Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Vastaus: Miten vanhemmat suhtautu(i)vat peliharrastukseenne?

FelisLeo sanoi:
Omat vanhempani ja lähinnä äitini on aina suhtautunut pelaamiseen samalla tavalla: typerää ajanhukkaa ja turhaa rahanmenoa.
Samat sanat. Eivätkä ne usko järkipuhetta ennen kuin alat tienata elantosi pelaamalla tai peleistä kirjoittamalla. Ai että mistäkö tiedän..? :rolleyes:
 
Vastaus: Miten vanhemmat suhtautu(i)vat peliharrastukseenne?

feldon sanoi:
Samat sanat. Eivätkä ne usko järkipuhetta ennen kuin alat tienata elantosi pelaamalla tai peleistä kirjoittamalla. Ai että mistäkö tiedän..? :rolleyes:
Mutsinikin välillä ihmettelee, kun ilmaiseksi kirjoittelen juttua kaikkien luettavaksi.
Itse se harrastuspohjalta omaksi huvikseen kirjoittelee tosipohjaisia romaanimittaisia tarinoita, jotka pienen toimittamisen jälkeen olisivat ihan julkaisukelpoista matskua. Ei vaan halua niitä julkaistavaksi ainakaan elämänsä aikana.
Kultaamattomia kuvauksia elämästä 40-70 -lukujen Suomessa luvassa siis joskus myöhemmin.

EDIT: EyeToy-peleistä mutsi on aina tykännyt. Faija pitää vielä vähän etäisyytä, vaikka kokeillut kyllä on.
 
Vastaus: Miten vanhemmat suhtautu(i)vat peliharrastukseenne?

Oliver sanoi:
Mutsinikin välillä ihmettelee, kun ilmaiseksi kirjoittelen juttua kaikkien luettavaksi.
Itse se harrastuspohjalta omaksi huvikseen kirjoittelee tosipohjaisia romaanimittaisia tarinoita, jotka pienen toimittamisen jälkeen olisivat ihan julkaisukelpoista matskua.
Kirjoittamistaipumukset taitavat kulkea geeneissä - toisin kuin pelitaipumukset :p
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

NviperO sanoi:
Sain tyttöystäväni innostumaan pelaamisesta kun asensin hänen koneelleen Simsin. Saa nähdä, saadaanko innostusta laajennettua muihinkin peleihin, ainakin vastaavat tuotteet konsoleille pitäisi haalia. Varmaan parempi kuitenkin "unohtaa" ostaa, jos haluaa itsekin pelata, sen verran monta tuntia menee hänellä jo nykyisellään simien parissa Tosin itse voi vääntää samalla muita pelejä eikä tule valituksia. Eli ihan pätevä diili, ja toinen voi aina repiä pois koneiden äärestä jos alkaa tuntua siltä että on pelattu jo ihan tarpeeksi. :D
Pieni päivitys omaan vastaukseen:

Tyttöystävä siis innostui pelaamisesta Simsillä. Tehtyään virheliikkeen Singlesin parissa tajusi, ettei kaikki pelit ole yhtä hyviä. Konsolikokeilut alkoi Urbzilla ja Simsin konsoliversioilla, näistä Urbz vetosi enemmän. Sitten taloon tuli Xbox 360. Ensin innostui Live Arcadesta (Zuma, Bejeweled 2, Outpost Kaloki X), nyt viimeisin villitys on Oblivion. Päälle 20 tuntia jo pelikellossa ja kyseessä on ensimmäinen 3D-peli mitä pelaa. Seuraavaksi tulilinjalla taitaa olla ainakin puheista päätellen Kameo. Taitaa olla vähitellen hänestä muodostumassa kunnon pelaaja. Harmi vaan, että oma peliaika vähenee samalla :D
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

NviperO sanoi:
Harmi vaan, että oma peliaika vähenee samalla :D
Sun pitää XShavan tyyliin vaan hommata kaikkia pelikoneita vähintään kaksin kappalein. :D
Kallista, mutta elämä jne.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Oliver sanoi:
Sun pitää XShavan tyyliin vaan hommata kaikkia pelikoneita vähintään kaksin kappalein. :D
Kallista, mutta elämä jne.
Niin, mitenkäs se taas menikään: ensin hankitaan vaimolle oma Pleikkari, sitten oma PSP ja lopulta oma sänky. :rolleyes:
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Oma vaimokkeeni ei pelaa omaaloitteisesti kuin Singstar-sarjaa ja Buzz-musavisaa. Mökillä kesäisin hän innostuu PS1:n Street Fighter Ex + Alphasta. Itse pelailen minkä ehdin viikonloppuisin.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Itsekseni suurimmaksi osaksi pelailen, mutta joskus velikin innostuu pelaamaan, jos hyvä peli sattuu kohdalle. Saampahan pelailla rauhassa:)
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Veljet pelaavat mutta kylläkin vähemmän kuin minä. Isä pelaa pasianssia joskus mutta muut eivät peleihin koske
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

avovaimo pelaa näitä pelejä

Chibi-Robo!
Animal Crossing
Beyound Good & Evil
StarFox Adventures
Eternal Darkness

Seikkailupelit näyttää menevän :)
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Kyllähän tuo avovaimoke pelailee, erityisessä suosiossa on uno ja varsinkin livessä muita vastaan kun keksi että niinkin voi tehdä :) Sitä oli kiva katselle ja kuunnella, "hei, onko noi ihan oikeita ihmisiä ne vastustajat?", "hei, vähän siistii, nää pelaa ihan eritavalla ku tietokone".
:eek:

No shit! :D

Näitä pelaa tällä hetkellä:

Uno
Sims 2
Sim City 4
Feeding frenzy
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

NviperO sanoi:
Pieni päivitys omaan vastaukseen:

Tyttöystävä siis innostui pelaamisesta Simsillä. Tehtyään virheliikkeen Singlesin parissa tajusi, ettei kaikki pelit ole yhtä hyviä. Konsolikokeilut alkoi Urbzilla ja Simsin konsoliversioilla, näistä Urbz vetosi enemmän. Sitten taloon tuli Xbox 360. Ensin innostui Live Arcadesta (Zuma, Bejeweled 2, Outpost Kaloki X), nyt viimeisin villitys on Oblivion. Päälle 20 tuntia jo pelikellossa ja kyseessä on ensimmäinen 3D-peli mitä pelaa. Seuraavaksi tulilinjalla taitaa olla ainakin puheista päätellen Kameo. Taitaa olla vähitellen hänestä muodostumassa kunnon pelaaja. Harmi vaan, että oma peliaika vähenee samalla :D

Totta puhut :), vielä se päivä tulee että tämä mies kävelee kauppaan ja ostaa sen toisen tv:n,
onneks pc:llä World of warcraftia jaksaa tahkoa välillä....
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Kyllähän tuo avomies pelaa (ohhoh!) eli yhteinen harrastus:) Illat kuluu rattosasti kun itse pelailen kuutiolla tahi pleikkarilla makuuhuoneessa, mies hakkaa peeceetä olkkarissa. Ja sitten kommunikoidaan huutelemalla huoneesta toiseen:)
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Vanhemmistani isä on kovasti kiinnostunut pelaamisesta. Lähinnä autopelit ja GTA tyyliset pelit tuntuvat kiinnostavan. Kyläilemässä kun käyn kovasti hän hehkuttaa uusista modeista ja cheateistä mitä on GTA´han löytänyt.

Veljeni kanssa aina ollaan pelattua vastakkain kaiken näköisiä urheilupelejä tietenkin :) Kyllä se muutenkin pelailee, joskus on viettänyt viikkoja FF tai GT pelien kanssa. Enää ei taida olla niin vakavaa tuo pelaaminen hänellä. Veljeni on kaksi vuotta nuorempi kuin minä

Avovaimoni on kovasti kiinnostunut pelaamisesta. Joskus kun innostuu voi koko viikonloppu siinä mennä. Yleensä Sims ja Simcity tyyliset pelit kiinnostavat, ja jopa Playboy Mansion peli jostain ihme syystä. Biowaren ropet on varmasti jokaisen pelannut läpi ja nyt on työn alla Oblivion. Ja tuntuu tuo Live Arcaden Zuma maistuvan kanssa. Niin ja on se jopa muutamassa MMO pelissä käynyt kuukauden tai kaksi pelaamassa minun kanssa.. Viimeinen taisi olla WoW.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Vaimo pelailee ds:llä ja cubella lähinnä kaikenlaisia puzzlepelejä. Peli makumme ei kohtaa juuri muussa kun super smash bros meleessä. Niissä taisteluissa ei sitten armoa annetakaan.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Pikkuveljen kanssa silloin tällöin matsi korispeliä tullut otettua. Isäni on liian kiireinen pelaamaan, viimeksi pelailtiin Crash Team Racingin demoa pleikkarilla ala-asteella. :) Voi että oli kivaa pelata sitä silloin.

Ja äiteellä ei pysy padi kädessä (testattiin CTR:n avulla).

Ppikkuveljeni itse asiassa osti juuri Sony PSP:n ja mukana tuli fudispeli. Aika paljon siis urheilupelejä pelailee, ennen hyvinkin paljon Tony Hawkeja mutta nyt jäänyt vähemmälle (johtunee varmaan kesästä, kaiket päivät ulkona).

Välillä toivoisin että olisi sisarus, joka pelaisi samanlaisia pelejä kuin minä. Pikkuveljen kannettavalla kyllä on Counter-Strike asennettuna mutta ei ole napannut. Ehkä pitäisi hankkia jostain tyttöystävä joka pelaa. ;)
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Päivitystä omaan vastaukseeni: Tyttöystävältä löytyy nyt kotoa PS2, Cube ja Nintendo DS... ja hän meni innostumaan World Of Warcraftista. Voittekin sitten arvata loput. :p
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Tyttöystäväni pelailee ds:llä New Super Mario Brosia, X360:llä lähinnä Kameota ja jonkin verran PGR 3:akin. Nyt hän tosin on matkustelemassa, eikä tiedä, että liveen kirjautumiseni nollasi tallennukset, joten saapa nähdä saanko illalla kaulimesta, kun hän palaa takaisin ja huomaa Kameon tallennusten häviämisen (pelaili ilmeisesti mun profiililla).
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Mun (melkeen) 6 vuotias tyttö on vallottanut jo mun gba:n ja ps1:stä se pelaa kun ammattilainen ja soul calibur 2:ssa alkaa olla jo haka Kilikillä =). Poikakaveri ei pelaa kun Haloa ei etes Halo 2 kun siinä on niin "herkkä" ohjaus. Tulee joskus aika närkästyneitä kommetteja jos uppoudun johonkin peliin 8-12 tunnniksi päivässä. Tytölläni riittää kyllä tekemistä kun se pelaa toisella töllöllä..
 
Ylös Bottom