensä. Muutamaan kertaan sai lukea viestin, kun ihmettelin että mitäs se oikein on. Pistin vain tyynesti paluuviestiä, että täältä ei seuraa irtoa kun taitaa olla väärä numero :D

Pari vuotta taaksepäin joukko nuoria tyttöjä soitti ja lauloi minulle: "Tahdon olla sulle hyvin hellä. Tiedät kyllä millä elimellä..." :rolleyes:

Ei ole tullut vähään aikaan väärään numeroon soittoja, mutta nyt tuli taas kerran soitto joltain jätkältä, joka kysyi "onko Osmo Moilanen?". Kyllä ottaa pannuun tollaset soittajat.

nostetta.

(tämä on niin hyvä tredi, että pakko nostaa uusien "fibasoittojen" toivossa. Ja taas nauretaan...:) )

Joskus pikkupoikana lankapuhelin soi ja menin vastaamaan. Joku outo äijä alkoi selittämään jostain kännireissuista yms. En aivan tarkkaan muista mistä se höpötti. Jonkun 20 minuuttia kuuntelin äijän selitystä ja en tainnut sanoa juuri mitään takaisin. Sit lopulta se kysy "Miks oot noin hiljaa", sit taisin paniikissa lyödä luurin korvaan ja menin kertoo äidille tarinat.
Ei nyt varsinaisesti mikään vääränumero, mutta joskus kakkos-kolmosluokalla näpyteltii randomilla numeroita puhelimeen kaverin kanssa ja yhdellä kerralla vastasi meidän opettaja. :D Oltiin aika huvittuneita. :D

En nyt muista kovin kummoisia soittoja, mutta tässä vähän aikaa sitten tangolaulaja Rami Rafael yritti lähettää viestiä demojutuista jollekin tuottajalle, jolla on sama etunimi kuin mulla. Itsekin musajuttuja teen, mutta en tunnistanut sitä nimestä.
Seuraavaksi tuli viestiä, että tais tulla väärinkäsitys, piti lähettää veljelles Miikalle. Kummastelin kun ei mulla semmoista veljeä ole, mutta kaveri kyllä löytyy joka musajuttuja tekee, joten annoin sen numeron.
Seuraavana päivänä kun kaverin kanssa luultiin koko juttua pilaks, niin pistettiin takas "Mitäs Donatellolle kuuluu? T: Michelangelo." Hetken googlauksen jälkeen saatiin selvitettyä, että tämä meidän tangolaulaja oli erehtynyt yhdellä numerolla. :rolleyes:

Joskus muutamia viikkoja sitten joku ystävällismielinen herra soitteli kesken lukiopäivän ja kyseli, josko autoni mahtaa olla heillä huollossa.

a) En omista autoa, enkä edes ajokorttia. Täysi-ikäisyyteenkin on vielä pari viikkoa aikaa.

b) Luulisi heidän itsensä tietävän, että kenen auto siellä huollossa on. :D

Kikke sanoi:
Joskus pikkupoikana lankapuhelin soi ja menin vastaamaan. Joku outo äijä alkoi selittämään jostain kännireissuista yms. En aivan tarkkaan muista mistä se höpötti. Jonkun 20 minuuttia kuuntelin äijän selitystä ja en tainnut sanoa juuri mitään takaisin. Sit lopulta se kysy "Miks oot noin hiljaa", sit taisin paniikissa lyödä luurin korvaan ja menin kertoo äidille tarinat.
Ei nyt varsinaisesti mikään vääränumero, mutta joskus kakkos-kolmosluokalla näpyteltii randomilla numeroita puhelimeen kaverin kanssa ja yhdellä kerralla vastasi meidän opettaja. :D Oltiin aika huvittuneita. :D

Heh, itsekkin joskus nuorempana vastailin puhelimeen ja joku kännikalahan siellä soitteli, tuontyyppisiä puheluita sattui kuitenkin melko harvoin.

Pari kuukatta takaperin soitteli poliisi-setä ja kyseli mun taksin ajelusta ja jostain asiakkaasta.
Oli vähän WTF fiilis kun en mitään taksia ajele tai autoa ylipäätään muuten kuin työn puolesta.
Kaiken lisäks tällä henkilöllä jota poliisi tavoitteli oli sama nimi.
Kuuli selvästi kun ääni toisessa päässä alkoi olla turhautunut.

Paras tapahtui lukio aikoina kun joku tuntematon vihainen naisääni
soitteli ja kysy
"Onko Janne siellä?"
"...eipä tuo taida olla."
"Okei *klik*"
Mahtoikohan kyseinen Janne saada satikuitia sitten myöhemmin =)
Voi vain toivoa.

karibu sanoi:
Paras tapahtui lukio aikoina kun joku tuntematon vihainen naisääni
soitteli ja kysy
"Onko Janne siellä?"
"...eipä tuo taida olla."
"Okei *klik*"
Mahtoikohan kyseinen Janne saada satikuitia sitten myöhemmin =)
Voi vain toivoa.
:D Missäköhän sen olisi pitänyt olla?

Yksi hyvä pila on, että kun tietää että joku soittaa kohta sinulle, niin laittaa soitonsiirron kaverille. Kaverilla näkyy sen henkilön numero, kuka sinulle soittaa ja sitten he ovat aivan ihmeissään kun ei oikea henkilö ole linjalla. Sitten se kuka yritti soittaa sinulle, tarkistaa numeron ja soittaa uudestaan vahingossa kaverillesi. Voipi mennä hieman aikaa ennen kuin tajuavat että mistä on kyse.

edit: achiim: Taktista... :D:D:D

Joku n. 45-vuotias mies soitti joskus kännykkään aamupäivällä:

- oon täällä Ikeassa nyt, oliks se punainen vai musta?
- öö.... täh? Mä luulen että sulla on nyt kuule vää...
- hei nyt on kiire, punainen vai musta, sano nyt pian pitiks sen olla punainen vai musta!

Koska minut keskeytettiin yrittäessäni esittää asiaani mahdollisesta väärästä numerosta, en jaksanut alkaa leikkiä, vaan:

- Ei kumpikaan. Sininen. Ja ota saman tien niitä kolme.
- Kolme sinistä, ok, moi <tuut tuut tuut>

Oli hetken semmoinen wtf-olo. Toisaalta, jossain päin Suomea kaveri laahaa kolme sinistä mitä-sitten-liekin kotiinsa vaikka piti olla kai musta tai punainen joku. Toivottavasti säästi kuitin. ;)

Itsekin olen joskus joutunut vastaavanlaiseen tilanteeseen kuin edellä mainitut henkilöt.

Tyttöjä oli kolme ja väittivät poimineensa "kiinnostavan ilmoituksen" maikkarin tekstikanavan chatista - se oli vielä sitä aikaa, kun siellä ei ollut valvojaa ja viestit menivät läpi tuollaisenaan. Yksityiskohtia en valitettavasti voi mainita, sen verran räävittömästä keskustelusta oli kyse:p

Puhelun lopuksi taustalla puhkesi melkoinen naurunremakka ja vieläkään ei ole selvinnyt, kuka oli laittanut numeroni sinne. Mutta kyllä piristi kummasti päivää! Soittivat kaiken lisäksi näkyvällä numerolla Pomarkusta (?) jos muistan oikein. Lähetin sitten myöhemmin terveiset netin kautta silloisesta ilmaistekstaripalvelusta ja jatkoin tietty samalla linjalla kuin puhelukin, mutta eipä kuulunut tytöistä enää sen jälkeen.

Ylös Bottom