Vastaus: Virallinen Halo-ketju
Pientä tiivistelmäntynkää viimeaikojen tiedoista.
- Betassa tulee olemaan vain kaksi aluetta, Matchmaking ja Theater. Tämän Bungie perustelee sillä, että esimerkiksi Custom Gamesissa häröileminen ei juuri auta studiota rakentamaan kesken olevaa verkkopeliään.
- Betassa tulee palaamaan tutut tehtäväpainotteiset moninpelityypit, joissa saa luvan totutella AR/Magnum-startteihin, joskin nämä tulevat olemaan huomattavasti mielekkäämpiä kuin Halo 3:ssa. Myöskin tullaan näkemään Elite vs. Elite-mättöä.
- Free For All -puolella tullaan näkemään uudistettu Juggernaut-pelityyppi, jossa Juggernauttina oleva pelaaja liekehtii, juoksee kuin vemmelsääri, ei ole painovoiman kahlitsema ja myös kuolematon. Tätä herkkua tosin kestää vain tietyn ajan, jonka jälkeen Juggernautista tulee perusjamppa. Muutos näkyy jokaiselle pelaajalle Juggernautin pään yläpuolella alati seisovalla markkerilla.
- Headhunter-pelimuodossa jokainen pelaaja kerää itselleen pääkalloja, joita saa tappamalla vihulaisia. Jos kuolee usean kerätyn kallon kera, nämä kaikki leviävät myös muiden napattavaksi. Kallot täytyy viedä tälle tarkoitettuun jättöpisteeseen, ja 25 kerättyä kalloa katkaisee pelin. Pelin voi myös voittaa viemällä 10 kalloa kerralla, joskin tämä on vaikeaa jokaisen pelaajan pään yläpuolella näkyvän kallonumeron takia, joka kasvaa koossa kallojen lisääntyessä.
- Stockpilessä kaksi tiimiä taistelee kolmesta neutraalista lipusta. Kaapattuaan lipun tiimin täytyy viedä se kaappaamisalueelle, ja pitää sitä siellä kunnes joka minuutti uusiutuva ajastin valuu nollaan. Pelin voi voittaa enemmistökaappauksilla 10 minuutin sisällä tai kymmenellä kaappauksella. Lipun kanssa jongleeraaminen lisänopeuden takia ei enää onnistu, sillä lipun tiputtamisen jälkeen hitaus säilyy.
- Generator Defensen tarkoitus on testailla verkko-ominaisuuksia, mutta löytyy sieltä pelikin. Tässä kolme spartania puolustaa kolmea generaattoria kolmelta eliitiltä. Spartaneilla on ympäristön kannalta etua, ja nämä voivat lukita generaattorin halutessaan pieneksi ajaksi, jonka jälkeen on odotettava hetki ominaisuuden palautumista.
- Invasion-pelimuodossa spartanit ja eliitit ottavat yhteen kipinöiden. Kuten Generator Defensessä, eliitit hyökkäävät ja spartaneilla on hieman paremmat puolustusasemat. Pelimuodossa on kerros(Tier)-järjestelmä, joka avautuu aina pelin edetessä. Pelin alussa molemmat tiimit aloittavat alkeellisilla aseilla ja ajoneuvoilla, mutta mitä pidemmälle peli etenee, sitä enemmän uutta ja tehokkaampaa kalustoa saadaan käyttöön. Invasionia pelaatan hyvin isossa kartassa ja ajoneuvot näyttelevät tässä suurta roolia.
- Betassa nähdään myös hieman Bad Companyn tapaan kaveriin spawnaaminen enakkoon asetettujen pisteiden sijaan, tosin tämä toimii vain kahden pelaajan kesken. Tätä kutsutaan Bro-järjestelmäksi, ja sen pitäisi lisätä taistelun sujuvuutta.