Strooper12
Well-Known Member
Tämä uutinen kyllä hämmensi minuakin niinkuin moni muukin itärajan takaa tullut hämyisä ihmisten pidättäminen ja vankilaan laittaminen ilman mitään muuta syytä kuin kritisointi valtionhallintoa kohtaan.Ohhoh! No eipä yllätä:
Metro 2033 -kirjoittaja Dmitri Gluhovski tuomittiin kahdeksaksi vuodeksi vankeuteen Ukrainan sodan vastustamisesta - Pelaaja.fi
Kirjailija Dmitri Gluhovski on tuomittu vankeuteen Venäjällä. Metro-pelisarjan poikineen Metro 2033 -kirjan kirjoittajana tunnettu Gluhovski joutui syytösten kohteeksi sosiaalisessa mediassa viime vuonna julkaisemiensa viestien vuoksi. Toimittaja-kirjailija julkaisi tuolloin esimerkiksi...pelaaja.fi
Puhumattakaan lukuisista ikkunoista putoamisista ja 'itsemurhista'. Mikä se yksikin ukko kun teki itsemurhan ampumalla itseään 4 kertaa... Hohhoijaa, jotenkin sitä on niin sinisilmäinen että ajattelee tuommoisen puuhastelun olevan menneiden sukupolvien sekoilua mutta ei..
Oman isoisäni menetin talvisodassa. Oli ehtinyt minun oman isäni ehtinyt lomilla siittää.
Sain käsiini muutamia kirjeitä mitä hän ehti kirjoittaa sairaalasta isoäidilleni ennen pois menoaan - massiivisestä päänsärystä ja jatkuvasta oksentelusta. (sai kranaatinsirpaleen päähänsä)
Isoäitini meni uusiin naimisiin herra X:n kanssa. Ja näinollen kannan herra X:n sukunimeä. Olen ajatellut vaihtaa sen takaisin siihen mitä veressä lukee. Toinen isoisäni vammautui pahasti jalkaan ja kantoi sirpaleita koivessaan aina kuolemaansa saakka. Ei siitäkään työmieheksi enää ollut tuon vammautumisen jälkeen.
Minun sukupolvi on kaukana siitä että 'menneet on menneitä'. Ei Vuittu todellakaan ole. Venäjälle ei tule ikinä antaa anteeksi tuota heidän sekoiluaan mitä nyt jatkavat Ukrainassa. Harmittaa vaan todella paljon Ukrainalaisten puolesta että siellä oleva nuori sukupolvi tulee olemaan ihan yhtä vammainen kuin minäkin - ja varmaan osa muutakin minun sukupolvea oleva suomalaiskansa. Ne näkee ja kokee isiensä ja isoisiensä tuskan ja traumatisoituu.. Pelkkää persettä toi sota.
Viimeksi muokattu: