Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Valve suunnittelee "konsolia"?

Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Tämän edessä on syytä pysähtyä. Hyvää tuossa nyt on ainakin rohkea irtiotto tutuista kaavoista.

Pahasti epäilyttää kosketusohjailu kyllä, sama kuin fyysinen näppis korvattaisiin virtuaalisella. Heti tulee ongelmaksi se, että kun kunnon fyysistä vastetta (pelkkä vibra ei paljoa naurata) ei saa, niin tarkkuus kärsii. Toki varmaan menettelee, mutta omasta mielestä analogiset ja mekaaniset sydeemit saa olla vielä pitkään, juurikin paremman tuntuman takia. Täppärit mielestäni kärsii ihan samasta ongelmasta. Kokeilemalla kai sen tietää silti parhaiten...
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Pahasti epäilyttää kosketusohjailu kyllä, sama kuin fyysinen näppis korvattaisiin virtuaalisella.

Hiukan skeptinen täälläkin ollaan tämän suhteen. Hiiri ja näppis muistaakseni toimivat myös noissa "Steam Koneissakin", eli mikäli ohjain ei miellytä, niin ei kun takaisin hyväksi todettuun vanhaan pelityyliin(Toki ensin pitää odottaa, että nämä ylipäätään kauppoihin rantautuvat).
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Täppärit mielestäni kärsii ihan samasta ongelmasta. Kokeilemalla kai sen tietää silti parhaiten...

Täppäreillä virtual joystick ollut kirosana ensiaskeleista alkaen. Tuossa peikaloille on kuitenkin selvät karsinat jossa pysyä ja ehkä sen painamisen kanssa oppii ajan kanssa, ettei tarvitse aina täysillä. Siinä on keskellä kosketusnäyttö, jolle epäilemättä löytyy käyttöä. Valven patentissa noi peikaloiden kosketusalustat oli suunniteltu modulaarisiksi, niin että pelaaja voi vaihtaa niihin tatit tilalle. Vaikea lähteä dumaamaan vielä ennen omia kokemuksia.

valvepatent.png


Lähde: http://www.theverge.com/2012/3/2/2840932/exclusive-valve-steam-box-gaming-console

controller_bindings.jpg
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Valven patentissa noi peikaloiden kosketusalustat oli suunniteltu modulaarisiksi, niin että pelaaja voi vaihtaa niihin tatit tilalle. Vaikea lähteä dumaamaan vielä ennen omia kokemuksia.

Mikäli tatit todella voi vaihtaa noiden levyjen tilalle, en minä ainakaan jaksa enempää valittaa tästä padista. Muunneltavuus olisi varsin nerokas myyntivaltti Valven peliohjaimen markkinoinnissa. Näiden levysköjen ohjausjärjestelmänhän pystyy myös vaihtamaan joko oikea tai vasenkätisen henkilön mieltymyksien mukaiseksi, joka on kanssa sangen mukava ominaisuus.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Mikäli tatit todella voi vaihtaa noiden levyjen tilalle, en minä ainakaan jaksa enempää valittaa tästä padista. Muunneltavuus olisi varsin nerokas myyntivaltti Valven peliohjaimen markkinoinnissa. Niin, ja noiden levysköjen ohjausjärjestelmän pystyy muuttamaan joko oikea tai vasenkätisen henkilön mieltymyksien mukaiseksi.

Valve haluaa tehdä tästä yhteisen projektin pelaajien kanssa. Muunneltavuus on trendi, joka kulkee useamman kerran Valven teksteissä. Tehdään unelmasta vihdoin totta yhdessä. Vapaa alusta, vapaat välineet ja loputon tarjonta.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Heti tulee ongelmaksi se, että kun kunnon fyysistä vastetta (pelkkä vibra ei paljoa naurata) ei saa, niin tarkkuus kärsii. Toki varmaan menettelee, mutta omasta mielestä analogiset ja mekaaniset sydeemit saa olla vielä pitkään, juurikin paremman tuntuman takia. Täppärit mielestäni kärsii ihan samasta ongelmasta. Kokeilemalla kai sen tietää silti parhaiten...

Steam Controllerissa pitäisi olla kunnon ufovibra, jolloin saa paremman ohjaustuntuman.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Steam Controllerissa pitäisi olla kunnon ufovibra, jolloin saa paremman ohjaustuntuman.
Mielenkiintoista tuossa on tuo haptinen palaute. Paljon on markkinointi-lässyntäätä, mutta jos kerran levyjä voi periaatteessa käyttää kaiuttimina niin on siellä vähän erilainen ratkaisu takana kuin nykyisissä vehkeissä.

Kaikkein hienointa mielestäni tässä on se, että pitkästä aikaa nähdään jotain erilaista. Innoivointia sano. Toimivuudesta ei ole mitään takeita, mutta ainakin tuodaan pitkästä aikaa uusia ideoita markkinoille. Periaatteessa tuo voisi toimia hienosti esim FPS- ja RTS-peleissä, mutta mitenhän tasohyppelyiden vaatimat tarkat kontrollit pystytään siirtämään tuon kaltaiselle ohjaimelle.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Mikäli tatit todella voi vaihtaa noiden levyjen tilalle, en minä ainakaan jaksa enempää valittaa tästä padista. Muunneltavuus olisi varsin nerokas myyntivaltti Valven peliohjaimen markkinoinnissa. Näiden levysköjen ohjausjärjestelmänhän pystyy myös vaihtamaan joko oikea tai vasenkätisen henkilön mieltymyksien mukaiseksi, joka on kanssa sangen mukava ominaisuus.

Normi ohjaimessa on tattien lisäksi nappeja aikalailla lisääkin joita käytetään jatkuvasti peleissä. Nyt peukaloille on vain nuo tattien paikat ja ristiohjain ja ne neljä muuta nappia uupuvat. Toki kosketusnäyttö on keskellä, mutta silti.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

...en minä ainakaan jaksa enempää valittaa tästä padista. Muunneltavuus olisi varsin nerokas myyntivaltti Valven peliohjaimen markkinoinnissa...

Totta. Mutta onhan boksille ja pleikalle (madcatz) on tullut tosiaan ohjain jota aika kovalla kädellä saa muokata, ihan painosta tatteihin jne. Toisaalta en ole hirveästi seurannut kyllä käyttäjien kokemuksia ko. virityksestä. Hinta vaan on kovin suolainen. Pahoittelut OT.

Nisulle sen verran, että monet ei osaa pelata padillakaan vielä siten, että ei runno sitä täysiä. Kaveripiiri todistaa. :D Voi olla aika hankala muutos vaihtaa yhtäkkiä tuommoseen "reikään" joka antaa muka oikeanlaista palautetta. Mielenkiinnolla silti odotellaan ja katsellaan.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Nisulle sen verran, että monet ei osaa pelata padillakaan vielä siten, että ei runno sitä täysiä. Kaveripiiri todistaa. :D Voi olla aika hankala muutos vaihtaa yhtäkkiä tuommoseen "reikään" joka antaa muka oikeanlaista palautetta. Mielenkiinnolla silti odotellaan ja katsellaan.

Täppärillä pelatessa virtual joystick on juuri tämän takia niin huono. Runnot peukalot vereslihalle lasipintaa vasten huomataksesi sohineesi alueen ulkopuolella. Tuossa peikalot ovat somasti kaukalossa ja kosketusalustat ovat samalla myös painonappeja, jotka todennäköisesti opettavat olemaan painamatta liikoja. Kuten jo aiemmin mainittua, tuore avaus ja siksi vahvasti mielenkiinnon kohteena.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Toimivuudesta ei ole mitään takeita, mutta ainakin tuodaan pitkästä aikaa uusia ideoita markkinoille. Periaatteessa tuo voisi toimia hienosti esim FPS- ja RTS-peleissä, mutta mitenhän tasohyppelyiden vaatimat tarkat kontrollit pystytään siirtämään tuon kaltaiselle ohjaimelle.

Super Meat Boyn Tommy Refenes näytti vihreää valoa:

I was able to play Meat Boy the way Meat Boy can be played on an advanced level (and I’m rusty at it). The right circle button was the jump button and we had both Triggers mapped to the Run button just like a regular Xbox 360 controller. We also had the Run button mapped to the back trigger buttons I mentioned before that can be pressed with your fingers on the back of the pad. This worked great but did lead to a bit of hand cramping. I think this is due more to the way you use the run button in Meat Boy and not the design of the controller or the buttons.

Spelunky requires Whip, Jump, Bomb, and Rope buttons. We configured the controller to play like an Xbox controller. So the left circle pad was once again used for the directional buttons, and the right circle pad was used as A, B, X, Y buttons in the orientation that you find on an Xbox Controller....I played through Spelunky and the controller worked great. As I was playing I was describing to the engineers the twitch movements that go into Spelunky... The Steam controller handled this just fine.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Ja tämähän vaikuttaa kiinnostavalta, odotukset uutta ohjainta kohtaan korkealla. Hyvä hyvä, ensi vuoden puolella sitten katsotaan mikä uusi kone olohuoneeseen saapuu, ei ole ollenkaan mahdoton ajatus että se olisi sittenkin tämä vekotin.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Ja tämähän vaikuttaa kiinnostavalta, odotukset uutta ohjainta kohtaan korkealla.

Samoin. Omalla kohdalla Steam Box elää tai kuolee melko pitkälle juuri ohjaimesta riippuen. Hyvä että Dualshockin painolasti on lopultakin onnistuttu hautaamaan kokonaan. Kuitenkin oikealle kädelle kaipaisin hieman lisää namiskoita, mielenkiintoista nähdä miten controller layoutit onnistuvat peleissä missä on enemmän näppäimiä käytössä.

Edelleen olen skeptinen ohjaimen keskelle sijoitettavan kosketuspaneelin suhteen, mutta toivottavasti osoittautuu käytössä toimivaksi.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Valven Steam Machinen prototyypin speksit:

GPU: some units with NVidia Titan, some GTX780, some GTX760, and some GTX660
CPU: some boxes with Intel : i7-4770, some i5-4570, and some i3
RAM: 16GB DDR3-1600 (CPU), 3GB DDR5 (GPU)
Storage: 1TB/8GB Hybrid SSHD
Power Supply: Internal 450w 80Plus Gold
Dimensions: approx. 12 x 12.4 x 2.9 in high

Aika tehokkaita vehkeitä ainakin noi Valven omat prototyypit, olipa sitten millä osilla noista tahansa. Ainut joka on vähän alakanttiin on toi i3, nyt kun nextgen-pelit rupeaa todenteolla hyödyntämään useampia ytimiä niin pieni kysymysmerkki miten se mahtaa riittää vaikka vuoden päästä. Hitto kun potkaisisi onni, ja saisi tommoisen hardware betan kautta, ikävä kyllä mun tuurilla ei moista ikipäivänä tapahdu :)

edit. lisää aiheesta http://steamcommunity.com/groups/steamuniverse#announcements/detail/2145128928746175450
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Varmaan mitat tuumia vai kuinka? Melko kapean oloinen ulkokuori. Pyritään selvästi sijoittaa sinne telkkari tasolle. Kuulostaa kieltämättä melko järeiltä koneilta.

Älä hätäile, jos minä voitan niin sinäkin voitat.
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Ei sinne lootaan ainakaan turhaa tilaa jää, joten miten on sen jäähdytyksen laita?

Kuvia odotellessa. Ihan mielenkiinnolla jäädään katsomaan mitä sieltä tulee .
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Protot on protoja. Turha niiden perusteella on lähteä sanomaan mitään lopullisten laitteiden koosta. Kokoa tulee olemaan varmasti sen verran, että jäähdytys on hanskassa.

Oliko julkaisuikkunasta ollut jo puhetta?
 
Vastaus: Valve suunnittelee "konsolia"?

Protot on protoja. Turha niiden perusteella on lähteä sanomaan mitään lopullisten laitteiden koosta. Kokoa tulee olemaan varmasti sen verran, että jäähdytys on hanskassa.

Kieltämättä. Kuitenkin näillä spekseillä en voi olla ajattelematta miten tuollainen vehje pitää ääntä. Melko hyvää tuuletinta saisi kyllä odottaa tuollaiseen olohuoneen tehokkaaseen "hiljaiseen pelikoneeseen" :)
 
Ylös Bottom