Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tuo 80-200mm f/2.8D ED alkoi niin pirusti kiinnostaan, mutta kun tuota ei suomalaisissa kaupoissa näy myytävän. Vaan jenkkilän storeissa. ON siis melkoiset vaikeudet testata, miltä tuo obbari vaikuttaa.
Lääkettä tähän?
Minulla on tuo 80-200mm f/2.8 AF-D (new), se pumppuzoomillinen vaikutti vähän hassulta käyttää.
Hei! Oon tänään käynyt katsomassa järkkäreitä. Ensimmäinen järkkäri olis kyseessä, joten mulle suositeltiin sellaisia kun Canon EOS 1000D ja Sony dslra200. Erot, mitä panin merkille on, että canonissa mukana tuleva putki (kit) on surkea, eikä sillä pitkälle pötkitä, ja uudet objektiivit tosi kalliita. Toisaalta siinä olisi CMOS-kenno. Sonyssa taas mukana tulisi huomattavasti parempi objektiivi. Lisäksi siinä on kuvanvakain (tms?) itse kamerassa, joten objektiivit olis melkoisesti halvempia. Mutta CCD-kenno. Hinnoissa vaan muutaman kympin ero. Osaako kukaan suositella jompaa kumpaa? Onko kokemuksia näistä kameroista?
Hei! Oon tänään käynyt katsomassa järkkäreitä. Ensimmäinen järkkäri olis kyseessä, joten mulle suositeltiin sellaisia kun Canon EOS 1000D ja Sony dslra200. Erot, mitä panin merkille on, että canonissa mukana tuleva putki (kit) on surkea, eikä sillä pitkälle pötkitä, ja uudet objektiivit tosi kalliita. Toisaalta siinä olisi CMOS-kenno. Sonyssa taas mukana tulisi huomattavasti parempi objektiivi. Lisäksi siinä on kuvanvakain (tms?) itse kamerassa, joten objektiivit olis melkoisesti halvempia. Mutta CCD-kenno. Hinnoissa vaan muutaman kympin ero. Osaako kukaan suositella jompaa kumpaa? Onko kokemuksia näistä kameroista?
f/4.5-5.6; VR
f/2.8
(70-300mm f/4.5-5.6 VR, 80-200mm f/2.8)
Kun on nuo vaihtoehdot, niin kummalla voidaan käyttää pidempää suljinaikaa/pienempää aukkoa? Halutaan siis tärähtämätön kuva.
Kuvaustilanne sama, esim. maisemakuvaus. Kaupassa en hahmottanut tuon f/2.8 eroa f/>4.5-5.6:een.
Aikaisempia kompaten, tasoihin menee noiden kahden välillä tärähtämättömien kuvien määrä.f/4.5-5.6; VR
f/2.8
(70-300mm f/4.5-5.6 VR, 80-200mm f/2.8)
Kun on nuo vaihtoehdot, niin kummalla voidaan käyttää pidempää suljinaikaa/pienempää aukkoa? Halutaan siis tärähtämätön kuva.
Kuvaustilanne sama, esim. maisemakuvaus. Kaupassa en hahmottanut tuon f/2.8 eroa f/>4.5-5.6:een.
Tapaan luottaa Ken-sedän neuvoihin, joten siltä pohjalta:Tässä on nyt pitkällisen fundeeraamisen jälkeen päädytty hommaamaan Nikonin "leiristä" järkkäri, ja malli on päätetty D300:een käteensopivuuden ja muutaman siitä löytyvän ominaisuuden takia. Nyt olisi tarkoitus miettiä minkälaisella "perus"objektiivilla lähtisi liikenteeseen.
Yksi ominaisuus, minkä olisi hyvä löytyä ensimmäisestä objektiivista olisi riittävä valovoimaisuus yöshotteja varten, sillä ne ovat tuppaantuneet olemaan lähinnä sydäntä viime aikoina. Ja eläinten (=vipeltävien koiranpentujen ja muiden nopeiden karvapallojen) kuvaus on ollut niin ikään viimeaikoina kovassa käytössä, joten näitäkin ajatellen voisi peruslinssistä löytyä jotain pelivaraa.
Tässä on nyt 3 kuukautta tullu harrastettua valokuvaamista ja täytyy sanoa, että mukavaa hommaa.
Alku oli melkosta toimintojen opettelua, mut nyt alkaa jo tajuamaan mitä tekee.
Täältä voi käydä katsomassa mitä oon saanut aikaseksi:
http://blacklight.pic.fi/kuvat/Mikko+Saarinen/