Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Poope sanoi:
Kiitti taas mahtavista sessioista. Hauskaa oli niin kuin aina :)
Nojaa, onneksi tää tarkoittaa kuitenkin Riitsin peluuta.

Mutta kyllä Paavi nyt voi sanasen tänne pistää, ei sua kukaan siitä ristiinnaulitse. Tai ei kukaan sunkkas pakota.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Mutta kyllä Paavi nyt voi sanasen tänne pistää, ei sua kukaan siitä ristiinnaulitse. Tai ei kukaan sunkkas pakota.

Ei ehkä ristiinnaulitse, mutta jotain muuta ikävää voisi käydä jos (kun) Killin kaikkinäkevä silmä eksyisi paikalle ;)
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Dodiin, onneksi Halomatskun lähteet eivät rajoitu yhteen tiukkahuuliseen pelijournoon:

Bungie.net : One Final Effort : 4/16/2010 1:51 PM PDT

Hyvin, hyvin perusteellinen muistokirjoitus Halo 2:sta, muutamilla kuvilla maustettuna.

tophalohumpday2.gif


TopStorygraphicHumpday3.gif


TopStorygraphicHumpday4.gif


UnsportsmanlikeConductLarge.gif


Ja sitten myös tietysti Weekly Update. Tällä kertaa vuorossa, you guessed it, pelimuodot.

GTTV:n Halo-show alkaa myös ihan kymmenien minuuttien sisällä, jos olen oikein laskenut.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Pientä tiivistelmäntynkää viimeaikojen tiedoista.

- Betassa tulee olemaan vain kaksi aluetta, Matchmaking ja Theater. Tämän Bungie perustelee sillä, että esimerkiksi Custom Gamesissa häröileminen ei juuri auta studiota rakentamaan kesken olevaa verkkopeliään.

- Betassa tulee palaamaan tutut tehtäväpainotteiset moninpelityypit, joissa saa luvan totutella AR/Magnum-startteihin, joskin nämä tulevat olemaan huomattavasti mielekkäämpiä kuin Halo 3:ssa. Myöskin tullaan näkemään Elite vs. Elite-mättöä.

- Free For All -puolella tullaan näkemään uudistettu Juggernaut-pelityyppi, jossa Juggernauttina oleva pelaaja liekehtii, juoksee kuin vemmelsääri, ei ole painovoiman kahlitsema ja myös kuolematon. Tätä herkkua tosin kestää vain tietyn ajan, jonka jälkeen Juggernautista tulee perusjamppa. Muutos näkyy jokaiselle pelaajalle Juggernautin pään yläpuolella alati seisovalla markkerilla.

- Headhunter-pelimuodossa jokainen pelaaja kerää itselleen pääkalloja, joita saa tappamalla vihulaisia. Jos kuolee usean kerätyn kallon kera, nämä kaikki leviävät myös muiden napattavaksi. Kallot täytyy viedä tälle tarkoitettuun jättöpisteeseen, ja 25 kerättyä kalloa katkaisee pelin. Pelin voi myös voittaa viemällä 10 kalloa kerralla, joskin tämä on vaikeaa jokaisen pelaajan pään yläpuolella näkyvän kallonumeron takia, joka kasvaa koossa kallojen lisääntyessä.

- Stockpilessä kaksi tiimiä taistelee kolmesta neutraalista lipusta. Kaapattuaan lipun tiimin täytyy viedä se kaappaamisalueelle, ja pitää sitä siellä kunnes joka minuutti uusiutuva ajastin valuu nollaan. Pelin voi voittaa enemmistökaappauksilla 10 minuutin sisällä tai kymmenellä kaappauksella. Lipun kanssa jongleeraaminen lisänopeuden takia ei enää onnistu, sillä lipun tiputtamisen jälkeen hitaus säilyy.

- Generator Defensen tarkoitus on testailla verkko-ominaisuuksia, mutta löytyy sieltä pelikin. Tässä kolme spartania puolustaa kolmea generaattoria kolmelta eliitiltä. Spartaneilla on ympäristön kannalta etua, ja nämä voivat lukita generaattorin halutessaan pieneksi ajaksi, jonka jälkeen on odotettava hetki ominaisuuden palautumista.

- Invasion-pelimuodossa spartanit ja eliitit ottavat yhteen kipinöiden. Kuten Generator Defensessä, eliitit hyökkäävät ja spartaneilla on hieman paremmat puolustusasemat. Pelimuodossa on kerros(Tier)-järjestelmä, joka avautuu aina pelin edetessä. Pelin alussa molemmat tiimit aloittavat alkeellisilla aseilla ja ajoneuvoilla, mutta mitä pidemmälle peli etenee, sitä enemmän uutta ja tehokkaampaa kalustoa saadaan käyttöön. Invasionia pelaatan hyvin isossa kartassa ja ajoneuvot näyttelevät tässä suurta roolia.

- Betassa nähdään myös hieman Bad Companyn tapaan kaveriin spawnaaminen enakkoon asetettujen pisteiden sijaan, tosin tämä toimii vain kahden pelaajan kesken. Tätä kutsutaan Bro-järjestelmäksi, ja sen pitäisi lisätä taistelun sujuvuutta.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Embargo? No kerro ny ees jotain.
Muahan ei mitkään embargot koske, koska en ole mitään allekirjoittanutkaan.

Elikkä siis eilenhän oli pelitoimittajille tarkoitettu... Hei, mitäs miehiä te olette ja kuka teidät päästi sisään?

*näppäimistön pauke hiljenee*
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

GTTV:n oma pleijeri ei oikei tahdo pelata, joten tässäpä YouTube-linkki kämäsempään versioon:YouTube - Halo Reach Invasion GTTV pt 1.

Awesomesauce. Harmillista, ettemme päässeet pelaamaan Invasionia pelaajapulan takia. Myös eliitit jäivät kokematta. Olisi pitänyt sittenkin äänestää sitä Covie slayeria.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tässä vielä tämä GTTV:n versio. Gametrailers TV with Geoff Keighley
Koko pätkänhän voi siis katsoa juutuubista neljässä osassa.

Ja tuolta löytyy pieni tiivistelmä uusista havainnoista ja tiedosta Bungie.net : Halo: Reach Forum : GTTV Info thread (need pictures folks!)

En vielä kaikkia pätkiä ole katsonut, mutta näyttää kuitenkin todella hyvältä. Paitsi se, että eliten tehdessä kuperskeikkaa kuvaruutu pysyy ensimmäisessä persoonassa, ei oikein miellyttänyt.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Paitsi se, että eliten tehdessä kuperskeikkaa kuvaruutu pysyy ensimmäisessä persoonassa, ei oikein miellyttänyt.

Miksi? Jos kuvakulma taas siirtyisi hetkellisesti kolmanteen persoonaan, auttaisi tämä liikkeen tekijää hahmottamaan huomattavasti paremmin ympäristöä ja täten toimisi epäreiluna konstina reagoida hyökkäyksiin. Tämä siis olettaen, että videon alkupäässä nähdyssä ensimmäisen persoonan nopeassa liikahduksessa edes oli kyseessä Evade-ability.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Awesomesauce. Harmillista, ettemme päässeet pelaamaan Invasionia pelaajapulan takia. Myös eliitit jäivät kokematta. Olisi pitänyt sittenkin äänestää sitä Covie slayeria.
Tämä on kyllä todella sääli. Kerran siinä äänestyksessä tuli tosiaan tuo tsäänssi, mutta eipä silloin osannut arvata Invasionin olevan "kortilla".
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Joystiqin mukaan Invasionissa siis myös kartta jaetaan kerroksiin, jotka aukeavat sitten Bad Company 2:n Rush-pelimuodon mukaisesti pelin edetessä. Tällaista en muista videosta, mutta ainahan multa jää jotain näistä väliin.

Lähde: Joystiq

Ja tosiaan GTTV:ssä kysäistiin myös Firefightin paluusta, mutta tätä ei liiemmin kommentoitu muulla kuin "en tiedä mitä pojat ovat tehneet" -lausahduksella.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Joystiqin mukaan Invasionissa siis myös kartta jaetaan kerroksiin, jotka aukeavat sitten Bad Company 2:n Rush-pelimuodon mukaisesti pelin edetessä. Tällaista en muista videosta, mutta ainahan multa jää jotain näistä väliin.

Ja tosiaan GTTV:ssä kysäistiin myös Firefightin paluusta, mutta tätä ei liiemmin kommentoitu muulla kuin "en tiedä mitä pojat ovat tehneet" -lausahduksella.

Kyllä tuo mielestäni GTTV:n montaasisekamelskan tiimellyksessä mainittiin. Firefightin uskon edelleen vahvasti olevan tuloillaan lopulliseen peliin. Kunhan haluavat julkistaa sen ja kampanjan yhteistyötilan räjähtävästi E3-messuilla.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Joystiqin mukaan Invasionissa siis myös kartta jaetaan kerroksiin, jotka aukeavat sitten Bad Company 2:n Rush-pelimuodon mukaisesti pelin edetessä.
Tämä ja jo tässäkin ketjussa mainittu Bro-spawninki ovat kyllä loistavia lainauksia BF:BC-sarjalta, siinä missä Load outit ovat CODeista. Saas nähdä miten hyvin ks. ominaisuudet toimivat Bungie-maustein.

Jäikö kellään mieleen, onko tuo Bro-spawninki vain Invasionissa vai muutoinkin?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tämä ja jo tässäkin ketjussa mainittu Bro-spawninki ovat kyllä loistavia lainauksia BF:BC-sarjalta, siinä missä Load outit ovat CODeista. Saas nähdä miten hyvin ks. ominaisuudet toimivat Bungie-maustein.

Jäikö kellään mieleen, onko tuo Bro-spawninki vain Invasionissa vai muutoinkin?

Eikö tuosta vain Invasionin suhteen puhuttu. Kuuden pelaajan tiimi jaetaan kolmeen kahden pelaajan "taistelupariin". Generator Defensessä eli Network Test 1:ssä valitaan spawnipiste muutamasta mahdollisuudesta. Ei sillä, että minä mitään tästä asiasta voisin vielä oman kokemuksen perusteella sanoa!
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Halo-leffalle ollaan siis tehty oma IMDB-sivukin, ja statuksena "announced" vuoteen 2012.

Eihän tätä olla vielä mitään julkistettu, vain sanottu että sellainen tulee ehkä joskus?

EDIT: GTTV-pätkä ei muuten toimi, jos AdBlock on päällä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ajattelin, että pistelen ensi viikolla Reachin betalle pystyyn oman ketjunsa kunnon pohjustuksien kera.

Amen, lyöhän vain ketjua tulille kun ennätät!
Itse syöksyn linjoille kerrankin ajoissa (no kun parilta muulta peliltä ennättää) ja koitan päästä viimein tarpeeksi syvälle Halon moninpeliin. Plussaa olisi jos täältä seuraa Reachin betaan löytyisi, olisisehan se sen verran mukavampaa suomisakilla tuotakin pelata, kuten Halo 2:sen viimeisimmät matsit.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Huikean hienoa, että sisältöä pääsee selaamaan ja lataamaan nyt suoraan pelistä käsin. Bungie.netin kanssa kikkailu on/oli vähän hankalaa. Eivätkä kaikki välttämättä edes tajunneet etsiä sieltä. Ja statsit on aina kivoja! :cool:
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ajattelin, että pistelen ensi viikolla Reachin betalle pystyyn oman ketjunsa kunnon pohjustuksien kera.

Pistäkin sitten kunnon sepustukset. :) Tuleeko muuten myös erillinen beta-peliseurathreadi?

(Mulla on ainakin täysin auki, minkälaisessa rykmentissä sitä tulee Riitsailtua.)

Kabanossi sanoi:
Ja statsit on aina kivoja!
En täysin allekirjoita, joskus ne voivat jopa pilata pelin ja peli-ilon. Bnet on myönnettävästi kuitenkin oikein komia järjestelmä.

Ai niin, ja tänäänhän on kesviikkokin ja kaikkee. Previkkaa pihalle!
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

No, löytyy sitä sitten kyllä muualtakin!

Halo: Reach Beta Headhunter Impressions - Xbox 360 Preview at IGN

GeneralGames.ca
Halo Reach is Halo as you remember it, and as you always wanted it to be. It’s got that signature Bungie polish and feels familiar enough to be comfortable with. However, at the same time there are so many new options and choices that the game really feels like it’s own beast. While we still need to wait for this fall to find out for certain, Halo Reach already feels like an experience you can really sink your teeth in to for a long time.
 
Ylös Bottom